Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kreidler MF2
BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2018 7:05 am 
Offline

Geregistreerd: za mei 06, 2017 1:10 pm
Berichten: 2
Beste Fahrer's,

Het is alweer even geleden dat ik nog op het forum ben geweest! Heeft grotendeels te maken dat mijn eigen Florett eigenlijk gewoon goed loopt! Helaas is het laatste jaar toch een heel gedoe geweest omtrent de automaat van mijn vriendin!

Het is een MF2 van 1978, origineel een snorfiets! De carburator is nog steeds origineel (10mm Bing met een 58 sproeier geloof ik, 60 kan ook) en de uitlaat is er eentje waar van binnen demping in zit. Niet de conventionele maar eentje die gewoon toe is en waarin 2 keer een gaatje van 5mm inzit! Er steekt wel een ander cilindertje op. De lak is helemaal opnieuw gedaan en wanneer de brommer tehcnisch ok is, gaan we haar een beetje aanpassen naar de zin van mijn vriendin!

De eerste problemen staken alreeds vorig jaar op, toen de brommer ontzettend veel olie lekte en ook nog een rook ontstond! Na wat kijken ontdekte een kennis van me dat waar de koppelingskabel het blokje in gaat, slijtage zat. Dit creƫerde natuurlijk speling waardoor er olie langskwam! Dit euvel is opgelost en heeft ook niets verstoord aan het rijden van de brommer!

Onlangs waren we aan het rijden, de winter is nu voorbij en het bromfietsje ging goed to in de 40. Dit is zo eigenlijk even goed gegaan totdat hij ineens weer terug naar 25 ging en niet meer harder wou! Ik ben toen thuisgekomen en ben rechtstreeks de uitlaat gaan controleren! Hier vielen enkele roet stenen uit (pijpje was een paar dagen ervoor leegemaakt) toen heb ik even het eindstuk er van gelaten. Met rijden ging alles weer goed, hij haalde de 40 weer en zonder einddemper krijg je een mooier geluid ook ;D
De roetstenen wijzen er dus op dat de verbranding niet helemaal goed is, ik wou dus een proberen 1:60 te mengen. Ik doe dit ook met mijn florett, en dit heeft een aanzienlijke verbetering op het rijgedrag! Ik neem aan dat het brommertje hierdoor wel een beetje pittiger zal worden.
Ik heb nu wel enkele vragen nog voor de kenners onder jullie!

Hoe kan ik zorgen dat het brommertje doch een paar km harder gaat? Het hoeft geen scheurijzer te worden, maar ik zou het fijn vinden als ze vlot tussen 45 en 50 per uur zou zitten.
Ik heb aan een powerfilter gedacht, alsook de uitlaat wat te ontdempen door een gaatje bij te boren? Misschien een combo van de 2 met een groter carbje?

Ik ben alvast benieuwd naar jullie bevindingen!

Grtzz
Jorn


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!