Nieuw lid Kreidler forum

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nicolaas van den heuvel
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jan 2003, 09:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Nieuw lid Kreidler forum

#1 Bericht door nicolaas van den heuvel » 24 jan 2003, 15:13

Hallo mensen
Ik ben Nico uit utrecht
Als enige tijd volg ik het forum als niet lid.Omdat ook ik wel eens wat te melden heb, heb ik me geregistreerd als lid. Als ventje van 13 was ik al gek van Kreidler, dat was in de jaren zestig. Zo nu en dan kon ik op de Kreidler rijden van enkele oudere jongens uit de buurt. Mijn eeste Kreidler was een 5,2 pk Kreidler Florett Eitank uit 1965 met een top van 85 km. Dat was best gevaarlijk snel voor die tijd, zeker als je denkt aan die kleine remnaven. Toen ik ging trouwen en niet alle kinderen om de brommer konden vervoeren was een auto toch handiger. De Kreidler werd met pijn in het hart verkocht. In 1995 zag ik bij de Domtoren in Utrecht een ventje op een Kreidler en zo kwam de bal aan het rollen. Het Kreidler gevoel van toen kwam weer boven drijven. Opnieuw kwam ik bij toeval in het bezit van een kreidler uit 1972 en al snel kwamen er 3 Eitankjes bij en nog enkele andere merken. Door ruimte gebrek werden ze enkele jaren later verkocht en heb ik nu nog een Eitank uit 1965 en een rode John Bos RMC-S uit 1994 beiden in nieuwstaat.
Dat deze brommers tijdens mijn leven nooit verkocht worden is zeker.
Hierbij een foto uit vervlogen tijden. (het is niet de foto van de hier boven genoemde Kreidler Florett)
Mijn vrouw en ik op de Kreidler
Bijlagen
Kreidler Wil en Nico.jpg
Kreidler Wil en Nico.jpg (45.27 KiB) 2218 keer bekeken

Gesloten