Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 80cc zundapp
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2004 12:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8660
Woonplaats: kreidler eiland
Ik wil proberen een 80cc. zundapp waterkoeling cilinder op een kreidlerblok te proppen.
Wie weet welke aanpassingen ik moet maken???

Tapeinden zijn bijna zelfde afstand, zuigerpen is ook 14mm.
Cilinder afdraaien, krukas veranderen??? Wie weet het???

Andy,


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2004 12:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Er staat het één en ander op de site over waterkoeling.
zie ook http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic. ... terkoeling

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: k
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2004 1:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8660
Woonplaats: kreidler eiland
Die had ik al gevonden, maar er staan geen technische aanpassingen erin.

Wie weet wat voor een kickstarter dat is, ik heb er ook een liggen.

Andy,


Bijlagen:
kreidler water001.JPG
kreidler water001.JPG [ 45.34 KiB | 8957 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2004 1:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
das de kreidler van hans :) die kickstart zit ook op onze van veen crosser (misschien dat je daar wat aan hebt)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2004 11:15 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 1:16 am
Berichten: 1994
Woonplaats: Obdam
De slag van zundapp is groter.
Om een goed resultaat te krijgen zou je toch ongeveer dezelfde maten erin moeten krijgen als wat bij kreidler gebruikelijk is
Dus voor uitlaat tussen de 21 en 24 mm van af bdp
spoelers tussen 31 en 32 van af bdp.
Als dat al niet lukt kan je denk ik wel stoppen.

LVS heeft voor zn 47cc kreidler met zundapp wc cilinder ook een drijfstang van zundapp gemonteerd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2004 11:27 am 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 06, 2002 1:54 pm
Berichten: 5047
Woonplaats: Achterhoek
Rommats schreef:
De slag van zundapp is groter.
Om een goed resultaat te krijgen zou je toch ongeveer dezelfde maten erin moeten krijgen als wat bij kreidler gebruikelijk is
Dus voor uitlaat tussen de 21 en 24 mm van af bdp
spoelers tussen 31 en 32 van af bdp.
Als dat al niet lukt kan je denk ik wel stoppen.

LVS heeft voor zn 47cc kreidler met zundapp wc cilinder ook een drijfstang van zundapp gemonteerd


ja, maar met alleen een drijfstang verander je de slag niet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2004 12:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 1:16 am
Berichten: 1994
Woonplaats: Obdam
ja, dat snap ik ook wel :roll:
Je zuiger komt er wel hoger of lager mee en dat kan je soms net nodig hebben


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2004 1:04 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 06, 2002 1:54 pm
Berichten: 5047
Woonplaats: Achterhoek
dat klopt Ron,

misschien wil Sander eens aan hans vragen wat hij allemaal veranderd heeft... :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2004 2:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
dinsdag avond is hans weer hier als t goed is dan kan ik t wel aan em vragen :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2004 7:10 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:48 am
Berichten: 1830
Woonplaats: Oosterhout
Hans heeft binnekort zelf internet
dan ga ik em een beetje wijs maken met het forum
kan hij het in geuren en klereun zelf vertelle


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 80cc zundapp
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2004 7:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2516
Woonplaats: naaldwijk
Andy Martin Hidalgo schreef:
Ik wil proberen een 80cc. zundapp waterkoeling cilinder op een kreidlerblok te proppen.
Wie weet welke aanpassingen ik moet maken???

Tapeinden zijn bijna zelfde afstand, zuigerpen is ook 14mm.
Cilinder afdraaien, krukas veranderen??? Wie weet het???

Andy,


-------------------------------------------------------

heb dat 10 jaar geleden gedaan voor iemand.

gewoon met een standaard kreidler krukas er in.


dus boring 46mm met slag 39.7 = 66cc.


het is wel veel meten en draaiwerk, om het voor elkaar te krijgen :oops:



:wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: h
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2004 7:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8660
Woonplaats: kreidler eiland
Ik heb een zuiger gevonden die waarschijnlijk toegepast kan worden.
Het is van een honda cr80, pendia=14 dia zuiger 46mm. Moet alleen kijken of de hoogte een beetje overeen komt.
Als iemand zo'n zuiger heeft, laat het ff weten.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2004 8:57 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 10, 2002 8:14 am
Berichten: 109
Woonplaats: Rijen
Andy, ik zal je proberen een beetje te helpen Hans is een goede Kreidlerkennis van mijn. Die foto van zijn Kreidler is met Zeta Waterkoeling 70cc de drijfstang is van een Zundapp die in een Kreidler krukas geperst zit wel met Zundapp zuiger carter moet wel pas gemaakt worden ivm zuigerhemd. Voor de porttiming moet er ook een aluplaatje van 2mm als passtuk onder de cilindervoet geplaast worden. Het zelfde als je vroeger een Suzuki T500 wat meer pep wilde geven dat moet jouw bekend in de oren klinken. Ik denk met Zundapp 80 cc weinig uitmaat want deze cilinder zijn genepen. Overigs de Kreidler van Hans loopt zeer rustig en is erg stil.

Anders kom met het Moerse Treffen voor 2005 een keer deze kant op dan kunnnen we een keer bijpraten zijn ook meer forumleden.




Mvgr,

Han


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2004 9:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
loopt als een zonnetje dat ding :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: k
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2004 9:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8660
Woonplaats: kreidler eiland
Daar had ik ook al aan gedacht, maar 70cc wc voor zundapp is niet meer te koop. Laatst stond er een gebruikte voor 450€ en was zo verkocht.

Ik heb toch nog 2 70cc eurocilindro's 8 poorter's liggen, denk dat ik daarmee eerst ga experimenteren.
Met deze cilinder's hoef je minder aan te passen, dan met een 80cc.
Ik reed met deze cilinder op mijn zundapp met gemak 95km. Ben benieuwd wat die op een kreidler blok doet.

Han, wanneer is Roermond.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2004 2:49 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:48 am
Berichten: 1830
Woonplaats: Oosterhout
Sander Smulders schreef:
loopt als een zonnetje dat ding :D


nee de jouwe dan :?

De moer dat is bij dongen zie evenementen (pinksterdagen)
ik zal er ook zijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: k
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2005 3:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8660
Woonplaats: kreidler eiland
Ik heb een nieuwe gilardoni 80cc gekocht. Alle maten zijn bijna hetzelfde alleen de zuiger is 3mm. korter.Lijkt mij beter om de onderkant van de cilinder 3mm. af te laten draaien.
Cilinder voet is 51 mm. dus past bijna op een RS blok.

Andy,


Bijlagen:
gilardoni o1.JPG
gilardoni o1.JPG [ 42.55 KiB | 8494 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2005 3:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 30, 2002 10:33 pm
Berichten: 1872
Woonplaats: Westervoort, bij Arnhem
Tis geen 80 maar 74cc toch?? :oops: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: k
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2005 3:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8660
Woonplaats: kreidler eiland
Het is een 74cc. maar in de volksmond 80cc. 47mm. zuiger.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2005 3:17 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 06, 2002 1:54 pm
Berichten: 5047
Woonplaats: Achterhoek
dat ligt er maar net aan wat voor boring de cilinder heeft

bij boring 46 heb je 66cc
bij boring 47 heb je 69 cc
bij boring 48 heb je 72 cc
bij boring 49 heb je 75 cc
bij boring 50 heb je 78 cc

deze maten zijn een beetje afgerond


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2005 3:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 30, 2002 10:33 pm
Berichten: 1872
Woonplaats: Westervoort, bij Arnhem
Als men deze cilinder op puch maxi bouwt, dan zit het hart van het big end, nooit helemaal recht onder het hart van de piston.
Ik weet niet of dit ook voor kreidler geld, zie onderstaand stukje..



Het probleem bij een 75cc is dat hij eigenlijk op een Puch Cobra hoort. Als je de 75cc dan op een Maxi-blok monteert kan dit een probleem opleveren. Het probleem kan alleen optreden als pistonpengat in de zuiger gedesaxeerd is. Dit betekent dat de zuigerpen niet exact in het midden van de zuiger zit.

Afbeelding
rechts een gedesaxeerde zuiger

Deze zuigerpendesaxatie is geen probleem als de krukas maar linksom gaat (dit hoort zo bij cobra blokken). Een Maxi-krukas draait echter rechtsom, wat er dus voor zorgt dat de zuiger op een verkeerd moment kantelt en zo erg veel druk op de cilinderwand zet. Dit kan bij te weinig smering resulteren in een warmloper.

Veel mensen zien de zogenaamde L-veer nog als een extra risico, omdat deze veer sneller zou happen. Wees daarom erg voorzichtig met een 75cc. Ze lopen een stuk sneller vast dan een originele cilinder. Zorg er in elk geval voor dat hij voldoende smering krijgt en ga dus NOOIT rijden met een te arm mengsel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2005 3:21 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 06, 2002 1:54 pm
Berichten: 5047
Woonplaats: Achterhoek
ja, bij rechtsdraaiende zijn de leibaankrachten meer de andere kant op gericht, en moet de zuigerpen meer aan de andere kant van het hart zitten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2005 3:55 pm 
Offline
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2003 5:35 pm
Berichten: 1955
voor deze cilinders pakken ze vaak een andere zuiger op puch. enetje van een airsal. maar bij linksdraaiend zou dat evrder toch geen probleem mogen geven die zuiger? gaat dat membraan een beteje uitkomen onder een kreidler frame?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2005 4:37 pm 
Offline

Geregistreerd: vr sep 13, 2002 3:16 pm
Berichten: 2526
Woonplaats: meestal in het kreidler hok
moi,set je toch
Betere cil. kop dan kreid, zo te zien ,
kzou wel hardere tapeinden nemen dan van Puch,

M8_verloop m7 ofzo


OOK ,n stukkie goedkoper dan Dijk en zijn maten :mrgreen: en +membraan


Laatst bijgewerkt door Bolle Aad op vr jan 14, 2005 5:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2005 4:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:45 pm
Berichten: 1125
Woonplaats: Bussum
he wat leuk,andy gaat het dan toch eindelijk proberen zo'n puch cilinder:D
dat moet erg lekker gaan lopen,vooral veel koppel vergeleken met de 50cc cilinders van kreidler denk ik


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!