2'de leven voor tuit cilinder
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
2'de leven voor tuit cilinder
De tuit was afgebroken en niet meer te lassen, heb het zo opgelost.
Andy,
Andy,
- Bijlagen
-
- 15-33-91 tuit 004 (Small).jpg (49.79 KiB) 11537 keer bekeken
-
- 15-33-91 tuit 002 (Small).jpg (54.15 KiB) 11537 keer bekeken
-
- 15-33-91 tuit 001 (Small).jpg (58.08 KiB) 11537 keer bekeken
- Thijs Leuven
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 09 sep 2006, 21:11
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Gijs Dekker
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 19:09
- Locatie: Ruurlo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- Johan van Zanten
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 5114
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Heren,
Ik heb mijn cilinder een Mahle 5,8 hier in Amsterdam laten doen.
Er was een hoek afgebroken uit de tuit, vandaar dat ik die cilinder voor WEINIG heb gekocht. De wand is prima met smeerputjes, en er is een stuk in gelast , koste 30 euro.
ik heb verder de overtollige aluminium weggevijlt, nu is het perfect.
Het adres is
:Aluminium Centrale Amsterdam
Czaar Peterstraat 213
1018 Pl Amsterdam
020-6651770 Als je zegt dat je van de Kreidler club bent dan komt het zeker goed.
ik geloof ook dat je het kan opsturen, maar bel even.
Gr,
Roland
Ik heb mijn cilinder een Mahle 5,8 hier in Amsterdam laten doen.
Er was een hoek afgebroken uit de tuit, vandaar dat ik die cilinder voor WEINIG heb gekocht. De wand is prima met smeerputjes, en er is een stuk in gelast , koste 30 euro.
ik heb verder de overtollige aluminium weggevijlt, nu is het perfect.
Het adres is
:Aluminium Centrale Amsterdam
Czaar Peterstraat 213
1018 Pl Amsterdam
020-6651770 Als je zegt dat je van de Kreidler club bent dan komt het zeker goed.
ik geloof ook dat je het kan opsturen, maar bel even.
Gr,
Roland
- ramone
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 20:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
afschuiving van de twee bouten ben ik niet zo bang voor, meer voor de koelrib. mijn advies gewoon proberen, anders heb je er ook niets meer aan de cilinder.Ries schreef:hij wordt aardig op trek belast, en de bout op afschuiving belast zo, ik ben benieuwd hoe lang het heel blijft Andy
mooie beun oplossing
edit: ik heb ook al eens gezien, dat men de uitlaatpoort uitkotterde en hier een stalen bus in perste. is dus evt ook een oplossing
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Kijk even naar de linkse van onderstaand schetsje, zoals je kunt zien zal er behoorlijke zijdelingse kracht op de rib komen te staan. Dan kun je beter voor de rechtse oplossing gaan, dat is dan nog iets sterker. Of zoals het andere tapeind zit, door meerdere koelribben heen. Dan krijg je ook een krachtenverdeling.rotagivan schreef:danahi schreef:Hoop voor je dat het houd andy. Niet te strak vastdraaien hoor want zo'n koelribje kan niet veel hebben.
dat zal opzich wel meevallen, een koelrib breekt inderdaad m akkelijk af bij zijwaardse krachten, maar hier is geen of nauwelijks sprake van als hij goed strak gemonteerd word
- Bijlagen
-
- naamloos.JPG (9.96 KiB) 11325 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Denk dat het wel makkelijk houdt, is nu ook al behoorlijk strak aangetrokken.
Het mooiste is natuurlijk in dit geval wat Ries zegt, binnendraad met bus erin.
Lassen was niet meer mogelijk
Deed dit vroeger ook met peugeot 103 cilinders, het nieuwere model had een flens en de oudere binnendraad die 9 van de 10 keer kapot was.
Andy,
Het mooiste is natuurlijk in dit geval wat Ries zegt, binnendraad met bus erin.
Lassen was niet meer mogelijk
Deed dit vroeger ook met peugeot 103 cilinders, het nieuwere model had een flens en de oudere binnendraad die 9 van de 10 keer kapot was.
Andy,