Hoe zie je dat een Kreidler een Nederlandse bromfiets is?

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#26 Bericht door Kreidler4Life » 15 mei 2003, 15:04

ik heb ook een duitser no problem met verzekering.

Mark
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
Locatie: Veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#27 Bericht door Mark » 15 mei 2003, 16:25

Dit is dus ff een stukje dat ik van de RDW gekregen heb over brommers berijden die buiten nederland zijn gemaakt:


Bromfietsen moeten in Nederland zijn voorzien van een in Nederland geldig goedkeurmerk.
Dit kan een nationale ( Nederlandse) dan wel een Europese goedkeuring zijn.
Het goedkeuringsnummer kan zijn ingeslagen op een zgn. vast voertuigdeel, zoals balhoofd of op een eventueel gemonteerde constructieplaat/sticker. Bij een EEG goedkeuring behoort nog een "certificaat van overeenstemming " ( ookwel CVO genoemd )

Importeren- toelichting:

Vanwege de grote onderlinge verschillen in nationale regelgeving binnen de EEG en daarbuiten, t.a.v. bromfietsen (bv. grotere toegestane snelheid, hoger toegestane geluidsniveau, etc.) heeft het ministerie bepaald, dat indien dergelijke voertuigen uit een ander EEG-land of daarbuiten in Nederland worden geïmporteerd, deze alleen worden toegelaten wanneer zij voorzien zijn van een nationale ( Nederlandse ) dan wel EEG-typegoedkeuring. Bij een EEG typegoedkeuring is dan datum 1e toelating van de bromfiets na 17-7-1999. Voor verdere toepassingen zie EEG-richtlijnen 92/61, art. 1.

Typegoedkeuring aanvragen.

Wanneer de bromfiets, brommobiel cq bromauto niet van een nationale ( Nederlandse ) danwel EEG-typegoedkeuring is voorzien, dan moet deze eerst worden onderworpen aan een keuring om vast te stellen of deze voldoen aan de typegoedkeuringseisen. Men dient rekening te houden met meerdere Richtlijnen en daar wordt ook op getest.
Kosten bedragen ongeveer ? 13.600,-

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#28 Bericht door Kreidler » 15 mei 2003, 18:59

bedankt voor de informatie mark

Gast
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#29 Bericht door Gast » 22 mei 2003, 22:09

Zeg, even een domme vraag misschien, maar ik rijd dus al een aantal jaren geen brommer/Kreidler meer.. Maar is er de afgelopen jaren iets veranderd in de brommer-wetten ofzo dan?? Ik bedoel, ik hoef toch niet bang te zijn dat ik straks niet legaal op mijn doodgewone Kreidler mag rijden, waar ik 15 ,16 jar geleden nog wel doodnormaal op rond kon tuffen zonder problemen??

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#30 Bericht door Burning Tyre » 22 mei 2003, 22:18

als je er toen op kon rijden, kan het nu ook nog...

Mark
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
Locatie: Veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#31 Bericht door Mark » 22 mei 2003, 22:42

Hangt er van af wat je onder dood normale kreidler verstaat. 1 tje die 60 kan? Tja dan eigenlijk niet , want kreidlers zijn std voor 45 km/h gemaakt. Maar ik moet nog steeds een keer Nicolaas PB-en hierover. Kijken wat zijn zoon in de praktijk er mee doet.
Morgen is er weer een dag dus ;)

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#32 Bericht door Dimage » 28 mei 2003, 21:53

In deze topic wordt er ook al het 1 en ander over gezegd;
viewtopic.php?p=22516

Plaats reactie