Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2018 10:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2005 9:14 pm
Berichten: 1629
Woonplaats: onstwedde
allereerst wil ik aangeven dat ik geen enkel negatief commentaar wil geven of uitlokken!! over deze cilinders.

ik vind het geweldig wat men op de markt brengt!! :clap :clap :clap en persoonlijk vind ik het een heel mooie cilinder!

maar ik heb dus een vraag over het grote naar de grote inlaatgat naar de bougiekant toe.

is er iemand die hiermee getest heeft of het extreme model van deze poort daadwerkelijk nut heeft??

zelf heb ik het een en ander aan inlaat trajecten getest,en daar is vaak wel veel winst/verlies te halen.
enkel bij deze vorm zou je bedenkingen kunnen hebben. zuigergestuurd bedoel ik !!!
uit ervaring weet ik dat je heel vaak dingen veranderd aan een 2 takt omdat je aanneemt dat het meer vermogen geeft!!
aannames kosten juist vaak vermogen!! :mrgreen:

ik bedoel dus in dit geval de zuiger belemmert de ingang ,dus mooie instroom heb je niet(voor zover je het bij zuigergestuurd over mooie instroom kunt hebben) . en daarbij heb je een spijl in inlaattraject . geeft dit desondanks toch meer vermogen??? wie kan hier iets over vertellen.

persoonlijk blijf ik zuigergestuurd reuze interessant vinden vandaar mijn vraag.
heb zelf geen zin en tijd nogmaals een cilinder te vernielen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: anders zou ik het zelf gaan testen


Bijlagen:
nieuwe cilinder.JPG
nieuwe cilinder.JPG [ 83.56 KiB | 942 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2018 10:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Plaatje


Bijlagen:
0F0BDF35-B6F3-4C6F-86B7-BAFBC63ADEFA.jpeg
0F0BDF35-B6F3-4C6F-86B7-BAFBC63ADEFA.jpeg [ 197.66 KiB | 925 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2018 10:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2005 9:14 pm
Berichten: 1629
Woonplaats: onstwedde
het gaat niet om welke cilinder,het gaat mij puur om de vorm van de inlaatpoort!!
is wel een hele mooie cilinder !!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2018 1:02 am 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2559
Woonplaats: naaldwijk
:arrow: ik bedoel dus in dit geval de zuiger belemmert de ingang ,dus mooie instroom heb je niet.

--------------------------------------------------------------------------------------
pak een zuiger en zet die in een cilinder .
teken met stift , de afdichtlijn .
en je ziet dat de zuiger niks aan instroom hinderd,
-----------------------

ik heb er nog niet mee getest .
dus kan ook niet zeggen of er voordeel in zit .

ktm , had dit systeem al in de jaren 70 in hun crossers .
hier onder een foto van een ktm cilinder .


Bijlagen:
ktm2.JPG
ktm2.JPG [ 40.74 KiB | 874 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2018 1:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2005 9:14 pm
Berichten: 1629
Woonplaats: onstwedde
[quote="LVS"]:arrow: ik bedoel dus in dit geval de zuiger belemmert de ingang ,dus mooie instroom heb je niet.

--------------------------------------------------------------------------------------
pak een zuiger en zet die in een cilinder .
teken met stift , de afdichtlijn .
en je ziet dat de zuiger niks aan instroom hinderd,
-----------------------

als de onderkant spoelpoort ongeveer 40mm is
en het brugje ciliderwand van onderkant spoelpoort tot bovenkant inlaatpoort ongeveer 2 tot 4 mm is.wil je dan geen belemmering dan moet je heel korte zuiger gebruiken. rijdbaarheid is natuurlijk wel weer afhankelijk van hoogte onderkant(sluitingstijd).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2018 10:45 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 6019
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Alex,

ik heb de cilinder van emilio niet van binnen gezien, ma die was met deze 60cc Typ echt snel op de Eifeltour... heel sneller als een std. RS cilinder ...wel met de BMP touring uitlaat en VM20..... was so aan de 95-100 km/h

voor dit moet een tuner alt veel frezen....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2018 10:57 am 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2649
Het brede gedeelte van de poort word pas later door de spoelpoort uitsparingen onderin in de zuiger geopend en zullen dus ook eerder sluiten waardoor het bovenste poort gedeelte dus niet de timing bepaald maar alleen een groter inlaat opp.vlak….althans zo werkt het bij de Jager.
Gezien de adv. om te zien hoeveel hij er moet gaan bestellen heeft de zwarte slang heeft ze zelf ook nog niet getest.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2018 12:24 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 293
Woonplaats: Heemskerk
Of het brede gedeelte van de van de inlaatpoort eerder of later wordt geopend hangt af van de lengte van het zuigerhemd.
Bij een "korte" zuiger zal het smalle gedeelte eerder openen.Bij een lange" zuiger" eerst het brede gedeelte openen.
Voor een optimale werking moeten beide gelijk openen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2018 2:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Spijltje zorgt voor geleiding van de zuiger.
Zodat deze niet kantelt en hapt in de poort.

Weghalen heeft sowieso geen nut voor de onbelemmerde instroom van mengsel : na het spijltje komt de drijfstang in beeld...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!