Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2017 3:22 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 292
Ik zag op de site van JMPB dit cilindertje van IMPORT(nieuw merk volgens mij) 60.3cc 6,5pk 44mm.Zou deze cilinder qua timingen als parmakit zijn?,en zal dit onbewerkt wel een beetje netjes lopen?...wie iets weet van deze cilinder mag het zeggen.

Gr,Peter


Bijlagen:
11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat_det3.jpg
11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat_det3.jpg [ 33.62 KiB | 2938 keer bekeken ]
11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat_det2.jpg
11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat_det2.jpg [ 33.04 KiB | 2938 keer bekeken ]
11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat_det1.jpg
11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat_det1.jpg [ 39.81 KiB | 2938 keer bekeken ]
11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat.jpg
11550_60cc_cilinder_import_kreidler_gef.koeling_schuine_inlaat.jpg [ 30.06 KiB | 2938 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2017 5:07 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9162
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Wat zie ik nou Peter, gebruik jij nou zonder toestemming foto`s van JMPB. :wink:

Geintje. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2017 5:11 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 292
Ja,maar zijn fabrieksfoto's van de fabrikant zelf die worden gebruikt(doet JMPB dus ook! :lol: ).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2017 5:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 28, 2003 11:02 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Denmark
I can supply you with a few photos of the 50cc version once I get home.

It really looks good. The piston isn't very nice, though.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2017 6:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4284
Woonplaats: Onder steen 13
kreidlerbas schreef:
I can supply you with a few photos of the 50cc version once I get home.

It really looks good. The piston isn't very nice, though.



we are interested in the timing of these parts for they are (mostly) different at every batch.
Piston is 90% crappy with these kits :mrgreen:

Have you got any info about the socalled "NC cylinderkits" for sale at Denmark ?
As I recall those were not very usable the past.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2017 6:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3610
En nou ff in het nederlands a.u.b. !! Klaas Jan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2017 7:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44882
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidlerbas schreef:
I can supply you with a few photos of the 50cc version once I get home.

It really looks good. The piston isn't very nice, though.

Looks good is not enough #-o


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2017 7:37 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44882
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Even setje naar Claus opsturen. Dan weet je pas of het troep is of een te gebruiken alternatief.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 09, 2017 9:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 28, 2003 11:02 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Denmark
KJ schreef:
we are interested in the timing of these parts for they are (mostly) different at every batch.
Piston is 90% crappy with these kits :mrgreen:

Have you got any info about the socalled "NC cylinderkits" for sale at Denmark ?
As I recall those were not very usable the past.


This IS an N/C-cylinder - my father and I had the chance to test the first one off the shelf.


The port measurements are as follows:

Deck to deck: 67,4mm
Transfer ports: 32,8mm
Exhaust port: 23,8mm
Inlet port: 51mm/64mm


With a deck height of 0,5mm and a piston skirt length of 48mm I get the following port durations:

Exhaust: 172,4 degrees
Transfers: 112,5 degrees
Blowdown: 30,0 degrees

Intake: 143,2 degrees


It was tested with an 1/18/26 Bing, main jet 75 (Bing), NOS air filter (not replica!), sprockets 13/35 and a generic Jamarcol exhaust. Perfect idle, revved to about 9.000rpm and stopped around 8.500-8.700rpm in 5th on a straight bit of road. After about 100km it would overrev a bit more.
As far as character goes it feels like it's somewhere between a 5,3PK and a 5,8PK setup. The inlet timing seems a little short.


Enzo-tvdzijden schreef:
Looks good is not enough #-o



Haha, I am well aware that looks are deceiving, so let me reiterate:

It leaves a good impression. The transfer ports are even and open symmetrically, the inlet port isn't crazy off to one side and the exhaust port looks to be centered good, as well.



Below are a couple of photos of my cylinder. I will take some better ones tomorrow as these really don't give away much detail. The do represent what appears to be a much better casting than previous generations.


Bijlagen:
airforce06_1280.jpg
airforce06_1280.jpg [ 137.44 KiB | 2784 keer bekeken ]
airforce05_1280.jpg
airforce05_1280.jpg [ 53.26 KiB | 2784 keer bekeken ]
airforce04_1280.jpg
airforce04_1280.jpg [ 83.67 KiB | 2784 keer bekeken ]
airforce03_1280.jpg
airforce03_1280.jpg [ 93.67 KiB | 2784 keer bekeken ]
airforce02_1280.jpg
airforce02_1280.jpg [ 123.46 KiB | 2784 keer bekeken ]
airforce01_1280.jpg
airforce01_1280.jpg [ 142.33 KiB | 2784 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 10, 2017 8:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 28, 2003 11:02 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Denmark
I've edited the port measurements in the post above.

The port measurements are as follows:

Deck to deck: 67,4mm
Transfer ports: 32,8mm
Exhaust port: 23,8mm
Inlet port: 51mm/64mm


With a deck height of 0,5mm and a piston skirt length of 48mm I get the following port durations:

Exhaust: 172,4 degrees
Transfers: 112,5 degrees
Blowdown: 30,0 degrees

Intake: 143,2 degrees


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 12:33 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 292
Please speak dutch!,i don't understand you :?: #-o

Gr,Peter


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 1:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4284
Woonplaats: Onder steen 13
kreidlertwin schreef:
Please speak dutch!,i don't understand you :?: #-o

Gr,Peter



Vind het voor een Deen al heel netjes dat hij zich in het engels weet te verwoorden :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 1:51 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 22, 2015 8:45 pm
Berichten: 292
Dat is zeker waar!,alleen het wordt voor mensen alleen wat duidelijker als het in je eigen taal verteld wordt,zodat ik(en wellicht andere clubleden) het topic beter kunnen volgen.Ben niet zo heel handig in andere talen ha,ha!....maar toch complimenten voor hem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 5:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 28, 2003 11:02 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Denmark
kreidlertwin schreef:
Dat is zeker waar!,alleen het wordt voor mensen alleen wat duidelijker als het in je eigen taal verteld wordt,zodat ik(en wellicht andere clubleden) het topic beter kunnen volgen.Ben niet zo heel handig in andere talen ha,ha!....maar toch complimenten voor hem.


Bedankt. En dat klopt, ik ben een Deen.

Ik kan nederlands heel goed lezen, maar schrijven en spreken is een andere zaak.

Het cilinder is heel goed en ongeveer als een 5,8pk Mahle met +1mm uitlaat hoogte maar met kleiner inlaat.


Google translate just helped me a lot, haha! :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 6:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8523
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
@ Bas: Thanks for your useful help.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 6:14 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44882
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidlertwin schreef:
Dat is zeker waar!,alleen het wordt voor mensen alleen wat duidelijker als het in je eigen taal verteld wordt,zodat ik(en wellicht andere clubleden) het topic beter kunnen volgen.Ben niet zo heel handig in andere talen ha,ha!....maar toch complimenten voor hem.
Geen high tech Engels wat hij schrijft. In mijn ogen door iedereen te begrijpen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 7:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2430
Woonplaats: naaldwijk
:arrow:

Exhaust: 172,4 degrees
Transfers: 112,5 degrees
Blowdown: 30,0 degrees

Intake: 143,2 degrees
--------------------------------------------------------------------

nette timingen .

en mooi gietwerk van de cilinder .

:clap :clap :thumbsup :thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 11, 2017 8:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 28, 2003 11:02 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Denmark
LVS schreef:
:arrow:

Exhaust: 172,4 degrees
Transfers: 112,5 degrees
Blowdown: 30,0 degrees

Intake: 143,2 degrees
--------------------------------------------------------------------

nette timingen .

en mooi gietwerk van de cilinder .

:clap :clap :thumbsup :thumbleft


Berekende timingen (basis: deck hoogte 0,5mm), dus niet gemeten moet ik zeggen. :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 13, 2017 9:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 10:52 am
Berichten: 25
Woonplaats: De Koog - Texel
Ik dacht dat is een mooie timing van die 60cc geforceerde cilinder dan zal van die blok cilinder smalle tap ook wel de zelfde timing hebben maar nu ik hem binnen heb en de timing gemeten met een gradenschijf schets mijn verbazing dat de timingen heel anders liggen :cry: , gemeten met een voetpakking van 0,5 mm
uitlaat poort 179 graden
spoelpoorten 129 graden
inlaat 127 graden met de bijbehorende zuiger van KT van 45,4 mm

Voor de rest ziet de cilinder er wel mooi uit en ik zal om te beginnen de inlaat maar eens naar 145 graden brengen en dan kijken hoe hij voldoet :(

Zijn er andere leden die ervaringen hebben met die blokcilinders van NC :?:

Zwaluw


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 13, 2017 10:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2430
Woonplaats: naaldwijk
:arrow: inlaat 127 graden met de bijbehorende zuiger van KT van 45,4 mm
------------------------------------------

dat is vreemd .
een korte zuiger , en toch een lage inlaat timing :oops:

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 14, 2017 3:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 28, 2003 11:02 pm
Berichten: 258
Woonplaats: Denmark
zwaluw schreef:
Ik dacht dat is een mooie timing van die 60cc geforceerde cilinder dan zal van die blok cilinder smalle tap ook wel de zelfde timing hebben maar nu ik hem binnen heb en de timing gemeten met een gradenschijf schets mijn verbazing dat de timingen heel anders liggen :cry: , gemeten met een voetpakking van 0,5 mm
uitlaat poort 179 graden
spoelpoorten 129 graden
inlaat 127 graden met de bijbehorende zuiger van KT van 45,4 mm

Voor de rest ziet de cilinder er wel mooi uit en ik zal om te beginnen de inlaat maar eens naar 145 graden brengen en dan kijken hoe hij voldoet :(

Zijn er andere leden die ervaringen hebben met die blokcilinders van NC :?:

Zwaluw


Jammer! :^o :cry:

Hoe hog is het cilinder?


Nem ~2,4mm van het zuigerhemd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 14, 2017 6:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 10:52 am
Berichten: 25
Woonplaats: De Koog - Texel
Zuigerhemd heb ik 1mm ingekort en kwam toen aan inlaattiming op 133 graden en de cilinder toen gemonteerd op mijn kreidler RMC met directe 5 bak ,
moet zeggen dat het resultaat mij mee valt :D , loopt mooi door de versnellingen heen met veel koppel , top weet niet nog niet , eerst maar eens rustig aan tot hij een beetje is ingelopen :wink:

zwaluw


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 2:13 pm 
Offline

Geregistreerd: zo mei 03, 2015 5:55 pm
Berichten: 117
Ik ben heel nieuwsgierig of deze cilinder direct op het blok past i.v.m. de hemd diameter. en wat voor een snelheid met voldoende trekkracht inde 5e versnelling hij geeft. ik hoop dat je het forum blijf voeden met de ervaringen. vr. gr. Henk Stet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 3:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 10:52 am
Berichten: 25
Woonplaats: De Koog - Texel
Cilinder heeft een hemd diameter van 47 mm , past dus op alle blokken met smalle tap , alleen de bijgeleverde zuiger kan +/- 1mm te lang zijn en die heb ik er af gehaald en dat kwam bij mij ten gunste van de lage inlaattiming .

De kreidler RMC met directe 5 bak heeft een tandwiel verhouding van 13-36 en dat geeft voldoende trekkracht om met een flinke tegen wind ook in zijn 5 te kunnen blijven rijden :lol:
top weet ik nog niet , maar schat 85 km geen probleem is met een heerlijk rij karakter .

Zwaluw


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 16, 2017 11:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2012 10:52 am
Berichten: 25
Woonplaats: De Koog - Texel
Gisterenavond nog even een rondje geweest en moet zeggen dat ik er bij van ben hoe de cilinder het doet :D

Flinke tegenwind rechtop en gewoon 60 in zijn 5 kunnen blijven rijden met power genoeg over geeft een goed gevoel :lol:

Zwaluw


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!