Geel plaatje of gele stickers

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#76 Bericht door tombo » 18 jun 2003, 17:50

Via het framenummer kunnen ze zo nakijken of hij ooit in Nederland als bromfiets is gekomen....

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#77 Bericht door Jasper » 18 jun 2003, 17:53

denk je nou echt dat dat gebeurd? De politie boeit het ook weinig hoor, als ze zo'n NL-teken zien (als ze er al naar kijken) dan vinden ze het wel best hoor.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#78 Bericht door tombo » 18 jun 2003, 17:55

Nou, reken maar dat als jij een ongeluk krijgt en ze vermoeden iets dat ze het echt natrekken hoor, als het om grote bedragen gaat al helemaal....

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#79 Bericht door Jasper » 18 jun 2003, 18:00

theoretisch gezien ken ik iemand die een zeta cilinder op z'n kreidler had, als brommer verzekerd, kreidler had een ongeluk, pliesie heeft nix gezien.. tis maar een voorbeeld.
sowieso dat trekken ze niet na.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#80 Bericht door tombo » 18 jun 2003, 18:06

Je kent iemand :P, maar die iemand had net de verkeerde carburateur erop en liep nog 45, dus dan zullen ze het niet doen :P Ik zou iig met frames enzo altijd op safe spelen!

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#81 Bericht door Jasper » 18 jun 2003, 18:20

die iemand liep ondaks die carb 60/65 :wink:

Gebruikersavatar
JohanDennis
Berichten: 290
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:56
Locatie: Tilburg!
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#82 Bericht door JohanDennis » 18 jun 2003, 18:21

De politie kijkt er inderaad bijna nooit na. Het wordt pas link als de tegenparij vermoedt dat er iets mis en een technisch onderzoek laat instellen naar jou brommer. Dan val je door de mand en dan ben jij of als je minderjarig bent jou ouders/voogd/opvoeders de pineut. Dit heb ik meegemaakt met goede kennisen van ons. Jongeman gaf een dikke duitse auto geen voorrang brommer total loss. Dikke duitse auto zwaar beschadigd. Nu komt het: de jongeman ligt nog steeds in coma en de ouders krijgen alles op hun dak. want de verzekering keert niet uit. De brommer was opgevoerd. De bestuurder van de auto voelde nattigheid en eiste een technisch onderzoek naar de brommer. Dit is een heel triest verhaal (de oudste zoon van het gezin is dodelijk verongelukt met een opgevoerde brommer en dit overkomt de tweede zoon.) Dus denk er niet te licht over. Veel veilige kilometers en de groeten uit Tilburg

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#83 Bericht door Steven » 18 jun 2003, 18:29

JohanDennis schreef:Jongeman gaf een dikke duitse auto geen voorrang brommer total loss. Dikke duitse auto zwaar beschadigd. Nu komt het: de jongeman ligt nog steeds in coma en de ouders krijgen alles op hun dak. want de verzekering keert niet uit. De brommer was opgevoerd.
ten eerste geeft dat dus blijf van onvoorizhtig rijden, en hij reed vast niet langzaam tijdens het ongeluk?

heel erg triest hoor, maar het blíjft je eigen schuld. ik wil niet zeggen dat je safe bent als je altijd netjes rijd of niet opgevoerd, maar het zal een heel stuk helpen als je een normale rijdstijl aanneemt :)

zelf rijd ik ook opgevoerd en eigenlijk altijd te hard, maar ik rijd wel defensief. zeker op gevaarlijke kruisingen of als ik door de binnenstad kom moet je vantovoren al langzaam gaan rijden zodat je snel kunt stoppen.

maargoed, een ongeluk zit in een klein hoekje :roll: :cry: :wink:

trouwens, veel sterkte voor de ouders van die jongen (en ook de jongen zelf natuurlijk bij het revalideren) :!:

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#84 Bericht door Jasper » 18 jun 2003, 18:30

nou revalideren in coma...

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#85 Bericht door tombo » 18 jun 2003, 18:33

Knapje jongen als jij dat kan... :X

Gebruikersavatar
JohanDennis
Berichten: 290
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:56
Locatie: Tilburg!
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#86 Bericht door JohanDennis » 18 jun 2003, 19:12

Ik bedoelde met dit verhaal te zeggen dat, als er een ongeval plaatsvind waarbij grote bedragen een rol gaan spelen, de verzekeringsmaatschappijen alles uit de kast halen om niet uit te hoeven keren. Normaal gesproken had de duitse auto, zijn verzekering, een probleem sterke verkeersdeelnemer tegenover een zwakkere. Dit zou met de coma en eventuele revalidatie of blijvende invaliditeit grote sommen geld gaan kosten. waar ze door dat technisch onderzoek onderuit zijn gekomen Natuurlijk reed de jongman gevaarlijk hij was gewoon stom bezig ,net als destijds zijn oudere broer. Maar zijn ouders zitten met grote financiele zorgen en die kunnen ze er nu echt niet bij hebben. Dus met een niet goed gekeurde brommer loop je wel degelijk een groot risico. Dus denk er niet te licht over zou ik zeggen en mocht je nog een leuke vriendin achterop hebben bedenk maar eens wat er gebeurd als haar iets overkomt. Ik wil jullie plezier met brommers niet bederven, maar tel af en toe even tot 10. Prettige uren op je Kreidlers en de groeten uit Tilburg.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#87 Bericht door Ries » 18 jun 2003, 21:41

ja, en als je graag je kreidler op wil voeren en genoeg geld hebt en toch verzekerd wil rijden, die moet dan maar een rs kopen en wachten tot je je motorrijbewijs hebt ;)

Plaats reactie