Kreidler MF2

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Benzlerfahrer
Berichten: 163
Lid geworden op: 06 mei 2017, 13:10
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Kreidler MF2

#1 Bericht door Benzlerfahrer » 15 apr 2018, 07:05

Beste Fahrer's,

Het is alweer even geleden dat ik nog op het forum ben geweest! Heeft grotendeels te maken dat mijn eigen Florett eigenlijk gewoon goed loopt! Helaas is het laatste jaar toch een heel gedoe geweest omtrent de automaat van mijn vriendin!

Het is een MF2 van 1978, origineel een snorfiets! De carburator is nog steeds origineel (10mm Bing met een 58 sproeier geloof ik, 60 kan ook) en de uitlaat is er eentje waar van binnen demping in zit. Niet de conventionele maar eentje die gewoon toe is en waarin 2 keer een gaatje van 5mm inzit! Er steekt wel een ander cilindertje op. De lak is helemaal opnieuw gedaan en wanneer de brommer tehcnisch ok is, gaan we haar een beetje aanpassen naar de zin van mijn vriendin!

De eerste problemen staken alreeds vorig jaar op, toen de brommer ontzettend veel olie lekte en ook nog een rook ontstond! Na wat kijken ontdekte een kennis van me dat waar de koppelingskabel het blokje in gaat, slijtage zat. Dit creëerde natuurlijk speling waardoor er olie langskwam! Dit euvel is opgelost en heeft ook niets verstoord aan het rijden van de brommer!

Onlangs waren we aan het rijden, de winter is nu voorbij en het bromfietsje ging goed to in de 40. Dit is zo eigenlijk even goed gegaan totdat hij ineens weer terug naar 25 ging en niet meer harder wou! Ik ben toen thuisgekomen en ben rechtstreeks de uitlaat gaan controleren! Hier vielen enkele roet stenen uit (pijpje was een paar dagen ervoor leegemaakt) toen heb ik even het eindstuk er van gelaten. Met rijden ging alles weer goed, hij haalde de 40 weer en zonder einddemper krijg je een mooier geluid ook ;D
De roetstenen wijzen er dus op dat de verbranding niet helemaal goed is, ik wou dus een proberen 1:60 te mengen. Ik doe dit ook met mijn florett, en dit heeft een aanzienlijke verbetering op het rijgedrag! Ik neem aan dat het brommertje hierdoor wel een beetje pittiger zal worden.
Ik heb nu wel enkele vragen nog voor de kenners onder jullie!

Hoe kan ik zorgen dat het brommertje doch een paar km harder gaat? Het hoeft geen scheurijzer te worden, maar ik zou het fijn vinden als ze vlot tussen 45 en 50 per uur zou zitten.
Ik heb aan een powerfilter gedacht, alsook de uitlaat wat te ontdempen door een gaatje bij te boren? Misschien een combo van de 2 met een groter carbje?

Ik ben alvast benieuwd naar jullie bevindingen!

Grtzz
Jorn

Gebruikersavatar
Benzlerfahrer
Berichten: 163
Lid geworden op: 06 mei 2017, 13:10
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Kreidler MF2

#2 Bericht door Benzlerfahrer » 02 mei 2018, 00:34

Jammer dat er zo weinig reacties waren :cry:

Maar geen zorgen :mrgreen:
Ondertussen heeft mijn vriendin een Florett van '76 gekocht
Is toch wat makkelijker om aan te sleutelen, vooral omdat er pakken meer info en onderdelen beschikbaar zijn! De MF2 gaat dus mooi droog op stal, en mooi gepreserveerd worden! Hij is dan ook totaal gerestaureerd. Misschien laat ik men kinderen er later wat op snorren :D

Dus topic mag gesloten worden voor mij!

Grtzzz Jorn

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler MF2

#3 Bericht door Caspar » 02 mei 2018, 11:45

Jørn , ik denk dat je weinig response krijgt omdat de MF2 hier niet zo bekend is.
Wat ik wel weet , is dat een enkel forumlid zijn tanden al heeft stuk gebeten op de MF2 en er uiteindelijk mee gestopt is.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler MF2

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 mei 2018, 12:17

Duitse forum raadplegen.

Enzo

Gebruikersavatar
Benzlerfahrer
Berichten: 163
Lid geworden op: 06 mei 2017, 13:10
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Kreidler MF2

#5 Bericht door Benzlerfahrer » 28 jul 2018, 00:24

Beste Kreidlerfahrers,

Om hier even op terug te komen.

Het automaatje loopt na inrijden (gebruik hem nu zelf af en toe :mrgreen: ) toch een mooie 45, wat snel genoeg is voor het ding.

Dit is dus mijn Set up;

Cilinder: 215.03.71
Carb: 1/10/128
met standaard tand wielverhouding.

Het is daarentegen mogelijk de MF'jes 62 te laat lopen.
Neen, ik heb hierzelf geen ervaring mee, maar anderen zijn ons voorgegaan. Hun werk kan je nu zelf herhalen aan de hand van een prachtig stappenplan!
Als je duits kan, zou het geen probleem moeten zijn je automaatje wat sneller te laten lopen.

Check volgende site;

https://www.kreidlertreff-giessen.de/da ... tuning.htm

Veel geluk!

Jorn

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Kreidler MF2

#6 Bericht door MichelVH » 28 jul 2018, 00:52

Heuj Jorn jij ook hier :lol:

Lekker je vriendin op n RM laten rijden joh, MF das kak (afkorting voor MotherF!cker) :lol:

Gebruikersavatar
Benzlerfahrer
Berichten: 163
Lid geworden op: 06 mei 2017, 13:10
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Kreidler MF2

#7 Bericht door Benzlerfahrer » 02 sep 2018, 15:30

MichelVH schreef:Heuj Jorn jij ook hier :lol:

Lekker je vriendin op n RM laten rijden joh, MF das kak (afkorting voor MotherF!cker) :lol:
Haha :lol:

Zie je bericht nou pas man, ja dat ding staat ondertussen langs de kant. Maar hij loopt nou wel netjes!
Moet em eigenlijk eens leeg laten lopen enzo.

Voor degene die nog problemen hebben met het slecht lopen, ikzelf had een probleem door slijtage! Daar waar de koppelingskabel de blok in gaat, was het uitgevreten. Dit is dmv een busje nou opgelost.

Moesten er vragen zijn, let me know!

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Kreidler MF2

#8 Bericht door Eifelyeti » 02 sep 2018, 18:48

MP 2 cilinder koopen met zuiger en het grootere spruitstuk

en klar....

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler MF2

#9 Bericht door Caspar » 02 sep 2018, 20:27

Hier weten onze Duitse vrienden veel meer van.
In Nederland zag je ze amper

Plaats reactie