waarom verkoop ik mijn kreidler in onderdelen

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

waarom verkoop ik mijn kreidler in onderdelen

#1 Bericht door Mario TT » 08 feb 2006, 19:00

De afgelopen tijd hebben jullie waarschijnlijk wel gemerkt dat ik mijn kreidler en spullen aan het verkopen ben, ik krijg hier op vele reacties. Vandaar dat ik een speciaal topic open hiervoor.

De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel, ik heb geen tijd meer voor de hobby. Mijn kreidler stond weg te roesten in de tuin en dat vond ik gewoon heel erg zonde. Ik kan het geld beter gebruiken dan mijn kreidler zien te roesten. Ik heb er pasgeleden wel op gereden alleen het verschil tussen een echte motorfiets en een kreidler is gewoon veel te groot. Niet eens het vermogen, puur het berijden ervan.

Omdat ik mijn kreidler weg doe maar niemand hem wilt kopen verkoop ik hem gewoon in onderdelen. En vandeweek kreeg ik het verwijt dat ik duur was en daar wil ik meteen op inspelen. Ik heb zelf jaren lang de hoofdprijs betaald voor mijn onderdelen en tja om het dan zomaar te verkopen dat vind ik dan gewoon onzin. Ook is mijn spul gewoon in goeie staat en niet slecht. Ook krijg ik het gevoel dat men voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Zo krijg ik totaal geen reactie, en in de 5 minuten dat ik mijn wielen naar 25 euro verplaats ineens een hele hoop, dat bevestigde mijn vermoeden alleen maar.

Ik wil geen discussie over de prijzen, ik vind dat iedereen dat zelf moet weten. Een kreidler is relatief goedkoop, als ik onderdelen nodig heb voor mijn motor ben ik al vaak meer kwijt. Alleen mijn ketting kostte al 120 euro.

Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn, ik heb nog een hoop onderdelen tekoop, ik ben alleen mijn tank kwijt. Het motorblok verkoop ik ook dus als iemand snel wilt gaan deze zomer... voel je vrij om me te mailen.

Ik weet dat veel mensen het jammer vinden dat ik stop omdat ik door het gehele lang heen reed op mijn kreidler, soms wel 900km in een weekend. Ik heb dat met plezier gedaan ook al werd me dat plezier soms ontnomen door enkele forumleden op een tourrit. Maar kleine kinderen worden groot en hoop op beterschap.

Verders wil ik met name tonnie de groot bedanken voor zijn inspanningen, zonder hem was mijn kreidler niet geweest wat het was.

Ik zal vast nog wel een van jullie tegenkomen op een tourrit zoals in Wijchen. Hoop tot dan en bedankt voor jullie tijd.

Mario Looijer

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door caveman » 08 feb 2006, 19:07

:clap :clap :clap :clap

mooi gezegt mario
:mrgreen:

greetz cave

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

#3 Bericht door Maarten » 08 feb 2006, 19:08

Wat voor motor heb je eigenlijk Mario?

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door Sander » 08 feb 2006, 19:13

gekietelde geforceerde toch? 7 pk ofzo ?
5bakkie

edit : ow sorry gaat niet over t motorblokkie :P

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 493 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#5 Bericht door dijk » 08 feb 2006, 19:23

veel succes mario met je motor. wat voor motor is het. :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
tonnie de groot
3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
Berichten: 1711
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door tonnie de groot » 08 feb 2006, 19:26

Dag mario,

ik kan je als persoon nu ongeveer 3 jaar,heb met je vele tourtochten gereden,altijd plezier gehad.ook hebben we het vaak gehad over de toekomt.
zo ook over de tijd dat je zou gaan stoppen met de KREIDLER,je wilde daar niets van weten, je rijbewijs halen,en de legaal rijden op je kreidler was de uitspraak.verklaarde je voor gek,rijden op de snelweg.
maar jij zei steeds : dit ga ik doen.

je toen uitgelegd dat je dan toe bent aan een ECHTE motor, maar je antwoordt was altijd, nee hoor hiet ga ik het mee doen.
TOTDAT je het roze papiertje had gehaald,en een keer mocht rijden op een MOTORFIETS, tijdens het lessen had je er al aan mogen ruiken.

ZO nu heeft de oude MAN toch de waarheid gesproken.
je kreidler zal voortleven als een mooie herinnering,mijn maten en ik zullen je best missen hoor.
over 15 jaar als je huisje/boompje/beestje gehad hebt,dan zal je weer denken aan die oude kreidler.................en je koopt er weer 1.
ik wil daarom WEDDEN, al zal 15 jaar ook zomaar 20 kunnen zijn.

nu zullen jullie denken : hoe weet hij dat nu weer allemaal. mijn antwoordt zal duidelijk zijn...................heb dit al allemaal meegemaakt.ik ben nu degene die mario/remco is geweest.

MARIO : je bent en blijft altijd welkom, ook tijdens de tourtochten hoor.waar en wanneer ook.
vooral wijchen moet je trouw blijven, en wie weet of er dan voor de tourtocht een kreidler voor je klaar staat om mee te kunnen rijden.
ik beloof niets,maar voorspel het wel.

en dan iets over de onderdelen, ga niets weggeven.vraag voor onderdelen een redelijke prijs.en ja voor de ene is redelijk te duur, terwijl de anders het koopt.
ga je eigen weg,en doe je eigen dingen.

MARIO het was me een genoegen............zal het missen. :cry: :cry:

met vriendelijke groet OME tonnie :clap :clap :clap

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Mario TT » 08 feb 2006, 19:28

ik heb nu nog een Honda CB450s maar ga binnenkort een BMW kopen. Ik rij nu elke dag 205 km naar me werk en terug en dan snap je ook al misschien dat ik die lange afstanden ook wel een keer gehad heb. Rij nu 1000km per week ongeveer en om dan ff in het weekend te gaan touren?

yes een bijna 7pk geforceerd.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Mario TT » 08 feb 2006, 19:29

dankje Tonnie

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#9 Bericht door Andry » 08 feb 2006, 19:31

Ahaa

Leuk beginners fiets een 450 , wat voor BMW ga je kopen Mario :mrgreen:

Maar suc6 met je het rijplezier op een echte Motor hoop je is in het echt
te ontmoeten.

M.v.g.

Andry Sappe'

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door Mario TT » 08 feb 2006, 19:39

ik hoop een R100RT maar of die uit 93 of 1980 komt dat weet ik nog niet... waarschijnlijk die uit 1980.

de CB450s is wel een leuke fiets die blijft gaan echter is hij heel gevoelig voor zijwind.

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1636
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 103 keren

#11 Bericht door Richard B » 08 feb 2006, 19:45

he mario.. ja de motor is weer een heel andere wereld he,ik sta op het punt ook die wereld in te stappen maar ik zal mijn kreidler nooit weg doen,als het rijden me niet meer trekt gaat ie als sier opject de huiskamer in :wink:

ik verbaas me nog steeds over de afstanden die jij aflegde met je TM'etje,op dat oude blauwe ding nog voor de opknapbeurt,iedereen dacht altijd wat komt daar nou weer aan :D

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door Mario TT » 08 feb 2006, 20:00

ja dat klopt, uiterlijk is niet zo heel belangrijk voor mij, wel had ik altijd mijn zaakjes voor elkaar. Tuurlijk ging er weleens wat kapot maar dat heb je altijd, je rijdt wel op een klassieker.

Ik heb niet veel mensen hetzelfde zien doen als ik heb gedaan, mijn langste weekend was op de zaterdag naar Ruinerwold vanuit den haag en terug en de andere dag van den haag naar veghel en weer terug. Ik kan er wel boeken over schrijfen. Je komt gewoon heel veel tegen onderweg in nederland... kippen over de weg... hele families van konijnen die in een keer oversteken alles.

Ik heb in de afgelopen 3 jaar 30000km gereden en dat was voornamelijk naar tourritten , eigen ritten en af en toe naar het werk ermee. Het heeft me heel veel geholpen met het topografisch inzicht dat is zeker.

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door Rommats » 08 feb 2006, 20:03

Jammer dat je er mee stopt Mario, maar ik snap het.
En met de verkoop van je onderdelen moet je ook een beetje geduld hebben..........gaat gerust goed komen

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#14 Bericht door Enzo-tvdzijden » 08 feb 2006, 20:17

Ik heb mijn motorrijbewijs voor de RS gehaald. Bij mij dus het tegenovergestelde, ik vondt die "dikke" motor helemaal niks.
Vooraal boven de 100 ging voor mij de lol eraf.

Mario we hebben ooit samen met Nico een toerrit gedaan naar Haarlem en dat was zeer gezellig.
Succes met de Motorhobby

Enzo

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door Mario TT » 08 feb 2006, 20:18

ik hoop het Ron, ik wil namelijk zo snel mogelijk een BMW.

overigens is deze topic nu al binnen een uur 200x bekeken, toch wel fijn :).

dankje Enzo

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#16 Bericht door Andry » 08 feb 2006, 20:19

BMW rijders , Blijft een Volk Apart :mrgreen:

Roland
Berichten: 5111
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

#17 Bericht door Roland » 08 feb 2006, 20:42

Dankzij de verkoop van een gekregen BMW R65 ben ik weer in de Kreidler wereld terecht gekomen. :D :D

Maar wat een #-o #-o volk die BMW handelaren en hobbyisten #-o

Gelukkig heeft de BMW motor een zéér gelukkige eigenaar/ hobbyist gekregen :clap Hij had die nog niet in zijn verzameling.

Gr, Roland

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door Mario TT » 08 feb 2006, 20:45

het gaat hier alleen niet over een BMW... wil er alleen graag een.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door Mario TT » 08 feb 2006, 20:59

Ik vind het alleen wel jammer dat niemand mijn snelle setje wilt, reed al die tijd echt veel mensen voorbij , zelfs met iemand achterop... vraag maar aan Arjen. Die zat ooit achterop toen ik een groep RS rijders voorbij zette. Had persoonlijk wel verwacht dat er mensen waren die ook lekker hard wilde rijden, ik weet dat het veel geld is maar in onderdelen om te kopen is het nog duurder.

Wat dat betreft ging het wel hard, de eerste keer dat ik ooit naar utrecht reed op de brommer deed ik in 3 uur. Heb ooit op zondag ochtend gekeken hoe snel het nou eigenlijk kan, en ik kan met mijn kreidler over het fietspad binnen 1 uur en 20 minuten in utrecht zijn vanaf mijn huis in den haag. En het allermooiste is, ik reed heel vaak naar tonnie en hoe ik het ook deed, ik deed het altijd in 3 uur rijden. Je praat dan over een afstand van 133 kilometer in 3 uur, vond dat echt verbazingwekkend voor een kreidler. Als je op een gegeven moment je machine kent word je een beetje een met elkaar en dan gaat alles vol automatisch.. vooral de indirecte schakeling die je in het begin echt vervloekt omdat hij gewoon *** schakelt
.

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#20 Bericht door Martijn Koert » 08 feb 2006, 21:11

Mario TT schreef:Ik vind het alleen wel jammer dat niemand mijn snelle setje wilt, reed al die tijd echt veel mensen voorbij , zelfs met iemand achterop... vraag maar aan Arjen. Die zat ooit achterop toen ik een groep RS rijders voorbij zette. Had persoonlijk wel verwacht dat er mensen waren die ook lekker hard wilde rijden, ik weet dat het veel geld is maar in onderdelen om te kopen is het nog duurder.

Wat dat betreft ging het wel hard, de eerste keer dat ik ooit naar utrecht reed op de brommer deed ik in 3 uur. Heb ooit op zondag ochtend gekeken hoe snel het nou eigenlijk kan, en ik kan met mijn kreidler over het fietspad binnen 1 uur en 20 minuten in utrecht zijn vanaf mijn huis in den haag. En het allermooiste is, ik reed heel vaak naar tonnie en hoe ik het ook deed, ik deed het altijd in 3 uur rijden. Je praat dan over een afstand van 133 kilometer in 3 uur, vond dat echt verbazingwekkend voor een kreidler. Als je op een gegeven moment je machine kent word je een beetje een met elkaar en dan gaat alles vol automatisch.. vooral de indirecte schakeling die je in het begin echt vervloekt omdat hij gewoon *** schakelt
.
mario niet te mooie verkoop praatjes. meen me een ritje waar pim en ik je kanon hard voorbij kwamen (mene lexmond) ding van pim ging net 80 (en ik kwam je in de 4 ook al voorbij) dus zo hard loopt die van jou ook weer niet. tje jammer dat je er mee stopt maar veel succes met de verkoop (beetje gedudl, zon 5 bak gaat echt wel weg)

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1636
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 103 keren

#21 Bericht door Richard B » 08 feb 2006, 21:15

misschien wat voor leks,die rijdt ook geforceerd toch? rijdt ie ook een keer mahle :)

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Mario TT » 08 feb 2006, 21:20

Ook die van mij had een mindere dag, afgelopen zomer had ik na aanpassing van het luchtfilter en een nieuwe ontsteking problemen met snelheid. Wat bleek hij stond veels te rijk.

die 88km/uur zijn echt niet gelogen, er zijn zat mensen die dat kunnen bevestigen. En als je dat niet gelooft vind ik dat best een wedstrijdje doe ik toch niet meer.

Mijn allerhoogste topsnelheid is 92km/uur op een hele lange weg nabij rozenburg , toen gereden met Huib en nog een paar andere. Dit was wind mee op een vlakke weg die heel lang is. Toen nog met een contactpuntenontsteking. Er zijn mensen die dit kunnen bevestigen maar ook niet echt reeel omdat het onder de meeste gunstige omstandigheden was. Maar hij reed het wel.

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#23 Bericht door Remco » 08 feb 2006, 21:21

Ik vind het ook jammer dat je je spulletjes verkoopt, ik zou graag een kreidler op kenteken hebben zodat ik ook legaal iets harder zou mogen.

Op de brommer blijf je echter vogelvrij, mijne staat nog in de schuur en ik moet zeggen dat ik het gevoel van brommer rijden wel mis, voor mij is het meer hobbie dan vervoer geworden, in jouw geval is het puur vervoer en kan ik me de overstap ook goed voorstellen.

Ik wens je heel veel succes bij de verkoop, kijk door de frustraties heen, als jij iets nodig hebt betaal je altijd de hoofdprijs en moet je van het spul af dan is ineens alles niks meer waard, het is jammer maar zo schijnt de realiteit in elkaar te zitten. Dat is ook de reden dat ik mijn brommer nog niet heb opgeknapt, ik heb mezelf voorgenomen dat ik er nu net zoveel plezier van kan beleven als wanneer deze in nieuwstaat is. Ben in ieder geval van plan dit jaar weer veel ritjes te mogen maken met mijn kreidlertje, ik hoop je nog eens tegen te komen!

Groetjes,

Remco Wijnbergen

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door Mario TT » 08 feb 2006, 21:24

trouwens in lexmond ben ik nooit geweest.

Veel rijplezier nog remco!

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#25 Bericht door Martijn Koert » 08 feb 2006, 21:30

Mario TT schreef:trouwens in lexmond ben ik nooit geweest.

Veel rijplezier nog remco!
dan was het ergens anders. in ieder geval de rit dat meneer pim zo slim was onderweg zijn camera te verliezen :o

Plaats reactie