Hoe zie je dat een Kreidler een Nederlandse bromfiets is?
- Kreidler
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
- Locatie: Wateringen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Hoe zie je dat een Kreidler een Nederlandse bromfiets is?
Hoe kun je aan een Kreidler zien dat het een Nederlandse bromfiets is en geen duits (ik weet dat je het aan het plaatje kan zien wat er op de brommer zit ken je het nog ergens anders aan zien)is het trouwes erig als je een duitse bromfiets koopt heb gehoord dat je dat maar niet moet doen en een nederlandse bromfiets moet kopen.
wie ken mij dit uitlegen hoe dit zit.
alvast bedankt
groeten
michael
wie ken mij dit uitlegen hoe dit zit.
alvast bedankt
groeten
michael
Laatst gewijzigd door Kreidler op 08 mei 2003, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- RMC groen
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
- Locatie: Hengelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nouw een nederlandse kreidler kun je o.a. herkennen aan trappers ipv een steppenbalk (mits de brommer nog origineel is)
en waaorm zou je geen duitser kopen dan ??
ik rij ook wel een duitser, heb um gewoon in de verzekering gekregen, het word anders als je er een ongeluk mee krijgt (er staat geen NL goedkeuring in het frame dus is de brommer, officieel gezien, niet legaal)
hetzelfde dus eigelijk als je een NL kreid hebt en die gaat opfokken, zelfde id
en waaorm zou je geen duitser kopen dan ??
ik rij ook wel een duitser, heb um gewoon in de verzekering gekregen, het word anders als je er een ongeluk mee krijgt (er staat geen NL goedkeuring in het frame dus is de brommer, officieel gezien, niet legaal)
hetzelfde dus eigelijk als je een NL kreid hebt en die gaat opfokken, zelfde id
- Kreidler
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
- Locatie: Wateringen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
geen duitser kopen omdat dat een keer op het forum stond het was slecht te verzekeren of zo iets of het waar is weet ik niet en in verband met die kenteken wat ze gaan invoeren voor brommers en dat als je en duitser had datje die dan moerlijk door de kreuring heen krijgt
met een nederlandse bromfiets heb je daar geen last van
zoiets heb ik een keer gelezen
mzzzzl
michael
met een nederlandse bromfiets heb je daar geen last van
zoiets heb ik een keer gelezen
mzzzzl
michael
-
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Steppenbalk is gewoon een vaste voetsteun wat onder je brommer zit.
Vroeger spookte het idee rond dat brommers gewoon fietsen waren met een motorblok erop. Dus wat doet de overheid. Jongens we zetten er trappers op. Nou origineel komen die dingen uit Duitsland waar ze die gare maatregelen niet hadden dus
Btw wat RMC groen zegt klopt dus. Een brommer met vaste voetsteunen is nog niet automatisch een duitser. Ik heb zelf ook een mokick blok met vaste voetsteunen en dat is niet illegaal. Denk ik
Je kan een duitser in de verzekering doen, want niemand weet welk framenummer nou goed gekeurd is en welke niet.
Maar als er een ongeluk komt gaan ze het hele zaakje controleren, want die verzekeringsmaatschappij heeft ook zoiets van bekijk het als we er onder uit kunnen dan proberen we dat ook (tot zekere hoogte).
Vroeger spookte het idee rond dat brommers gewoon fietsen waren met een motorblok erop. Dus wat doet de overheid. Jongens we zetten er trappers op. Nou origineel komen die dingen uit Duitsland waar ze die gare maatregelen niet hadden dus
Btw wat RMC groen zegt klopt dus. Een brommer met vaste voetsteunen is nog niet automatisch een duitser. Ik heb zelf ook een mokick blok met vaste voetsteunen en dat is niet illegaal. Denk ik
Je kan een duitser in de verzekering doen, want niemand weet welk framenummer nou goed gekeurd is en welke niet.
Maar als er een ongeluk komt gaan ze het hele zaakje controleren, want die verzekeringsmaatschappij heeft ook zoiets van bekijk het als we er onder uit kunnen dan proberen we dat ook (tot zekere hoogte).
- Jdt
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:22
- Locatie: Yerseke Provincie: Zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Een brommer moet je niet keuren, een motor wel. Niks mis mee om op een duitser te rijen. 9 van de 10 keer staat het originele keuringsnummer niet eens meer op het frame van een nederlandse brommer of hadden ze gewoon een duits frame gebruikt. En over die nieuwe kentekens, die zijn er nog geeneens. Dus ik weet niet waar je je druk over maakt.Kriedler schreef:geen duitser kopen omdat dat een keer op het forum stond het was slecht te verzekeren of zo iets of het waar is weet ik niet en in verband met die kenteken wat ze gaan invoeren voor brommers en dat als je en duitser had datje die dan moerlijk door de kreuring heen krijgt
met een nederlandse bromfiets heb je daar geen last van
zoiets heb ik een keer gelezen
mzzzzl
michael
-
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Bromfietsen moeten voor toelating tot het verkeer op de weg voorzien zijn van een typegoedkeuring als bedoeld in artikel 4, eerste lid, aanhef en onderdeel a, van richtlijn 92/61/EEG.
Ok dat haal ik dus net van www.wetten.nl, nu er nog ff achterkomen wat die richtlijn is en wat er in staat. Ik zal het nog update als ik het vanavond nog vindt.
Ok dat haal ik dus net van www.wetten.nl, nu er nog ff achterkomen wat die richtlijn is en wat er in staat. Ik zal het nog update als ik het vanavond nog vindt.
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
moooh
Ik heb een switserse "motorrad" tenminste dat staat op de papieren van het frame
de rest is allang niet meer origineel ...
me frame NR begint met een 5900068 het is een kreidler k 54/54 1CH (heb het originele " fahrzeugausweis" met alle data enzo)
Betekent dat ik met deze papieren naar de RDW kan gaanen er een kenteken op kan laten zetten ???? (motorfiets)
mzzzl j-w
Ps ben nu gewoon verzekerd enzo als brommer ...
Ik heb een switserse "motorrad" tenminste dat staat op de papieren van het frame
de rest is allang niet meer origineel ...
me frame NR begint met een 5900068 het is een kreidler k 54/54 1CH (heb het originele " fahrzeugausweis" met alle data enzo)
Betekent dat ik met deze papieren naar de RDW kan gaanen er een kenteken op kan laten zetten ???? (motorfiets)
mzzzl j-w
Ps ben nu gewoon verzekerd enzo als brommer ...
- Kreidler
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
- Locatie: Wateringen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Een brommer moet je niet keuren, een motor wel. Niks mis mee om op een duitser te rijen. 9 van de 10 keer staat het originele keuringsnummer niet eens meer op het frame van een nederlandse brommer of hadden ze gewoon een duits frame gebruikt. En over die nieuwe kentekens, die zijn er nog geeneens. Dus ik weet niet waar je je druk over maakt.[/quote]
jan ik maak me negens druk over ik hoor alleen gerugten meer niet
het maakt mij niet uit of ik nou een duitser of een nederlandse bromfiets heb. ik was vorig week op de beurs in heerhugowaard en toen zij een man van neee geen duitser kopen ik zeg hoe zo niet nou heelang verhaal maar als ik dus een duiters zo kopen zo ik problemen krijgen met dat kenteken ik ja klote maar als ik dus een duitser koop en ze ga dat dat kenteken in voeren dat was het heel moerlijk om ze duitser door de keuring heen te krijgen dat zal allemaal wel hoor.
daarom wilde ik weten hoe het nu zit mischien weten jullie we meer over
i
jan ik maak me negens druk over ik hoor alleen gerugten meer niet
het maakt mij niet uit of ik nou een duitser of een nederlandse bromfiets heb. ik was vorig week op de beurs in heerhugowaard en toen zij een man van neee geen duitser kopen ik zeg hoe zo niet nou heelang verhaal maar als ik dus een duiters zo kopen zo ik problemen krijgen met dat kenteken ik ja klote maar als ik dus een duitser koop en ze ga dat dat kenteken in voeren dat was het heel moerlijk om ze duitser door de keuring heen te krijgen dat zal allemaal wel hoor.
daarom wilde ik weten hoe het nu zit mischien weten jullie we meer over
i
- Jdt
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:22
- Locatie: Yerseke Provincie: Zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik dacht het het zo was dat als je een buitenlandse brommer hebt dat je hier gewoon op mag rijden. Ik bedoel hij is in dat land al voorzien van een typegoedkeuring, vanaf de fabriek al. Ik geloof dat we dit al eens eerder besproken hadden op het forum (misschien nog wel op het vorige forum..)Mark schreef:Bromfietsen moeten voor toelating tot het verkeer op de weg voorzien zijn van een typegoedkeuring als bedoeld in artikel 4, eerste lid, aanhef en onderdeel a, van richtlijn 92/61/EEG.
Ok dat haal ik dus net van www.wetten.nl, nu er nog ff achterkomen wat die richtlijn is en wat er in staat. Ik zal het nog update als ik het vanavond nog vindt.
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
@Jan-willem:
Als het goed is kan je dat ding zo laten keuren. Je hebt alle papieren, maar je moet geloof ik wel een voorlicht+achterlicht hebben met EU keurmerk. Dit betekent in elk geval voor het achterlicht dat er een wit onderstuk op zit zodat er licht op het kenteken valt.
Vriend van mij gaat binnenkort ook zijn duitste kawasaki laten keuren. Kostte iets van 300 euro?
Als het goed is kan je dat ding zo laten keuren. Je hebt alle papieren, maar je moet geloof ik wel een voorlicht+achterlicht hebben met EU keurmerk. Dit betekent in elk geval voor het achterlicht dat er een wit onderstuk op zit zodat er licht op het kenteken valt.
Vriend van mij gaat binnenkort ook zijn duitste kawasaki laten keuren. Kostte iets van 300 euro?
beste jan-willem,
ik kan je vraag beantwoorden :je rijd voor de wet momenteel op een kreidler die geen nederlandse type goedkeuring heeft,kortom je mag hem niet berijden als brommer en zo dus danig verzekeren.
de kreidler waar jij over praat is een zgn klein moterrad.( lichte motorfiets).
als je nu een ongeluk krijgt danwel veroorzaakt ben je niet verzekerd.
de schade aan de tegenpartij wordt echter wel vergoed MAAR jou verzekering verhaald de schade aan jou.kortom jij moet de schade betalen.
je loopt heel veel risico op dit moment.
je kan de kreidler laten keuren bij de rdw,als je papieren erbij hebt heeft het voordelen : bij goedkeuring krijg je een oud nummer je mag dan met blauwe plaat rijden.
je moet dan echter wel een motorrijbewijs hebben.
ik heb al verschillende kreidlers naar de rdw toegebracht om te laten keuren.
nooit heb ik problemen ermee gehad.
dus mijn tip is : ga op zeker en laat de kreidler keuren !!!!!
mvg van tonnie de groot
ik kan je vraag beantwoorden :je rijd voor de wet momenteel op een kreidler die geen nederlandse type goedkeuring heeft,kortom je mag hem niet berijden als brommer en zo dus danig verzekeren.
de kreidler waar jij over praat is een zgn klein moterrad.( lichte motorfiets).
als je nu een ongeluk krijgt danwel veroorzaakt ben je niet verzekerd.
de schade aan de tegenpartij wordt echter wel vergoed MAAR jou verzekering verhaald de schade aan jou.kortom jij moet de schade betalen.
je loopt heel veel risico op dit moment.
je kan de kreidler laten keuren bij de rdw,als je papieren erbij hebt heeft het voordelen : bij goedkeuring krijg je een oud nummer je mag dan met blauwe plaat rijden.
je moet dan echter wel een motorrijbewijs hebben.
ik heb al verschillende kreidlers naar de rdw toegebracht om te laten keuren.
nooit heb ik problemen ermee gehad.
dus mijn tip is : ga op zeker en laat de kreidler keuren !!!!!
mvg van tonnie de groot
- Haakie
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
- Locatie: Borne (Ov)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Of het een nederlands frame is kun je aan 2 dingen zien:
1 Aan de al beschreven rijkskeurs (NL-nummer)
2 Aan het frameplaatje (Er staat een NL in de type-code)
Dan nu over de steps/opvoeren/whatever
In de wet staat niet alleen dat je een brommer met rijkskeur dient te hebben. Er staat ook in dat de brommer conform die rijkskeur dient te zijn.
MAW, je mag technisch niets aan je brommer veranderen. De trappers vervangen door voetsteunen is dus al illegaal. Een andere koplamp plaatsen ook (al kom je daar wel mee weg, zolang er maar NL op staat). En over opvoeren hoeven we het al helemaal niet te hebben.
Nu zullen de meeste verzekeringsmaatschappijen niet moeilijk doen over voetsteunen maar officieel staan ze wel in hun recht, sterker nog je kunt er zelfs een boete voor krijgen. Daarom lijkt het me nog helemaal niet zo'n slecht plan om een NL-frame te pakken of een NL in je frame te slaan (heeft iemand daar trouwens een stempeltje voor?).
1 Aan de al beschreven rijkskeurs (NL-nummer)
2 Aan het frameplaatje (Er staat een NL in de type-code)
Dan nu over de steps/opvoeren/whatever
In de wet staat niet alleen dat je een brommer met rijkskeur dient te hebben. Er staat ook in dat de brommer conform die rijkskeur dient te zijn.
MAW, je mag technisch niets aan je brommer veranderen. De trappers vervangen door voetsteunen is dus al illegaal. Een andere koplamp plaatsen ook (al kom je daar wel mee weg, zolang er maar NL op staat). En over opvoeren hoeven we het al helemaal niet te hebben.
Nu zullen de meeste verzekeringsmaatschappijen niet moeilijk doen over voetsteunen maar officieel staan ze wel in hun recht, sterker nog je kunt er zelfs een boete voor krijgen. Daarom lijkt het me nog helemaal niet zo'n slecht plan om een NL-frame te pakken of een NL in je frame te slaan (heeft iemand daar trouwens een stempeltje voor?).