Nieuwe moderator: Doka Driekus

Handleiding, vraagbaak en gedragsregels van het Kreidlerforum.
Guide with questions and answers about using the Kreidler forum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9762
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Nieuwe moderator: Doka Driekus

#1 Bericht door Maarten » 09 aug 2006, 06:03

Erik (Doka Driekus) is onze nieuwe moderator die de advertenties in de gaten houdt, dus in de secties "Te Koop" en "Gevraagd".
Hij ziet er o.a. op toe dat alles volgens de regels verloopt, dat een advertentie niet slechts een verwijzing is naar Marktplaats en dat de advertenties verwijderd worden als de spullen verkocht zijn.

Erik, bedankt voor je hulp en succes! :thumbleft

Maarten

Gebruikersavatar
Harwin
Berichten: 1102
Lid geworden op: 14 sep 2004, 07:49
Locatie: Wedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Harwin » 09 aug 2006, 07:12

Erik succes ermee :P

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door caveman » 09 aug 2006, 10:46

toppie en nu niet alles om gooien naar oranje hé. :shock:
veel suc6 er mee.

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#4 Bericht door Andre » 09 aug 2006, 11:38

succes erik met je nieuwe job.
:D

Gebruikersavatar
doka driekus
Berichten: 1393
Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#5 Bericht door doka driekus » 09 aug 2006, 13:36

Dank jullie,

Ik zal proberen de kwaliteit van de advertenties op peil te houden. Zoals Maarten al aangeeft is het de bedoeling om bijvoorbeeld links naar Marktplaats advertenties te weren uit advertenties op het Forum hoe pietluttig dit ook over mag komen. Het Forum biedt de mogelijkheid om volwaardige advertenties te plaatsen en daarbij zelfs een foto te uploaden, laten we daar dan ook gebruik van maken. Grote voordeel hier is dat je ook nog eens direct de juiste doelgroep treft.

Advertenties waarin aangegeven wordt dat de onderdelen al verkocht, cq gevonden, zijn worden zsm verwijderd om de advertenties overzichtelijk maar bovenal actueel te houden.

De advertentiesectie op het Kreidlerforum is natuurlijk de ideale manier om kreidlers en onderdelen als liefhebbers onder elkaar aan te bieden of te zoeken. Ik wens jullie op mijn beurt allemaal succes bij het kopen en verkopen op het Kreidlerforum :thumbleft

Groeten,
Erik

Ohja, caveman, ik hoop mijn "job" zo objectief mogelijk te doen en dus geen voorkeursbehandelingen te geven, zelfs niet aan oranje Kreidlers :mrgreen:

Gebruikersavatar
kuuk
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:11
Locatie: amstelveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#6 Bericht door kuuk » 09 aug 2006, 14:38

doka driekus schreef:Dank jullie,

Ik zal proberen de kwaliteit van de advertenties op peil te houden. Zoals Maarten al aangeeft is het de bedoeling om bijvoorbeeld links naar Marktplaats advertenties te weren uit advertenties op het Forum hoe pietluttig dit ook over mag komen. Het Forum biedt de mogelijkheid om volwaardige advertenties te plaatsen en daarbij zelfs een foto te uploaden, laten we daar dan ook gebruik van maken. Grote voordeel hier is dat je ook nog eens direct de juiste doelgroep treft.

Advertenties waarin aangegeven wordt dat de onderdelen al verkocht, cq gevonden, zijn worden zsm verwijderd om de advertenties overzichtelijk maar bovenal actueel te houden.

De advertentiesectie op het Kreidlerforum is natuurlijk de ideale manier om kreidlers en onderdelen als liefhebbers onder elkaar aan te bieden of te zoeken. Ik wens jullie op mijn beurt allemaal succes bij het kopen en verkopen op het Kreidlerforum :thumbleft

Groeten,
Erik

Ohja, caveman, ik hoop mijn "job" zo objectief mogelijk te doen en dus geen voorkeursbehandelingen te geven, zelfs niet aan oranje Kreidlers :mrgreen:
Het zal zeker een sukses gaan worden. Zou het niet mogelijk zijn om verplicht een vraagprijs bij de aangeboden onderdelen te zetten?
Bij sommige andere forums is dit ook al en ik vind dit wel zo duidelijk.
De verkopers weten meestal toch al exact wat ze er voor willen hebben.

Het voordeel is ook dat je meteen ja of nee kunt zeggen en niet soms wekenlang moet wachten voordat de verkoper inziet dat er niet nog een eurotje bijkomt bij het hoogste bod.

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8298
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 131 keren

#7 Bericht door Melvin » 10 aug 2006, 01:05

veel succes doka!!

Gebruikersavatar
HansJ
Berichten: 2007
Lid geworden op: 25 dec 2003, 13:29
Locatie: Gouda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door HansJ » 10 aug 2006, 01:10

kuuk schreef:
doka driekus schreef:Dank jullie,

Ik zal proberen de kwaliteit van de advertenties op peil te houden. Zoals Maarten al aangeeft is het de bedoeling om bijvoorbeeld links naar Marktplaats advertenties te weren uit advertenties op het Forum hoe pietluttig dit ook over mag komen. Het Forum biedt de mogelijkheid om volwaardige advertenties te plaatsen en daarbij zelfs een foto te uploaden, laten we daar dan ook gebruik van maken. Grote voordeel hier is dat je ook nog eens direct de juiste doelgroep treft.

Advertenties waarin aangegeven wordt dat de onderdelen al verkocht, cq gevonden, zijn worden zsm verwijderd om de advertenties overzichtelijk maar bovenal actueel te houden.

De advertentiesectie op het Kreidlerforum is natuurlijk de ideale manier om kreidlers en onderdelen als liefhebbers onder elkaar aan te bieden of te zoeken. Ik wens jullie op mijn beurt allemaal succes bij het kopen en verkopen op het Kreidlerforum :thumbleft

Groeten,
Erik

Ohja, caveman, ik hoop mijn "job" zo objectief mogelijk te doen en dus geen voorkeursbehandelingen te geven, zelfs niet aan oranje Kreidlers :mrgreen:
Het zal zeker een sukses gaan worden. Zou het niet mogelijk zijn om verplicht een vraagprijs bij de aangeboden onderdelen te zetten?
Bij sommige andere forums is dit ook al en ik vind dit wel zo duidelijk.
De verkopers weten meestal toch al exact wat ze er voor willen hebben.

Het voordeel is ook dat je meteen ja of nee kunt zeggen en niet soms wekenlang moet wachten voordat de verkoper inziet dat er niet nog een eurotje bijkomt bij het hoogste bod.
Helemaal mee eens Kuuk.


erik, succes.

HansJ

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 aug 2006, 05:37

Inderdaad Kuuk, zeer irritant is dat.

Erik, veel zucces met de job. :thumbsup

Enzo

Gebruikersavatar
doka driekus
Berichten: 1393
Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#10 Bericht door doka driekus » 10 aug 2006, 09:48

Eerlijk gezegd ben ik ook wel een voorstander van het vermelden van een vraagprijs maar daar kan ik natuurlijk zelf niet over beslissen. Als Maarten terug is van vakantie zal ik dit eens met hem opnemen.

Als het verplicht wordt om een vraagprijs op te nemen bij de advertenties bestaat de kans natuurlijk wel dat men minder aan gaat bieden op het Forum. Alles heeft zijn voor- en zijn nadelen.

Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#11 Bericht door Gijs » 10 aug 2006, 10:20

Succes Erik!

Gebruikersavatar
speedypro
Berichten: 520
Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door speedypro » 10 aug 2006, 11:16

Veel geluk en wijsheid in je 'nieuwe' functie :D Het idee van Kuuk is inderdaad een hele goeie, gewoon (minimum) vraagprijs vermelden, geeft een hoop duidelijkheid!

Speedypro

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door Johan » 10 aug 2006, 11:26

ik vind dat vaste prijs niet hoeft.
maar je mag wel een indicatie geven, dat vind ik wat makkelijker,, dan is er ook nog wat te onderhandelen

Gebruikersavatar
kuuk
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:11
Locatie: amstelveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#14 Bericht door kuuk » 10 aug 2006, 12:33

Onderhandelen moet altijd kunnen. Maar er zijn mensen die echt geen idee hebben wat iets mag kosten. Maar er word dan wel verwacht dat ze een bod doen.
Een richtprijs is dan zeer handig. Dan weet iedereen waar ie aan toe is.

Plaats reactie