Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

Handleiding, vraagbaak en gedragsregels van het Kreidlerforum.
Guide with questions and answers about using the Kreidler forum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#76 Bericht door danahi » 12 dec 2012, 08:38

Nee hoor, ook in Chrome

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#77 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 dec 2012, 09:42

danahi schreef:Nee hoor, ook in Chrome
Ik spak voor mij zelf omdat ik het probleem al bij Maarten had aangegeven.
Heb Safari, Firefox en IE als Browser getest.

Enzo

Gebruikersavatar
Arny
Berichten: 1211
Lid geworden op: 06 feb 2005, 16:59
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#78 Bericht door Arny » 12 dec 2012, 10:54

Opera werkt nu ook !!

Gebruikersavatar
Roel RM
Berichten: 1362
Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
Locatie: Midden-Drenthe
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 80 keren

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#79 Bericht door Roel RM » 12 dec 2012, 20:31

Mooi dat de site weer draait, maar als ik op trefwoorden zoek in de zoekfunctie krijg ik geen resultaten te zien, wel op auteur. Ligt dat aan mij of hebben hier meer mensen last van?

Roel.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#80 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 dec 2012, 22:57

Roel RM schreef:Mooi dat de site weer draait, maar als ik op trefwoorden zoek in de zoekfunctie krijg ik geen resultaten te zien, wel op auteur. Ligt dat aan mij of hebben hier meer mensen last van?

Roel.
Ja Roel, dat is nog niet in orde. Gelukkig heb ik een goed geheugen en kan ik ook op auteur zoeken. Maar de combi is voor mij helemaal BINGO

Enzo

Gebruikersavatar
ArtMan
Berichten: 327
Lid geworden op: 19 nov 2010, 19:23
Locatie: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#81 Bericht door ArtMan » 13 dec 2012, 12:26

Oef een pak van m´n hart [-o< Het Kreidlerforum is er weer.

Hartelijk dank aan de betrokkenen die dit voor elkaar hebben gekregen. :clap :clap

/Arthur

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#82 Bericht door danahi » 13 dec 2012, 21:51

tab sequence na gebruikersnaam veld is niet goed.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#83 Bericht door Parlotti » 17 dec 2012, 22:07

Enzo-tvdzijden schreef:Toch nog wat ellende.
Verminkte foto's
Oude topics kan je niet meer wijzigen. Dat kon al niet niet voor heethoofdige opzeggers die alles gingen wissen.
Maar ook recente topics zijn allemaal op de "oude" stand gekomen en kan je verminkte foto's niet herplaatsen.

Maar goed er is veel gered. Want opnieuw beginnen zou voor Maarten en de Crew heel gemakkelijk geweest zijn maar was geen optie.

Hoop dat er door heren IT weer wat geleerd is.

Enzo
Ik kon tot mijn aangename verrassing wel degelijk foto's in mijn oude topics opnieuw uploaden. Ik loop komende dagen elke avond wel een paar van mijn plaatjes na, dat scheelt Maarten weer wat tijd en moeite. Overigens is ook de foto in mijn gebruikersprofiel weg, maar hier ontbreekt de optie om wat te plaatsen.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#84 Bericht door Parlotti » 17 dec 2012, 22:10

Oh ja: op de hoofdpagina staat rechtsbovenaan bij het gebruikersmenu "abbonementen". Voor zo'n gigantische operatie is dat maar een detail, maar het is wel op de startpagina ....

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#85 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 dec 2012, 22:26

Parlotti schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Toch nog wat ellende.
Verminkte foto's
Oude topics kan je niet meer wijzigen. Dat kon al niet niet voor heethoofdige opzeggers die alles gingen wissen.
Maar ook recente topics zijn allemaal op de "oude" stand gekomen en kan je verminkte foto's niet herplaatsen.

Maar goed er is veel gered. Want opnieuw beginnen zou voor Maarten en de Crew heel gemakkelijk geweest zijn maar was geen optie.

Hoop dat er door heren IT weer wat geleerd is.

Enzo
Ik kon tot mijn aangename verrassing wel degelijk foto's in mijn oude topics opnieuw uploaden. Ik loop komende dagen elke avond wel een paar van mijn plaatjes na, dat scheelt Maarten weer wat tijd en moeite. Overigens is ook de foto in mijn gebruikersprofiel weg, maar hier ontbreekt de optie om wat te plaatsen.
nu wel toen ik deze reactie plaatste nog niet Marcel

Enzo

Gebruikersavatar
Tissue
Berichten: 790
Lid geworden op: 14 jul 2004, 16:00
Locatie: Epe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#86 Bericht door Tissue » 21 dec 2012, 14:05

blij dat het forum weer draait, en alle dank gaat ook uit naar diegene die het gefixed hebben. Maar is er geen onderhoudsplan oid, zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden? ik lees verouderde software, virus die zichzelf verspreid (lees: worm), etc. Dit kan in 9 van de 10 gevallen voorkomen worden door up to date te blijven. Misschien een tip om dit in de toekomst te voorkomen, want het is volgens mij niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9765
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#87 Bericht door Maarten » 21 dec 2012, 15:19

Tissue schreef:blij dat het forum weer draait, en alle dank gaat ook uit naar diegene die het gefixed hebben. Maar is er geen onderhoudsplan oid, zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden? ik lees verouderde software, virus die zichzelf verspreid (lees: worm), etc. Dit kan in 9 van de 10 gevallen voorkomen worden door up to date te blijven. Misschien een tip om dit in de toekomst te voorkomen, want het is volgens mij niet de eerste keer dat dit gebeurd.


Ja, daar heb je een punt natuurlijk.

Er zijn enkele fouten gemaakt, ook door mij zelf. Ik heb daar wel van geleerd.

Ergste probleem zat in de backup:
- De foto's die geupload zijn op de site werden door mij gebackupt, echter ze werden door het FTP programma Filezilla niet herkend als foto's en werden dus verstuurd als tekstbestanden. Nu ik dit weet kan het moeilijk weer zo fout gaan, want nu backup ik die foto's als binair en staan ze dus wel veilig op mijn harde schijf.
- De backup van de database, daar ging het ook mee mis. Door het grote bestand (groter dan 800 MB) klapte de server er uit zonder foutmelding, waardoor ik dacht de volledige backup te hebben gemaakt, wat dus niet zo was.
Een oplossing is nu om de database in 2 delen te saven.

Backups op mijn harde schijf worden vervolgens weer gekopieerd naar een externe harde schijf.

Dus op dat punt hebben we vooruitgang.

Ander ding dat ik "geleerd" heb is dat ik de database ook offline kan editten. Er in zoeken en zo. Dit lukt met het programma "UltraEdit".

Nog iets wat ik geleerd heb, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. Mogelijk was mijn eigen computer wel besmet en zorgde dat voor toegang tot de server. Het programma Malwarebytes waakt nu mee hier.

Die software updates: Je zit daar als Admin altijd mee. Er worden namelijk wel eens dingen op maat aan de site veranderd/toegevoegd. Als er dan updates beschikbaar zijn, kan het gebeuren dat dingen elkaar overschrijven.
De vorige, echt grote, update van phpbb2 naar phpbb3 was ook nogal ingrijpend, die ingreep is ook niet zonder schade verlopen.

We zitten nu bijvoorbeeld nog met de zoekfunctie, die niet meer werkt. Daar is wel een tool voor, maar dan is het forum weer een etmaal offline. Dat doen we maar na de Kerstdagen he! :-)

Maar die backups doe ik regelmatig, dat is het voornaamste deel van het "onderhoudsplan".

Maarten

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler.nl draait weer.. Maar nu?

#88 Bericht door danahi » 21 dec 2012, 16:10

Willen jullie nog even naar de tab sequence kijken van naam naar wachtwoord. Niet heel erg, maar wel vervelend.

Plaats reactie