2'de leven voor tuit cilinder

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

2'de leven voor tuit cilinder

#1 Bericht door Andy » 18 jan 2007, 22:11

De tuit was afgebroken en niet meer te lassen, heb het zo opgelost.

Andy,
Bijlagen
15-33-91 tuit 004 (Small).jpg
15-33-91 tuit 004 (Small).jpg (49.79 KiB) 11537 keer bekeken
15-33-91 tuit 002 (Small).jpg
15-33-91 tuit 002 (Small).jpg (54.15 KiB) 11537 keer bekeken
15-33-91 tuit 001 (Small).jpg
15-33-91 tuit 001 (Small).jpg (58.08 KiB) 11537 keer bekeken

Gebruikersavatar
jbussink
Berichten: 378
Lid geworden op: 14 feb 2005, 19:31
Locatie: naast de buren
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door jbussink » 18 jan 2007, 22:18

das een mooie oplossing,wel moeilijk om de hoek te bepalen zodat de uitlaat op de goede plaats zit
CB

Gebruikersavatar
Thijs Leuven
Berichten: 1778
Lid geworden op: 09 sep 2006, 21:11
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door Thijs Leuven » 18 jan 2007, 22:20

Netjes, maar is dat wel goed afgesloten?

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#4 Bericht door Andy » 18 jan 2007, 22:22

Valt mee, als je de hele tuit weghaalt kom je op de goede hoek. Heb het vergeleken met een flens cilinder, die zie net liggen.

Die 2'de flens is van een 32 bocht daarom staat die scheef, maar met een 28 flens klemt die em wel goed aan.

Kan nu ook een 32/32 flens met een 32 bocht monteren :idea:

Andy,

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door Sander » 18 jan 2007, 22:27

dit is wel een mooie oplossing, eigenlijk nog nooit echt over nagedacht om zoiets te proberen met een gare tuit cilinder :)
heb je uhm ook al laten lopen? (of dat hij goed afsluit enzo)

Gebruikersavatar
Gijs Dekker
Berichten: 891
Lid geworden op: 23 nov 2005, 19:09
Locatie: Ruurlo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door Gijs Dekker » 18 jan 2007, 22:30

Netjes gedaan, mijne is ook zo'n beetje op, maar zo als het nu nog zit laat ik het zitten.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#7 Bericht door Andy » 18 jan 2007, 22:31

Deze cilinder komt op de fluor RM, moet nog opgebouwd worden.
Nog ff wachten, maar sluit rondom goed af. Heb er wel vertrouwen in dat die niet lekt.
Het is een zeldzame 15-73-91, 3.6 pk.

Andy,

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#8 Bericht door Gijs » 18 jan 2007, 22:45

Volgens mij niet erg sterk........

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#9 Bericht door pimvandongen » 18 jan 2007, 22:47

is er geen nieuw tuitje op te lassen ?

Gebruikersavatar
Johan van Zanten
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#10 Bericht door Johan van Zanten » 18 jan 2007, 23:45

ziet er goed uit!

Roland
Berichten: 5114
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 89 keren

#11 Bericht door Roland » 19 jan 2007, 00:30

Heren,

Ik heb mijn cilinder een Mahle 5,8 hier in Amsterdam laten doen.

Er was een hoek afgebroken uit de tuit, vandaar dat ik die cilinder voor WEINIG heb gekocht. De wand is prima met smeerputjes, en er is een stuk in gelast , koste 30 euro.

ik heb verder de overtollige aluminium weggevijlt, nu is het perfect.

Het adres is

:Aluminium Centrale Amsterdam
Czaar Peterstraat 213
1018 Pl Amsterdam

020-6651770 Als je zegt dat je van de Kreidler club bent dan komt het zeker goed.

ik geloof ook dat je het kan opsturen, maar bel even.

Gr,
Roland

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#12 Bericht door danahi » 19 jan 2007, 02:16

Hoop voor je dat het houd andy. Niet te strak vastdraaien hoor want zo'n koelribje kan niet veel hebben.

Gebruikersavatar
JanWillem
Berichten: 1237
Lid geworden op: 25 nov 2004, 12:01
Locatie: Alkmaar / Huizen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door JanWillem » 19 jan 2007, 10:21

Hmm. ik kan hier de lol wel van inzien. :D

Kan me herinneren dat we dit ooit ook deden bij Peugeot cilinders waar het fijne schroefdraad altijd van stuk was.

Gebruikersavatar
rotagivan
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:40
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door rotagivan » 19 jan 2007, 11:00

danahi schreef:Hoop voor je dat het houd andy. Niet te strak vastdraaien hoor want zo'n koelribje kan niet veel hebben.

dat zal opzich wel meevallen, een koelrib breekt inderdaad m akkelijk af bij zijwaardse krachten, maar hier is geen of nauwelijks sprake van als hij goed strak gemonteerd word

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#15 Bericht door Ries » 19 jan 2007, 11:04

hij wordt aardig op trek belast, en de bout op afschuiving belast zo, ik ben benieuwd hoe lang het heel blijft Andy :)

Gebruikersavatar
ramone
Berichten: 599
Lid geworden op: 02 feb 2005, 20:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 17 keren

#16 Bericht door ramone » 19 jan 2007, 11:27

Ries schreef:hij wordt aardig op trek belast, en de bout op afschuiving belast zo, ik ben benieuwd hoe lang het heel blijft Andy :)
afschuiving van de twee bouten ben ik niet zo bang voor, meer voor de koelrib. mijn advies gewoon proberen, anders heb je er ook niets meer aan de cilinder.

mooie beun oplossing :D :wink:

edit: ik heb ook al eens gezien, dat men de uitlaatpoort uitkotterde en hier een stalen bus in perste. is dus evt ook een oplossing

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#17 Bericht door Ries » 19 jan 2007, 11:35

ik ken een duitser die er fijne schroefdraad in de uitlaat aansluiting tapt, en dan een bus draait met dezelfde fijne draad, en die er in draait en vast zet met een bepaalde soort lijm

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#18 Bericht door danahi » 19 jan 2007, 12:26

rotagivan schreef:
danahi schreef:Hoop voor je dat het houd andy. Niet te strak vastdraaien hoor want zo'n koelribje kan niet veel hebben.

dat zal opzich wel meevallen, een koelrib breekt inderdaad m akkelijk af bij zijwaardse krachten, maar hier is geen of nauwelijks sprake van als hij goed strak gemonteerd word
Kijk even naar de linkse van onderstaand schetsje, zoals je kunt zien zal er behoorlijke zijdelingse kracht op de rib komen te staan. Dan kun je beter voor de rechtse oplossing gaan, dat is dan nog iets sterker. Of zoals het andere tapeind zit, door meerdere koelribben heen. Dan krijg je ook een krachtenverdeling.
Bijlagen
naamloos.JPG
naamloos.JPG (9.96 KiB) 11325 keer bekeken

Gebruikersavatar
rotagivan
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:40
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door rotagivan » 19 jan 2007, 13:20

daar heb je ook een punt

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#20 Bericht door Andy » 19 jan 2007, 15:05

Denk dat het wel makkelijk houdt, is nu ook al behoorlijk strak aangetrokken.
Het mooiste is natuurlijk in dit geval wat Ries zegt, binnendraad met bus erin.
Lassen was niet meer mogelijk :idea:
Deed dit vroeger ook met peugeot 103 cilinders, het nieuwere model had een flens en de oudere binnendraad die 9 van de 10 keer kapot was.

Andy,

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#21 Bericht door dijk » 19 jan 2007, 16:35

andy laat er even een tuit oplassen,of mag het weer niks kosten :?:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#22 Bericht door Andy » 19 jan 2007, 16:38

Lees ff wat er staat :!:




Lassen was niet meer mogelijk



Andy,

Roland
Berichten: 5114
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 89 keren

#23 Bericht door Roland » 19 jan 2007, 19:23

Ik denk dat het prima oplossing is \:D/

Roland

Gebruikersavatar
rm-mer
Berichten: 1679
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
Locatie: België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door rm-mer » 19 jan 2007, 21:09

Misschien een tip:
je zou het kunnen vastlijmen met 2K alu.
Dan is het dicht en verstevigt het de boel ook nog eens. (en het is hittevast)

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#25 Bericht door Ed.P » 19 jan 2007, 22:49

De oplossing is wel inventief maar je kunt hem toch gewoon oplassen , ruimte zat.

Gr,

Ed

Plaats reactie