Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 6:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
mucke schreef:
:lol: 34 mm lol verwissel de zuiger niet met de gasschuif :lol:



Haha dat zij me oom ook al

Timo


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 6:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
fs-ael schreef:
Is het inlaat spruitstuk ook aangepast aan de 34 mm ?


Hallo
ja daar is aan gedacht

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 6:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9200
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zie ik nu bij de Mikuni er een rare slang opzitten waarop het luchtfllter is aangesloten? Valt mij nog mee hoe die oppakt met de 34mm :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 9:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
nozems schreef:
Zie ik nu bij de Mikuni er een rare slang opzitten waarop het luchtfllter is aangesloten? Valt mij nog mee hoe die oppakt met de 34mm :)


hallo nozems

ja dat ziet u goed zit stukje aluminium buis in(was om te proberen met he luchtfilter)

hij loopt nu zoon 12000 toeren en zoon 80 vol uit in zen vijfde versnelling.

toch niet tevreden hij houdt op bij 12 duizend ter wel het hoogste is 14500 toeren dus toch morgen even de 28MM monteren en proberen

mensen nog tips of andere ideeen ?

timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 11:34 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9200
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Hij kan wel 14.000toeren draaien, maar als daar geen krummel vermogen inzit dan haalt ie dat vaak niet in z’n hoogste versnelling. Mijn ervaring met ‘grotere’ carburateurs is dat je op top wat toeren kwijtraakt, hij iets sterker word maar weer rottiger opneemt onderin. Maar je bent wel veel toeren kwijt, ik zou persoonlijk niet groter gaan dan 24mm. Zeker niet omdat je een 50cc hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 1:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
nozems schreef:
Hij kan wel 14.000toeren draaien, maar als daar geen krummel vermogen inzit dan haalt ie dat vaak niet in z’n hoogste versnelling. Mijn ervaring met ‘grotere’ carburateurs is dat je op top wat toeren kwijtraakt, hij iets sterker word maar weer rottiger opneemt onderin. Maar je bent wel veel toeren kwijt, ik zou persoonlijk niet groter gaan dan 24mm. Zeker niet omdat je een 50cc hebt.



Hallo nozems

Hier heb ik wat aan Dankje wel.
Ik ga de 26 en 28mm ook goed proberen af te stellen en dan zal ik vrijdag het verschil zijn op de testbank.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 2:49 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 278
Woonplaats: Heemskerk
Hoi Timo, de cilinder lijkt inderdaad op een de Haan gemaakt in Heino midden jaren 70.Niks mis mee.
Deze cilinder is gemaakt voor een 24 mm Dell Ortho (Was toen zo) Waarschijnlijk is de inlaatpoort bij het spruitstuk
19 x 28 mm (oppervlak =522mm) Oppervlak van een 24 mm carburateur = 450mm.Dus groot genoeg.
Oppervlak 26 mm carb =530 mm.Inlaat moet 10% groter dan carburateur (vuistregel) en zeker niet kleiner.
Bij een 28 mm gaat er dus minder door de inlaat dan door de carb als de poort niet aangepast is hierop.
Dit geldt zeker voor een 34 mm !
Standaard waarde voor een inlaatpoort cilinderzijde is van af de bovenzijde cilinder bovenzijde poort 52 mm en onderzijde poort 64 mm. Alleen de zuiger inkorten zegt dus niets over de timing/doorlaat.
Nozem heeft gelijk dat groter niet altijd beter is, maar de cilinder moet er ook op aangepast worden.
Tip. als je wil gaan grasbanen bij de 50 cc classic grasbaanteam, zou ik even in de reglementen kijken
bij de standaard- classen is voorschrift 24 mm !Zou zonde van al je werk zijn.
Succes :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 2:52 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5799
Woonplaats: Kreuzau (D)
je heb zeeker een veel grootere spoier noodig dan 125.... en met so een kleen sproier is het normal dat die beeter oppakt, ma kan je ermee niet rijden.... dan loopt die veel te arm bij lange geopened schijver....

probeer ens 35/165.....

en die Mikuni is toch veel te groot....ok met deze art van Tuning....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 4:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
lbs schreef:
Hoi Timo, de cilinder lijkt inderdaad op een de Haan gemaakt in Heino midden jaren 70.Niks mis mee.
Deze cilinder is gemaakt voor een 24 mm Dell Ortho (Was toen zo) Waarschijnlijk is de inlaatpoort bij het spruitstuk
19 x 28 mm (oppervlak =522mm) Oppervlak van een 24 mm carburateur = 450mm.Dus groot genoeg.
Oppervlak 26 mm carb =530 mm.Inlaat moet 10% groter dan carburateur (vuistregel) en zeker niet kleiner.
Bij een 28 mm gaat er dus minder door de inlaat dan door de carb als de poort niet aangepast is hierop.
Dit geldt zeker voor een 34 mm !
Standaard waarde voor een inlaatpoort cilinderzijde is van af de bovenzijde cilinder bovenzijde poort 52 mm en onderzijde poort 64 mm. Alleen de zuiger inkorten zegt dus niets over de timing/doorlaat.
Nozem heeft gelijk dat groter niet altijd beter is, maar de cilinder moet er ook op aangepast worden.
Tip. als je wil gaan grasbanen bij de 50 cc classic grasbaanteam, zou ik even in de reglementen kijken
bij de standaard- classen is voorschrift 24 mm !Zou zonde van al je werk zijn.
Succes :shock:


Hallo

Alweer bedankt voor de geweldige info!
Maakt het dan ook wat voor 24mm, we hebben een valstroomcarburateur UB24s maar daar moeten de nieuwe onderdelen nog binnen van komen want hij lekt door.

Kan bijvoorbeeld ook een vhst 24mm of een Kevin vlakschuif.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 4:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
Eifelyeti schreef:
je heb zeeker een veel grootere spoier noodig dan 125.... en met so een kleen sproier is het normal dat die beeter oppakt, ma kan je ermee niet rijden.... dan loopt die veel te arm bij lange geopened schijver....

probeer ens 35/165.....

en die Mikuni is toch veel te groot....ok met deze art van Tuning....


Hallo

Dat hij te groot was wist ik al.

Maar dan vraag ik me af waarom hij niet goed oppakt met die 26mm of 28. Date was zonderlucht filter het geval en met luchtfilter zo. De ub24s blijft ook maar door lekken dus id moet gemaakt worden geen idee wat nog maar heb één revisie setje besteld. Zou wel filmpjes maken met de 26 en 28 morgen!

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 6:38 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5799
Woonplaats: Kreuzau (D)
ok had ook een VM26 en een TM24 van mikuni probeerd...

ma wat te lezen, heb je wat info over deze cabs...


viewtopic.php?f=23&t=31391&start=25
en

viewtopic.php?f=23&t=31391&start=150

Groeten

Roman


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 8:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
Hallo allemaal

Vandaag wee eens de 28mm geprobeerd met stationeer 70 en hoofdsproeier(s) 150,140,130,120 en tot slot 240, geen succes niet onderin willen blijven lopen of heel hoog blijven lopen en boven in niet verder dan 8000 toeren, morgen maar weer verder proberen

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 8:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9236
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 8:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4431
Woonplaats: opende
Caspar schreef:
Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?


dat denk ik dan ook


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 9:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9236
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
:idea: Yamaha carburator cleaner. Duur maar efficiënter dan ultrasoon reinigen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 11:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
Caspar schreef:
Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?


Hallo caspar

Ik dacht van niet. Maar zou morgen voor de zekerheid morgen hem helemaal uitblazen.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 2:50 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 278
Woonplaats: Heemskerk
Hoi Timo. Je begrijpt niet hoe een Mikuni carburateur werkt.De stationair benzine sproeier heeft ook invloed op het mengsel bij volgas. Zie het maar als een optelsom.
Jij hebt stationairsproeier 70 is veel te groot( eifelyeti) sproeier 35 of 40 is grootzat.
Als hoofdsproeier 135 /140
Gebruik alleen originele Mikuni sproeiers Dit in verband met een afwijkende codering op de sproeier.
Dus geen Dell Ortho of stage 6 sproeiers,ook passen deze wel.
Controleer ook de voorontsteking deze moet op 1,2 mm staan.
Wil je meer weten over Mikuni, de site van Topham Duitsland of de site van Black Mamba.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 3:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9236
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Timo_iepsma schreef:
Caspar schreef:
Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?


Hallo caspar

Ik dacht van niet. Maar zou morgen voor de zekerheid morgen hem helemaal uitblazen.

Timo


Niet alle verstoppingen krijg je er uit met perslucht of ultrasoon reinigen.
Voorzichtig open peuteren wil wel eens helpen , maar wees voorzichtig met scherpe voorwerpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 5:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 768
Woonplaats: almere
Op deze cilinder moet gewoon een 18 t/m 28mm carburateur op af te stellen zijn. Dat er verschil zit in de vermogens tussen deze carburateurs is logisch maar hij moet met iedere carburateur goed kunnen rijden. Dat hij met de 34 beter oppak dan met de 28 zegt waarschijnlijk meer over de staat van de carburateur of jou afstel kunsten dan dat hij het er echt beter op doet. Wat mij opviel in het filmpje is dat de carburateur erg schuin Staat, of lijkt dit alleen zo ? Zoals eerder geopperd, zorg voor originele sproeier of je moet ze kunnen nameten. Een motor afstellen is een tijdrovende bezigheid en verander maar 1 ding per keer. Hoe is de bougie? Zwart , nat , grijs ???

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 6:40 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5799
Woonplaats: Kreuzau (D)
die is tip-resistent ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 10:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9236
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik snap Timo wel: het moet en zal werken. Met de 34mm carburateur lijkt het beter te gaan.
Ik heb wel respect voor zijn doorzettingsvermogen. En dan zijn er 2 uitkomsten: -1- Eureka , het werkt toch , of : -2- helaas , ik moet iets anders proberen.
Zo leer je wel het meest. Laat Timo maar schuiven , komt goed.

Als hij vastloopt is hier genoeg kennis om hem weer vlot te trekken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 1:06 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5799
Woonplaats: Kreuzau (D)
Caspar schreef:
Ik snap Timo wel: het moet en zal werken. Met de 34mm carburateur lijkt het beter te gaan.
Ik heb wel respect voor zijn doorzettingsvermogen.

Als hij vastloopt is hier genoeg kennis om hem weer vlot te trekken.


da ben ik met je eens...

ma ik moet dan ook ens de andere weg probeeren.....òf niet?

en dat hij geen vastooper heft, dat is toch het Ziel.......of niet

probeeren is leeren... :thumbsup , dat maakt timo goed :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 6:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2559
Woonplaats: Beverwijk
Caspar schreef:
Timo_iepsma schreef:
Caspar schreef:
Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?


Hallo caspar

Ik dacht van niet. Maar zou morgen voor de zekerheid morgen hem helemaal uitblazen.

Timo


Niet alle verstoppingen krijg je er uit met perslucht of ultrasoon reinigen.
Voorzichtig open peuteren wil wel eens helpen , maar wees voorzichtig met scherpe voorwerpen.

Trek een haar uit een staalborstel, daar kun je mee checken of een kanaaltje open is of niet :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 10:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
midde schreef:
Op deze cilinder moet gewoon een 18 t/m 28mm carburateur op af te stellen zijn. Dat er verschil zit in de vermogens tussen deze carburateurs is logisch maar hij moet met iedere carburateur goed kunnen rijden. Dat hij met de 34 beter oppak dan met de 28 zegt waarschijnlijk meer over de staat van de carburateur of jou afstel kunsten dan dat hij het er echt beter op doet. Wat mij opviel in het filmpje is dat de carburateur erg schuin Staat, of lijkt dit alleen zo ? Zoals eerder geopperd, zorg voor originele sproeier of je moet ze kunnen nameten. Een motor afstellen is een tijdrovende bezigheid en verander maar 1 ding per keer. Hoe is de bougie? Zwart , nat , grijs ???

Gr Thijs


Hallo Thijs

Ik heb hem inmiddels recht gezegd de 34mm loopt echt heel goed en klinkt ook goed zegt me oom die met zijn Opel Astra 1.6 107 pk in zijn 2 en 3 vol gas moet geven om mij bij te houden dat zegt bij mijn toch wel wat.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 10:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
Caspar schreef:
Timo_iepsma schreef:
Caspar schreef:
Kan het zijn dat er een kanaaltje verstopt zit in die 28mm carburateur ?


Hallo caspar

Ik dacht van niet. Maar zou morgen voor de zekerheid morgen hem helemaal uitblazen.

Timo


Niet alle verstoppingen krijg je er uit met perslucht of ultrasoon reinigen.
Voorzichtig open peuteren wil wel eens helpen , maar wees voorzichtig met scherpe voorwerpen.


Hallo caspar

Dit heeft niet gewerkt alles met carb cleaner remrijniger schoon gemaakt door geblazen voor en resultaat hij doet niks. Ik heb stationeer origineel mikuni 40 en 60 enkel moet ik nieuw maten bestellen. Heb een 0,3 sproeier er in gehakt en 0,4 0,45 0,50 tot 0,55. Enkel weer geen lopende kreidler. Ook hoofd 90 tot 160 en 180 tot een uitgeboorde 2,4. Waar mee ik eerst de 14000 toeren heb behaalt zou morgen die afstelling weer proberen. Echter blijft hij. U met de 26mm onderin slecht lopen pas vanaf 4000 slaat hij aan en pakt hem dan langzaam op filmpjes zou ik morgen maken en online zetten.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!