Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2018 11:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 783
Woonplaats: Nootdorp
Hallo luitjes

Momenteel ben ik bezig met een 70cc blok. Ik kom alleen niet helemaal uit. De drijfstang is te kort en pen 14 (zuiger is pen 12). Nou vraag ik me af, kan ik ook een 47mm zuiger pakken met het pistonpen gat meer naar onderen zodat alles weer uitkomt, zo ja welke? Zitten hier haken en ogen aan? Ik ben niet op zoek naar een zuiger van €250 zoals me laatst werd aangeboden, aangezien dat het dubbele is van de cilinder. Pen 12 zuiger maakt niet uit, hier zijn speciale lagers voor of een SKF Inner Ring

Mvg


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 1:02 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 139
Woonplaats: Marknesse
hallo michel

mij is verteld door fledermaus dat je met de wössner zuiger je carter moet verdiepen anders slaat hij deze kapot. maar een voordeel van de zuiger is dat je carter compressie om hoog gaat. voor de rest wössner zuiger is zeer goede kwaliteit.

hoop dat je er iets mee kan!

timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 8:41 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Hoe kan je drijfstang te kort zijn ? Dat kan alleen als je een cilinder monteert die voor een langere slag gemaakt is, toch ? Je kan ook voor een lagere drijfstang gaan, deze hoeven niet zo duur te zijn.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 9:26 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 783
Woonplaats: Nootdorp
Ik heb een 74cc van Puch. Deze wil ik 3mm afdraaien, maar weet nog niet aan welke kant.

2 opties:

Am6 drijfstang persen, gelijk pen 12 (matchend met zuiger), en langere drijfstang dus genoeg ruimte voor de zuiger. Nadeel is wel dat een std setje er dan niet meer op gaat.

Krukas standaard houden, en bijvoorbeeld een Wössner SX85 zuiger gebruiken. Maar misschien komt de zuiger dan niet hoog genoeg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 9:28 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5910
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Michel,

ik gebruik voor mijn 70cc een 47mm smeedzuiger van Wössner. (dan die heft de zuigerslot in de mitte, Vertex en Meteor niet, goed voor Boosters te maaken ) Ik moet dan de cilinder 1,1mm omhoog zetten met een pakking, anders nicks...zuigerpen is ook 14mm.... geb een ori krukas met een normale Rito drijfstang erin.
Maat is vanaf 46,95mm - 47,02mm te koop.

Ik rijd nu als meer dan 7000km met wenig timing...en nu kommt er een nieuwe erin........

viewtopic.php?f=23&t=42887&start=125

De zuiger kost ma 73,50€ tot tehuis bij ebay.


Bijlagen:
IMG-20160508-WA0017.jpg
IMG-20160508-WA0017.jpg [ 144.92 KiB | 957 keer bekeken ]
IMG-20160508-WA0021.jpg
IMG-20160508-WA0021.jpg [ 185.78 KiB | 958 keer bekeken ]
IMG-20160212-WA0011.jpeg
IMG-20160212-WA0011.jpeg [ 109.82 KiB | 958 keer bekeken ]
IMG-20160212-WA0004.jpeg
IMG-20160212-WA0004.jpeg [ 98.79 KiB | 958 keer bekeken ]
IMG-20160212-WA0015.jpeg
IMG-20160212-WA0015.jpeg [ 90.27 KiB | 958 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Eifelyeti op zo sep 02, 2018 9:38 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 9:30 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Waar je de cilinder moet afdraaien is afhankelijk van de huidige timingen, je kan daarnaast mss nog wat met de kop , zodat deze iets in de cilinder valt.
Als je een langere drijfstang monteert kan je voor de standaard set een voetplaat maken zodat het wel weer past.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 9:33 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5910
Woonplaats: Kreuzau (D)
midde schreef:
................................, je kan daarnaast mss nog wat met de kop , zodat deze iets in de cilinder valt.


Hallo Tjijs,

dat is 2018 alt weer oldschool.... :wink:

dat doen se niet meer...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 9:36 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Oh, sorry #-o
Wat is de huidige trend dan ?
Je zou ook nog voor een langere slag krukas kunnen kiezen als dat uitkomt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 9:47 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5910
Woonplaats: Kreuzau (D)
midde schreef:
Oh, sorry #-o
Wat is de huidige trend dan ?
Je zou ook nog voor een langere slag krukas kunnen kiezen als dat uitkomt.


warom sorry?

de kop met 2 huls of 2 pen fixieren die over de tapeind kommen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 1:17 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 288
Woonplaats: Heemskerk
Hoi midde, en anderen,als je voor een 2 mm langere drijfstang kiest en je neemt een VHS zuiger (pen zit twee mm hoger dan past het precies. Veel toegepast sinds 2018 bij de 50 cc cross.
De lijbaankrachten worden dan iets kleiner,waardoor het weer soepeler draaid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 4:23 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2615
midde schreef:
Hoe kan je drijfstang te kort zijn ? Dat kan alleen als je een cilinder monteert die voor een langere slag gemaakt is, toch ? Je kan ook voor een lagere drijfstang gaan, deze hoeven niet zo duur te zijn.

Gr Thijs


Huh ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 5:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Ed.P schreef:
midde schreef:
Hoe kan je drijfstang te kort zijn ? Dat kan alleen als je een cilinder monteert die voor een langere slag gemaakt is, toch ? Je kan ook voor een lagere drijfstang gaan, deze hoeven niet zo duur te zijn.

Gr Thijs


Huh ?



Vertel ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 8:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9452
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Slag en drijfstang lengte staan in principe los van elkaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 8:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 139
Woonplaats: Marknesse
Caspar schreef:
Slag en drijfstang lengte staan in principe los van elkaar.


dat is een ding wat zeker is

ik heb eventueel nog wel een am6 drijfstang liggen is even lang alleen pen 12 maar michel wilt het graag zo hebben dat ie ook eventueel weer naar zijn sb kan. denk dat beste oplossing de wössner is en dan pas maken.

gr timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 8:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Helemaal mee eens. De topicstarter vraagt om een zuiger waarbij de pen lager zit zodat hij met de standaard slag hoger in de cilinder komt, dit kan ook met een langere drijfstang. Eerder schreef ik al dat het afhankelijk is van de timingen wat je het beste kan doen, of waar je de timingen naartoe wilt hebben. Ik zag dat deze cilinder gemaakt is voor slag 43mm als ik het goed heb.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 9:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 139
Woonplaats: Marknesse
midde schreef:
Helemaal mee eens. De topicstarter vraagt om een zuiger waarbij de pen lager zit zodat hij met de standaard slag hoger in de cilinder komt, dit kan ook met een langere drijfstang. Eerder schreef ik al dat het afhankelijk is van de timingen wat je het beste kan doen, of waar je de timingen naartoe wilt hebben. Ik zag dat deze cilinder gemaakt is voor slag 43mm als ik het goed heb.


klopt thijs puch gilaridoni 43slag 47mm borig als het goed is


langere drijfstang kan maar dan kan je net zo goed je slag aan passen door bijvoorbeeld 44 slag of 43 slag pas maken.

echter lijkt mij de wössner of een wiseco met ori krukas de beter keus.

timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 9:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2537
Woonplaats: naaldwijk
MichelVH schreef:
Ik heb een 74cc van Puch. Deze wil ik 3mm afdraaien, maar weet nog niet aan welke kant.

2 opties:

Am6 drijfstang persen, gelijk pen 12 (matchend met zuiger), en langere drijfstang dus genoeg ruimte voor de zuiger. Nadeel is wel dat een std setje er dan niet meer op gaat.

Krukas standaard houden, en bijvoorbeeld een Wössner SX85 zuiger gebruiken. Maar misschien komt de zuiger dan niet hoog genoeg.

-----------------------------------------------------------------------------------

midde :arrow: Waar je de cilinder moet afdraaien is afhankelijk van de huidige timingen, je kan daarnaast mss nog wat met de kop , zodat deze iets in de cilinder valt

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dus de timing moet gaan kloppen ,

afdraaien aan welke kant , dat zie je als je gaat meten met de zuiger.

:arrow: en dan moet je ook nog letten op de inlaatpoort , want van onderen kan je bijna niks afdraaien :!: of je zit er doorheen .

### het is wel veel werk om zo een cilinder pas te maken ,op een kreidler##

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2018 10:37 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 783
Woonplaats: Nootdorp
Dank jullie wel. Het wordt waarschijnlijk dan een Wössner, de originele Vertex heeft de piston pen gewoon te hoog zitten en dan moet je aan een langere drijfstang. Als ik een Wössner neem is dat probleem opgelost. Alleen is er dan nog het verschil in penmaat, maar dit is niet zo moeilijk op te lossen want veel toeren zal het geheel niet gaan draaien.

Ik ga eerst een Wössner zuiger inmeten en daarna kijken waar er afgedraaid moet worden.

Wat is het verschil tussen de kop in de cilinder laten vallen en de cilinder afdraaien? Qua prestaties/duurzaamheid dan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2018 11:52 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2618
Woonplaats: Beverwijk
Timo_iepsma schreef:
midde schreef:
Helemaal mee eens. De topicstarter vraagt om een zuiger waarbij de pen lager zit zodat hij met de standaard slag hoger in de cilinder komt, dit kan ook met een langere drijfstang. Eerder schreef ik al dat het afhankelijk is van de timingen wat je het beste kan doen, of waar je de timingen naartoe wilt hebben. Ik zag dat deze cilinder gemaakt is voor slag 43mm als ik het goed heb.


klopt thijs puch gilaridoni 43slag 47mm borig als het goed is


langere drijfstang kan maar dan kan je net zo goed je slag aan passen door bijvoorbeeld 44 slag of 43 slag pas maken.

echter lijkt mij de wössner of een wiseco met ori krukas de beter keus.

timo

Voordeel van een langere drijfstang lijkt me ook dat bij gelijkblijvende slag de zuiger hoger in het carter komt en niet zijn kont stoot.

Ik heb vroeger nooit met Meccano gespeeld dus zal er wel weer naast zitten #-o
Gr.
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2018 11:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 783
Woonplaats: Nootdorp
@eric

Dat was de hele discussie dus, zuiger hoger laten komen kan dmv een langere drijfstang, of door een zuiger met de pen verder naar beneden.

Langere drijfstang = meer bigend belasting?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2018 3:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 791
Woonplaats: almere
Wat is het verschil tussen de kop in de cilinder laten vallen en de cilinder afdraaien? Qua prestaties/duurzaamheid dan.[/quote]


Ik denk niks buiten de bewerking om. Als bv al een kop bij zit met losse verbrandingskamer dan is het wellicht makkelijker om een nieuw kopje te maken dan de cilinder aan de bovenkant af te draaien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2018 3:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 783
Woonplaats: Nootdorp
Ah oké. Er zit momenteel geen binnenkopje in. Plan was om een blokcilinder te pakken en hier een binnenkop in te maken, maar qua koelribben matcht het niet echt. De std Gilardoni kop is zo lelijk nog niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2018 5:13 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:01 am
Berichten: 107
Een langere drijfstang geeft minder big-end belasting.
Een drijfstang van 90 mm kan bijvoorbeeld nog heel goed op de standaard kreidler slag.

Een binnenkop die in de cilinder valt centreert altijd goed.
Mits hij ook strak in de cilinder past heb je geen 'valse' hoekjes of naden die detonatie bevorderen.
De O-ring wordt verder nog extra beschermd.
De meeste standaard cilinders hebben namelijk een gebroken kantje aan de bovenzijde bij de boring.
Ook dat is op te lossen maar is moeilijker.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2018 7:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 783
Woonplaats: Nootdorp
Langere drijfstang = minder bigend belasting?

Meer gewicht met dezelfde snelheid is meer kracht lijkt me?

Kop die in de cilinder valt lijkt mij persoonlijk niet echt wat, omdat het ontzettend luchtdicht moet zijn anders krijg je een soort valse lucht. Maar op zich centreert het wel makkelijk. Afdraaien vd cilinder is voor mij geen werk want ik doe dat op de CNC frees.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2018 7:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 783
Woonplaats: Nootdorp
Overigens spreekt het idee van een gecoate zuiger me niet echt aan, zou ik ook gewoon een smeedzuiger zonder coating kunnen nemen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!