er staat zoveel op het forum over uitlaten en wat je het beste kan doen, gewoon even de zoekfunctie gebruiken.Jan Mijnheer schreef:Vraagje, welke uitlaat kan ik het beste onder mn brommer doen dat hij ook nog wat sneller loopt? Ik heb gewoon een staandaard cilinder, met zon tuitje zeg maar eronder waar je de bocht om heen klemt.
Bestaat daar een geschikte uitlaat voor, waardoor ik eindelijk eens wat verschil merk?
Ik heb er nu een kniksigaar onder, vink heel mooi, maarja als ik dan bijv. zonhomoet zie.........
Ik hoop op tips!
uitlaten topic
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- epp
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 00:02
- Locatie: zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Geboorte van een foekemaatje
HH coureurs
Foto,s van de op maat gemaakte conussen voor een exp uitlaat , uitgerekend door Luc Foekema
Materiaal: gespiegeld rvs
Als het tig lassen gedaan is volgen er meer foto,s
Groeten EPP
Foto,s van de op maat gemaakte conussen voor een exp uitlaat , uitgerekend door Luc Foekema
Materiaal: gespiegeld rvs
Als het tig lassen gedaan is volgen er meer foto,s
Groeten EPP
- Bijlagen
-
- IM002147.JPG (64.96 KiB) 20216 keer bekeken
-
- IM002148.JPG (71.22 KiB) 20215 keer bekeken
-
- IM002155.JPG (63.72 KiB) 20215 keer bekeken
-
- IM002158.JPG (75.81 KiB) 20216 keer bekeken
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Het ziet er erg mooi uit.
Wat is de dikte van het RVS plaatmateriaal dat je gebruikt? Dit ivm de warmteafvoer van de verbrandingsgassen....
Wellicht ten overvloede maar met een RVS uitlaat is de kans dat je een gat in je zuiger brand aanmerkelijk groter. Dit door een veranderende warmteafvoer van de uitlaatgassen. (Koelt nl minder snel af.....)
Check dit ff bij bv Luc voordat je gaat lassen en kies je wellicht toch voor 0,7mm ijzer of dunnere RVS plaat .
Staal kun je altijd later nog laten verchromen als het om de "looks" gaat.
Wat is de dikte van het RVS plaatmateriaal dat je gebruikt? Dit ivm de warmteafvoer van de verbrandingsgassen....
Wellicht ten overvloede maar met een RVS uitlaat is de kans dat je een gat in je zuiger brand aanmerkelijk groter. Dit door een veranderende warmteafvoer van de uitlaatgassen. (Koelt nl minder snel af.....)
Check dit ff bij bv Luc voordat je gaat lassen en kies je wellicht toch voor 0,7mm ijzer of dunnere RVS plaat .
Staal kun je altijd later nog laten verchromen als het om de "looks" gaat.
- epp
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 00:02
- Locatie: zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hallo Klaas Jan.
De dikte = 0.8 mm
gaten in de zuiger ben ik niet bang voor , daar heb ik met m.n andere pijp ook geen last van
Materiaaldikte zal vast wel wat uitmaken, maar voor een rs die max rpm 11000 draait zie ik geen beren op de weg lopen
Hij is altijd nog 20% dunner als een Homoet en deze gaan ook als warme broodjes over de toonbank.
Daarbij hangt een kreidler pijp vol in de rijwind zodat er voldoende afkoeling is.
Verder rij ik altijd met een bosch w3ac, en met een zo groot mogelijke sproeier .
het voordeel van rvs ten opzichte van ijzer is de koolafzetting in de uitlaat , daar heb ik dus weinig of geen last van, en de looks vind ik mooi megenomen.
Groeten EPP
De dikte = 0.8 mm
gaten in de zuiger ben ik niet bang voor , daar heb ik met m.n andere pijp ook geen last van
Materiaaldikte zal vast wel wat uitmaken, maar voor een rs die max rpm 11000 draait zie ik geen beren op de weg lopen
Hij is altijd nog 20% dunner als een Homoet en deze gaan ook als warme broodjes over de toonbank.
Daarbij hangt een kreidler pijp vol in de rijwind zodat er voldoende afkoeling is.
Verder rij ik altijd met een bosch w3ac, en met een zo groot mogelijke sproeier .
het voordeel van rvs ten opzichte van ijzer is de koolafzetting in de uitlaat , daar heb ik dus weinig of geen last van, en de looks vind ik mooi megenomen.
Groeten EPP
- Danoontje
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Dit is een sebring uitlaat. Zijn in goede staat echt duur en een soort statussymbool onder de hercules liefhebbers (en ik heb hem op de kreidler). Laatste wat ik dus doe is hem afzagen. Tis de boysen onder de hercules
Tuurlijk mag de uitlaat beetje uitsteken, doet een 125cc uitlaat van zundapp toch ook, op motorkenteken...
Hij lekt langer dan die is, komt door mijn 8erspatbord, Van de zomer komt dáár verandering in
Maar ff ontopic. tegenover een jamarcol vind ik deze uitlaat stabieler op alle toerengebieden. Maakt de brommer minder piekerig (wat een 5.3 athena zowiezo heeft). Of een zundapp 80cc uitlaat zelfde effect heeft weet ik niet.
Tuurlijk mag de uitlaat beetje uitsteken, doet een 125cc uitlaat van zundapp toch ook, op motorkenteken...
Hij lekt langer dan die is, komt door mijn 8erspatbord, Van de zomer komt dáár verandering in
Maar ff ontopic. tegenover een jamarcol vind ik deze uitlaat stabieler op alle toerengebieden. Maakt de brommer minder piekerig (wat een 5.3 athena zowiezo heeft). Of een zundapp 80cc uitlaat zelfde effect heeft weet ik niet.
- Spitfire. -LF-
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 13 feb 2004, 13:24
- Locatie: Veghel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Spitfire. -LF-
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 13 feb 2004, 13:24
- Locatie: Veghel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0