Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2018 9:11 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
ik zou graag wat ervaring met jullie uitwisselen over de verschillende setups die ik heb geprobeerd.

Ik kocht vorig jaar mijn eerste Kreidler (http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=45&t=46732) en ben klaar met de restauratie maar vind het leuk om te sleutelen en ben daarom nog steeds bezig met het afstellen.
Ik zou graag een snelheid van rond de 80km/u willen behalen met redelijke trekkracht.

Toen ik de brommer kocht (van eerste eigenaar) had deze 25 jaar stil gestaan en had de volgende setup:

Orginele 15.43.16 kop
Snelle 50cc (Niet bekend wat voor een cilinder, w.l. 4 - 5 pk zie foto's hieronder)
Vertex L en blokveer 39.97
Orginele uitlaat RM 27.11.84 (zie foto) met 32 naar 28 mm bocht (kort in uitlaat)
Bing 1/16/59 carburateur met 82 sproeier en lange gasnaald.
standaard luchtfilter
13/36 tandwielen

Ik heb niet met de orginele setup kunnen rijden omdat ik eerst het blok wilde reviseren.
Tijdens revisie alle lagers / keringen etc vervangen (behalve krukas) daarna heb ik de volgende setup getest.

Eerste setup
Orginele 15.43.16 kop
Snelle 50cc (Niet bekend wat voor een cilinder, w.l. 4 - 5 pk zie foto's hieronder)
Nieuwe meteor E L en blokveer (lijkt sprekend op de Vertex)
Nieuwe 28mm uitlaat 2 delig zonder lasnaad (jamarcol) en nieuwe 32-28mm bocht kort.
Bing 1/16/59 carburateur met 82 sproeier en lange gasnaald. (nieuwe orginele gasschuif)
standaard luchtfilter
13/36 tandwielen

De onsteking heb ik ingesteld op 1.2mm en met bovenstaande setup reed hij ongeveer 70-75 km/u maar trekkracht was niet geweldig.

Na veel te hebben gelezen op het forum toch maar een orginel Mahle 15.43.97+ gekocht en een nieuwe 32mm bocht en 32mm uitlaat (Jamarcol 2 delig) en deze gemonteerd met de setup van hierboven. dus setup:

Huidige setup
Orginele 15.43.16 kop
Mahle 15.43.97+ (6.25PK)
[Nieuwe meteor E L en blokveer (lijkt sprekend op de Vertex)
Nieuwe 32mm uitlaat 2 delig zonder lasnaad (jamarcol) en nieuwe 32mm bocht Lang gelaten. (steekt 20cm in uitlaat)
Bing 1/16/59 carburateur met 82 sproeier en lange gasnaald stand 2 van boven. (nieuwe orginele gasschuif)
standaard luchtfilterhuis met twinair filter (konus)
13/36 tandwielen

De Mahle heb ik visueel vergeleken met de oude cilinder en heeft duidelijk een bredere inlaat en iets grotere spoelpoorten.
Met de Mahel trekt hij beter maar loopt niet harder dan 70 km/u?

Nu denk ik dat met de 16mm carburateur ik beter de 28mm uitlaat met bocht kan monteren voor meer tegendruk?
Ik heb een 1/20/100 met bocht maar moet nog een vulplaat laten maken zodat deze past, verwachten jullie met de 20mm carburateur een hogere snelheid? Ik wil ook graag een 18mm aanschaffen en ben ook benieuwd of dit de topsnelheid verhoogd.

Nu maakt hij al aardig wat toeren met 70km/u, is dit voor een 4bak normaal en is de 80-85km/u wel mogelijk met huidige tandwiel setup?

Graag jullie commentaar?

Hieronder de foto's van de eerste cilinder en je ziet dat de RM uitlaat een doorkijk heeft :o

Bijlage:
20180910_175254515_iOS.jpg
20180910_175254515_iOS.jpg [ 67.09 KiB | 946 keer bekeken ]


Bijlage:
20180910_175237761_iOS.jpg
20180910_175237761_iOS.jpg [ 40.49 KiB | 946 keer bekeken ]


Bijlage:
20180910_175419914_iOS.jpg
20180910_175419914_iOS.jpg [ 33.8 KiB | 946 keer bekeken ]


Bijlage:
20180910_175429149_iOS.jpg
20180910_175429149_iOS.jpg [ 34.45 KiB | 946 keer bekeken ]


Bijlage:
20180910_175447372_iOS.jpg
20180910_175447372_iOS.jpg [ 48.14 KiB | 946 keer bekeken ]


Bijlage:
20180910_175548680_iOS.jpg
20180910_175548680_iOS.jpg [ 58.01 KiB | 946 keer bekeken ]


Bijlage:
20180910_175705209_iOS.jpg
20180910_175705209_iOS.jpg [ 34.28 KiB | 946 keer bekeken ]


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2018 9:41 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
18mm er op.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2018 10:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 783
Woonplaats: Nootdorp
Mijne rijdt met een 4 bak en 6,25 SB heerlijk 80. Jamarcol chroompijp en 17mm kroondop. 14-38 twv.

Maatje van me rijdt met een Zeta 5pk blokcilinder en 19mm China poep ovaaldop en Zündapp 28mm fluisterpiepke. En dat loopt toch wel een dikke 85 met een hele goede trekkracht. En klinkt als een standaard totdat je het gas flink opentrekt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2018 10:15 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
MichelVH schreef:
Mijne rijdt met een 4 bak en 6,25 SB heerlijk 80. Jamarcol chroompijp en 17mm kroondop. 14-38 twv.

Maatje van me rijdt met een Zeta 5pk blokcilinder en 19mm China poep ovaaldop en Zündapp 28mm fluisterpiepke. En dat loopt toch wel een dikke 85 met een hele goede trekkracht. En klinkt als een standaard totdat je het gas flink opentrekt.


Michel,

Welke diameter bocht heb je op de jouwe?
Ik zal wel eerst een 18mm proberen of mijn huidige 20mm met opvulplaat.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2018 10:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 783
Woonplaats: Nootdorp
Ik heb een 32mm pijp


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2018 10:18 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Enzo-tvdzijden schreef:
18mm er op.

Enzo



Je kan er vast wel 1 missen? :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 8:23 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 892
heb hier een 1/18/13 carb.
die mag je wel gebruiken om te testen.
veenendaal naar terschuur is te doen qua afstand.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 11:40 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 139
Woonplaats: Marknesse
Hallo

Deze 15.43.97 is volgens de database een 5.3pk. Ik rij met een een kt 60 met een 21 dellortho maar met de 28 mikuni loopt hij beter. Dus denk dat jouw carburateur te klein is.
Zeker de 18 proberen.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 12:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 783
Woonplaats: Nootdorp
Gast Timo wat een vergelijking :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 12:56 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
b.bonk schreef:
heb hier een 1/18/13 carb.
die mag je wel gebruiken om te testen.
veenendaal naar terschuur is te doen qua afstand.
mvg bertus


Bedankt Bertus voor je aanbod, ik kijk nog even of ik er ergens een kan kopen.
Mocht dit nog even duren dan ga ik op je aanbod in :thumbsup

Groeten Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 3:07 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 12:43 pm
Berichten: 842
Woonplaats: Sijbekarspel
Rij ook met 15 43 97 - 6,3 pk met 18 mmm bing sproeier 80 Jamacol 32 tandwielverhouding 13/36.
Ik ben niet de lichtste maar loopt toch 80/85 (zonder wind) en trekt lekker op. Valt tegen wind wel terug en moet bij sterke wind tegen terug naar 4.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 4:15 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
brommer schreef:
Rij ook met 15 43 97 - 6,3 pk met 18 mmm bing sproeier 80 Jamacol 32 tandwielverhouding 13/36.
Ik ben niet de lichtste maar loopt toch 80/85 (zonder wind) en trekt lekker op. Valt tegen wind wel terug en moet bij sterke wind tegen terug naar 4.

Precies. Dat is zoals het hoort.
Dus even een nieuwe uitlaat scoren. Je cilinder en zuiger laten opmeten of de cilinder overal netjes rond is met de juiste inbouwspeling. De 18mm er op en dan rij je 80 km/h.

De foto’s van de cilinder kan je niet goed beoordelen met die rare ondergrond. Zo lijkt hij overal versleten.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 7:46 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
brommer schreef:
Rij ook met 15 43 97 - 6,3 pk met 18 mmm bing sproeier 80 Jamacol 32 tandwielverhouding 13/36.
Ik ben niet de lichtste maar loopt toch 80/85 (zonder wind) en trekt lekker op. Valt tegen wind wel terug en moet bij sterke wind tegen terug naar 4.



Ik heb dus een 4 bak is dan de eindoverbrenging niet anders dan een 5 bak?

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 7:49 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Enzo-tvdzijden schreef:
brommer schreef:
Rij ook met 15 43 97 - 6,3 pk met 18 mmm bing sproeier 80 Jamacol 32 tandwielverhouding 13/36.
Ik ben niet de lichtste maar loopt toch 80/85 (zonder wind) en trekt lekker op. Valt tegen wind wel terug en moet bij sterke wind tegen terug naar 4.

Precies. Dat is zoals het hoort.
Dus even een nieuwe uitlaat scoren. Je cilinder en zuiger laten opmeten of de cilinder overal netjes rond is met de juiste inbouwspeling. De 18mm er op en dan rij je 80 km/h.

De foto’s van de cilinder kan je niet goed beoordelen met die rare ondergrond. Zo lijkt hij overal versleten.

Enzo



De foto’s hierboven zijn van de cilinder die erop zat toen ik hem kocht, die heeft een kleinere inlaat poort.

Ik probeer deze week nog een 18mm te bemachtigen of anders maak ik eem opvulplaat voor mijn 20mm.
Ik houd jullie op de hoogte.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 8:12 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4873
Woonplaats: alhier
Tallman schreef:
brommer schreef:
Rij ook met 15 43 97 - 6,3 pk met 18 mmm bing sproeier 80 Jamacol 32 tandwielverhouding 13/36.
Ik ben niet de lichtste maar loopt toch 80/85 (zonder wind) en trekt lekker op. Valt tegen wind wel terug en moet bij sterke wind tegen terug naar 4.



Ik heb dus een 4 bak is dan de eindoverbrenging niet anders dan een 5 bak?

Gr Geert


Scheelt niet zo veel. Vroeger had ik op mijn 4-bak een nieuwe Superbreitwand, met 20 mm carburateur en een 32 mm snele peip... gewoon rechttoerechtaan verchroomd. Met tegenwind haalde ik ongeveer 80, voor de wind aan iets meer. Nooit terugschakelen, kracht genoeg. Nu heb ik een kt50, met 18 mm Bing en die haalt ongeveer 75 km/u, ook op een 4-bak.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 8:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9452
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bij een 5 bak zijn de eerste vier versnellingen gelijk aan de 4 bak , er komt alleen nog een 5 achteraan.
Daarom rijd ik op een 4 bak met 14/36 tandwielen , op de 5 kak 12/36


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 9:12 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Caspar schreef:
Bij een 5 bak zijn de eerste vier versnellingen gelijk aan de 4 bak , er komt alleen nog een 5 achteraan.
Daarom rijd ik op een 4 bak met 14/36 tandwielen , op de 5 kak 12/36


Ik ga eerst een 18mm monteren en als dit voldoende trekkracht oplevert ook eens een 14 tands proberen.

Bedankt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 10:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8694
Woonplaats: kreidler eiland
Met een 4bak trapperblok kun je makkelijk naar d 14/35 gaan. Rij je zo'n 6/7km sneller dan de 13/36. Maakt gelijk niet zoveel overtoeren wind mee.

Zelf rij ik met de trapperblok 15/33, geen centje pijn wind tegen.

De 4bak kickblok heeft dezelfde twv als d 5bak, alleen mis je de 5'd versnelling, ga je dus ook langzamer mee.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2018 10:15 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Ik heb gisteren twee 1/18/13 carburateurs gekocht in goede staat maar vandaag toch even het volgende vervangen:

Sproeierhouder + 72 en 78 sproeier
Bing gaschuif
Luchtstelschroef
Chokeschuif
Drukstift
Pakking
Stelbocht

Al met al weer een flinke duit maar alles is weer als nieuw.
Bij het demonteren van mijn 1/16/59 en monteren van de kroondop bleek mijn gaskabel net een 1cm te kort :cry: maar gelukkig had ik ooit bij JB een verkeerde gaskabel gekocht een langere de juiste dus :D

Ik heb eerst een 72 sproeier gemonteerd en de luchtschroef 1,5 keer uitgedraaid en de gasnaald op stand 2. Ik heb een luchtfilter huis met daarin een twinair filter.
Even gestart maar hij loopt vrij hard stationair en ik krijg hem met de stationair schroef niet langzamer.
Even gereden en merkte meteen al het verschil met de 16mm beter reageren op gas en meer kracht.
Met vol gas houd hij in, iest minder gas gaat beter. Ik ga morgen even de 78 sproeier monteren.

Gr Geert

Bijlage:
EA8BCA84-52D0-4744-A45A-154188E72086.jpeg
EA8BCA84-52D0-4744-A45A-154188E72086.jpeg [ 137.99 KiB | 336 keer bekeken ]

Bijlage:
055B24A5-4256-4976-909F-2724ABCA408C.jpeg
055B24A5-4256-4976-909F-2724ABCA408C.jpeg [ 165.63 KiB | 336 keer bekeken ]

Bijlage:
9D5B088A-C8F7-4084-A914-26C83318E349.jpeg
9D5B088A-C8F7-4084-A914-26C83318E349.jpeg [ 105 KiB | 336 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 12:30 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Weet iemand waar je nog die dopjes kan kopen voor in de kroondop deksel voor de drukstift?
Nu zit er wat speling in, en ik weet niet of dit nadelig kan zijn.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 12:44 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Tallman schreef:
Weet iemand waar je nog die dopjes kan kopen voor in de kroondop deksel voor de drukstift?
Nu zit er wat speling in, en ik weet niet of dit nadelig kan zijn.

Gr Geert

Bij de bron. JB


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 1:08 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Enzo-tvdzijden schreef:
Tallman schreef:
Weet iemand waar je nog die dopjes kan kopen voor in de kroondop deksel voor de drukstift?
Nu zit er wat speling in, en ik weet niet of dit nadelig kan zijn.

Gr Geert

Bij de bron. JB


Weet je de het nummer of de juiste naam?

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 7:11 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 18001
Tallman schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Tallman schreef:
Weet iemand waar je nog die dopjes kan kopen voor in de kroondop deksel voor de drukstift?
Nu zit er wat speling in, en ik weet niet of dit nadelig kan zijn.

Gr Geert

Bij de bron. JB


Weet je de het nummer of de juiste naam?

Gr Geert

http://www.johnboskreidler.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 9:20 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Ik bedoel dit geleiderbusje van kunstof, kan het nergens vinden. Wie weet waar je deze kan kopen?

Bijlage:
41A353F6-70B1-4C9B-9068-261F83FD9D4B.jpeg
41A353F6-70B1-4C9B-9068-261F83FD9D4B.jpeg [ 179.99 KiB | 197 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2018 9:27 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Ben vandaag verder bezig geweest met de juiste afstelling en dit lukt aardig.
Hij accelereert sneller dan de 16mm en loopt mooier, maar nu komt ie hij loopt even snel en geen km harder dan met de 16mm carburateur. Het lijkt wel of hij in zijn max toeren loopt. Ik heb de onsteking nog eens nagemeten en deze staat precies op 1.2. Dit is een punten onsteking kan deze mischien niet meer toeren maken?

Na het vervangen van cilinder 32mm bocht en uitlaat en 18mm carburateur is de topsnelheid nog steeds 70km/u ??

Zou ik toch mijn tandwielen moet aanpassen en zit hij nu aan zijn max toeren?

Wie heeft er nog tips?

Gr Geert


Laatst bijgewerkt door Tallman op za sep 15, 2018 11:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!