Hoe zie je dat een Kreidler een Nederlandse bromfiets is?
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
-
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Dit is dus ff een stukje dat ik van de RDW gekregen heb over brommers berijden die buiten nederland zijn gemaakt:
Bromfietsen moeten in Nederland zijn voorzien van een in Nederland geldig goedkeurmerk.
Dit kan een nationale ( Nederlandse) dan wel een Europese goedkeuring zijn.
Het goedkeuringsnummer kan zijn ingeslagen op een zgn. vast voertuigdeel, zoals balhoofd of op een eventueel gemonteerde constructieplaat/sticker. Bij een EEG goedkeuring behoort nog een "certificaat van overeenstemming " ( ookwel CVO genoemd )
Importeren- toelichting:
Vanwege de grote onderlinge verschillen in nationale regelgeving binnen de EEG en daarbuiten, t.a.v. bromfietsen (bv. grotere toegestane snelheid, hoger toegestane geluidsniveau, etc.) heeft het ministerie bepaald, dat indien dergelijke voertuigen uit een ander EEG-land of daarbuiten in Nederland worden geïmporteerd, deze alleen worden toegelaten wanneer zij voorzien zijn van een nationale ( Nederlandse ) dan wel EEG-typegoedkeuring. Bij een EEG typegoedkeuring is dan datum 1e toelating van de bromfiets na 17-7-1999. Voor verdere toepassingen zie EEG-richtlijnen 92/61, art. 1.
Typegoedkeuring aanvragen.
Wanneer de bromfiets, brommobiel cq bromauto niet van een nationale ( Nederlandse ) danwel EEG-typegoedkeuring is voorzien, dan moet deze eerst worden onderworpen aan een keuring om vast te stellen of deze voldoen aan de typegoedkeuringseisen. Men dient rekening te houden met meerdere Richtlijnen en daar wordt ook op getest.
Kosten bedragen ongeveer ? 13.600,-
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Bromfietsen moeten in Nederland zijn voorzien van een in Nederland geldig goedkeurmerk.
Dit kan een nationale ( Nederlandse) dan wel een Europese goedkeuring zijn.
Het goedkeuringsnummer kan zijn ingeslagen op een zgn. vast voertuigdeel, zoals balhoofd of op een eventueel gemonteerde constructieplaat/sticker. Bij een EEG goedkeuring behoort nog een "certificaat van overeenstemming " ( ookwel CVO genoemd )
Importeren- toelichting:
Vanwege de grote onderlinge verschillen in nationale regelgeving binnen de EEG en daarbuiten, t.a.v. bromfietsen (bv. grotere toegestane snelheid, hoger toegestane geluidsniveau, etc.) heeft het ministerie bepaald, dat indien dergelijke voertuigen uit een ander EEG-land of daarbuiten in Nederland worden geïmporteerd, deze alleen worden toegelaten wanneer zij voorzien zijn van een nationale ( Nederlandse ) dan wel EEG-typegoedkeuring. Bij een EEG typegoedkeuring is dan datum 1e toelating van de bromfiets na 17-7-1999. Voor verdere toepassingen zie EEG-richtlijnen 92/61, art. 1.
Typegoedkeuring aanvragen.
Wanneer de bromfiets, brommobiel cq bromauto niet van een nationale ( Nederlandse ) danwel EEG-typegoedkeuring is voorzien, dan moet deze eerst worden onderworpen aan een keuring om vast te stellen of deze voldoen aan de typegoedkeuringseisen. Men dient rekening te houden met meerdere Richtlijnen en daar wordt ook op getest.
Kosten bedragen ongeveer ? 13.600,-
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Zeg, even een domme vraag misschien, maar ik rijd dus al een aantal jaren geen brommer/Kreidler meer.. Maar is er de afgelopen jaren iets veranderd in de brommer-wetten ofzo dan?? Ik bedoel, ik hoef toch niet bang te zijn dat ik straks niet legaal op mijn doodgewone Kreidler mag rijden, waar ik 15 ,16 jar geleden nog wel doodnormaal op rond kon tuffen zonder problemen??
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer: