Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Blok cilinder project
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2018 5:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
Hallo allemaal

Hier alvast een sneak preview van mij blok cilinder project die aankomende weken afgerond zou worden en gemonteerd gaat worden onder de kreidler.

Het begon allemaal twee weken terug toen ik met mijn crosser naar de testbank (Jeroen van de belt) ging. Hier ging mijn ooms getunde mahle sb (99) die hij vroeger bij andere gebben heeft gekocht getest worden. Dit was helaas een tegen valler 6pk op achter wiel en 6nm koppel. Hoe dit kwam was door compressie gebrek. Dus het volgende weekend hadden we nieuwe cilinders bij s en s gehaald voor een leuk prijsje (kt 60 en Parma 50). Maar deze willen we laten bewerken en niet zelf doen. Toen zij me oom “maar nu gaan we nooit weten hoeveel pk hij ongeveer hadt” ik zij hierop jawel ik heb nog een blok cilinder en die ga ik (proberen) te bewerken tot hij bijna zelfde is als de sb van vroeger. Dit is zo gebeurd ik ben bezig geweest met meten en alles bedenken en ja hoor het begin is er. Alleen de timing van de std blokcilinder 1,8 lagen te hoog dus hebben we de voet 1mm afgedraaid en nogmaals gemeten toen was het goed de timing van de spoel poorten kwamen over een. Het doel voor mij is dat hij een pktje of 5-6 leverd en wat koppel. Dus moest er toch maar wat grotere poorten in gemaakt worden. Zo gezegd zo gedaan uitlaat poort mee begonen en de spoel poorten open gemaakt vanavond ga ik met voor de slangen poorten en de fluister poorten naast de uitlaat.

Het vervolg komt er aan stay tuned 8) :D

Timo


Bijlagen:
0AE41387-5DAA-4B60-9096-24EC9A89CBD1.png
0AE41387-5DAA-4B60-9096-24EC9A89CBD1.png [ 71.89 KiB | 4144 keer bekeken ]
787E658F-D034-40B0-A632-DF279EFB20B0.png
787E658F-D034-40B0-A632-DF279EFB20B0.png [ 79.52 KiB | 4146 keer bekeken ]
68CBCFD3-A11C-4FFA-BD1D-BDCEACBC0CE7.jpeg
68CBCFD3-A11C-4FFA-BD1D-BDCEACBC0CE7.jpeg [ 70.04 KiB | 4146 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2018 5:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9567
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
dapper !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2018 6:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
Dankje wel caspar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2018 6:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 885
Woonplaats: Nootdorp
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de resultaten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2018 7:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9263
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Lekker zelf aan het tunen geslagen. Maar wel een belangrijk puntje van kritiek, de volgende keer als je een cilinder gaat tunen, laat dan het uitlaatkanaal ongemoeid, wat je nu gedaan hebt is achterhaalde crosstuningswerk. Door dat kanaal te bewerken verlies je eerder vermogen, en onderin zn powerband al helemaal. Zonde... maar lopen zal die wel doen, succes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2018 8:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
nozems schreef:
Lekker zelf aan het tunen geslagen. Maar wel een belangrijk puntje van kritiek, de volgende keer als je een cilinder gaat tunen, laat dan het uitlaatkanaal ongemoeid, wat je nu gedaan hebt is achterhaalde crosstuningswerk. Door dat kanaal te bewerken verlies je eerder vermogen, en onderin zn powerband al helemaal. Zonde... maar lopen zal die wel doen, succes.



Hallo nozems

Bedankt voor de tip is zeker weer wat voor de volgende keer. Bij deze maak het niet heel veel uit want het is een “replica”.

Morgen verder af tekenen en beginnen met de timing.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2018 6:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2557
Woonplaats: naaldwijk
:arrow: Alleen de timing van de std blokcilinder 1,8 lagen te hoog dus hebben we de voet 1mm afgedraaid en nogmaals gemeten toen was het goed de timing van de spoel poorten kwamen over een. :?: :?:

/////////////////////

DE SPOELPOORTEN VAN EEN 1,8 PK CILINDER ZIJN LAAG .
rond de 95 graden.
als de cilinder 1 mm lager is, dan zijn de spoelpoorten nog lager .. :oops: :oops:

de timing van een 6 pk spoelpoorten zijn 112 tot 115 graden .

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2018 8:41 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47039
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
LVS schreef:
:arrow: Alleen de timing van de std blokcilinder 1,8 lagen te hoog dus hebben we de voet 1mm afgedraaid en nogmaals gemeten toen was het goed de timing van de spoel poorten kwamen over een. :?: :?:

/////////////////////

DE SPOELPOORTEN VAN EEN 1,8 PK CILINDER ZIJN LAAG .
rond de 95 graden.
als de cilinder 1 mm lager is, dan zijn de spoelpoorten nog lager .. :oops: :oops:

de timing van een 6 pk spoelpoorten zijn 112 tot 115 graden .

##

Geef die jongen eens wat les :clap

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 10:21 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
LVS schreef:
:arrow: Alleen de timing van de std blokcilinder 1,8 lagen te hoog dus hebben we de voet 1mm afgedraaid en nogmaals gemeten toen was het goed de timing van de spoel poorten kwamen over een. :?: :?:

/////////////////////

DE SPOELPOORTEN VAN EEN 1,8 PK CILINDER ZIJN LAAG .
rond de 95 graden.
als de cilinder 1 mm lager is, dan zijn de spoelpoorten nog lager .. :oops: :oops:

de timing van een 6 pk spoelpoorten zijn 112 tot 115 graden .

##


Hallo lvs

Afdraaien had niet nodig gehoeven. Maar deze cilinder was al aan gevijld en niet netjes pakking sloot niet goed af (daarom meer het draaien) De timing van de oude mahle zijn uitlaat 198 inlaat 185 spoel + slange poorten 110

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 10:22 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
Enzo-tvdzijden schreef:
LVS schreef:
:arrow: Alleen de timing van de std blokcilinder 1,8 lagen te hoog dus hebben we de voet 1mm afgedraaid en nogmaals gemeten toen was het goed de timing van de spoel poorten kwamen over een. :?: :?:

/////////////////////

DE SPOELPOORTEN VAN EEN 1,8 PK CILINDER ZIJN LAAG .
rond de 95 graden.
als de cilinder 1 mm lager is, dan zijn de spoelpoorten nog lager .. :oops: :oops:

de timing van een 6 pk spoelpoorten zijn 112 tot 115 graden .

##

Geef die jongen eens wat les :clap


Enzo


Lessen zijn altijd welkom van de experts. Hier door leer je meer en wordt je zelf beter.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 12:18 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47039
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dat bedoel ik. Bij een denkfout ga je meteen de andere verkeerde kant op. Nu weet je het. :thumbleft

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 12:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
Enzo-tvdzijden schreef:
Dat bedoel ik. Bij een denkfout ga je meteen de andere verkeerde kant op. Nu weet je het. :thumbleft

Enzo



Daarom :D

Vanavond wordt de spoelpoorten bewerkt en de uitlaat op tijd gezet.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 8:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
Hallo allemaal

Vanavond is de frees er weer in gegaan!
Uitlaat is het grootste gedeelte van klaar en spoelers moeten nog dieper gemaakt worden.

Timo


Bijlagen:
D9BC42CE-1A9B-43BA-89C3-231357BF3E55.png
D9BC42CE-1A9B-43BA-89C3-231357BF3E55.png [ 108.15 KiB | 3572 keer bekeken ]
8FCF8D5F-D0A0-4EB9-B669-E4EC92C62EA3.png
8FCF8D5F-D0A0-4EB9-B669-E4EC92C62EA3.png [ 112.43 KiB | 3572 keer bekeken ]
45D227BB-95A8-4950-BA10-712D9632C11B.png
45D227BB-95A8-4950-BA10-712D9632C11B.png [ 134.51 KiB | 3571 keer bekeken ]
BED12653-9129-4583-96B7-B0DD3B6657B2.png
BED12653-9129-4583-96B7-B0DD3B6657B2.png [ 141.59 KiB | 3573 keer bekeken ]
BCE2110D-7608-4FCE-A34A-2F17624EF351.png
BCE2110D-7608-4FCE-A34A-2F17624EF351.png [ 146.06 KiB | 3573 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2018 10:55 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8706
Woonplaats: kreidler eiland
Cilinder is al aardig versleten, goed lopen... Heb ik mijn twijfels over...

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2018 11:22 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
Andy schreef:
Cilinder is al aardig versleten, goed lopen... Heb ik mijn twijfels over...

Andy,



Hallo Andy

Op de foto lijkt het erger als niet werkt is het jammer

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2018 2:21 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 293
Woonplaats: Heemskerk
Hoi Timo, als ik naar de foto's kijk denk ik dat er meer dan 1 mm van de cilinder is afgedraaid. Als dit een bromfietscilinder is geweest zit een gedeelte van de afstelling (40 km/h) in een hogere cilinder.Standaard zijn de Mahle cilinders 68 mm hoog.
De afgestelde bromfietscilinders zijn 69,5 mm hoog.Truc om hier iets meer vermogen uit te halen is juist deze aan de bovenzijde af te draaien,zodat de zuiger juist bovenin komt.
Ik zou eerst eens controleren of bij jouw cilinder de zuiger niet boven de cilinder uitkomt.Anders is het zonde van al het werk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2018 6:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
lbs schreef:
Hoi Timo, als ik naar de foto's kijk denk ik dat er meer dan 1 mm van de cilinder is afgedraaid. Als dit een bromfietscilinder is geweest zit een gedeelte van de afstelling (40 km/h) in een hogere cilinder.Standaard zijn de Mahle cilinders 68 mm hoog.
De afgestelde bromfietscilinders zijn 69,5 mm hoog.Truc om hier iets meer vermogen uit te halen is juist deze aan de bovenzijde af te draaien,zodat de zuiger juist bovenin komt.
Ik zou eerst eens controleren of bij jouw cilinder de zuiger niet boven de cilinder uitkomt.Anders is het zonde van al het werk.



Hallo lbs

Nee de zuiger komt er niet boven daar is rekening mee gehouden afstand is gelijk aan de oude sb

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 7:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 885
Woonplaats: Nootdorp
Enneh, pik hoe staat het ervoor :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2018 11:16 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1967
Woonplaats: Bilzen B
Ik ben ook benieuwd , is alweer een tijdje geleden .
Gr,Leopold .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2018 9:24 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 6017
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Timo,

hier een Blokcilinder van de meester LVS :D

heb je een voorbeld :thumbsup


Bijlagen:
P1000989.JPG
P1000989.JPG [ 121.85 KiB | 2114 keer bekeken ]
P1000985.JPG
P1000985.JPG [ 145.75 KiB | 2114 keer bekeken ]
P1000987.JPG
P1000987.JPG [ 68.89 KiB | 2114 keer bekeken ]
P1000994.JPG
P1000994.JPG [ 75.47 KiB | 2114 keer bekeken ]
P1000992.JPG
P1000992.JPG [ 67.1 KiB | 2114 keer bekeken ]
P1000990.JPG
P1000990.JPG [ 70.63 KiB | 2114 keer bekeken ]
P1000993.JPG
P1000993.JPG [ 121.91 KiB | 2114 keer bekeken ]
P1000991.JPG
P1000991.JPG [ 86.82 KiB | 2114 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 30, 2018 1:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
hallo allemaal

bedankt voor de reactie!
ik heb het druk gehad met andere project maar heb inmiddels de cilinder er bij gepakt en ben weer begonnen.

Eifelyeti

dat is zeker een mooie cilinder :D

helaas is mij haakse stukje nog steeds niet binnen (spoel kan ik dus niet bewerken)

ik had een blok cilinder met een afgevlakte breitwand kop met punten ontsteking maar dit kreeg ik niet lekker aan het lopen.

foto's volgen!

timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2018 3:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
goeie dag allemaal

inmiddels het kreidler gebeuren weer opgepakt en de crosser weer lopend gemaakt.

nu zat daar de oude cilinder van mijn oom op die hebben we laten meten en een nieuwe meteor laten in meten een caber L veer er opgedaan. nu was het niet dat zuiger gestuurd was maar membraan. we hebben zelf een huisje gebouwt op basis van een am6 membraan. echter wou die niet lopen met de zuiger (inlaat kant 3mm korter en zonder geleuven voor de membraam0 die geleuven hebben wij er de volgende dag in gemaakt. en het wou nog steeds niet lopen. toen heb ik contact gezocht met lvs. die gaf me een aantal tips echter hebben deze er niet voor gezorgt dat hij wilt lopen. was van een 28 kehin naar een 21 dellortho gegaan. maar nu blijf ik toch met de vraag zitten wat er fout is gegaan of fout is. onsteking was een motoplat en heb die op varieerden standen gehad van 1.1 tot wel 2.2 mm. bougie keuze was een oude champion l-3g maar heb ook ngk bhs8-9-10 geprobeerd en ook de brisk niet tervergeten. het probleem is dat onderin het superloopt midden gebied doet hij niks en pruttelt hij maar en boven in (als je er kwam super power). maar de vraag is nu hoe kan ik er voor zorgen dat hij midden in ook goed gaat lopen?


als er iemand die me verder kan helpen graag.

timo


Bijlagen:
20180909_145751.jpg
20180909_145751.jpg [ 24.85 KiB | 1388 keer bekeken ]
20180909_145708.jpg
20180909_145708.jpg [ 65.92 KiB | 1388 keer bekeken ]
20180909_145659.jpg
20180909_145659.jpg [ 51.7 KiB | 1388 keer bekeken ]
20180909_145649.jpg
20180909_145649.jpg [ 51.23 KiB | 1388 keer bekeken ]
20180909_145630.jpg
20180909_145630.jpg [ 28.92 KiB | 1387 keer bekeken ]
20180909_145606.jpg
20180909_145606.jpg [ 56.41 KiB | 1388 keer bekeken ]
20180909_145528.jpg
20180909_145528.jpg [ 199.78 KiB | 1388 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2018 8:15 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 293
Woonplaats: Heemskerk
Hoi Als ik de foto's bekijk heb je de boosterpoorten buiten werking gezet.
Deze moeten in verbinding gezet worden met de inlaatpoort.
Zie foto


Bijlagen:
cil (Klein) (1).jpeg
cil (Klein) (1).jpeg [ 50.38 KiB | 1353 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2018 8:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 152
Woonplaats: Marknesse
lbs schreef:
Hoi Als ik de foto's bekijk heb je de boosterpoorten buiten werking gezet.
Deze moeten in verbinding gezet worden met de inlaatpoort.
Zie foto


hallo lbs

toch iemand die reageert :D

dus als ik de inlaat er aan verbind werkt het ? ik heb de vermoedens van niet want de inlaat staat bijna de hele tijd open door de sleuven.

meer suggesties?

timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2018 9:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 885
Woonplaats: Nootdorp
Bij membraan moet je je boosters doorboren naar de inlaat heb ik begrepen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!