Wijziging Chat: Geen attachments (foto's) meer mogelijk.

Handleiding, vraagbaak en gedragsregels van het Kreidlerforum.
Guide with questions and answers about using the Kreidler forum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Wijziging Chat: Geen attachments (foto's) meer mogelijk.

#1 Bericht door Maarten » 25 jan 2007, 20:13

Beste Kreidlervrienden,

De toenemende populariteit van ons forum heeft gezorgd voor een enorme toename van het (dure) dataverkeer.
Zo worden er ook duizenden foto's geplaatst in de chat-area en die worden ook allemaal weer bekeken. Dit zijn foto's die vooral bedoeld zijn voor het amusement. De topics in de chat-area zijn ook niet bedoeld om eeuwig bewaard te blijven, of om permanent oproepbaar te zijn, maar de topics in de chat-area hebben een tijdelijk karakter.

Om een lang verhaal kort te maken: Wij zijn genoodzaakt het dataverkeer in te dammen. Dit houdt in dat er in de chat-area geen foto's meer geupload kunnen worden.
Wel kun je nog foto's laten zien in de chat-area als je linkt naar een andere site of server waar deze opstaan.

Deze maatregel is nodig om de site draaiende te houden. Jullie zullen begrijpen dat het voor deze site WEL belangrijk is als mensen foto's kunnen plaatsen in de andere secties van het forum, zoals in het technische forum bijvoorbeeld. Of bij diversen, te koop, artikelen enzovoorts enzovoorts....

Met vriendelijke groeten,

Maarten

Gebruikersavatar
ramone
Berichten: 599
Lid geworden op: 02 feb 2005, 20:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 17 keren

#2 Bericht door ramone » 25 jan 2007, 20:15

misschien een idee om show-offs topic te verplaatsen. of vervalt deze?

Johan1985
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 dec 2006, 18:40
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Johan1985 » 25 jan 2007, 20:20

Wat te denken van het eindeloos qouten incl foto's :? :? :? Met een kleine verwijzing snapt iedereen het toch ook wel????? Scheelt ook weer enorm in data.

Groeten Johan

derk
Berichten: 1374
Lid geworden op: 14 jan 2006, 17:40
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door derk » 25 jan 2007, 20:21

mag je via links derop zetten (zeg maar met photobucket oid)

of gewoon echt een link naar een andere site met daar het plaatje

(wat dan niet meer onder de jurisdictie van uw gezag valt)

dan heb je namelijk de mogelijk heid op allerlei spam op deze heerlijke site en dat is neit de bedoeling

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#5 Bericht door Dimage » 25 jan 2007, 20:22

http://imageshack.us/ is een heel handige site om foto's up te loaden.
Zal z.s.m. een faq maken (voor de mensen met niet zo'n goede pc kennis) hoe je dmv deze site foto's alhier kunt plaatsen.

mvg Frans

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 jan 2007, 20:31

Dimage schreef:http://imageshack.us/ is een heel handige site om foto's up te loaden.
Zal z.s.m. een faq maken (voor de mensen met niet zo'n goede pc kennis) hoe je dmv deze site foto's alhier kunt plaatsen.

mvg Frans
Ik gebruik het advies van het Alfa Forum nl.
http://i13.tinypic.com/

Enzo

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#7 Bericht door tombo » 25 jan 2007, 20:40

Bij imageshack heb je 't voordeel dat je een account kan aanmaken, en zo al je foto's kan beheren en terug opzoeken.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#8 Bericht door Dimage » 25 jan 2007, 21:19

Tevens heeft imageshack het voordeel dat je de foto's aldaar gelijk kunt verkleinen en er diverse forumcodes voor handen zijn.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#9 Bericht door Ries » 25 jan 2007, 21:26

Ik wil niet dwarsliggen ofzo, maar er is toch een speciale inzamelings actie gehouden voor de hosting van de site, waarom kan de chat area daar niet van betaald worden voor het uploaden? Of zie ik het verkeerd, wordt er zo gigantisch veel geupload..

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#10 Bericht door tombo » 25 jan 2007, 21:31

Dimage schreef:Tevens heeft imageshack het voordeel dat je de foto's aldaar gelijk kunt verkleinen en er diverse forumcodes voor handen zijn.
Nog eentje:
Je hebt zelfs speciale imageshack plug-ins voor je PC, als je dan met de rechtermuisknop op een afbeelding drukt, kan je via het menu direct uploaden naar imageshack, zonder naar de site te gaan.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

#11 Bericht door Maarten » 25 jan 2007, 21:38

Ries schreef:Ik wil niet dwarsliggen ofzo, maar er is toch een speciale inzamelings actie gehouden voor de hosting van de site, waarom kan de chat area daar niet van betaald worden voor het uploaden? Of zie ik het verkeerd, wordt er zo gigantisch veel geupload..
Beste Ries, zoals bekend kost het hosten van deze site 50 euro per maand, ofwel 600 euro per jaar.

Ons dataverbruik is zo hoog, dat een veel hoger tarief op zijn plaats is, want navraag bij andere providers/webhosters leert ons dat we daar al gauw bedragen kwijt zijn zoals 400 euro ex btw per maand

Dus mogen wij onze handen dichtknijpen dat we zitten waar we zitten voor dit geld, en dat we kunnen blijven zitten.

Ik hoop dat je gelezen hebt dat overal op het forum gewoon foto's geupload kunnen worden, behalve in ons amusementsforum, waar op je nog steeds naar hartelust kunt kleppen, en links naar foto's en filmpjes kunt plaatsen.

De inzameling heeft een hoop geld opgeleverd (ik ben er zeer dankbaar voor!), maar het is tevens het geld dat ik de afgelopen 2 jaar betaald heb aan de hosting. Dus om nu maandelijks nieuw geld te investeren om jullie de mogelijkheid te geven om foto's te plaatsen in jullie chat-area, lijkt mij niet zo'n aantrekkelijk idee, of jij moet het zelf willen betalen.

Terugkomende op je vraag: JA, er wordt enorm veel geupload en geladen. Op de 5e van de maand overschreiden we vaak al ons quotum van 50 gigabyte per maand. Hierover doet de webhoster nooit moeilijk gelukkig, maar hij "bromt" (toepasselijk voor ons forum) wel eens wat.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#12 Bericht door Ries » 25 jan 2007, 21:46

oke,

ik neem mijn woorden terug

mvg Ries

dacht alleen dat je door 2 andere personen nog goed betaald werd de laatste jaren voor de hosting

Plaats reactie