Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 12:15 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 67
Even wat gegevens cilinder Inlaat 174/spoelers 130/uitlaat 192 uitlaat PS tuning het gaat om een grassbaan racer 3 hand schrik niet het is een Zundapp.

Sproeier stationair 40 / hoofdsproeier 134 hij staat redelijk goed afgesteld maar als ik het gas iets langer vasthoud krijgt hij benzine te kort.

Ontsteking HPI binnen rotor

Kraan loopt goed, ontluchting tank OK carburateur schoon volgens mij zit het toch in de carburateur

Heef hier iemand deze ervaring al opgedaan??

Groeten,

Marcel


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 12:52 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 278
Woonplaats: Heemskerk
Hoi. in de slangenpilaar op de vlotterkamer zit een benzinezeefje, is dit nog schoon en laat genoeg benzine door?
Bij de ub loopt de vlotternaald door de vlotter heen en zit vast met een clipje zit dit nog goed?
Indien de vlotterkamer van een um is zit er in de vlotterkamer een armpje aan de vlotter welke de stift die de benzinetoevoer regelt bedient, controleren op goede werking.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 1:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4434
Woonplaats: opende
Bevriest de carburateur


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 1:25 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 67
lbs schreef:
Hoi. in de slangenpilaar op de vlotterkamer zit een benzinezeefje, is dit nog schoon en laat genoeg benzine door?
Bij de ub loopt de vlotternaald door de vlotter heen en zit vast met een clipje zit dit nog goed?
Indien de vlotterkamer van een um is zit er in de vlotterkamer een armpje aan de vlotter welke de stift die de benzinetoevoer regelt bedient, controleren op goede werking.

Het zeefje is schoon, ik neem aan dat de vlotternaald goed zit, maar ik ga dit wel controleren Nee ik heb geen UM Ik weet ook dat er vlotters zijn van 6,5 gram en 7,5 gram ik heb de 7,5 gram


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 1:27 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 67
kreidler844 schreef:
Bevriest de carburateur

Zover ik dat kan zien niet, hier dacht ik ook het eerst aan omdat het koud is maar kan uitwendig geen bevriezing verschijnselen zien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 1:37 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 67
Dit vergat ik nog, de ontluchting van de vlotterbak is ook open


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 6:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9250
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Stomme vraag : krijgt hij misschien tevéél brandstof ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 9:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2518
Woonplaats: naaldwijk
zit de carburateur direct op het spruitstuk ?
of zit er een stukje rubberen slang tussen ?

door trillingen kan je vreemde dingen krijgen in de carburateur ,

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 2:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9250
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
En dampbellen in het vlotterbakje...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 11:42 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 67
LVS schreef:
zit de carburateur direct op het spruitstuk ?
of zit er een stukje rubberen slang tussen ?

door trillingen kan je vreemde dingen krijgen in de carburateur ,

##

Ja, hij zit rechtsreeks op het spruitstuk, dat heb ik wel bij meerdere maar dit is misschien wel het meest logische. Ik blijf nog doorzoeken en laat het weten hoe het afloopt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 11:48 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 67
Caspar schreef:
En dampbellen in het vlotterbakje...

Die krijg je meestal alleen door warmte

Het gaat om deze machine


Bijlagen:
DSC02214.jpg
DSC02214.jpg [ 181.97 KiB | 1267 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 1:01 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 67
Bijlage:
DSC02223.JPG
DSC02223.JPG [ 119.14 KiB | 1144 keer bekeken ]
Het spruitstuk al iets ingekort, de klemring van de carburateur met klemming er af gedraaid en een busje met loctite vastgezet om het geheel iets korter te maken. Nu nog even wachten op het stukje NBR rubber benzine bestendig, dan kunnen we de boel weer monteren


Bijlagen:
DSC02224.JPG
DSC02224.JPG [ 145.04 KiB | 1144 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 10:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2005 9:14 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: onstwedde
zo uit het hoofd gebruiken wij voor de kreidler cuppers naald E1 gasschuif 50 sproeierbuis 650??(weet ik niet zeker) vlotter indd 7,5 gram .
stationair 45 tot 50 hoofdsproeier varieert enorm.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 01, 2018 3:40 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 67
De carburateur hangt nu in de rubber het nadeel is dat hij nu 1 cm verder naar achterstaat, doordat hij nu verder naar achter staat heb ik nu ook de vlotterbak andersom gezet. Kan helaas niet testen heb een gruwelijke kauw op mijn donder. Ik ga het laten horen


Bijlagen:
DSC02227.JPG
DSC02227.JPG [ 113.75 KiB | 1076 keer bekeken ]
DSC02226.JPG
DSC02226.JPG [ 115.38 KiB | 1076 keer bekeken ]
DSC02225.JPG
DSC02225.JPG [ 102.82 KiB | 1076 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 10:15 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 67
Het probleem van in eens geen benzine meer krijgen is verholpen, het waren toch trillingen in de carburateur. Ga misschien toch weer een nieuw korter spruitstuk maken dan gaat hij boven in wel weer iets beter doorlopen. In ieder geval iedereen bedankt voor het mee denken.

Groeten, Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!