Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 3:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2003 11:21 am
Berichten: 7073
Woonplaats: Grunn
Jah alleen jammer dat ze bij de cuppers niet met een big boor mogen rijden.....
Maar dat is de clou van de cuppers 50cc zuiger gestuurd en de valstroom
zie voor details de website van de cuppers wat we met valstroom bedoelen.
en het tevens de beperking wat snelheid en pk's betreft.
Zou je sneller willen met meer power kun je naar de SOBW.
en is dat niet snel genoeg ga 125 of een van de andere klassen rijden
of koop een motor van 1000cc of zo hahaha

greetzels cave


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 8:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 8:16 pm
Berichten: 547
Woonplaats: Zuid Limburg
Staat er eigenlijk op de papieren van een MOTORfietsje een cilinderinhoud?
ben je verzekerd met een 90cc Malossi MHR spuit?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 8:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2003 11:21 am
Berichten: 7073
Woonplaats: Grunn
ja dat staat er op of het een 50 cc is, dus beter een 80cc mustang frame/ kenteken hebben


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 10:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 04, 2008 2:10 am
Berichten: 1441
Woonplaats: Where I lay my hat
Dan nog maakt het niet uit Cave. Vermogenstoename van meer dan 40% is niet toegestaan, mits men officieel langs lelystad is geweest en alles is getest(remvermogen,weggedrag enz....) maar dat doet in de praktijk niemand.

Dus met de bigbore ben je officieel niet verzekerd. Maar ik denk over het algemeen dat wanneer je met de bigbores niet teveel aandacht trekt......ahum :roll: ........het niet zo`n vaart zal lopen.

Vaak als er 1 behoorlijk incident zich voordoet waarbij er fiks overtreden wordt, gaat de wetgever vanzelf scherper handhaven en worden vooral verzekeraars wakker.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 10:59 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Als er echt doden en zwaar gewonden vallen door de schuld van de big bore rijder en er gaat een technisch onderzoek plaatsvinden hang je.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2011 12:17 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1398
Woonplaats: Voorburg
Enzo-tvdzijden schreef:
Als er echt doden en zwaar gewonden vallen door de schuld van de big bore rijder en er gaat een technisch onderzoek plaatsvinden hang je.

Enzo


Bij lichamelijk letsel volgt per definitie een ongevalsanalyse door verkeersspecialisten. Bij dodelijke afloop moet sowieso pv. opgemaakt worden waar technisch onderzoek deel van uit moet maken. Vast onderdeel hiervan is de vaststelling met welke snelheid is gereden. Het OM zal op grond van dat pv doorgaans tot vervolging overgaan. De verzekeringsmaatschappijen van betrokken partijen wachten doorgaans de uitspraak van de rechter af wie er schuld heeft/hebben aan het ongeval. Bij een beetje levensverzekering (i.v.m. hypotheek?) gaat het al snel om forse bedragen. Als uit de ongevalsanalyse blijkt dat er 140 km. p/u is gereden met een vermeende 50 cc. dan zijn de poppen aan het dansen. Want als de opsporingsambtenaar dat zou missen (wat mij hoogst onwaarschijnlijk voorkomt) dan gaat de verzekeringsmaatschappij wel dwarsliggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2011 12:29 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 04, 2008 2:10 am
Berichten: 1441
Woonplaats: Where I lay my hat
Laten we het er maar gewoon niet over hebben. Het zal allemaal vast wel goed geregeld zijn en niet op de openbare weg meer plaatsvinden.
Ik kan me echt niet voorstellen dat men met het volle verstand zich aan zoiets zou wagen nml....vooraangekondigd dat is....

Als ik al hoor dat het sluizenidee bij den Oever van de baan is denk ik dat men toch wijs genoeg blijkt te zijn.

Ik denk(hoop) dat het uiteindelijk allemaal wel los loopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2011 1:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 8:16 pm
Berichten: 547
Woonplaats: Zuid Limburg
"scootermeetings" en "illegale straatraces" worden vaak op fora aangekondigd en bekend gemaakt. De politie leest daar soms mee. Je geeft nu in feite de politie de exacte datum en plek voor "The Boss".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2011 2:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2003 11:21 am
Berichten: 7073
Woonplaats: Grunn
het gaat er toch maar om dat we lol hebben, en hopen allemaal dat het maar goed gaat.
of nu een snor 50cc 80cc of 500cc is de bedoeling is toch altijd om het rubber op de weg t laten.
niemand zit te wachten op de brokken toch.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 6:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
veldmuis schreef:
Dan nog maakt het niet uit Cave. Vermogenstoename van meer dan 40% is niet toegestaan, mits men officieel langs lelystad is geweest en alles is getest(remvermogen,weggedrag enz....) maar dat doet in de praktijk niemand.

Dus met de bigbore ben je officieel niet verzekerd. Maar ik denk over het algemeen dat wanneer je met de bigbores niet teveel aandacht trekt......ahum :roll: ........het niet zo`n vaart zal lopen.

Vaak als er 1 behoorlijk incident zich voordoet waarbij er fiks overtreden wordt, gaat de wetgever vanzelf scherper handhaven en worden vooral verzekeraars wakker.



Hallo Veldmuis,
Het is niet waar wat je zegt , Ik heb op kenteken 70 cc staan en heb bij de verzekering aangegeven dat het nu een 86cc is , en dat maakte niet uit.
Mvg Henk. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 6:47 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Henk, de inhoud van de cilinder is wat anders dan je KW's op je kenteken.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 7:00 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1398
Woonplaats: Voorburg
Enzo heeft (weer) gelijk. Komt bij, dat het typekeur is afgegeven aan een specifieke motorfiets met een cylinderinhoud van 50 cc. die -destijds- is gekeurd met -onder meer- een specifieke remkracht.

Het kan wel, maar dan zul je de omgebouwde motorfiets opnieuw ter keuring bij de RDW moeten aanbieden. Overigens heb ik prachtige big-bores gezien met schijfremmen die -naar mijn lekenoordeel- vast wel door de keuring zullen komen ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 11:26 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
Leg eens uit Parlotti? Ik dacht dat er bepaalde eisen werden gesteld aan het remvermogen en als een bepaalde, wettelijke bepaalde, vertraging werd gehaald, werd de machine goedgekeurd.
Een goede trommelrem voldoet ook prima, ik denk niet dat je met een schijfrem sneller stilstaat. De grip van de band is volgens mij de beperkende factor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 12:31 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1398
Woonplaats: Voorburg
hermanp schreef:
Leg eens uit Parlotti? Ik dacht dat er bepaalde eisen werden gesteld aan het remvermogen en als een bepaalde, wettelijke bepaalde, vertraging werd gehaald, werd de machine goedgekeurd.
Een goede trommelrem voldoet ook prima, ik denk niet dat je met een schijfrem sneller stilstaat. De grip van de band is volgens mij de beperkende factor.


Nou, waar het hier naar mijn mening om gaat is dat een telefoontje naar de verzekeringsmaatschappij niet volstaat. Als je op zeker wilt spelen, moet je de betrokken Kreidler bij de RDW aanmelden voor een herkeuring. Vraag mij niet naar alle inhoudelijke details, want als ik die al zou kennen dan loop ik het risico dat ze inmiddels (al-dan-niet onder invloed van Brussel) ](*,) veranderd zijn. Maar mij is ooit een heel star en formeel verhaal uitgelegd wat er (in grote lijnen) op neerkomt dat destijds een typegoedkeuring is verstrekt aan "het" motorvoertuig zoals die toen bij de RDW is aangeboden. Eigenlijk maakt elke technische verandering die later aan het motorvoertuig wordt aangebracht deze goedkeuring -en daarmee het afgegeven kenteken- ongeldig. Dat zal dan niet voor een ventieldopje gelden, maar ja: met een big bore kun je het redelijkerwijs zelf wel invullen ... En als het misgaat, loopt schuld -net als water- altijd naar het laagste punt :(

Kortom: je hebt gelijk, maar als het misgaat is er voor de juristerij een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 8:32 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 01, 2008 12:43 pm
Berichten: 720
Woonplaats: utrecht
Daar gaan we weer, zoals als meerdere keren eerder verteld je bent gewoonweg niet verzekerd als je 50cc op kenteken hebt en je rijd met een big bore , je krijgt geen keuring alleen verandering aantal cc en kw op kenteken, kosten zullen rond de 50 euro zijn!!!!!!!
In geval van ongeval zal de verzekering uitkeren maar als blijkt dat de motorfiets niet voldoet aan de geregistreerde keuring eisen dan kan of zal de verzekering het uitgekeerde bedrag van jou terug vorderen.
(Mocht je veel in duitsland rijden dan ben je je machine direkt kwijt als het aantal cc niet klopt, ook als nederlander.......)
Ik heb diverse kreidlers en zundapps al laten veranderen en altijd zonder problemen, het kost je een maandag ochtend en 50 euro en klaar ben je, dus niet langer speculeren gewoon ff doen.......... :-({|=


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 7:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
Enzo-tvdzijden schreef:
Henk, de inhoud van de cilinder is wat anders dan je KW's op je kenteken.

Enzo


Hallo Enzo,
Waarom vragen ze niet naar de kilowats.
Een leek weet niet beter. [-X
Mvg Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 7:10 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
HVG86cc schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Henk, de inhoud van de cilinder is wat anders dan je KW's op je kenteken.

Enzo


Hallo Enzo,
Waarom vragen ze niet naar de kilowats.
Een leek weet niet beter. [-X
Mvg Henk.

Hallo Henk, lees even Oz zijn commentaar.

Mij maakt het allemaal niet uit. Sommigen rijden het zelfs als brommer. De kans op gelazer is zeer klein.
Maar kan je vertellen bij een echte klapper met bijna dodelijke afloop of gedeeltelijk invaliditeit er 100% zeker een technisch onderzoek komt incl. Remvertraging en reconstructie. Als het dan niet klopt ben je echt de Sjaak.
Ervaring van een maatje van me.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 11:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8505
Woonplaats: kreidler eiland
Als je imi remblokken monteerd is de remvertraging ook stukken minder. Wordt dat ook onderzocht :mrgreen:

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2012 8:02 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 01, 2008 12:43 pm
Berichten: 720
Woonplaats: utrecht
HVG86cc schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Henk, de inhoud van de cilinder is wat anders dan je KW's op je kenteken.

Enzo


Hallo Enzo,
Waarom vragen ze niet naar de kilowats.
Een leek weet niet beter. [-X
Mvg Henk.


dat doen ze wel, cc en kw worden vermeld op kenteken, voorbeeld mijn gele kreidler 67cc / 14kw dus betreft een zware motorfiets op kenteken!!!!!! Zundapp 517 ks125 aantal cc 123,9 / 17kw betreft een zware motorfiets!!!
Dus de kw zijn wel degelijk belangrijk want meer dan 0,27kw per kilo wat de machine weegt is zware motorfiets, wel kun je de kw zelf bepalen als dit niet op het type plaatje staat zoals bij zundapp wel het geval is.
Dus voor een beginnende bestuurder zal een kreidler big bore verboden terrein zijn volgen de wet .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2012 3:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
Enzo-tvdzijden schreef:
HVG86cc schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Henk, de inhoud van de cilinder is wat anders dan je KW's op je kenteken.

Enzo


Hallo Enzo,
Waarom vragen ze niet naar de kilowats.
Een leek weet niet beter. [-X
Mvg Henk.

Hallo Henk, lees even Oz zijn commentaar.

Mij maakt het allemaal niet uit. Sommigen rijden het zelfs als brommer. De kans op gelazer is zeer klein.
Maar kan je vertellen bij een echte klapper met bijna dodelijke afloop of gedeeltelijk invaliditeit er 100% zeker een technisch onderzoek komt incl. Remvertraging en reconstructie. Als het dan niet klopt ben je echt de Sjaak.
Ervaring van een maatje van me.

Enzo


Hallo Enzo,
En bedankt , als ik tijd heb maak ik een afspraak met RDW.
Mvg h
Henk. :clap :internetbrommer


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2012 9:24 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 12, 2008 9:27 pm
Berichten: 257
Woonplaats: opheusden
vandaag bij de rdw geweest, uitgelegd dat ik nu 63 cc rijdt ipv 50 cc en dan de rest is wat ozz al schrijft. :D

gruß euli


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2012 9:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 18, 2008 7:33 pm
Berichten: 971
Woonplaats: ROTTERDAM
Ja ik ben het eens met ENZO als wat je doet dat wil zeggen cc of frame of noem maar op dat zal je moeten aanbrengen,het is net als een auto daar mag je ook niet met een andere motor meer cc of banden die 1,5 cm buiten je chassis steken of noem maar op,als wat niet origineel is van fabriek wegen is verboden,dat ze het toe late dat is vers2,maar krijg geen klapper wand dan is het mis.

GR LOUIS


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 12, 2014 7:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 29, 2008 3:17 pm
Berichten: 239
de oplossing is simpel
pak een kreidler met motorkenteken met juiste kentekengegevens er op rij naar de duitse autobahn en leef je daar
uit
volkomen legaal.... maar of het verstandig is??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 12, 2014 8:20 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Het is een beetje een "schop" die niet zo veel toevoegt, fantast.

Gelukkig zijn we nu wel een flinke stap verder, want er zijn allerlei mooie brommerrace klasses nu. Zie het forum Circuit Rijden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!