Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Snelste RMC cilinder?
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2018 10:14 pm 
Offline

Geregistreerd: ma apr 02, 2018 7:19 pm
Berichten: 10
Hoi,

Welke cilinder van deze pagina heeft het meeste koppel? En moet je voor al die 60cc's carter kotteren? Die voskamp is voor door trekken in toeren, dat hoeft van mij niet zo.

Groeten Jesse


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2018 10:25 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Jesse1995 schreef:
Hoi,

Welke cilinder van deze pagina heeft het meeste koppel? En moet je voor al die 60cc's carter kotteren? Die voskamp is voor door trekken in toeren, dat hoeft van mij niet zo.

Groeten Jesse

Ja kotteren blijft het beste om een juiste lange zuiger te monteren voor een betere loop onderin. Zuigers inkorten lever je in.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 12:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9231
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Wilde je 90/100km/h halen met niet teveel toeren, dan mag je wel aan een 80cc setup gaan denken. Maar als ‘laagtoerig’ voor jou 11a12000rpm is, dan kun je dat met een 60cceetje prima bereiken. Pb LVs of Wietse eens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 7:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9452
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Als ik de foto bekijk in de welkom-topic , dan heb je een blok met smalle tapeind afstand. Dan is de keuze in cilinders vooralsnog beperkt tot smalle steek.
Dat is aan te passen , maar dat vergt wat werk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 7:49 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9475
Woonplaats: Koog aan de Zaan
En waar gaat Jesse 90/100 km/u rijden? het is nog al een morbide gedachte als je beseft dat Jesse niet de enige gebruiker is op de openbare weg.

In mijn gedachte gang ben je dan niet helemaal fris in je bovenkamer, of er moet een motorkenteken op de bewuste kreidler zitten, in dat geval heb ik niets te zeggen en zou ik het advies van Pascal overnemen, een bigbore dus, lekker laag in toeren en echte power aan de rechter pols.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 8:36 pm 
Offline

Geregistreerd: ma apr 02, 2018 7:19 pm
Berichten: 10
Caspar schreef:
Als ik de foto bekijk in de welkom-topic , dan heb je een blok met smalle tapeind afstand. Dan is de keuze in cilinders vooralsnog beperkt tot smalle steek.
Dat is aan te passen , maar dat vergt wat werk.
Is er misschien een uitleg op het forum met hoe je dat ombouwt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 8:39 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Jesse1995 schreef:
Caspar schreef:
Als ik de foto bekijk in de welkom-topic , dan heb je een blok met smalle tapeind afstand. Dan is de keuze in cilinders vooralsnog beperkt tot smalle steek.
Dat is aan te passen , maar dat vergt wat werk.
Is er misschien een uitleg op het forum met hoe je dat ombouwt?

Zoek de berichten van Pascal “Nozems”


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 9:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Als de informatie uit jou voorstel topic klopt dat het een directe 4 bak is , dan kan je waarschijnlijk de tapeinden verzetten zodat er een brede steek cilinder op past. Ik zou het zelf alleen niet in mijn hoofd halen om 90-100 km/h te gaan rijden in het hedendaagse verkeer met zo'n voorremmetje, op zijn minst een grote naaf voor.
Wel een hele mooie brommer.


Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 9:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9231
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik weet niet of het ook echt een brommer betreft zoals Henk aanhaalde. Wil dan niet belerend zijn maar dan is het m.i.z niet echt slim om voor die snelheid te kiezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 10:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Helemaal mee eens Pascal. Het blijft zijn keuze of het nu verstandig is of niet. Ik zeg als het een brommer is en blijft laat het zo. Ga je omkeuren naar motorfiets dan is de enige beperking jou budget, zelfs 30+ pk is mogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 10:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 781
Woonplaats: Nootdorp
Heb Jesse gesproken en geen zorgen, de remmen worden vervangen door grote naaf.

Tapeindjes verzetten stelt geen reet voor, cilindervoet afdraaien vergt iets meer werk maar hij heeft via t groepje zat hulp ;-).

Kijk maar uit, straks is zijn achterspatbord is het enige wat jullie te zien krijgen ;-)

PS Big Bore is leuk, maar jonkies als wij kunnen prima plat liggend met een 50cc zuigergestuurd setje de 110-120 halen, big bore is leuk maar enorm ingrijpend en duur. Met een 60cc set haal je de 100kmh makkelijk, met voldoende trekkracht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 8:35 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9231
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Het scheelt wel als je klein en licht bent, maar met m’n 1m87 en 85kg haal ik zeker niet gemakkelijk 100km/h met een licht getunde ‘laagtoerige’ 50 of 60cc. Dus vanuit mijn ervaring zeg ik dat. Maar met een beetje flink toeren jakkeren en slim rijden halen zeker de 110 met een 50je:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 8:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9452
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik snap Jesse heel goed. Tunen is een uitdaging. Ik was ook zo. Sterker nog : ik rijd nu ook een RS die de 100km/u kán.
Maar eigenlijk rijd ik zelden zo hard.
Verstand komt met de jaren.
Eigenlijk is 80km/ u op een standaard Kreidler al hard.
Het is en blijft toch een bromfiets.

Als je echt harder wil , is het misschien verstandig om een motor aan te schaffen. Dat remt en stuurt toch wat stabieler op hoge snelheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 9:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9231
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Het loopt off topic, maar ik heb ook een echte motorfiets staan, dus dat klopt helemaal Casper.

Maar Jesse zal zich vast al ingelezen hebben in de risico’s ed. Ik werd in mijn tienerjaren ook geklokt op snelheden van tegen de 100km/h met een vierbakje, maar ik viel verder kwa rijden niet op, dus had nooit gezeik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 11:45 am 
Offline

Geregistreerd: ma apr 02, 2018 7:19 pm
Berichten: 10
Even wat verheldering:

Ik ben nooit een gevaar voor iemand geweest in het verkeer, en dat gaat ook niet gebeuren. Echt niet. Hou me altijd aan de verkeersregels en ik rijd nooit sneller dan toegestaan in de buurt van mensen. Sterker nog, het is hartstikke fijn om rustig rond te tuffen! Maar vind t ook gewoon een kick om het gas open te trekken, doe dit alleen op verlaten polderweggetjes, als ik echt zeker weet dat er niemand rijdt. Vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat ik een klap van de molen heb gehad.

Snap de ophef, 100 is belachelijk hard. Maar Henk, niet alleen Jesse wilt dit hoor (vond t wel komisch hoe je meerdere keren m'n naam gebruikte), zijn miljoenen andere mensen die te hard rijden op hun brommer of scooter, ook hier op het forum. Dat gebeurt nu al zo'n 60 jaar, en dat is echt niet alleen voor races, meetings en testbanken.

Wat doe jij zelf in de tuning hoek als ik vragen mag? Want blijkbaar heb je er een hekel aan. Voer je zelf ook stiekem en hypocriet je brommer op of zit je slechts je azijn te pissen over iedereen die er wat over vraagt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 1:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Het gehele forum is toegankelijk voor ieder lid, of je nu wel of niet opvoert. Ik denk dan je wellicht vergeten bent dat je op een forum zit waarbij de gemiddelde leeftijd 2,3 of 4 x zoveel is dan van een scooter forum. De wijsheid komt met de jaren op een enkeling na natuurlijk. De meeste op dit forum halen het niet in hun hoofd om met een brommer boven de 55 km/h uit te komen, wil je harder neem dan een RS.
Als je je had aangemeld op een scooter forum met deze vraag ( over een tupperware scooter want kreidler kennen ze niet) dan had je waarschijnlijk deze reactie niet gehad denk ik.

Zoals ik al schreef het is en blijf jou keuze, ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken en of je de 100 gaat halen, het moet kunnen.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 2:45 pm 
Offline

Geregistreerd: ma apr 02, 2018 7:19 pm
Berichten: 10
Autoritair politieagentje spelen heeft weinig met wijsheid te maken imo. Maar goed, kan wat mij betreft wel gesloten worden want ik heb er al helemaal geen zin meer in. Dacht dat Kreidler juist voor snelheid liefhebbers was na het lezen van "kreidler in Nederland" maar niet dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 2:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Jesse1995 schreef:
Autoritair politieagentje spelen heeft weinig met wijsheid te maken imo. Maar goed, kan wat mij betreft wel gesloten worden want ik heb er al helemaal geen zin meer in. Dacht dat Kreidler juist voor snelheid liefhebbers was na het lezen van "kreidler in Nederland" maar niet dus.

Jij bent wel snel te beïnvloeden waarom je plan niet doorzetten. Ik dacht dat de jeugd wel wat kon incasseren.
Het is een forum van veel leden. En na 1 of twee uitspraken haak je al af. Het is een forum dus meningen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 2:58 pm 
Offline

Geregistreerd: ma apr 02, 2018 7:19 pm
Berichten: 10
Mijn plan ga ik doorzetten, maar op dit forum zal ik niet gauw meer iets plaatsen betreft opvoeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 3:05 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Jesse1995 schreef:
Mijn plan ga ik doorzetten, maar op dit forum zal ik niet gauw meer iets plaatsen betreft opvoeren.

Jou keuze. Er zitten hier veel tunings specialisten die er alles van weten en nog belangrijker waar je moet zijn voor bepaalde klussen en onderdelen.

Even goede veienden en altijd weer welkom voor advies. Eigenlijk wordt je alleen een beetje afgeremt. Om goed betrouwbaar snel te kunnen zijn kost serieus knaken, veel energie en doorzettings vermogen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 4:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Jammer dat je hier stopt, had graag het eind resultaat gezien. Opzich begrijp ik jou reactie maar ik zou mij zelf niet zo snel laten kennen. Op het forum zijn zat mensen die serieus opvoeren maar dit is wel de minderheid. Zelfs rij ik op een special met 60cc en 15pk.
Veel kreidler eigenaren hebben de brommer die ze vroeger zelf hadden weer gekocht en voor de meeste hoeft het niet meer zo gek. Dat jij dacht dat iedere kreidler eigenaar volop aan het opvoeren was heb je volledig mis.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 4:47 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 892
voor dak ik ook maar tijd heb om wat
te schrijven , is het al weer klaar !
das pas snel.
kom op , gewoon over heen lezen en bestook ons
met vragen en foto,s .
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 4:53 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
midde schreef:
Veel kreidler eigenaren hebben de brommer die ze vroeger zelf hadden weer gekocht en voor de meeste hoeft het niet meer zo gek. Dat jij dacht dat iedere kreidler eigenaar volop aan het opvoeren was heb je volledig mis.

Gr Thijs
Of gaan hem rijden met Motor kenteken.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 5:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Idd Enzo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 7:59 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9475
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Wat doe jij zelf in de tuning hoek als ik vragen mag? Want blijkbaar heb je er een hekel aan.


Je had een vraag? Nou, ik was mede organisator van illegale snelweg races uitsluitend voor de allersnelste jongens.
Daarbij gaf ik deze waaghalzen een podium om hun passie met anderen te delen in korte video presentaties.

vele van deze presentatie video's zijn terug te vinden op YouTube en hier op het kreidler forum.
viewtopic.php?f=8&t=38823

Al met al liep dit (de Boss Race) een beetje uit de hand met voor en tegenstanders, wat dusdanig hoog op liep dat dit spektakel stuk niet verder op kreidler.nl besproken kon en mocht worden, mede wegens vermeende aansprakelijkheden voor de webmaster van kreidler.nl

Nou had ik natuurlijk net als jij een trillend pruil lipje kunnen krijgen met de hoeveelheid kritiek die ik over mij heen kreeg.

Maar kijk, ik ben er nog steeds en heb een mening, en die ventileer ik, daar is een forum namelijk voor, zonder aanziens der persoon.

Jij gooit al na drie regels opvoer oppositie de handdoek in de ring en wenst niet langer te publiceren op Kreidler.nl
Een scooter forum vol met enthousiaste 15-16 jarige pukkel puistjes is daarom misschien een betere plaats als je niet tegen kritiek of commentaar kan.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bart o.z.s. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!