Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1471 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 9:05 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
marinus schreef:
Verschillende uitlaten hebben een ander ontstekings tijdstip nodig.
En probeer de sp eens met een venturi van 26.5 mm. in het mondje.
De SP zal waarschijnlijk dan een hoger gem. vermogen leveren.

Groet.

Bij dit vermogen zou je ook eens naar een busje moeten kijken van 14 mm. in je tailpijp.


Hee Marinus, ga ik binnenkort een keer proberen.

Wietse


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 10:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 406
Wiebe maakt ook mooie degelijke einddempers,worden ook veel in de classic race gebruikt.
Beter als het gangbare wat er verkocht word.


Bijlagen:
Foto_0036.jpg
Foto_0036.jpg [ 9.36 KiB | 7934 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 10:38 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
kreidler844 schreef:
marinus schreef:
Verschillende uitlaten hebben een ander ontstekings tijdstip nodig.
En probeer de sp eens met een venturi van 26.5 mm. in het mondje.
De SP zal waarschijnlijk dan een hoger gem. vermogen leveren.

Groet.

Bij dit vermogen zou je ook eens naar een busje moeten kijken van 14 mm. in je tailpijp.


Hee Marinus, ga ik binnenkort een keer proberen.

Wietse


:wink:


Bijlagen:
08112010118.jpg
08112010118.jpg [ 60.68 KiB | 7923 keer bekeken ]
08112010119.jpg
08112010119.jpg [ 48.08 KiB | 7924 keer bekeken ]
08112010117.jpg
08112010117.jpg [ 55.48 KiB | 7924 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 10:44 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Roman, wat is de diameter van dat busje?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 10:45 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
26mm


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 10:51 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
oke, dankje!een veel gebruikte maat in het snelle werk, uitlaatpoortoppervlakte van mijn set is een stukje kleiner, dat zal het topvermogen in ieder geval niet ten goede komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 10:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 02, 2007 8:00 pm
Berichten: 1756
Woonplaats: Drenthe
Heb ik ook....26mm..... heeft Nico een aantal jaren geleden ook voor mij gemaakt. Absoluut verschil.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 10:58 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Bij de meeste kreidler cilinders wordt het uitlaatkanaal veels te groot gemaakt, vaak veel groter als een gat met een oppervlakte gelijk aan rond 26mm! dan is alle sjeu onderin weg, en je vermogen ook. maar wat nou een goede maat is?bij mij is het uitlaatkanaal rechthoekig 18X25mm, erg klein dus, en toch zit er iets meer dan 10pk aan het achterwiel in.

Dus wat die maat nou precies bepaald bij het uitlaatkanaal :?: ~het is in ieder geval belangrijk!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 11:03 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
heb ik ens van LVS bekommen.....


Bijlagen:
Kurve SP mit Hülse.jpg
Kurve SP mit Hülse.jpg [ 49.32 KiB | 7892 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2012 11:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Er moet al een lampje gaan branden als je een50cc racer ziet met een 28mm expansie uitlaat.
Groter is niet altijd beter.
Zelf rijd ik met een dun 26mm uitlaatje op een van mijn Kreidlers. Véél meer pit dan met 28 of 32mm uitlaat.
Het busje dat Marinus en Roman bedoelen is een iets ander verhaal , maar het effect is vergelijkbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 9:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Iemand bekend met deze uitlaat? Volgens aanbieder bestemd voor een Kreidler maar lijkt ook wel op een Yamaha Sheriff uitlaatje of zo.
http://link.marktplaats.nl/670629243 Ik zal maar geen plaatje kopiëren zolang ie nog te koop staat ivm copyright.
Mvg,
Eric
Ps. ik heb geen belang noch belangstelling maar ben gewoon nieuwsgierig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 9:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 14, 2005 8:31 pm
Berichten: 337
Woonplaats: naast de buren
is volgens mij niet yahama die heeft een knelkoppeling bij de bocht


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: za apr 27, 2013 4:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Puch schakel ?
Heb ze wel eens op Vehikel zien liggen met deze steun.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: ma jan 27, 2014 9:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 17, 2009 7:17 pm
Berichten: 222
Woonplaats: 's-Heerenberg
Nu ik mijn cilinder heb laten aanpassen, ben ik opzoek naar een goede uitlaat voor mijn set. Claus (LVS) heeft mijn 50cc KT cilinder aangepast door de timingen te verleggen en 2 blinde spoelers enin gemaakt.
De set liep met de 18mm bing en een jamacol voor de aanpassing maar 5 pk bij 8200 toeren en was daarna weg max toerental zat op 9500.
Na de aanpassing met de zelfde carb/uitlaat heb ik 6,6pk bij 9500 toeren en max toerental is 11900.

Met mijn standaard homoet p4 was het vermogen vanaf de 7000 toeren al iets hoger het max vermogen was 6.9 bij 9200 toeren.

Een homoet p6 had in de lage toeren veel minder vermogen en heeft 2 pieken in de hoge toeren bij 9800 toeren 7.4 pk en bij 11.000 toeren weer 7 pk. Max toerental is +/-13000.

Ik heb nu sinds kort een 21mm dellorto met een k&n filter. Dit zou al veel beter moeten lopen kreeg ik te horen. Nu ben ik alleen nog opzoek naar de juiste uitlaat. Ik zou graag een sp50 of homoet p6 of een andere expansie willen proberen (op de testbank). Zelf heb ik een p4 liggen mechanisch en glaswol. Heeft iemand een uitlaat liggen die ik zou mogen testen eventueel tegen vergoedig?
Mvg Ben Hengst


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2015 8:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
dolle aad schreef:
Bedankt voor je Reaktie Casper,

nee , geen nieuwe aanschaf , had m nog liggen op t zoldertje van de schuur maar was m eigenlijk vergeten dat `m nog had ,leuke verrassing dus , want ik kocht er toen nog een nieuwe verlengde 4 p voor .
maar zou eigelijk liever deze BOSS uitlaat gaan gebruiken ervoor .
O, de bocht is bij mij 32mm buitenwerks voor tuitcilinder .
Heb het 5bak blok er ondergehangen met deze 'verbouwde ' kleine :shock: zeta chroom -wand cilinder , en het is ,n motorfietsje , (geen STOP POLITIE STOP :lol: ) wat ik in de opslag had .
Moet er eerst nog wat puntjes op de I zetten met de remmerij e.d.
Nu ik gelukkig weer FIT ben ,wil ik wel weer eens wat proberen ermee , na een hele lange tijd .
Oa . tzt . 20mm bing en de uitlaatdempers is verwisselen , maar weet nog niet wat zoiets zou kunnen brengen ,
ZONDER het toerental extreem verder op te schroeven :!: omdat t `n klein cilindertje is .

Terugkomend op een oude reactie in dit uitlaten topic. Ik heb op Marktplaats de Bos demper gevonden die ik al jaren wil, eentje met 32mm vaste bocht en tuit aansluiting voor op mijn 15.43.97. Ik verwacht hem morgen of overmorgen. Ik ben erg benieuwd naar hoe hij het doet maar ook naar de bevindingen van jou Aad. Of heb je er nog niet mee gereden?
Dit is een foto uit de advertentie:
Bijlage:
Bos demper2.jpg
Bos demper2.jpg [ 128.65 KiB | 5177 keer bekeken ]

Wat ik me van vroeger herinner en van later bij eentje die ik in mijn handen heb gehad is het chroom weg dik. Hopelijk is deze nog te polijsten. Ook die verkleuring hoop ik weg te krijgen met iets.
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 1:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Een lang gekoesterde wens: een Bos demper zoals ik die als 16-jarige ooit op de brommer had.
Bijlage:
De bijlage BosDemper2.JPG is niet langer beschikbaar.

Staat er mooi op vind ik. Hij loopt helaas net iets minder mooi dan met de de Jager expansie. Minder kracht en ietsje meer toeren. Ik kan nu later opschakelen en ga naar dezelfde top met minder kracht. Vroeger op de brommer deed ie het beter maar ik had toen zelf geen de Jager om te kunnen vergelijken.
Mvg,
Eric


Bijlagen:
BosDemper2.JPG
BosDemper2.JPG [ 136.01 KiB | 5073 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 7:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik had de advertentie gezien. Grappig dat jij hem gekocht hebt ;-)
Wat is de verdere Setup van deze RS ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 3:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Caspar schreef:
Ik had de advertentie gezien. Grappig dat jij hem gekocht hebt ;-)
Wat is de verdere Setup van deze RS ?

15.43.97 W6 opgeboord naar 42mm ivm kras en nieuwe wand & zuiger. Binnenkopje op maat, Kokusan EVO ontsteking, originele 18mm carburateur met ori luchtfilter en thules. De topsnelheid laat te wensen over maar hij rijdt goed en is echt sterk met de de Jager uitlaat. Het is zeg maar een standaard RS naar de techniek van de huidige tijd gebracht door wegneming van de puntenontsteking, jockeypet kopje en blokfluit uitlaat.

De Bos demper is nog best om aan te zien maar was van binnen 1 bak roest. Ongelooflijk dat het chroom buitenom daarentegen nog knap is.

Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 7:40 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Wat is de topsnelheid?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 8:15 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
Hoi

Moest de kop aangepast worden voor de 42mm boring?

Gr. Menno


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 10:55 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Eric,

Is het erg veel werk om een kwast met verf over je standaard te halen? :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 11:46 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Henk, dat heet patina.
in een antiekzaak is dat een reden om de prijs te verdubbelen !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 6:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
gcge schreef:
Wat is de topsnelheid?

85 km/H zit er meestal wel in. Hij wil de toeren om sneller te gaan gewoon niet draaien. Wel is er altijd genoeg kracht om in z'n 5 te kunnen rijden en is het verbruik slechts 1 op 29.
Tijdens de Tour van het hoge Noorden bij Wietse gaf de teller van KJ's BMW bijna 100 km/H aan toen ie bij mij en Hugo reed. Op de gps heb ik tijdens uitproberen geloof ik 93 gereden.

@mvl Menno: binnenkopje was niet een eis voor de 42 mm maar wilde ik om uit te sluiten dat ik potentie zou verliezen door het ouderwetse design van de jockeypet verbrandingsruimte. Ik heb hem uiteraard wel vergeleken maar de rij-eigenschappen zijn met het binnenkopje gewoon beter. De compressie is wel vrij hoog en ik heb een squish aangehouden van volgens mij 0,8 of zoiets. Meer verbrandingsruimte door een dikkere of dubbele pakking resulteert in minder kracht.

@Henk: ik heb daar geen zin meer in. Liever pruts ik aan de kentekenenloze projecten en rijd met deze tot het nodig is weer eens bijvoorbeeld de remmen te doen of zo.

@ Caspar: ik vind het wel wat hebben zo.
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 6:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Kan zijn dat die hoge compressie hem remt om meer toeren te draaien


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: uitlaten topic
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2015 9:51 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Caspar schreef:
Kan zijn dat die hoge compressie hem remt om meer toeren te draaien

Absoluut, maar met wind tegen naar zijn 5 kunnen heeft ook wel wat. Met brommerkopje op deze cilinder en een normale blokfluituitlaat en contacpunt ontsteking (zeg maar originele toestand) liep ie veel langer en vooral gewilliger door met wind mee. Als ie nu al een keer zo lang doorloopt op een lang stuk met de kin op de koplamp gaat het met meer geweld en voelbare tegenzin.
Het is waarschijnlijk niet te verbeteren hoe hij nu rijdt zonder aan de poorten te zitten. Misschien een grotere carburateur maar het verbruik van 1 op 29 is eigenlijk ook wel lekker.
Nu we een paar dagen verder zijn en met deze harde winden moet ik zeggen dat ik toch meer te spreken raak over deze uitlaat. Ik had hem gemonteerd en zonder kit bij de tuit gereden maar dat heb ik inmiddels wel gedaan dus ik zal vandaag weer eens knallen (zonder lekkage) op de randweg hier.

Gr.,
Eric

Inmiddels weer wat meer gereden en de bevindingen zijn dat de uitlaat gevoelsmatig niet onderdoet voor de de Jager. Het is echter baggerweer dus we wachten maar af tot er weer een serieus ritje is met andere forumleden want dan merk je pas of je nog een beetje mee kunt komen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1471 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!