Verzekeringen.. Alle adressen op een rijtje
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 23 jun 2003, 21:57
- Locatie: Kwedamme
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
ja
maar er valt te 'sjoemelen'met verzekeringen....
de heer puntjepuntjekommakommastreepstreep
reed met zijn TM en werd van achter tegen zijn brommer aangerjakkerd....
waslijst:
DUITS (brommer hehe)
big ass bing 18 mm
er werd gezegd :
jongeman dat is nog een echte!!..................
bijna alles vergoed....
alleee
maar er valt te 'sjoemelen'met verzekeringen....
de heer puntjepuntjekommakommastreepstreep
reed met zijn TM en werd van achter tegen zijn brommer aangerjakkerd....
waslijst:
DUITS (brommer hehe)
big ass bing 18 mm
er werd gezegd :
jongeman dat is nog een echte!!..................
bijna alles vergoed....
alleee
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 23 jun 2003, 21:57
- Locatie: Kwedamme
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
- Locatie: Ede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Het kan niet legaler, het is onderdeel van het bekende hollandse gedogen waar iedereen gebruik van maakt. (behalve ik
Als je zeker wilt zijn van geen problemen: Nederlands frame, met ori hollands blok en cilinder, 10/12mm carb, spr 62, ori uitlaat en vert.12/10-36
en moet je dus NIET 80 rijden
bij bfa-ede is zoals vaker gezegd, een fiets goed genoeg als tweede voertuig
Als je zeker wilt zijn van geen problemen: Nederlands frame, met ori hollands blok en cilinder, 10/12mm carb, spr 62, ori uitlaat en vert.12/10-36
en moet je dus NIET 80 rijden
bij bfa-ede is zoals vaker gezegd, een fiets goed genoeg als tweede voertuig
- Remco
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Je hoeft me geen meneer te noemen hoor ,
Ik ben ook maar 17, vandaar dat ik het niet in me kop krijg dat je werkelijk zoveel betaald hebt.
die jongens van de verzekeringsmaatschappij kunnen onmogelijk controleren of jij meer km maakt. is gewoonweg niet te doen. Tis gewoon om alle regeltjes zo op te stellen zodat jij nu erin loopt en dus bakken met geld over de balk smijt. Daar gaat het die centenbijters om
Een fiets is een prima 2e vervoersmiddel, je moet het bij londen gewoon over een tussenpersoon spelen, dan komt alles prima voor elkaar.
Er zijn er hier al zat op het forum die hem (bij Londen) als oldtimer verzekerd hebben en die alle schade hebben uitgekeerd.
Als je opgevoerd rijd ben je eigenlijk ook niet verzekerd, maarja, dat is een risico. Ik rijd ook opgevoerd en als ik brokken maak en ik zou het zelf moeten betalen heb je idd een heel groot probleem. Toch rijd ik opgevoerd.. tsjaahhh waarom.. Omdat ik zoveel mogelijk km op toerritjes wil maken zonder suffe uren achter elkaar op een origineeltje te moeten rondtuffen.
Succes en kijk eens goed rond als in mei de verzekeringen weer betaald moeten worden..
Groetjes,
Remco
Ik ben ook maar 17, vandaar dat ik het niet in me kop krijg dat je werkelijk zoveel betaald hebt.
die jongens van de verzekeringsmaatschappij kunnen onmogelijk controleren of jij meer km maakt. is gewoonweg niet te doen. Tis gewoon om alle regeltjes zo op te stellen zodat jij nu erin loopt en dus bakken met geld over de balk smijt. Daar gaat het die centenbijters om
Een fiets is een prima 2e vervoersmiddel, je moet het bij londen gewoon over een tussenpersoon spelen, dan komt alles prima voor elkaar.
Er zijn er hier al zat op het forum die hem (bij Londen) als oldtimer verzekerd hebben en die alle schade hebben uitgekeerd.
Als je opgevoerd rijd ben je eigenlijk ook niet verzekerd, maarja, dat is een risico. Ik rijd ook opgevoerd en als ik brokken maak en ik zou het zelf moeten betalen heb je idd een heel groot probleem. Toch rijd ik opgevoerd.. tsjaahhh waarom.. Omdat ik zoveel mogelijk km op toerritjes wil maken zonder suffe uren achter elkaar op een origineeltje te moeten rondtuffen.
Succes en kijk eens goed rond als in mei de verzekeringen weer betaald moeten worden..
Groetjes,
Remco
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 mar 2004, 11:12
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
bouwjaar kreidler
hallo ik wil mijn kreidler verzekeren maar weet het boujaar niet omdat dat niet goed meer te lezen is in het plaatje. dus ik heb een vraag is elke kreidler een oldtimer of zijn er ook nog kreidlers na 1979 gebouwd!
Groeten Ward!
Groeten Ward!
- Sander
- Berichten: 4003
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
er zijn kreidlers die na 1979 gebouwd zijn. post anders een foto van je kreid dan kunnen we hem ongeveer in een jaartal indelen.of je frame nr vergelijken in de database van framenr's van maloud dan weet je ook het jaartal waarin hij gebouwd is.
als je geluk hebt en een originele tank hebt dan staat op een lip bij de onderste bevestigings boutjes het jaartal ook nog ingeslagen. het is niet altijd of dit het goede jaartal is omdat een tank er ook later opnieuw opgezet kan zijn maar je hebt dan in ieders geval al een jaartal
als je geluk hebt en een originele tank hebt dan staat op een lip bij de onderste bevestigings boutjes het jaartal ook nog ingeslagen. het is niet altijd of dit het goede jaartal is omdat een tank er ook later opnieuw opgezet kan zijn maar je hebt dan in ieders geval al een jaartal
- westlander chris
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 02 jul 2003, 18:29
- Locatie: DE LIER , WESTLAND
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- westlander chris
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 02 jul 2003, 18:29
- Locatie: DE LIER , WESTLAND
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nou ja keb nog geen ervaring met ongelukken met me kreidler maar me vrienden met een kreidler hebbe hem bijna allemaal op der pa der naam staan.
vriend van mij heeft dan een tijd terug een ongeluk gehad en alles netjes vergoed gekrege. (oke het was niet sijn schuld maar tog).
maar volgens mij mag het wel dat die op je pa ze naam staat versekert want hun kenne tog nie na trekke wie er nou het meest op rijd.
want jij heb tog ook wel is in je pa se auto gereden. daar seggen se ook nie veel van.
vriend van mij heeft dan een tijd terug een ongeluk gehad en alles netjes vergoed gekrege. (oke het was niet sijn schuld maar tog).
maar volgens mij mag het wel dat die op je pa ze naam staat versekert want hun kenne tog nie na trekke wie er nou het meest op rijd.
want jij heb tog ook wel is in je pa se auto gereden. daar seggen se ook nie veel van.
- westlander chris
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 02 jul 2003, 18:29
- Locatie: DE LIER , WESTLAND
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- WL de vette
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 26 aug 2003, 16:18
- Locatie: ut westland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 10 mar 2004, 20:41
- Locatie: Oosterbeek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Weet je hoe Unigarant het geregeld heeft? Als er een ongeval is gebeurd en de brommer is alleen WA verzekerd, dan moet de verzekeraar de schade aan de tegenpartij betalen indien de bromfietser aansprakelijk is. Maar als de besttuurder jonger is dan degene die de verzekering heeft afgesloten (bijvoorbeeld een van de ouders) dan verhaalt Unigarnt de schade tot maimaal E 2000,- op de verzekeringnemer (je vader). En meestal heeft de vader wel centjes (en zal niet blij zijn als hij een verzekeraar in z'n nek krijgt hijgen). Als hij niet wil betalen wordt er een incassobureau ingeschakeld (kosten incasso voor de vader).
Daarnaast verhaalt Unigarnt (maar andere verzekeraars doen dat ook) de schade die zij aan een tegenpartij hebben moeten uitbetalen (dus schuld aan aanrijding bij bromfietser) ook op de verzekeringnemer (degene op wiens naam de verzekering is afgesloten) indien vaststaat dat de brommer is opgevoerd. Bij een kleine schade komt de verzekeraar daar niet snel achter. Maar als er een flinke schade (lees: de verzekeraar moet veel betalen) is veroorzakt, doet de politie vaak technisch onderzoek en dan komt wel vast te staan dat de brommer is opgevoerd. Kortom, een behoorlijk risico.
Kilometerstanden is niet te controleren voor een verzekeraar. Tenzij er een flinke schade is en iemand vertelt eerlijk dat hij de brommer dagelijk gebruikt om naar bijvoorbeeld z'n werk (of naar school) te gaan. De verzekeraar maakt dan een sommetje en kan de km stand berekenen. maar het risico is niet zo groot.
Daarnaast verhaalt Unigarnt (maar andere verzekeraars doen dat ook) de schade die zij aan een tegenpartij hebben moeten uitbetalen (dus schuld aan aanrijding bij bromfietser) ook op de verzekeringnemer (degene op wiens naam de verzekering is afgesloten) indien vaststaat dat de brommer is opgevoerd. Bij een kleine schade komt de verzekeraar daar niet snel achter. Maar als er een flinke schade (lees: de verzekeraar moet veel betalen) is veroorzakt, doet de politie vaak technisch onderzoek en dan komt wel vast te staan dat de brommer is opgevoerd. Kortom, een behoorlijk risico.
Kilometerstanden is niet te controleren voor een verzekeraar. Tenzij er een flinke schade is en iemand vertelt eerlijk dat hij de brommer dagelijk gebruikt om naar bijvoorbeeld z'n werk (of naar school) te gaan. De verzekeraar maakt dan een sommetje en kan de km stand berekenen. maar het risico is niet zo groot.
- honker
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 okt 2003, 10:24
- Locatie: beek (gld.)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
waarom moeilijk doen,
bij Hageman Assurantiën in gouda hoef je maar 1 bromfiets te verzekeren.
dit kost 38 euro voor 1e oltimer en 28 euro voor 2e.
dit is een tussen persoon die hem bij londen verzekert,
heb nog duidelijk gevraagt of je geen 2e vervoersmiddel hoefte te hebben. en dat hoefte niet
stuur ff een PB'tje voor het adres en tel. van Hageman Assurantiën.
bij Hageman Assurantiën in gouda hoef je maar 1 bromfiets te verzekeren.
dit kost 38 euro voor 1e oltimer en 28 euro voor 2e.
dit is een tussen persoon die hem bij londen verzekert,
heb nog duidelijk gevraagt of je geen 2e vervoersmiddel hoefte te hebben. en dat hoefte niet
stuur ff een PB'tje voor het adres en tel. van Hageman Assurantiën.
- WL de vette
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 26 aug 2003, 16:18
- Locatie: ut westland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 jul 2003, 15:31
- Locatie: Borne
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- shalom
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
- Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik heb me brommer nu ook bij unigarant verzekerd. maar gewoon een normale verzekering. OK ik geeft toe dat is niet goedkoop, maar je bent wel verzekerd. Vaak zeggen verzekeringmaatschappijen niets over hun oldtimer regels, maar het is heel simpel:
Je moet een 2e voertuig hebben.
Je mag je brommer NIET voor woon en werk verkeer gebruiken.
Hij moet op je eigen naam staan
Kortom al rij je origineel en op je eigen naam. Als je naar school rijd ('s morgens 7-8uur en met rugzakje om) en je krijgt een ongeluk, dan kunnen ze je gewoon kei hard naaien. Jij gerbuikt hem voor woon werk verkeer (valt school ook onder) en dit MAG NIET.
Vanaf dit jaar zijn die regeletjes wat duidelijker geworden en letten ze er ook meer op. Rij je dus meer dan alleen af een toe een tourritje, betaal dan wat meer. Dan ben je ten minste verzekerd. En wat opvoeren betreft. Ik heb thuis een mooie dikke Sb liggen die makkelijk over de 90km/u heen komt, maar deze gebruik ik maar af en toe voor een tourritje en verder rij ik gewoon lekker 50-55. Ok het is gevaarlijk (je flikkerd bijna om van de verveling ), maarjah mocht er iets gebeuren dan krijg je ten minste alles vergoed.
Je moet een 2e voertuig hebben.
Je mag je brommer NIET voor woon en werk verkeer gebruiken.
Hij moet op je eigen naam staan
Kortom al rij je origineel en op je eigen naam. Als je naar school rijd ('s morgens 7-8uur en met rugzakje om) en je krijgt een ongeluk, dan kunnen ze je gewoon kei hard naaien. Jij gerbuikt hem voor woon werk verkeer (valt school ook onder) en dit MAG NIET.
Vanaf dit jaar zijn die regeletjes wat duidelijker geworden en letten ze er ook meer op. Rij je dus meer dan alleen af een toe een tourritje, betaal dan wat meer. Dan ben je ten minste verzekerd. En wat opvoeren betreft. Ik heb thuis een mooie dikke Sb liggen die makkelijk over de 90km/u heen komt, maar deze gebruik ik maar af en toe voor een tourritje en verder rij ik gewoon lekker 50-55. Ok het is gevaarlijk (je flikkerd bijna om van de verveling ), maarjah mocht er iets gebeuren dan krijg je ten minste alles vergoed.