Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 8:46 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:59 pm
Berichten: 7
Hello
What cylinder should I choose for my 3-speed engine? I have a bing 17 mm carburettor that I'm going to use.
I have the small bolt pattern and want a 50cc like a 5.5 hp or equivalent, what do you recommend.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 9:00 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45167
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Johan71 schreef:
Hello
What cylinder should I choose for my 3-speed engine? I have a bing 17 mm carburettor that I'm going to use.
I have the small bolt pattern and want a 50cc like a 5.5 hp or equivalent, what do you recommend.

The 4,2 HP original cilinder


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2017 9:23 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:59 pm
Berichten: 7
Enzo-tvdzijden schreef:
Johan71 schreef:
Hello
What cylinder should I choose for my 3-speed engine? I have a bing 17 mm carburettor that I'm going to use.
I have the small bolt pattern and want a 50cc like a 5.5 hp or equivalent, what do you recommend.

The 4,2 HP original cilinder



Do you know where to find it?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 16, 2017 9:21 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 726
What do you mean by "the original 4,2 HP cylinder"? You may be thinking of the Mustang from the sixties with a fan cooled 4,2 HP cylinder?

I think Johan has a Swedish Mustang from the seventies, originally with a 1 hp cylinder, "driving wind cooled" (or whatever you call that in English..... ) fartvindkyld på Svenska i alla fall :)

The small RS (not super breitwand) type cylinders would fit, but not a good choice for a three speed I think.

Tuning a stock cylinder to 4,2 HP port dimensions would be a good choice which a good tuner should be able to do. I guess the dimensions can be looked up here on the forum. Of course, that requires a good base with a bore in good shape and a proper fitting good quality piston as well.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!