Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: N/C competition 60,3cc
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2017 9:20 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Beste Kreidlervrienden,

Ben overgestapt van geforceerde koeling naar deze rijwindcilinder van N/C competition.Het betreft een 60,3cc cilinderset 44mm boring met 60cc kop(aangeschaft bij JMPB).Vermogen volgens fabrieksopgave 6,5pk.Ben benieuwd hoe dit zal rijden,en welke carburateur het beste geschikt is?,heb zelf een ori bing 16 en 17mm tot mijn beschikking.Uitlaat is een imi mustang 32mm aansluiting.Iemand tips?,of suggestie's?,of iemand al ervaring met deze set?....ga het volgende week monteren.

Gr,Peter.


Bijlagen:
IMG_1019.JPG
IMG_1019.JPG [ 53.34 KiB | 2177 keer bekeken ]
IMG_1022.JPG
IMG_1022.JPG [ 60.25 KiB | 2180 keer bekeken ]
IMG_1021.JPG
IMG_1021.JPG [ 45.38 KiB | 2180 keer bekeken ]
IMG_1020.JPG
IMG_1020.JPG [ 47.7 KiB | 2180 keer bekeken ]
IMG_1018.JPG
IMG_1018.JPG [ 65.24 KiB | 2180 keer bekeken ]
IMG_1017.JPG
IMG_1017.JPG [ 51.66 KiB | 2180 keer bekeken ]
IMG_1016.JPG
IMG_1016.JPG [ 53.3 KiB | 2180 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2017 9:43 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Er is al best wat geschreven over N/C produkten. Niet al te lovend maar jij gaat er met open vizier in. We zijn retenbenieuwd.
Waarom gebruik je deze groep om dit in te posten trouwens en niet techniek of tuning?
Succes,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2017 9:51 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Dacht dat het hier in het algemeen ook gepost kon worden.Ik heb zelf best goede berichten gehoord over N/C,het betrof dan wel de geforceerde cilinders,die nette timingen hadden,dus was ik ook benieuwd of dit ook voor de rijwind cilinders geld....Claus zou het natuurlijk ook kunnen zeggen bij inspectie van de cilinder.

Gr,Peter


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2017 6:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik heb geen ervaring met deze cilinder.
Maar ben wel erg benieuwd


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2017 6:58 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Er is al een topic van

viewtopic.php?f=5&t=46160&hilit=nieuwe+blokcilinder


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2017 10:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Ja de 50cc doet het goed, maar een test over de 44mm niet.

Ben ook benieuwd wat die doet de 44mm. smalle tap. Wel top van je dat je dat wilt delen met de rest van de wereld.
Ga niet één kopen, heb toch liever de mahle maar goed iniatief.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 12:17 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Vandaag de nieuwe 60cc gemonteerd,en het valt zeker niet tegen wat prestatie's betreft.Set moet natuurlijk nog ingereden worden,maar in ieder geval ging hij vlot naar de 70 km/u toe.Ook qua koppel best wel sterk onderin...bougiekleur na wat afstellen mooi (koffie)bruin.Zoals jullie wel zien zit er een verkeerde bougiedop op,maar had even geen andere....is in bestelling,tevens een set motorschermen,want die heb ik nog niet.Ook de spanningsregelaar gaat nog verhuizen naar de linker kant bij de bobine.

Gr,Peter


Bijlagen:
IMG_1045.JPG
IMG_1045.JPG [ 79.66 KiB | 1774 keer bekeken ]
IMG_1044.JPG
IMG_1044.JPG [ 75.23 KiB | 1774 keer bekeken ]
IMG_1043.JPG
IMG_1043.JPG [ 77.6 KiB | 1774 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 12:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Goede berichten.
Ps: het is misschien gezichtsbedrog , maar zit de cilinderkop ondersteboven ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 12:46 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Hoi Caspar,

Zit ie zo goed eigenlijk?(de lange koelribben onder,en de korte boven)......Zo dus?.


Bijlagen:
IMG_1047.JPG
IMG_1047.JPG [ 51.39 KiB | 1756 keer bekeken ]
IMG_1046.JPG
IMG_1046.JPG [ 49.8 KiB | 1765 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door kreidlertwin op za jul 08, 2017 1:10 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 12:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Nee, kop 180graden omdraaien.

Goede berichten, maak even een filmpje hoe die stationair draaid en reageerd op het gas.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 1:01 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1070
Zou je die massa draad niet aan je blok doen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 1:11 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Zo kunnen Menno,maar wat is het voordeel hier van?,hij krijgt zo voldoende massa lijkt me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 1:14 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1070
Als het goed werkt lekker laten zitten. Alleen beste massa krijg je aan je blok.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 1:17 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Dat geloof ik zeker..hmm,anders toch maar eventjes veranderen..kan zeker geen kwaad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 1:26 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Zo maar eventjes menno...beter toch?.


Bijlagen:
IMG_1048.JPG
IMG_1048.JPG [ 40.31 KiB | 1754 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 1:32 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1070
Ja top. Vind je cdi ook fijner denk ik :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 1:36 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Als ie eens kon praten :lol: :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 2:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Sieht zwar komisch aus, aber bei diesem neueren Zylindertyp gehört der Zylinderkopf tatsächlich so, wie er ihn montiert hat, das heißt, die längeren Kühlrippen müssen oben sitzen.

Carsten

Bijlage:
Bildschirmfoto 2017-07-08 um 14.25.46.jpg
Bildschirmfoto 2017-07-08 um 14.25.46.jpg [ 180.38 KiB | 1724 keer bekeken ]


Hier sogar "Holland"-Ausführung :D

Bijlage:
Bildschirmfoto 2017-07-08 um 14.24.38.jpg
Bildschirmfoto 2017-07-08 um 14.24.38.jpg [ 183.25 KiB | 1724 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 2:48 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Ja,zo zit het inmiddels goed...bedankt! :thumbsup .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2017 12:56 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Ik zou hier eventueel nog de mahle kop 15.43.16 op willen zetten,dit is de 'hogedruk' uitvoering.Zou dit in vermogen,trekkracht nog iets uit maken?...dit is natuurlijk wel de 50cc uitvoering,en ik heb dus 60cc.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2017 1:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bij de 45mm Zeta ging dat prima.
Je creëert een soort alternatieve squish rand


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2017 1:24 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 297
Ga ik dan toch maar eens proberen anders.Heb in het verleden met een karl schmid 63cc geforceerde koeling gereden met ook 60cc kop aangepast,en toen de mahle hogedruk 15.63.06..met deze mahle kop reed het een heel stuk beter,krachtiger onderin en hogere top.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2017 1:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dat bedoel ik ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2017 1:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
kreidlertwin schreef:
Ik zou hier eventueel nog de mahle kop 15.43.16 op willen zetten,dit is de 'hogedruk' uitvoering.Zou dit in vermogen,trekkracht nog iets uit maken?...dit is natuurlijk wel de 50cc uitvoering,en ik heb dus 60cc.


---------------------------------------

uitkijken dat de 44 mm zuiger niet de 50 cc kop gaat raken ,aan de zijkanten . :!:

[ die bijgeleverde kop ziet er goed uit ..]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2017 1:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Meten = weten


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!