Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 2:53 pm 
Offline

Geregistreerd: wo sep 17, 2008 1:16 pm
Berichten: 146
Hallo,

voor een nieuw project met 25+ pk zit ik te twijfelen tussen een standaard 5-bak of een van Veen 6-bak.
Ik meen echter ooit eens gelezen te hebben dat een van Veen bak niet zo geschikt is voor meer dan 20 pk.
Kan iemand me adviseren welk blok ik het beste kan gebruiken?

Is er ook iemand die ervaring heeft met monteren van de SB koelribben (alleen voor de looks) over een watergekoelde cilinder?

Welke primaire overbrengverhouding kan ik het beste gebruiken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet Koos


Laatst bijgewerkt door KoosKreidler op ma nov 27, 2017 3:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 2:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9069
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
5bak, de van Veen bak is niet bestand tegen zoveel geweld. En (ik ga ervanuit dat dit een bigbore is) heb je aan 5versnellingen meer dan genoeg/)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 4:45 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5572
Woonplaats: Kreuzau (D)
nozems schreef:
5bak, de van Veen bak is niet bestand tegen zoveel geweld. En (ik ga ervanuit dat dit een bigbore is) heb je aan 5versnellingen meer dan genoeg/)


warom niet? Dijk rijd ook met sijn 86er de Jager setup met een Hurth 6bak :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 4:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9069
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dacht dat hij daar een 5bak voor gebruikte? Ik weet dit nog van Marinus die kwam daar achter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 5:25 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17948
Eifelyeti schreef:
nozems schreef:
5bak, de van Veen bak is niet bestand tegen zoveel geweld. En (ik ga ervanuit dat dit een bigbore is) heb je aan 5versnellingen meer dan genoeg/)


warom niet? Dijk rijd ook met sijn 86er de Jager setup met een Hurth 6bak :clap



inderdaad roman en eric de kanonskogel ook :!:

en er zijn nog veel meer die van veen 6 bak gebruiken met een bigbore :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 5:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2470
Woonplaats: naaldwijk
dijk jij komt toch niet boven de 18 pk ..

dat is nog geen 25 pk
---------------------------------------------------------------------------------------

:arrow: Is er ook iemand die ervaring heeft met monteren van de SB koelribben (alleen voor de looks) over een watergekoelde cilinder?

vraag :?: het aan forumlid...andy .

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 5:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4327
Woonplaats: opende
Bij een 6-bak komt het erg precies hoe hij in elkaar wordt gezet, mits goed gemonteerd blijft hij bij 25 pk prima heel.
Gaat het wel fout dan ben je financieel ook flink aan de beurt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 6:37 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45412
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler844 schreef:
Bij een 6-bak komt het erg precies hoe hij in elkaar wordt gezet, mits goed gemonteerd blijft hij bij 25 pk prima heel.
Gaat het wel fout dan ben je financieel ook flink aan de beurt.
idd. De rede dat ze kapot lopen. In elkaar gezet door mensen die wel eens een 4 of 5 bakje hebben gedaan. Onwetendheid :!:
Een 6-bak is andere koek.
Je kan het zeggen, gros gelooft het toch niet.

Koos op jou vraag terug te komen. 6-bak heeft alleen nut bij zeer kleine powerband. Dan heb je het dus over hoog getunde 50-60cc.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 7:04 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17948
LVS schreef:
dijk jij komt toch niet boven de 18 pk ..

dat is nog geen 25 pk
---------------------------------------------------------------------------------------

:arrow: Is er ook iemand die ervaring heeft met monteren van de SB koelribben (alleen voor de looks) over een watergekoelde cilinder?

vraag :?: het aan forumlid...andy .

##


Bijlagen:
de%20jager%205.jpg
de%20jager%205.jpg [ 92.27 KiB | 1121 keer bekeken ]
de%20jager%204.jpg
de%20jager%204.jpg [ 70.61 KiB | 1121 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 7:27 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 15, 2009 7:00 pm
Berichten: 194
Woonplaats: megen
Met Piet
Een 5 bak blijft heel als netjes schakelt heel heb een 6 bak gehad driekeer de tweede of de derde versnelling kapot en veel geld kwijt
De cilinder een oude cilinder koelribben eraan lassen dan weer in orde maken
Boven 25 pk komen de krukas lager aan de ontstekings kant eruit moet vol gelast worden
Heb zelf grotere lagers er in gezet een vast en een rollen lager dan kan de krukas uit zetten
Wil je meer weten dan kom maar langs
Piet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 8:24 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2526
Alleen een originele Hurth 6V blijft heel....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 10:01 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5572
Woonplaats: Kreuzau (D)
beter een close5 en dan met lange 5e..... (1,11)

viewtopic.php?f=32&t=33480


Laatst bijgewerkt door Eifelyeti op ma nov 27, 2017 10:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 10:06 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5572
Woonplaats: Kreuzau (D)
Ed.P schreef:
Alleen een originele Hurth 6V blijft heel....


mijn alt de 3e jaar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 28, 2017 12:35 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1406
Woonplaats: Voorburg
KoosKreidler schreef:
voor een nieuw project met 25+ pk
Groet Koos

25+ pk :shock: Bij mijn weten had de 50 cc. watergekoelde Van Veen Kreidler waar Jan de Vries wereldkampioen mee werd rond de 20 pk. Ik ken de verhalen over de big bores en ik heb er diverse gezien, maar niemand heeft mij nog kunnen overtuigen van de betrouwbaarheid bij een langere toerrit. Sterker, ik krijg niet zelden de indruk dat nogal wat big bore-rijders de wat langere toerritten laten lopen omdat ze het niet aandurven. Hoe kijk jij hier met 25+ pk. tegenaan Koos?

Groet, Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 28, 2017 12:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8531
Woonplaats: kreidler eiland
Een race 6bak is niet dezelfde als de cross 6bak wat je voornamelijk veel tegenkomt.

Bigbore heeft meer koppel dan de race 50cc.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 28, 2017 9:17 am 
Offline

Geregistreerd: wo sep 17, 2008 1:16 pm
Berichten: 146
Marcel,

mijn mening:
hoe verder je gaat met het tunen hoe groter het risico op problemen maar daar zal iedereen het wel mee eens zijn.
Het blok is tenslotte ook niet gemaakt voor deze vermogens.
Met mijn huidige 94cc de Jager (22pk) heb ik, vooral in het begin, ook wel problemen gehad.
Lange toertochten rij ik nu ook hiermee (heeft watergekoelde kop).
Graadmeter is voor mij de Maarheze toertocht van Johan. Als hij het hier volhoudt is het goed :wink:
Voorwaarde is ook dat alles perfect afgesteld staat.
De nieuwe setup moet een KX85 cilinder worden, waarvan de boring naar 54mm wordt gebracht met 48 mm slag.
Watergekoeld dus en verder licht getuned.
Waar ik me nu het meeste zorgen om maak is de lagering waar Piet het over heeft.
Verder gaan we het zien in 2018. (stiekem hoop ik richting de 30 pk te komen)
Iemand overigens nog een goede primaire vertanding liggen geschikt voor big bore?

Groet
Koos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2017 6:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9069
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Koos ik zou Piet vragen wat je het beste kunt doen, 25pk is een bijzonder extreem vermogen! Piet kan jou daar wellicht mee helpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2017 8:31 pm 
Offline

Geregistreerd: wo sep 17, 2008 1:16 pm
Berichten: 146
Ja Pascal, heb Piet via een mailtje al om zijn telefoonnummer gevraagd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2017 9:03 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 15, 2009 7:00 pm
Berichten: 194
Woonplaats: megen
Beste Koos heb geen e-mail van je ontvangen. Hier is ons e-mailadres rossum1945@ziggo.nl.
Groet Piet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2017 10:14 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1406
Woonplaats: Voorburg
KoosKreidler schreef:
Met mijn huidige 94cc de Jager (22pk) heb ik, vooral in het begin, ook wel problemen gehad
(stiekem hoop ik richting de 30 pk te komen)

Ik ben onder de indruk Koos: succes!

Groet, Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 1:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8531
Woonplaats: kreidler eiland
1 vraag ; waarom zou je dat willen :internetbrommer

Echt betrouwbaar wordt het niet, uurtje rijden, dagje sleutelen.

En net wat eerder geopperd werd, lange stukken op snelheid durft niemand met bigbore, te bang en te kostbaar.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 9:45 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8771
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Er zijn grenzen aan de betrouwbaarheid van een Kreidler blokje. Het is nooit gemaakt voor vermogens van >20pk.
Maar met wat modificaties aan lagering en primaire overbrenging zit er nog wel wat rek in.

En wat noem je bigbore ? 60 - 70cc kan nog wel , 94 - 110 cc is inderdaad gewaagd...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 4:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9069
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Niet helemaal waar Andy, bijna niemand durft dat :wink: :mrgreen: maar oke die 9pk die ik heb is nog lang geen 25pk :shock: vind je het gek dat je dan vaker sleutelen bent, ik denk dat Koos zich dat wel realiseert.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 5:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4327
Woonplaats: opende
Bij die hoge vermogens zijn de carters het probleem, je moet eigenlijk met Ponti of gefreesde carters gaan werken voor meer stabiliteit in het blok.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 30, 2017 6:01 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1406
Woonplaats: Voorburg
Alle techniek heeft (inderdaad) zijn begrenzing(en). Maar in de Grand Prix en de F1 zie je door alle innovaties ook steeds weer ontwikkelingen. Dus ik heb wel respect voor de gasten die hun nek durven uit te steken en hier veel geld insteken. Wij hoeven ons niet af te vragen waar het ophoudt, want ook zonder cynisme mogen we wel aannemen dat het op zijn zachtst gezegd twijfelachtig is of de volgende generatie het merk Kreidler ook in stand wil houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!