Forum weer online

Handleiding, vraagbaak en gedragsregels van het Kreidlerforum.
Guide with questions and answers about using the Kreidler forum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Forum weer online

#1 Bericht door Dimage » 14 okt 2011, 19:30

Hallo allemaal,

Had wat voeten in de aarde, maar heb het forum weer terug online gekregen.
Mochten jullie nog ergens fouten o.i.d. vinden, dan graag in deze topic vermelden.

Grt Frans

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Forum weer online

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 okt 2011, 19:31

Klasse weer Frans (en natuurlijk Maarten)

Enzo

strebbel
Berichten: 347
Lid geworden op: 24 okt 2008, 18:06
Locatie: omgeving westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Forum weer online

#3 Bericht door strebbel » 14 okt 2011, 19:32

draait dit ook op blackberry :mrgreen:

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Forum weer online

#4 Bericht door MichielJ » 14 okt 2011, 19:44

Ik kreeg al ontwenninsverschijnselen ;-) top zo!

Gebruikersavatar
hannes
Berichten: 2278
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
Locatie: arnhem-holland
Gegeven waarderingen: 88 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Forum weer online

#5 Bericht door hannes » 14 okt 2011, 19:52

Toppie jongens :clap
Gr. Hannes :wink:

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Forum weer online

#6 Bericht door emilio » 14 okt 2011, 19:53

Bij mij is er via de site een virus op mijn laptop gekomen. Ik had al een vermoeden en vertrouwde het het niet. Ik kreeg de melding dat er plug ins geïnstalleerd werden. Heb voor de zekerheid het virusprogramma laten draaien en die lokaliseerde een virus die op het tijdstip van het uitvallen van de site op mijn laptop was geïnstalleerd. Ik raad iedereen aan om hetzelfde te doen...

Gebruikersavatar
ab1rwk
Berichten: 161
Lid geworden op: 11 apr 2010, 10:50
Locatie: rijswijk z.h.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Forum weer online

#7 Bericht door ab1rwk » 14 okt 2011, 19:57

Mijn virusscanner blokkeerde de site en heb toen direct Maarten een mail gestuurd maar ik was al te laat.
Maar gelukkig weer in de lucht.
Gr.Appie

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Forum weer online

#8 Bericht door Dimage » 14 okt 2011, 20:04

Maarten heeft al alle mappen doorgenomen en daarin eigenlijk niets vreemds of nieuws aangetroffen.
Zal zelf ook nog even alles doornemen, om te zien of ik nog wat raars ontdek.

De foutmeldingen die jullie zagen, kwamen doordat er het e.e.a. was verdwenen uit de database.

Sowieso zal binnenkort de site nog een keer offline moeten voor groot onderhoud.
Moet nog even met Maarten overleggen, wanneer we dit precies laten plaatsvinden.

grt Frans

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Forum weer online

#9 Bericht door dijk » 14 okt 2011, 20:19

mooi frans en maarten dat alles weer voor elkaar is :!:

adrieh
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
Locatie: Westkapelle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Forum weer online

#10 Bericht door adrieh » 14 okt 2011, 20:23

Ik kreeg een pb van Andy als reactie op winter chat , toen ik die wou openen liep mn computer vast en de virusscan heeft die mail geblokkeerd. Toen alles weer aan de praat had (ben niet zo handig met een computer) was heel de site geblokkeerd, schrok me de pleuris. Heb bij de buren gevraagd of die op deze site konden, maar dat lukte ook niet. Was wel opgelucht dat het niet aan mijn computer lag. Gelukkig draait de site ook weer, kreeg ook al ontwennings verschijselen. Mn vriendin vond dit helemaal niet zo erg, dat ik niet heel de avond achter de computerzit :lol: :lol: . Hopelijk blijven de problemen nu weg.
PS: dat bericht van Andy heb ik dus niet kunnen lezen, zou zeggen , probeer het nog eens.
Mvg Adrie.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

Re: Forum weer online

#11 Bericht door Theove » 14 okt 2011, 20:32

Ik kreeg ook een melding van inbraak:
Bijlagen
virus.jpg
virus.jpg (76.36 KiB) 9063 keer bekeken

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

Re: Forum weer online

#12 Bericht door Theove » 14 okt 2011, 20:38

PS. ligt het aan mijn PC of mis ik enkele avatars zoals die van Enzo bijvoorbeeld?

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Forum weer online

#13 Bericht door Ed.P » 14 okt 2011, 20:41

Ik zie hem wel.

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Forum weer online

#14 Bericht door bertRS » 14 okt 2011, 20:43

Gelukkig doe de site het al weer. Ik had Emilio ook al een mail gestuurd of dat hij ook problemen had. Ja dus en lag het gelukkig ook niet aan mijn computer. Zie net weer een mail binnen komen van de kreidlersite dus we zijn weer online :D

Gr. Bert

Gebruikersavatar
Tissue
Berichten: 790
Lid geworden op: 14 jul 2004, 16:00
Locatie: Epe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Forum weer online

#15 Bericht door Tissue » 14 okt 2011, 20:47

ik zou zeggen zoek op de url van Theove die hij bij zijn melding gaf. Er is iets geplaatst lijkt het wel in een bepaald topic die voor deze problemen heeft veroorzaakt.
Mischien wel een geïnfecteerd JPG bestand oid.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Forum weer online

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 okt 2011, 20:51

Theove schreef:PS. ligt het aan mijn PC of mis ik enkele avatars zoals die van Enzo bijvoorbeeld?
Ik ook :thumbleft

Enzo

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Forum weer online

#17 Bericht door Dimage » 14 okt 2011, 20:57

Ben op dit moment bezig alle forumbestanden naar mijn pc te uploaden.
Kan dan in de log van mijn virusbeveliging kijken of er nog wat wordt aangetroffen.
Zal wel even duren, want het is behoorlijk veel.

edit: nog 6GB te gaan...

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9765
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

Re: Forum weer online

#18 Bericht door Maarten » 14 okt 2011, 21:23

Frans is echt de redder in nood geweest. Sylvia en ik moesten naar een etentje vanavond, wat op zich gezellig was, maar toen Frans me belde met de mededeling dat het allemaal weer goed kwam met het forum, toen werd mijn eetlust wel beter.

Frans, ik meen het echt, klasse werk en geweldig dat je bereikbaar was en de moeite hebt genomen om het uit te puzzelen. En naast die complimenten wil ik nog even benadrukken dat je verstand hebt van php... zo simpel is het toch allemaal echt niet namelijk. Onwijs bedankt man!

Ik was gisteren trots dat ik het filmpje en het verslag van de testbankdag bij Marinus op de site had staan, dus ik was dubbel teleurgesteld toen het mis ging. De virusattack waar Theo en Emilio het over hadden: ik kreeg ook dergelijke meldingen van een ander programma, die de virusattack blokkeerde.

In mijn poging om de boel op te ruimen kan het ook zijn dat ik zelf een fout heb gemaakt door een bepaalde tabel in MySQLniet te analyseren of te optimaliseren, maar die te legen. Ik weet het niet, er kwamen foutmeldingen en het forum stopte er mee, dus dat was al voor ik wat gedaan had.

Gelukkig hadden we (lees: had Frans) wel wat aan de backups die ik dan nog maak, al was de nieuwste van 3 oktober.

En daarmee komen we op het volgende punt: de gebrekkige ondersteuning door mijn huidige provide FXW Flex Webhosting. Ik vind dat ze alles veel te ingewikkeld hebben gemaakt met te veel mogelijkheden, en ik vind het jammer dat ze me te weinig ondersteunen met bijvoorbeeld tools om automatisch dagelijks te backuppen. Daarom ga ik denk ik maar weer een keer van provider wisselen.

Nou ja, ik ben erg blij dat het forum weer werkt (hoop dat alles het doet, nog niet kunnen controleren). Geloof mij maar, het spookt de hele dag door mijn kop en ik schaam me rot als ik mensen moet teleurstellen met een niet-werkend forum. En dat komt ook doordat er geen admins meer zijn die het op kunnen lossen. Boffen wij met Frans, die zo uit zijn werk komt en dan achter de computer kruipt om de puinhoop hier op te lossen. Wereldvent!

Groetjes,

Maarten

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4106
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 230 keren

Re: Forum weer online

#19 Bericht door hermanngas » 14 okt 2011, 21:26

Gelukkig weer online, kan de monopoly weer de zolder op!

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: Forum weer online

#20 Bericht door Caspar » 14 okt 2011, 21:27

Frans (en Maarten) bedankt voor de moeite.
Al enig idee van de afkomst van de ellende ?

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4863
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 701 keren
Ontvangen waarderingen: 302 keren

Re: Forum weer online

#21 Bericht door Monsma » 14 okt 2011, 22:05

Proficiat Heren,was ook al bezig met afkicken maar mag nu weer kijken op de site want hij doet het weer!

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Forum weer online

#22 Bericht door Dimage » 14 okt 2011, 22:20

Uiteraard graag gedaan.
Ondanks dat ik niet echt actief meer ben op het forum, draag ik nog steeds, Maarten, dit forum en zijn gebruikers een warm hart toe en zal altijd klaar staan wanneer ik ergens mee kan helpen.

Oorzaak is op dit moment nog niet geheel zeker.
Ik houd met Maarten contact over dingen die ik tegenkom en er zit eigenlijk tot nu toe niets tussen wat dit veroorzaakt kan hebben.
Heb nog ongeveer 4GB aan bestanden te gaan, dus het is nog even afwachten of daar wellicht wat tussen zit.

Zelf heb ik het vermoeden dat het via een externe bron is opgeroepen (via bijv. een Google advertentie), maar dat is op dit moment allemaal nog giswerk.
Tissue schreef:ik zou zeggen zoek op de url van Theove die hij bij zijn melding gaf. Er is iets geplaatst lijkt het wel in een bepaald topic die voor deze problemen heeft veroorzaakt. Mischien wel een geïnfecteerd JPG bestand oid.
De virusmelding url van Theove, is eigenlijk niet meer als het "toon nieuwe berichten" overzicht.
Er worden daar geen topics geopend maar wel weer een nieuwe Google add, vandaar mijn vermoeden over die externe bron.
Heb het wel eens eerder meegemaakt op een andere site, dat er een virus werd verspreid via een advertentie.
Je zou het echter niet van Google mogen verwachten, dus vandaar mijn twijfels.

grt Frans

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

Re: Forum weer online

#23 Bericht door maloud » 14 okt 2011, 22:55

Frans, ontzettend bedankt, ik ben blij dat de 'ouwe hap' beschikbaar is in noodgevallen, ik zou zelfs zo ver willen gaan dat voor sommige topics je meer dan welkom bent !!! Nogmaals mijn dank !!!

tonnie
Berichten: 159
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:26
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Forum weer online

#24 Bericht door tonnie » 14 okt 2011, 23:04

Bedankt, ben blij dat het forum weer terug is.
Was wel even schrikken gisteravond.

BBeths
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 jun 2010, 18:21
Locatie: Santpoort-noord
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Forum weer online

#25 Bericht door BBeths » 14 okt 2011, 23:16

Wauw! Ik kom anderhalve dag niet online... en kijk nou wat er allemaal gebeurd! :shock: :lol:

Maar Frans, heel knap van je dat je dit zo hebt hersteld. Al iets gevonden tussen de bestanden?

Dimage schreef:Uiteraard graag gedaan.
Ondanks dat ik niet echt actief meer ben op het forum, draag ik nog steeds, Maarten, dit forum en zijn gebruikers een warm hart toe en zal altijd klaar staan wanneer ik ergens mee kan helpen.

Oorzaak is op dit moment nog niet geheel zeker.
Ik houd met Maarten contact over dingen die ik tegenkom en er zit eigenlijk tot nu toe niets tussen wat dit veroorzaakt kan hebben.
Heb nog ongeveer 4GB aan bestanden te gaan, dus het is nog even afwachten of daar wellicht wat tussen zit.

Zelf heb ik het vermoeden dat het via een externe bron is opgeroepen (via bijv. een Google advertentie), maar dat is op dit moment allemaal nog giswerk.
Tissue schreef:ik zou zeggen zoek op de url van Theove die hij bij zijn melding gaf. Er is iets geplaatst lijkt het wel in een bepaald topic die voor deze problemen heeft veroorzaakt. Mischien wel een geïnfecteerd JPG bestand oid.
De virusmelding url van Theove, is eigenlijk niet meer als het "toon nieuwe berichten" overzicht.
Er worden daar geen topics geopend maar wel weer een nieuwe Google add, vandaar mijn vermoeden over die externe bron.
Heb het wel eens eerder meegemaakt op een andere site, dat er een virus werd verspreid via een advertentie.
Je zou het echter niet van Google mogen verwachten, dus vandaar mijn twijfels.

grt Frans
Inderdaad kan een google advertentie leiden tot een virus. Zelf aantal keer meegemaakt op andere sites, gelukkig helpt AVG free al een heel eind haha.. maar mijn neef maakt sites met o.a. google advertenties. Zo nu en dan zit daar een virus of malware tussen. Hier moet je geloof ik google even over contacten als het de externe bron geweest is. Zij hebben een vaste roulatie van reclames die ze neerzetten dus dan zit het in één van die.

Gr

Bonno

Plaats reactie