Pop-ups bij openen van deze Kreidlersite.

Handleiding, vraagbaak en gedragsregels van het Kreidlerforum.
Guide with questions and answers about using the Kreidler forum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1357
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Pop-ups bij openen van deze Kreidlersite.

#1 Bericht door joost » 04 okt 2005, 14:48

Sinds 1996 maakt de Maarten's Kreidler Club-website dankbaar gebruik van de bezoekersaantallenregistratie van Nedstat. Door de jaren heen zijn we op het punt gekomen dat er bijna 2 miljoen hits zijn geteld door deze teller.

Er wordt gebruik gemaakt van de "basic-teller" en deze dienst werd door middel van advertenties op de statistieken-site geheel gratis gehouden.

Sinds afgelopen zomer is Nedstat (in navolging van vele andere internetbedrijven) verkocht aan een ander bedrijf.
Dit bedrijf: "Webstats4U" heeft een iets andere insteek en vindt het nodig om de sites waarop de teller is geïnstalleerd te voorzien van willekeurige reclame-popups. Dit zijn schermpjes die zich ongevraagd openen, waarop allerelei schreeuwerige reclame te zien is, waar de gebruiker niet om gevraagd heeft. Hiervan zijn we niet echt gediend en we proberen op korte termijn een andere manier te vinden om de bezoekersaantallen te registreren.

Veel computergebruikers hebben al een oplossing gevonden voor de reclame-popups op het internet en hebben een zgn. popup-killer geïnstalleerd. Bij Windows XP (SP2) wordt ook automatisch een "popup-blocker" meegeleverd.
Het nadeel hiervan is dat bij het ontvangen van een nieuw PB-bericht geen schermpje verschijnt.
U kunt een nieuw bericht daardoor voortaan extra herkennen door het knipperende envelopje boven aan het scherm: Afbeelding Mailbox (1)

Flip Oude Weernink
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
Berichten: 2242
Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Flip Oude Weernink » 04 okt 2005, 15:30

Goeie oplossing!

Een PB is trouwens ook te herkennen bij de pop-upblocker, omdat er bovenin beeld een blak komt te staan met daarin de melding dat er een pop-up wordt geblokkeerd, vaak is dat de pop-up van je inbox.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#3 Bericht door Dimage » 04 okt 2005, 15:35

Ik vind het gewoon grofweg schandalig hoe ze zo'n goede service hebben weten te verzieken...

Het is overigens niet zo dat je dagelijks een popup te zien krijgt, maar door het gebruik van een cookie eens in de zoveel dagen.

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8274
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 121 keren

#4 Bericht door Melvin » 04 okt 2005, 16:10

ik krijg die popup nooit te zien. Zal wel komen doordat ik firefox gebruik, daar kan je bepaalde popups mee doorlaten.

Maar het is goed opgelost zo :)

Gebruikersavatar
nootje
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 aug 2005, 12:52
Locatie: adegem - belgie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door nootje » 04 okt 2005, 16:20

heb ik in het begin ook gehad als ik een pb bericht kreeg :| nu krijg ik geen pop ups meer :wink: :mrgreen:

Melchior
Berichten: 1071
Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door Melchior » 04 okt 2005, 16:22

Ik heb het nooit gehad, had gewoon zo'n popupkiller, het was overignes hopelijk geen irritante reclame ofzo?

Plaats reactie