racepijp of niet??
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
racepijp of niet??
ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties op het volgende:ik lees op dit forum van mensen die de prijs van een kleine middenklasser spenderen aan het
ORIGINEEL!!! opbouwen en restaureren van hun kreidler,als het nodig is reizen ze de halve wereld over om net dat ene originele sluitringetje te pakken te krijgen om de brommer af te kunnen maken.Hele huwelijken stranden,gezinnen worden ontwricht en erfenissen er door heen gejaagd.
Uiteindelijk is de kreidler KLAAR!! vervolgens monteert men dan een
RACEPIJP! en dan ook nog het liefst in schoolbordenzwart.
WAAROM???????
ORIGINEEL!!! opbouwen en restaureren van hun kreidler,als het nodig is reizen ze de halve wereld over om net dat ene originele sluitringetje te pakken te krijgen om de brommer af te kunnen maken.Hele huwelijken stranden,gezinnen worden ontwricht en erfenissen er door heen gejaagd.
Uiteindelijk is de kreidler KLAAR!! vervolgens monteert men dan een
RACEPIJP! en dan ook nog het liefst in schoolbordenzwart.
WAAROM???????
- pimvandongen
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 56 keren
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
tja Tet ik heb er zelf een bosdemper onder met de stickertje er nog op maar ik heb mijn Kreidler zo gemaakt zo als ik hem vroeger heb gehad. alleen met de dingen er op die ik toen niet kon betalen.
daarom kun je nog verder gaan.... waarom een 5 bak er onder zat niet op een nederlander. een geelbordje op je voor spatbord ipv stickers. 2,9 cilinder er op ??? hoort ook niet net zo min als een 14 mm carb. en zo kun je nog wel ff door gaan maar ik denk dat iedereen die een kreidler of andere oldtimer maar gewoon moet doen wat hij of zij zelf leuk vind. zo blijven ze wel rijden.
greetz cave
daarom kun je nog verder gaan.... waarom een 5 bak er onder zat niet op een nederlander. een geelbordje op je voor spatbord ipv stickers. 2,9 cilinder er op ??? hoort ook niet net zo min als een 14 mm carb. en zo kun je nog wel ff door gaan maar ik denk dat iedereen die een kreidler of andere oldtimer maar gewoon moet doen wat hij of zij zelf leuk vind. zo blijven ze wel rijden.
greetz cave
- Zunflappie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
- Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Ja, hoor als een het een fabrieks race kit is wel.tet schreef:zoals jullie wel door hebben(denk ik) ben ikzelf niet vies om een brommer naar je eigen smaak te veranderen.maar als je kosten nog
moeite spaart een brommert te restaureren en alles origi te maken,
dan denk ik was een racepijp dan ook origineel??
Enzo
- Bijlagen
-
- Renset (Small).jpg (44.41 KiB) 2576 keer bekeken
- cobra427
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 03 nov 2003, 20:03
- Locatie: Druten (bij Puiflijk ;-))
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik ben het goeddeels met Tet eens, daarom heb ik mijn Homoet verchroomd.
Zo lijkt het toch nog (van een afstand, als je slecht kijkt, met een oogafwijking, etc.) een beetje op het origineel.
Ik heb de Homoet er op om tot ultieme prestaties (en geluid) te komen met mijn set-up.
Soms moet je concessies doen…..
Zo lijkt het toch nog (van een afstand, als je slecht kijkt, met een oogafwijking, etc.) een beetje op het origineel.
Ik heb de Homoet er op om tot ultieme prestaties (en geluid) te komen met mijn set-up.
Soms moet je concessies doen…..