Toch nog een verzekeringsvraagje..

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Werner
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 sep 2002, 22:12
Locatie: Ter Aar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Toch nog een verzekeringsvraagje..

#1 Bericht door Werner » 24 apr 2003, 18:42

Naast m'n Kreidler RMC met een Franse 2,9pk cilinder krijg ik binnenkort een Negrini sportbrommer. Het is een Italiaanse brommer (van bouwjaar 1967)die daar ook heeft gereden. Natuurlijk loopt zo'n brommer véél te hard voor op de Nederlandse weg :wink: . Toch zou ik willen weten of dit te verzekeren is. Ik ben bang dat deze brommers nooit in Nederland gevoerd zijn dus nooit een typegoedkeuring hebben gehad. Wat is dan de oplossing om toch met deze brommer de weg op te kunnen? Ik heb een motorrijbewijs maar volgens mij komt zo'n oud ding nóóit door de RDW-keuring....

Wie heeft tips voor mij?

Alvast bedankt!

Werner

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2 Bericht door tombo » 24 apr 2003, 19:16

Hmm, als brommer kan je ze nooit legaal op de weg krijgen. Je zegt het al zelf, de brommer/motor heeft geen typegoedkeuring. Ik denk wel dat als je die invoer papieren hebt, dat je hem kan proberen te keuren. Maar daar moet je naar de wat oudere forummers gaan die al een duitser/zwitser als motor hebben laten keuren. Oa: Tonnie de Groot en nog wat lui!

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1357
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#3 Bericht door joost » 24 apr 2003, 23:17

Mwah.. meestal doen ze er niet zo moeilijk over.
Bij de (bromfiets) verzekering zien ze het verschil niet tussen Duitse of Nederlandse of Zwitserse framenummers, laat staan Italiaanse.
Zelfs als je een cijfer weglaat verzekeren ze hem.

Hier staat een stukje over het RDW keuren van een Kreidler bromfiets naar motorfiets.

Ik weet niet wat voor lampen er nu opzitten, maar er moeten lampen opzitten met een E of een NL keurmerkje. Daarnaast moet je een kentekenverlichting er ophebben en een Spiegel.

Knipperbollen zijn niet verplicht.

Werner
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 sep 2002, 22:12
Locatie: Ter Aar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Werner » 26 apr 2003, 17:25

Inderdaad, ik belde gisteren met de verzekering maar daar maakt het ze niets uit. Ik vraag me af of er ergens in Nederland een lijst is waarop staat welke brommers er allemaal typegoedgekeurd zijn. Bij de verzekeringsmaatschappij weten ze in iedergeval van niets. Een beetje vreemd maar waar. Die jongen vertelde mij dat ik het maar aan de politie moest vragen. Dan denk ik maar weer: géén slapende honden wakker maken.

Alleen als je brokken maakt krijg je volgens mij wel een behorlijk probleem...

Plaats reactie