uitlaten topic

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RvRT
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 sep 2010, 09:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: uitlaten topic

#1376 Bericht door RvRT » 14 nov 2011, 18:00

Mijn ontwerp voor deze uitlaat zou voor een iets soepelere vermogenscurve moeten zorgen.

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: uitlaten topic

#1377 Bericht door Kreidler freak » 14 nov 2011, 22:33

loopt gewoon veel beter allemaal pakt beter op loopt bet~er,mooier en sneller door de versnellingen en loopt ook een stuk langer door

kan nu ook beter hetzelfde tempo aanhouden met rustig rijden...

soepeler...... loopt hij wel maar hij is toch ook stukken sneller de powerband voel je heel goed geweldig gewoon

icm met de cilinderset is het gewoon 110 procent wat ik wilde heel erg bedankt rob en ingmar naturrlijk ook voor het lassen.

Rienk van der Veen
Berichten: 203
Lid geworden op: 22 apr 2007, 12:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uitlaten topic

#1378 Bericht door Rienk van der Veen » 17 nov 2011, 15:51

Uitlaat die ik vorig jaar voor mijn Gebben heb gemaakt:
Bijlagen
we.jpg
we.jpg (83.61 KiB) 13140 keer bekeken

Rienk van der Veen
Berichten: 203
Lid geworden op: 22 apr 2007, 12:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uitlaten topic

#1379 Bericht door Rienk van der Veen » 17 nov 2011, 15:52

Nog een:
Bijlagen
ew.jpg
ew.jpg (35.21 KiB) 13139 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: uitlaten topic

#1380 Bericht door Mach4 » 19 nov 2011, 11:47

Ik heb een vraag,ik heb een Rion Sp50 aangeschaft, hoe kan ik die het beste monteren,
direct aan de ophangbeugel of is het beter daar een rubber tussen te zetten?

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: uitlaten topic

#1381 Bericht door Eifelyeti » 19 nov 2011, 11:55

Mach4 schreef:Ik heb een vraag,ik heb een Rion Sp50 aangeschaft, hoe kan ik die het beste monteren,
direct aan de ophangbeugel of is het beter daar een rubber tussen te zetten?
als die met losse demper is, is het zeker beter met een rubber.....
en hoogde montiern....beter voor de bouchten...
Bijlagen
15122009123.jpg
15122009123.jpg (59.59 KiB) 13056 keer bekeken
15122009122.jpg
15122009122.jpg (77.19 KiB) 13058 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: uitlaten topic

#1382 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 nov 2011, 11:57

Inderdaad netjes zonder spanning op de bocht en dan een silentblokje ertussen.
Gebruikt aanslagrubber een stukje afsnijden en die op het bestaande vulkaniseren.
Klapt de standaard ook niet in je uitlaat.

Enzo

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: uitlaten topic

#1383 Bericht door Mach4 » 19 nov 2011, 12:26

Enzo-tvdzijden schreef:Inderdaad netjes zonder spanning op de bocht en dan een silentblokje ertussen.
Gebruikt aanslagrubber een stukje afsnijden en die op het bestaande vulkaniseren.
Klapt de standaard ook niet in je uitlaat.

Enzo
Ok bedankt voor de tip,zoiets zat ik ook aan te denken.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: uitlaten topic

#1384 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 nov 2011, 14:15

Mach4 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Inderdaad netjes zonder spanning op de bocht en dan een silentblokje ertussen.
Gebruikt aanslagrubber een stukje afsnijden en die op het bestaande vulkaniseren.
Klapt de standaard ook niet in je uitlaat.

Enzo
Ok bedankt voor de tip,zoiets zat ik ook aan te denken.
Er zijn er ook die het met 2 zwarte trekbandjes vast zetten. Dat gaat ook goed.

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: uitlaten topic

#1385 Bericht door Caspar » 19 nov 2011, 17:54

Enzo-tvdzijden schreef:Inderdaad netjes zonder spanning op de bocht en dan een silentblokje ertussen.
Gebruikt aanslagrubber een stukje afsnijden en die op het bestaande vulkaniseren.
Klapt de standaard ook niet in je uitlaat.

Enzo
Goede tip Tjerry , Nadeel is dat de standaard eerder aan de grond komt in de bocht

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: uitlaten topic

#1386 Bericht door midde » 14 dec 2011, 21:47

beste forumleden

heeft iemand ervaring met het maken van een einddemper voor een opmaat uitlaat met goede demping?
zo ja zou je die ervaring willen delen?
groeten thijs

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: uitlaten topic

#1387 Bericht door Caspar » 14 dec 2011, 21:57

Kijk eens naar een Yasuni einddemper van een sc**ter , die voldoen prima.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: uitlaten topic

#1388 Bericht door Sander » 17 dec 2011, 14:42

Wat voor een uitlaat kan ik het beste gebruiken voor onder een mahle 15-43-14 waterkoel cilinder? Voor het volgende projectje dat op de stapel ligt :)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: uitlaten topic

#1389 Bericht door Caspar » 17 dec 2011, 19:29

Ik heb van anderen begrepen dat een Homoet-Race het daar goed op doet .
Tenzij je hem voor de cross gaat gebruiken......

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: uitlaten topic

#1390 Bericht door LVS » 17 dec 2011, 20:49

Caspar schreef:Ik heb van anderen begrepen dat een Homoet-Race het daar goed op doet .
Tenzij je hem voor de cross gaat gebruiken......
------------------------------

dat kan heel goed kloppen ..

de homoet race heeft een kortere bocht , dan de normale homoet 6P.
maar bij de WK cilinder is de uitlaatlengte in de cilinder langer , dan de luchtkoel cilinder .

dus dan komt de uitlaat lengte weer aardig op de goede waarde ..

##

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: uitlaten topic

#1391 Bericht door Andy » 17 dec 2011, 21:26

Heb gehoord dat er ook een homoet 6p bestaat met een langere belly.

Wie heeft daar een foto van de uitlaat en de lengte van de belly ???

Andy,

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: uitlaten topic

#1392 Bericht door dijk » 17 dec 2011, 22:51

Andy schreef:Heb gehoord dat er ook een homoet 6p bestaat met een langere belly.

Wie heeft daar een foto van de uitlaat en de lengte van de belly ???

Andy,
die worden alleen gemaakt als je daar om vraagt bij homoet :rs

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: uitlaten topic

#1393 Bericht door nozems » 17 dec 2011, 22:58

Ook niet waar, had Chris Homoet aan de lijn gehad, en hijzelf wist van niks...maar Dick Baan wel, die heeft er een tijdje geleden een serie (laten) maken, en naar zo,n uitlaat zoek ik :wink:

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: uitlaten topic

#1394 Bericht door Kreidler freak » 20 dec 2011, 01:09

Kreidler freak schreef:rijd nu 100 in de drie op de teller, voorheen net geen 95, top zit nu rond de 115 echte km

Homoet race heb ik verkocht voor 50 euro 8)
hmmm deze reactie is niet van mij :lol: broertje maar weer eens slaan :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: uitlaten topic

#1395 Bericht door Sander » 21 dec 2011, 19:55

LVS schreef:
Caspar schreef:Ik heb van anderen begrepen dat een Homoet-Race het daar goed op doet .
Tenzij je hem voor de cross gaat gebruiken......
------------------------------

dat kan heel goed kloppen ..

de homoet race heeft een kortere bocht , dan de normale homoet 6P.
maar bij de WK cilinder is de uitlaatlengte in de cilinder langer , dan de luchtkoel cilinder .

dus dan komt de uitlaat lengte weer aardig op de goede waarde ..

##
Ok dus de Homoet race zou aardig moeten presteren, op deze cilinder.
Aan wat voor toerenbereik zal deze cilinder ongeveer zitten?

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: uitlaten topic

#1396 Bericht door kreidler844 » 22 feb 2012, 09:29

Gisteren op de testbank geweest met de cupracer, verschillende uitlaten geprobeerd.
De Rion SP doet het op mijn tuning duidelijk minder dan de Homoet 6-P mechanisch, de eerste 2 versnellingen geeft de iets SP meer vermogen maar komt later, pas bij 9000 toeren. In de 3e 4e en 5e levert de SP 1 PK in op de Homoet terwijl de Homoet bij 8000 al oppakt en ook langer doorloopt.
Smalle tap zuigergestuurd 50 cc, versleten Dellórto UB 24, HPI. Trekt met de Homoet 11,1 Pk in de 3 e versnelling en zo'n 10 en een beetje pk in de 5 bij 97 Km per uur.
Zo op de bank gezet zonder er verder iets aan gedaan te hebben.

Let wel dit is mijn ervaring met deze tuning het kan bij een andere cilinder weer heel anders zijn.

Wietse

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: uitlaten topic

#1397 Bericht door nozems » 22 feb 2012, 11:14

Wietse zou je grafieken willen plaatsen? ben wel benieuwd naar de verschillen en toerentallen. En een uitlaat moet passen bij de setup, bij jouw setup past een homoet 6p weer goed, velen andere boeken weer hele goede resultaten met de uitlaten van Rion. wellicht verschil tussen zuigersturing en membraan inlaat?

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: uitlaten topic

#1398 Bericht door kreidler844 » 22 feb 2012, 11:37

nozems schreef:Wietse zou je grafieken willen plaatsen? ben wel benieuwd naar de verschillen en toerentallen. En een uitlaat moet passen bij de setup, bij jouw setup past een homoet 6p weer goed, velen andere boeken weer hele goede resultaten met de uitlaten van Rion. wellicht verschil tussen zuigersturing en membraan inlaat?
Zal ik nog een keer doen maar was de USB stick vergeten....... #-o

Wietse

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: uitlaten topic

#1399 Bericht door nozems » 22 feb 2012, 11:39

:-D :thumbsup

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uitlaten topic

#1400 Bericht door marinus » 22 feb 2012, 20:00

Verschillende uitlaten hebben een ander ontstekings tijdstip nodig.
En probeer de sp eens met een venturi van 26.5 mm. in het mondje.
De SP zal waarschijnlijk dan een hoger gem. vermogen leveren.

Groet.

Bij dit vermogen zou je ook eens naar een busje moeten kijken van 14 mm. in je tailpijp.

Plaats reactie