RDW-keuring

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jans
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 sep 2002, 20:35
Locatie: Ommen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

RDW-keuring

#1 Bericht door Jans » 25 feb 2003, 19:15

Moest vanochtend om 9:30 bij de RDW verschijnen, voor de keuring van m'n RS. Om daar te komen, ben ik maar over de snelweg gereden.. Was gelukkig niet ver, 12Km. Om 10:00 was ik weer thuis, mét goedkeuring én papier voor de Douane. Over een dag of 10 á 14 heb ik m'n kenteken.

Keuring verliep soepel, weinig aan/opmerkingen. Alleen de koplamp gaf hun insziens te weinig licht als de motor stationair liep (1000rpm :lol: )
Beetje gas er bij tot 3500rpm en dat probleem ook over.

Ook de douane deed niet moeilijk, met de auto naar Groningen en de papieren overhandigd. Na verrekening van de rest-BPM (!) wat gelukkig niet veel was. Jammer genoeg was de RS toendertijd ook al duur en kwam ik nét boven het minimum bedrag. Moest euro 12,= betalen. :lol:

Rond 13:00uur was ik weer thuis.

Jannes

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

#2 Bericht door KJ » 26 feb 2003, 23:47

Hoezo BPM betalen over een originele duitse RS, is binnen de EG, ik heb niets betaald en Jan M ook niet....

Gebruikersavatar
alex
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:58
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door alex » 27 feb 2003, 22:18

Over die BPM. Klopt denk ik toch wel. Ik heb zelf vorig jaar een TM en een RS laten keuren. De TM was ouder dan 25 jaar, hier hoefde ik geen BPM voor te betalen (wel een invoerdocument nodig). De RS was jonger dan 25 jr daar moest ik, even uit m'n hoofd iets van 10 euro BPM betalen. :D

Jans
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 sep 2002, 20:35
Locatie: Ommen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Jans » 01 mar 2003, 16:18

Ja, die BPM moest wél, want hij was jonger dan 25. Okt. 2003 wordt ie 25jaar. Het was i.d.d. een spelletje, kijken of we op 10 euro konden uitkomen, maar dat lukte niet met de toenmalige catalogus-prijs Volgens hun 1450 euro. Zelfs niet door 'm op 1300 te zetten, bleef het 12,= dus moest ik ff pinnen. Maakt ook niks, was zo klaar. Tot 10 euro hoefde niet geïnt te worden n.l.

Invoerdocument heeft niemand naar gevraagt. Was in 10min. klaar met de keuring. (buiten op de standaard, niks moeilijks aan) Stond een man of 10 omheen te kijken en te glunderen.

Claxon: niet getest
Ri-aanw.: niet getest
Geluid Db's: niet getest

Voorrem: Wél getest!
Achterrem: Wél getest!
Verlichting voor/achter: Wél getest!

Verder weet ik niet, want was nog binnen met de papier-winkel bezig. Ben daar m.i. zeer goed behandeld. Ze vonden 'm wél mooi! :lol:

Jannes

Plaats reactie