Snelste RMC cilinder?

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#26 Bericht door SwiffMeister » 10 apr 2018, 20:21

Jongens jongens jongens wat een kinderachtig gezever weer.
Aangewakkerd door de vele verhalen over de successen van Kreidler in de gouden tijden van de brommer heeft de beste jongen (afgaand op zn forumnaam al lang geen 16 meer) een vraag over een cilinder. Nee, ipv die gewoon te beantwoorden krijgt hij te horen dat opvoeren echt not done is met de brommer die hij heeft en we gaan er met zn allen voor het gemak maar vanuit dat er straks als een dolle door de stad wordt gescheurd...

Voor je op die 'bevestig' knop klikt, lees eerst je bericht eens terug en probeer je eens in een ander te verplaatsen. Daar is nog nooit iemand slechter van geworden. En ben dan soms ook mans genoeg om soms je bericht gewoon niet te plaatsen.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#27 Bericht door MichelVH » 10 apr 2018, 20:49

Henk 3bakvoet schreef:
Je had een vraag? Nou, ik was mede organisator van illegale snelweg races uitsluitend voor de allersnelste jongens.
Rondgaan met de schaal kaasblokjes is niet wat hij bedoelde Henk :lol:

Heb eens respect voor een ander! Vraag me ook af of je op een meeting of toerrit nog zo'n grote mond tegen ons groepie zou hebben :lol: .

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#28 Bericht door Henk 3bakvoet » 10 apr 2018, 20:59

Vraag me ook af of je op een meeting of toerrit nog zo'n grote mond tegen ons groepie zou hebben
Jij denkt toch niet dat ik mij enig zorgen maak om een net 16 jarig kind, want zo oud ben jij toch?
16 jaar, net geworden, even stoppen nu hoor. :lol:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60387
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#29 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 apr 2018, 21:18

MichelVH schreef:
Henk 3bakvoet schreef:
Je had een vraag? Nou, ik was mede organisator van illegale snelweg races uitsluitend voor de allersnelste jongens.
Rondgaan met de schaal kaasblokjes is niet wat hij bedoelde Henk :lol:

Heb eens respect voor een ander! Vraag me ook af of je op een meeting of toerrit nog zo'n grote mond tegen ons groepie zou hebben :lol: .
Grote mond blijft Henk wel houden hoor :lol:

Maar ook ons getrakteerd alle deuren open in de schuur en de Kreidlermannen gebak van Landzaat.
viewtopic.php?f=2&t=22728&hilit=landzaat+henk&start=150
Enzo

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#30 Bericht door MichelVH » 10 apr 2018, 21:45

Ben sinds december 16, klopt. Wat is je punt daar verder mee? Zijn ook heel veel volwassenen die je een kneusje vinden hoor :lol:

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Snelste RMC cilinder?

#31 Bericht door Jupke » 10 apr 2018, 22:04

Heren een beetje meer respect over en weer zou ons sieren.
Zoveel mensen zoveel meningen.
Maar dat kan toch ook op een vriendelijke toon.
Een waarschuwing voor de gevaren moet natuurlijk ook kunnen.
Ik ben ervan overtuigd dat we de jeugd moeten koesteren en niet op voorhand wegjagen.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#32 Bericht door midde » 10 apr 2018, 22:58

De sneltse cilinders kant en klaar kan je vinden bij De Jager anders word het maatwerk. Hun 86cc schijnt het goed te doen maar ook de 110cc zal wel willen gaan denk ik.
Laatst gewijzigd door midde op 10 apr 2018, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#33 Bericht door hermanp » 10 apr 2018, 23:00

MichelVH schreef:Ben sinds december 16, klopt. Wat is je punt daar verder mee? Zijn ook heel veel volwassenen die je een kneusje vinden hoor :lol:
Beetje respect zou je sieren. Als je een eigen mening hebt, of die op een aparte manier ventileert, ben je een kneusje?
Als Jesse wil opvoeren, moet hij dat zelf weten. Waar hij zich een beetje in vergist, is hoeveel moeite het kost om die 90 à 100 km/u te halen. De verhalen van vroeger (van de pukkelpuistjes uit de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw die nu opa zijn :-)) over sproeiertje hier, tandwieltje daar of een 50 cc cilinder (er zijn er bij die denken dat van 49.9 naar 50cc gaan een wereld van verschil is, vergetend dat ook de Kreidler motorfietsen 49,9 cc zijn) zijn natuurlijk larie en fantasie (Mandela-effect). Maar, er zijn genoeg voorbeelden van Kreidlers, voornamelijk 60 cc, die wel richting of rond de 100 echte kilometers per uur halen. Op het forum zijn wel wat topics te vinden van hoe en wanneer en wat. En ook een indicatie van de kosten is natuurlijk erg interessant. Wil je goedkoop snel gaan, is het tijd voor een scooter of een Senda of zo.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#34 Bericht door Zolenheuvel » 10 apr 2018, 23:10

"Hoi,
Welke cilinder van deze pagina heeft het meeste koppel? En moet je voor al die 60cc's carter kotteren? Die voskamp is voor door trekken in toeren, dat hoeft van mij niet zo.
Groeten Jesse"

Al het andere commentaar is off topic, het is totaal niet ter zake.
Ik begrijp dus niet waarom hier op gereageerd wordt.
Misschien even terug gaan naar de vraag van de topicstarter.
Hier laat ik het bij want ook mijn commentaar is goed beschouwd :offtopic

Groet Kees
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 10 apr 2018, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#35 Bericht door hermanp » 10 apr 2018, 23:13

Kort antwoord; dit is de snelste RM(C) cilinder. Wenn man von Original spricht.
Bijlagen
cilinder.JPG
cilinder.JPG (96.33 KiB) 5420 keer bekeken

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#36 Bericht door MichelVH » 10 apr 2018, 23:16

Vind het ironisch dat Henk mensen en nieuwelingen in de "oriëntatie fase" afkraakt en beledigt hoe en hoeveel hij wil. Als iemand even flink tegenwind aan hem geeft is het op eens respectloos.

Maar jullie gaan erin mee, ik hou ermee op. Als het getreiter van de ene kant de hemel in geprezen wordt en van de andere kant bestempeld wordt als respectloos dan weet ik ff genoeg.

@Herman. Het gaat niet om de manier waarop Henk zijn mening ventileert, Henk houdt ervan mensen af te kraken die wel respect voor hem hebben in de eerste instantie. En daarom heb ik geen greintje respect voor deze zolderkamer kneus.

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#37 Bericht door hermanp » 10 apr 2018, 23:25

MichelVH, misschien is het een idee om eens met ome Henk af te spreken. Misschien valt hij enorm mee, is er een klik en wordt je in zijn testament opgenomen. :-) Maar verwar zijn mening niet met afkraken. Tja, 't is ook net wat je perceptie en belevingswereld is. Mij kan het niet zoveel schelen, ik weet dat mijn Kreidlers in zijn ogen afgeragde puinbakken zijn, maar ik ben er wel blij mee. En ze doen het ook altijd.

Jesse1995
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2018, 19:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Snelste RMC cilinder?

#38 Bericht door Jesse1995 » 10 apr 2018, 23:38

Henk 3bakvoet schreef:
Wat doe jij zelf in de tuning hoek als ik vragen mag? Want blijkbaar heb je er een hekel aan.
Je had een vraag? Nou, ik was mede organisator van illegale snelweg races uitsluitend voor de allersnelste jongens.
Daarbij gaf ik deze waaghalzen een podium om hun passie met anderen te delen in korte video presentaties.

vele van deze presentatie video's zijn terug te vinden op YouTube en hier op het kreidler forum.
viewtopic.php?f=8&t=38823

Al met al liep dit (de Boss Race) een beetje uit de hand met voor en tegenstanders, wat dusdanig hoog op liep dat dit spektakel stuk niet verder op kreidler.nl besproken kon en mocht worden, mede wegens vermeende aansprakelijkheden voor de webmaster van kreidler.nl

Nou had ik natuurlijk net als jij een trillend pruil lipje kunnen krijgen met de hoeveelheid kritiek die ik over mij heen kreeg.

Maar kijk, ik ben er nog steeds en heb een mening, en die ventileer ik, daar is een forum namelijk voor, zonder aanziens der persoon.

Jij gooit al na drie regels opvoer oppositie de handdoek in de ring en wenst niet langer te publiceren op Kreidler.nl
Een scooter forum vol met enthousiaste 15-16 jarige pukkel puistjes is daarom misschien een betere plaats als je niet tegen kritiek of commentaar kan.
Precies wat ik dacht, zo hypocriet als de klere en ook nog een grote bek. Je hebt respect voor de oude garde die opvoeren en illegaal straatracen met 170 maar ik ben niet goed in mn bovenkamer als ik 90 wil? Wat boeien leeftijden überhaupt? Een liefhebber is een liefhebber en wie iets wilt leren moet ook de kans krijgen om het te leren.

Wat betreft die trillende pruil lip, laten we voorop stellen dat ik voor niemand bang ben, geef mij je nummer even in een PB en dan bel ik je morgen.

Timo_iepsma
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:37
Locatie: Marknesse
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Snelste RMC cilinder?

#39 Bericht door Timo_iepsma » 11 apr 2018, 09:09

Hallo jongens

Laten we ons even gedragen als echte mannen en jongens dit gescheld en gemeuk op me kaar helpt niets! Laten we het leuk houden en Jesse zijn informatie geven die hij nodig heeft.

Jesse als ik zou kiezen zou ik een standaard 1,9 blok cilinder een beetje opvoeren denk aan timing veranderen inlaat en kop als je dit gaat doen zou ik wel een L veer kopen ( die van meteor is prima ). Anders is denk ik voor smalle tap zeta 70cc (63cc) 45mm boring het best. Als je vragen heb stuur gerust een appje :lol:

Timo

Gebruikersavatar
Bongers-70
Berichten: 342
Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
Locatie: Midden Limburg
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#40 Bericht door Bongers-70 » 11 apr 2018, 10:29

Neem even contact op met Wietse (gebruikersnaam kreidler844 op het forum) en vertel wat je plannen zijn. Hij kan je perfect verder helpen en de juiste spullen aan jou leveren :thumbleft

Laat aub je vorderingen zien op het forum, altijd interessant om dit soort topics te volgen :wink:

Groeten Bas

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#41 Bericht door Zatopek » 13 apr 2018, 07:49

Oh heerlijk, ik zit weer te genieten van dit geweldige topic en de reacties op de reacties van Henk3Bakvoet. Kostelijk in het kwadraat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :clap

Gebruikersavatar
kreidler rmc florret
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:18
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 14 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#42 Bericht door kreidler rmc florret » 13 apr 2018, 19:56

Ach ja, Henk is altijd redelijk sarcastisch in zijn opmerkingen, neem het het met een korrel zout en zie de humor er eens van in. Zo hebben we bijvoorbeeld enzo die erg afkrakend uit de hoek kan komen, maar dit is eigelijk altijd goed bedoeld... ga eens naar een meering en ontmoet de mensen eens in het echt, dan snap je precies wat ik bedoel. De meeste mensen op dit forum kennen elkaar persoonlijk, en dat is vaak ook terug te lezen... dit kan voor mensen die net nieuw zijn best raar en misschien wel beledigend overkomen.. maar nogmaals, voor de beste adviezen over opvoeren etc ben je hier echt het best af..

Groeten Dirk

wijnand
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jun 2014, 20:17
Locatie: regio amersfoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Snelste RMC cilinder?

#43 Bericht door wijnand » 20 apr 2018, 01:49

Jesse,

Negeer gewoon het arrogante gelul van de "veelplaatsers" en neem ter harte wat bruikbaar is :D

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Snelste RMC cilinder?

#44 Bericht door mvl » 20 apr 2018, 07:33

Iedereen kan klagen over dit forum, maar ga eens bij andere merken kijken. Wat een drama vaak de kennis die daar gedeeld wordt. Over het algemeen zijn mensen die het perfect willen hebben wat ‘lastiger’ dan anderen, maar je krijgt wel beter advies en hulp.

Wel vind ik dat als met enige regelmaat mensen de manier van het brengen van de boodschap aanstootgevend vinden, het een kleine moeite is om daar rekening mee te houden. Het doet namelijk af aan de goede bedoelingen waar het ongetwijfeld mee geschreven is.

Genoeg offtopic. Zou wel wat foto’s willen zien en ellenlange draadjes over timingen, blowdown, bigbore, membraan, expansie belly’s en andere leuke techniek.

Plaats reactie