Allfin houdt er mee op

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#51 Bericht door tombo » 03 mei 2003, 17:17

Ja als een normale brommer zeker? Een Kreidler is geen normale brommer; of een Oldtimer, of een schakel!
En Mark, ik denk dat je hem dan toch als schakelaar moet verzekeren als je hem op je eigen naam wilt.... Of dan toch op pa's naam en dan bij unigarant (bel maar na, wij hebben 3x gebeld, steeds met iemand anders voor de zekerheid, het kan gewoon. Op je vaders naam mits hij iets anders op kenteken heeft!)

Mark
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
Locatie: Veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#52 Bericht door Mark » 03 mei 2003, 21:28

tombo schreef:Ja als een normale brommer zeker? Een Kreidler is geen normale brommer; of een Oldtimer, of een schakel!
En Mark, ik denk dat je hem dan toch als schakelaar moet verzekeren als je hem op je eigen naam wilt.... Of dan toch op pa's naam en dan bij unigarant (bel maar na, wij hebben 3x gebeld, steeds met iemand anders voor de zekerheid, het kan gewoon. Op je vaders naam mits hij iets anders op kenteken heeft!)
Ik ga nog even verder zoeken. Hagemans is ook een optie, moet nog ff bellen om zekerheid te hebben.
Ik ga em dus niet als schakel verzekeren aangezien dit 276 euro kost ofzo ten opzichte van 166 voor een normale en 45-80 euro voor oldtimer. Ik heb destijds ook mijn kreidler+MT verzekerd bij Unigarant en niet als versneller. Dus dat kan ook nog.

Punt is gewoon dat ik een eigen verzekering wil. Dit scheelt naar mijn idee veel in het gehannes als er schade is. Ik wil gewoon geen gezeik hebben over regelmatige bestuurder bla bla bla.
Hopen dat Hagemans wat beters biedt.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#53 Bericht door tombo » 04 mei 2003, 08:58

Bij Hagemans kan je je Kreidler op jou naam zetten zonder extra voertuig. Let wel op, dit gaat OOK weer via London verzekeringen. Dus eigenlijk kan het niet. Maar die kerel zei tegen mij via de telefoon dat hij een of andere regeling had gemaakt met London dat het wel kon (tja... of je het moet vertrouwen....)

Mark
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
Locatie: Veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#54 Bericht door Mark » 04 mei 2003, 09:32

Ik vraag gewoon om de voorwaarde en een bevestigings e-mail dat er geen ander voertuig nodig is voor dagelijks gebruik voor ik de verzekering afsluit.
Of nog beter een ondertekende brief, want als er dan schade is en ik moet gebruik maken van de WA verzekering kan ik dus bewijzen dat ik geen ander voertuig nodig had. Met andere woorden zij moeten dan gewoon de schade uitkeren.

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#55 Bericht door Burning Tyre » 04 mei 2003, 10:08

Zoiets moet ik ook hebben. Ik heb geen ander voertuig, en wil hem niet op mijn vaders naam doen, want dat mag officieel ook weer niet....

Mark
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
Locatie: Veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#56 Bericht door Mark » 04 mei 2003, 11:01

t mag wel BT, maar dan moet je vader de regelmatige bestuurder zijn. Dus als jij in de week 7x rijdt en je pa 2x dan klopt het dus niet.
Ik zal wel ff posten als ik gebeld heb.
Maar ja BT je mag/kan voorlopig toch nog niet rijden :wink: Dus je hebt nog alle tijd.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#57 Bericht door tombo » 04 mei 2003, 17:55

MWa, van dat regelmatig valt ook wel mee. Hoe kunnen ze dat controleren? We hebben 3x naar Unigarant gebeld en ze zeiden dat het gewoon kon. Alleen staat de brommer op mijn vaders naam, en zou hij dus ook eventuele (snelheids)boetes kunnen krijgen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#58 Bericht door Burning Tyre » 04 mei 2003, 18:48

En als mijn pa zelf ook een kreidler heeft valt dit niet te controleren... als ik een boete heb en mijn kreid staat op zijn naam, en ik zeg dat ik niks gehad heb... :):)

Mark
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
Locatie: Veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#59 Bericht door Mark » 05 mei 2003, 10:37

check even het topic van dumpje (heet certificaat+verzekering dacht ik). Heb ik ff kort het gesprek samen gevat.

Plaats reactie