mucke schreef: 34 mm lol verwissel de zuiger niet met de gasschuif
Haha dat zij me oom ook al
Timo
mucke schreef: 34 mm lol verwissel de zuiger niet met de gasschuif
Hallofs-ael schreef:Is het inlaat spruitstuk ook aangepast aan de 34 mm ?
nozems schreef:Zie ik nu bij de Mikuni er een rare slang opzitten waarop het luchtfllter is aangesloten? Valt mij nog mee hoe die oppakt met de 34mm
nozems schreef:Hij kan wel 14.000toeren draaien, maar als daar geen krummel vermogen inzit dan haalt ie dat vaak niet in z’n hoogste versnelling. Mijn ervaring met ‘grotere’ carburateurs is dat je op top wat toeren kwijtraakt, hij iets sterker word maar weer rottiger opneemt onderin. Maar je bent wel veel toeren kwijt, ik zou persoonlijk niet groter gaan dan 24mm. Zeker niet omdat je een 50cc hebt.
Hallolbs schreef:Hoi Timo, de cilinder lijkt inderdaad op een de Haan gemaakt in Heino midden jaren 70.Niks mis mee.
Deze cilinder is gemaakt voor een 24 mm Dell Ortho (Was toen zo) Waarschijnlijk is de inlaatpoort bij het spruitstuk
19 x 28 mm (oppervlak =522mm) Oppervlak van een 24 mm carburateur = 450mm.Dus groot genoeg.
Oppervlak 26 mm carb =530 mm.Inlaat moet 10% groter dan carburateur (vuistregel) en zeker niet kleiner.
Bij een 28 mm gaat er dus minder door de inlaat dan door de carb als de poort niet aangepast is hierop.
Dit geldt zeker voor een 34 mm !
Standaard waarde voor een inlaatpoort cilinderzijde is van af de bovenzijde cilinder bovenzijde poort 52 mm en onderzijde poort 64 mm. Alleen de zuiger inkorten zegt dus niets over de timing/doorlaat.
Nozem heeft gelijk dat groter niet altijd beter is, maar de cilinder moet er ook op aangepast worden.
Tip. als je wil gaan grasbanen bij de 50 cc classic grasbaanteam, zou ik even in de reglementen kijken
bij de standaard- classen is voorschrift 24 mm !Zou zonde van al je werk zijn.
Succes
HalloEifelyeti schreef:je heb zeeker een veel grootere spoier noodig dan 125.... en met so een kleen sproier is het normal dat die beeter oppakt, ma kan je ermee niet rijden.... dan loopt die veel te arm bij lange geopened schijver....
probeer ens 35/165.....
en die Mikuni is toch veel te groot....ok met deze art van Tuning....
dat denk ik dan ookCaspar schreef:Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?
Hallo casparCaspar schreef:Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?
Niet alle verstoppingen krijg je er uit met perslucht of ultrasoon reinigen.Timo_iepsma schreef:Hallo casparCaspar schreef:Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?
Ik dacht van niet. Maar zou morgen voor de zekerheid morgen hem helemaal uitblazen.
Timo
da ben ik met je eens...Caspar schreef:Ik snap Timo wel: het moet en zal werken. Met de 34mm carburateur lijkt het beter te gaan.
Ik heb wel respect voor zijn doorzettingsvermogen.
Als hij vastloopt is hier genoeg kennis om hem weer vlot te trekken.
Trek een haar uit een staalborstel, daar kun je mee checken of een kanaaltje open is of nietCaspar schreef:Niet alle verstoppingen krijg je er uit met perslucht of ultrasoon reinigen.Timo_iepsma schreef:Hallo casparCaspar schreef:Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?
Ik dacht van niet. Maar zou morgen voor de zekerheid morgen hem helemaal uitblazen.
Timo
Voorzichtig open peuteren wil wel eens helpen , maar wees voorzichtig met scherpe voorwerpen.
Hallo Thijsmidde schreef:Op deze cilinder moet gewoon een 18 t/m 28mm carburateur op af te stellen zijn. Dat er verschil zit in de vermogens tussen deze carburateurs is logisch maar hij moet met iedere carburateur goed kunnen rijden. Dat hij met de 34 beter oppak dan met de 28 zegt waarschijnlijk meer over de staat van de carburateur of jou afstel kunsten dan dat hij het er echt beter op doet. Wat mij opviel in het filmpje is dat de carburateur erg schuin Staat, of lijkt dit alleen zo ? Zoals eerder geopperd, zorg voor originele sproeier of je moet ze kunnen nameten. Een motor afstellen is een tijdrovende bezigheid en verander maar 1 ding per keer. Hoe is de bougie? Zwart , nat , grijs ???
Gr Thijs
Hallo casparCaspar schreef:Niet alle verstoppingen krijg je er uit met perslucht of ultrasoon reinigen.Timo_iepsma schreef:Hallo casparCaspar schreef:Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?
Ik dacht van niet. Maar zou morgen voor de zekerheid morgen hem helemaal uitblazen.
Timo
Voorzichtig open peuteren wil wel eens helpen , maar wees voorzichtig met scherpe voorwerpen.