Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 6:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 406
Ik ben bezig met een wat vlotter blok voor mijn lk600.
Heb een reserveblok laten reviseren met een nieuwe Kiesler slag 50 krukas.
Ook komt er een Kiesler membraan set op met een wat grotere carb.
Heb een cilinder naar boring 50mm laten opboren.
Hij word voorzien van een 100cc kart zuiger.
De nieuwe timing is 182 gr op de uitlaat, 175 gr op de hulppoorten, en 127 gr op de spoelpoorten.
Het max toerental zal 9500/10000 rpm zijn.
Gericht op koppel,en een iets hogere snelheid.
De set is inmiddels zover klaar dat hij naar ATM kan voor een nieuwe wand.
RvRT heeft er de frees ingezet.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 8:20 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:01 am
Berichten: 100
Het ontbrak deze cilinder aan poortoppervlak en dat was van toepassing op alle poorten.
Gezien de wens van een tour-karakter heb ik het voornamelijk in poortbreedtes gezocht om het poortoppervlak te vergroten.
Wat niet echt te zien is, tenzij je er een standaard cilinder naast houdt, is dat ik de 2 standaard spoelpoorten en kanalen nog meer, flink heb aangepast (verticale hoeken/volume) Een spoelpoort is snel aangepast meer dat geldt niet voor het kanaal.
Omdat de kop voorheen scheef gevlakt was (door iemand op een plaatje denk ik) heb ik wat extra materiaal moeten verwijderen voor hij weer goed recht was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 9:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Hint : mogelijk verdraait de originele ontsteking het tijdstip vanaf 8000 tpm
Effe checken dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 9:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Je hebt geluk, gelijk een goede tuner aan het werk, Rob weet ook precies hoe dat werkt! Ben benieuwd naar de uitkomst, maar het is nu al smullen! Je durft wel om er zo'n geweldenaar van te maken, ik weet van Andy dat er in het carter een zwak punt zit, vraag het hem maar, kun je dat wellicht gelijk voor zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 9:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 29, 2002 9:38 pm
Berichten: 43
Met de Kokusan loopt hij bij mij goed ( 48 x 48 ).
Dat "zwakke punt" bij Andy z'n Kreidler ( linkse lagerzitting ingaande as ) moet volgens mij door een slecht/defect lager gekomen zijn : verder nog nooit zo'n schade in een 80cc blok gezien .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2017 3:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Het rijwielgedeelte van een LK600 is ook niet geweldig... Ik rij er ook mee , op slecht grof asfalt is ie niet te sturen , tank moet ook half leeg zijn ,

Het carter is bij het lagertje gewoon zwak.

De cilinder hierboven is om te smullen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2017 5:01 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5517
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo,

ook de nieuwe Kiesler Krukas in gebruikt met 50cc slag en minder trilling?

http://www.scooter-racing.de/SR2014/ind ... lle-detail


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2017 8:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
Eifelyeti schreef:
Hallo,

ook de nieuwe Kiesler Krukas in gebruikt met 50cc slag en minder trilling?

http://www.scooter-racing.de/SR2014/ind ... lle-detail


---------------------------------------------------------------------------


Bijlagen:
kies.JPG
kies.JPG [ 26.49 KiB | 1425 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 01, 2017 9:41 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5517
Woonplaats: Kreuzau (D)
LVS schreef:
Eifelyeti schreef:
Hallo,

ook de nieuwe Kiesler Krukas in gebruikt met 50cc slag en minder trilling?

http://www.scooter-racing.de/SR2014/ind ... lle-detail


---------------------------------------------------------------------------



oh ja...nu heb ik het gelezen... :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 02, 2017 6:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 406
Heb geen flauw idee wat er aan vermogen uit kan komen.
Een goede bekende uit de dapp. wereld maakt er straks een uitlaat bij met een berekening van Rob.
Het toerental wil ik laag houden 9500/10000 rpm.
De carburateur wil op voorlopig op 24mm houden.
De ontsteking is al een kokusan.
Het rijwieldeel is al voorzien van progressieve veren van Wirth aan de voorzijde,en hagons achter.
Dat stuurt al een stuk beter als fabrieksaf...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 19, 2017 8:19 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:01 am
Berichten: 100
Nu incl. nicasil wand.
Ook nog meerdere afdrukken gemaakt van de spoelkanalen om zeker te weten dat de aanpassingen zijn zoals ik ze wil hebben.
Omdat de wens een tour karakter was zijn de poorttimingen redelijk tam en heb ik het in de breedte gezocht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 19, 2017 8:46 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5517
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Rob,

top werk weer :clap

wat is dat voor een materiaal van de afdrukken ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 19, 2017 9:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 406
Zaterdag ga ik de set ophalen.
De uitlaat word voorlopig even de Kiesler gp3.
Heb ook een berekening van Rob gekregen voor een andere uitlaat.
Het word geen hoogtoerige set,ik hoop er lang plezier van te hebben.
Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 19, 2017 9:58 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:01 am
Berichten: 100
Eifelyeti schreef:
Hallo Rob,

top werk weer :clap

wat is dat voor een materiaal van de afdrukken ?


Merci.

Het Modelrubber heet Vinamold.
Zonder dit materiaal kun je een spoelkanaal niet goed bewerken is mijn mening.
Een afdruk na een bewerking geeft een perfect 3-D beeld om de juiste, verdere aanpassingen te doen.
Door het te verwarmen kun je het iedere keer opnieuw gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2017 1:32 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5517
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Rob,

is slecht te bekommen heb ik gezien... ma ik denk dat wat kan finden...., bedank!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 29, 2017 3:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 406
De 1ste kms zijn ondertussen afgelegd.
Voorlopig met de Kiesler uitlaat en een mikuni 20mm met het originele luchtfilter.
Hij trekt als een lier.
Top weet ik nog niet wil hem goed inrijden.
Straks met de opmaat en een 24mm zal het allemaal nog wat heftiger worden.
Als ik de uitlaat op tijd af heb,zou hij mee kunnen naar S&S.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2017 7:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Kan me voorstellen dat hij met de 20mm Mikuni tekort komt...
Geeft vermoedelijk wel een vlotte gasresponse onderin


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 30, 2017 7:55 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5517
Woonplaats: Kreuzau (D)
dat is toch top :clap


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!