Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 8:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 11:28 pm
Berichten: 486
Woonplaats: amersfoort
Heren,

Wat is de juiste bedrijfstempratuur voor een stevig getunde kreidler met een watergekoelde cilinder,
heb het overal gevraagt van de specialist tot de amateur ,maar krijgt waardes van de 40 graden tot de 70 graden

wat is nu de juiste bedrijfstempratuur??????


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 9:06 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44549
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
viewtopic.php?f=5&t=21050&start=25


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 9:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8387
Woonplaats: kreidler eiland
Radiateur is ook een belangrijk onderdeel om het geheel koel te houden. Heb in het verleden met verschillende getest.

Welk radiateur heb je ???

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 10:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4189
Woonplaats: opende
Zo rond de 60 graden Celcius Arno


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 10:18 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5344
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Arno,

een 50cc Sachs heft 55° met pomp en Thermostat, en een 50cc Zündapp heft so 50-70 graden.... wel met thermosyphon zonder Thermostat...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 12:03 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
De bewering van mij Arno van 40 tot 50 graden is niet uit mijn duim gezogen. Niet de minste professionals zweren bij een temperatuur van tussen de 40 en 50 graden. Zelf rij ik rond de 50 graden en met een pompje van Emot (Martijn) dat het heel goed doet. Als radiateur heb ik er eentje van een Quad 250cc.

Er is behoorlijk wat geschreven over dit onderwerp op de raceheldenvanweleer.nl. Hier de info:
https://www.deraceheldenvanweleer.nl/in ... 4#msg32574

Weet niet of iedereen dit kan lezen.... anders kopieer ik de belangrijkste passages wel ff...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 12:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2304
Woonplaats: Beverwijk
Uit het feit dat er verschillende zuigerspelingen aangehouden worden is het logisch dat er meerdere temperaturen goed kunnen werken. Ik denk dat het niet zo zwart wit gesteld kan worden maar dat een aangegeven gebied van 50 tot 70 prima kan zijn voor een straatmachine met normale waardes zoals een zuigerspeling die ook door een fabrikant wordt aangehouden. De kop wordt warm, de uitlaat en de zuiger. Elk weer kent zijn ideale mengsel en elke mengsmering is net iets anders. Waarom een strakke range van 40-50 aanhouden als dit veel moeite kost om te halen.
Vergeet niet dat een racer een schraal mengsel, hoge compressie en een vroeg ontstekingstijdstip kan hebben waarbij hij top presteert. Zie dan de koeling maar eens onder de 50 te houden.
Ik heb met de Mustang tegen de 70 graden aangezeten zonder thermostaat en met een Bosch T4 kachelpomp op een vrij klein radiatortje. Ik wil dan wel dat de lichtspoelen genoeg opbrengen om de pomp aan de gang te houden zonder de accu ook nog leeg te trekken.
Veel wijsheid toegewenst Arno,
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 10:08 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 706
De reden dat een watergekoelde (race) tweetakt zoveel kouder wordt gehouden dan de meeste viertakten is volgens mij om het verse mengsel koud te houden (= hogere dichtheid) en niet zozeer voor de koeling van de onderdelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 9:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 8917
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik heb er geen kaas van gegeten, maar ik denk dat Johan het echt wel weet, we hebben het wel over een tot op de rand van de krant getund ding, wat op scherp staat! Ik ken Arno en die doet het niet voor minder, maar of het echt heel strak mikt met alle waarden weet ik niet, ik kan dat ook niet onderbouwen, maar ik denk niet snel dat je 'te koud' gaat zitten met koeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 2:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4189
Woonplaats: opende
Eigenlijk hangt de ideale bedrijfstemperatuur van veel factoren af:
- de zuigerspeling
- Materiaal/kwaliteit van de zuiger
- compressieverhouding
- squish
- wat wil je er mee: racen op een circuit, cross of op de weg.
- uitlaat
- hoe is het rendement van de motor
- welke mengolie gebruik je
er zijn vast nog wel een paar dingen te noemen.

Allereerst zijn de temperatuurverschillen tussen de zuiger en cilinder groter naar mate je bedrijfstemperatuur lager is, iets hogere bedrijfstemperatuur zorgt ook voor een betere betrouwbaarheid, je olie werkt beter en verbrandt beter, lagere temperatuur vaak voor meer vermogen dus is het weer een compromis.
40 á 50 graden is mij voor een straatfiets te koud maar ja ieder nadeel heb z'n voordeel


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!