Hoe zie je dat een Kreidler een Nederlandse bromfiets is?

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Hoe zie je dat een Kreidler een Nederlandse bromfiets is?

#1 Bericht door Kreidler » 07 mei 2003, 21:30

Hoe kun je aan een Kreidler zien dat het een Nederlandse bromfiets is en geen duits (ik weet dat je het aan het plaatje kan zien wat er op de brommer zit ken je het nog ergens anders aan zien)is het trouwes erig als je een duitse bromfiets koopt heb gehoord dat je dat maar niet moet doen en een nederlandse bromfiets moet kopen.

wie ken mij dit uitlegen hoe dit zit. :?

alvast bedankt

groeten
michael :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Kreidler op 08 mei 2003, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RMC groen
Berichten: 594
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door RMC groen » 07 mei 2003, 21:35

nouw een nederlandse kreidler kun je o.a. herkennen aan trappers ipv een steppenbalk (mits de brommer nog origineel is)

en waaorm zou je geen duitser kopen dan ??

ik rij ook wel een duitser, heb um gewoon in de verzekering gekregen, het word anders als je er een ongeluk mee krijgt (er staat geen NL goedkeuring in het frame dus is de brommer, officieel gezien, niet legaal)

hetzelfde dus eigelijk als je een NL kreid hebt en die gaat opfokken, zelfde id

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#3 Bericht door tombo » 07 mei 2003, 21:53

Nou, ik rijd liever op een hollandse opgevoerde als op een duitse origineel... Van duits weet je zeker dat je door de mand valt. Maar idd, een Duitser herken je aan de steppenbalk!

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#4 Bericht door Kreidler » 07 mei 2003, 21:54

geen duitser kopen omdat dat een keer op het forum stond het was slecht te verzekeren of zo iets of het waar is weet ik niet en in verband met die kenteken wat ze gaan invoeren voor brommers en dat als je en duitser had datje die dan moerlijk door de kreuring heen krijgt :(
met een nederlandse bromfiets heb je daar geen last van :wink:

zoiets heb ik een keer gelezen

mzzzzl
michael

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#5 Bericht door Kreidler » 07 mei 2003, 21:55

hoe bedoel je steppenbalk :?: nooit van gehoord
bedoel je die voetensteunen . :?

Mark
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
Locatie: Veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door Mark » 07 mei 2003, 22:09

Steppenbalk is gewoon een vaste voetsteun wat onder je brommer zit.
Vroeger spookte het idee rond dat brommers gewoon fietsen waren met een motorblok erop. Dus wat doet de overheid. Jongens we zetten er trappers op. Nou origineel komen die dingen uit Duitsland waar ze die gare maatregelen niet hadden dus :wink:
Btw wat RMC groen zegt klopt dus. Een brommer met vaste voetsteunen is nog niet automatisch een duitser. Ik heb zelf ook een mokick blok met vaste voetsteunen en dat is niet illegaal. Denk ik :lol:

Je kan een duitser in de verzekering doen, want niemand weet welk framenummer nou goed gekeurd is en welke niet.
Maar als er een ongeluk komt gaan ze het hele zaakje controleren, want die verzekeringsmaatschappij heeft ook zoiets van bekijk het als we er onder uit kunnen dan proberen we dat ook (tot zekere hoogte).

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#7 Bericht door Kreidler » 07 mei 2003, 22:18

ah zit dat zo weer wat geleerd :D

mzzzzl
michael

Gebruikersavatar
Jdt
Berichten: 416
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:22
Locatie: Yerseke Provincie: Zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#8 Bericht door Jdt » 07 mei 2003, 22:26

Kriedler schreef:geen duitser kopen omdat dat een keer op het forum stond het was slecht te verzekeren of zo iets of het waar is weet ik niet en in verband met die kenteken wat ze gaan invoeren voor brommers en dat als je en duitser had datje die dan moerlijk door de kreuring heen krijgt :(
met een nederlandse bromfiets heb je daar geen last van :wink:

zoiets heb ik een keer gelezen

mzzzzl
michael
Een brommer moet je niet keuren, een motor wel. Niks mis mee om op een duitser te rijen. 9 van de 10 keer staat het originele keuringsnummer niet eens meer op het frame van een nederlandse brommer of hadden ze gewoon een duits frame gebruikt. En over die nieuwe kentekens, die zijn er nog geeneens. Dus ik weet niet waar je je druk over maakt.

Mark
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
Locatie: Veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#9 Bericht door Mark » 07 mei 2003, 23:18

Bromfietsen moeten voor toelating tot het verkeer op de weg voorzien zijn van een typegoedkeuring als bedoeld in artikel 4, eerste lid, aanhef en onderdeel a, van richtlijn 92/61/EEG.

Ok dat haal ik dus net van www.wetten.nl, nu er nog ff achterkomen wat die richtlijn is en wat er in staat. Ik zal het nog update als ik het vanavond nog vindt.

jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door jan-willem » 08 mei 2003, 11:46

moooh


Ik heb een switserse "motorrad" tenminste dat staat op de papieren van het frame
de rest is allang niet meer origineel ...

me frame NR begint met een 5900068 het is een kreidler k 54/54 1CH (heb het originele " fahrzeugausweis" met alle data enzo)

Betekent dat ik met deze papieren naar de RDW kan gaanen er een kenteken op kan laten zetten ???? (motorfiets)

mzzzl j-w

Ps ben nu gewoon verzekerd enzo als brommer ...

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#11 Bericht door Kreidler » 08 mei 2003, 12:15

Een brommer moet je niet keuren, een motor wel. Niks mis mee om op een duitser te rijen. 9 van de 10 keer staat het originele keuringsnummer niet eens meer op het frame van een nederlandse brommer of hadden ze gewoon een duits frame gebruikt. En over die nieuwe kentekens, die zijn er nog geeneens. Dus ik weet niet waar je je druk over maakt.[/quote]


jan ik maak me negens druk over ik hoor alleen gerugten meer niet
het maakt mij niet uit of ik nou een duitser of een nederlandse bromfiets heb. ik was vorig week op de beurs in heerhugowaard en toen zij een man van neee geen duitser kopen ik zeg hoe zo niet nou heelang verhaal maar als ik dus een duiters zo kopen zo ik problemen krijgen met dat kenteken ik ja klote maar als ik dus een duitser koop en ze ga dat dat kenteken in voeren dat was het heel moerlijk om ze duitser door de keuring heen te krijgen dat zal allemaal wel hoor.


daarom wilde ik weten hoe het nu zit mischien weten jullie we meer over
i

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#12 Bericht door Kreidler » 08 mei 2003, 12:17

mark

ik zal ook even kijken op de site

Gebruikersavatar
Jdt
Berichten: 416
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:22
Locatie: Yerseke Provincie: Zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door Jdt » 08 mei 2003, 13:12

Mark schreef:Bromfietsen moeten voor toelating tot het verkeer op de weg voorzien zijn van een typegoedkeuring als bedoeld in artikel 4, eerste lid, aanhef en onderdeel a, van richtlijn 92/61/EEG.

Ok dat haal ik dus net van www.wetten.nl, nu er nog ff achterkomen wat die richtlijn is en wat er in staat. Ik zal het nog update als ik het vanavond nog vindt.
Ik dacht het het zo was dat als je een buitenlandse brommer hebt dat je hier gewoon op mag rijden. :? Ik bedoel hij is in dat land al voorzien van een typegoedkeuring, vanaf de fabriek al. 8) Ik geloof dat we dit al eens eerder besproken hadden op het forum :wink: (misschien nog wel op het vorige forum..)

Mark
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
Locatie: Veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#14 Bericht door Mark » 08 mei 2003, 13:39

hij is wel voorzien van een goedkeuring in een ander land maar ik weet nou niet of die goedkeuring ook nog geldig is in Nederland. Kan goed zijn dat ik het fout heb hoor ben niet zo heel erg wegwijs in wetten e.d.
Ik heb de RDW gemailt hierover dus hopelijk binnenkort meer duidelijkheid.

Gebruikersavatar
bartos
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mar 2003, 13:11
Locatie: dronten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door bartos » 08 mei 2003, 15:02

het in geslaagen NL teken waar staat dat??

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door Burning Tyre » 08 mei 2003, 15:07

Links naast je framenummer of eronder. Iig in de buurt. Bij mij een NL met een rondje eromheen.
Bijlagen
DSC02516.JPG
DSC02516.JPG (87.71 KiB) 7960 keer bekeken

jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door jan-willem » 08 mei 2003, 16:08

mooh


Dat bedoelde ik ook niet Kreidler...

Ik bedoel of ik met die papieren naar de RDW zou kunnen gaan en dan een kenteken zou kunnen aanvragen ????


Weet iemand daar misschien meer over ?????

(zie vorige post) voormeer details enzo

Mark
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:41
Locatie: Veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#18 Bericht door Mark » 08 mei 2003, 17:07

@Jan-willem:
Als het goed is kan je dat ding zo laten keuren. Je hebt alle papieren, maar je moet geloof ik wel een voorlicht+achterlicht hebben met EU keurmerk. Dit betekent in elk geval voor het achterlicht dat er een wit onderstuk op zit zodat er licht op het kenteken valt.

Vriend van mij gaat binnenkort ook zijn duitste kawasaki laten keuren. Kostte iets van 300 euro?

Gast
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door Gast » 08 mei 2003, 17:17

beste jan-willem,

ik kan je vraag beantwoorden :je rijd voor de wet momenteel op een kreidler die geen nederlandse type goedkeuring heeft,kortom je mag hem niet berijden als brommer en zo dus danig verzekeren.
de kreidler waar jij over praat is een zgn klein moterrad.( lichte motorfiets).
als je nu een ongeluk krijgt danwel veroorzaakt ben je niet verzekerd.
de schade aan de tegenpartij wordt echter wel vergoed MAAR jou verzekering verhaald de schade aan jou.kortom jij moet de schade betalen.
je loopt heel veel risico op dit moment.

je kan de kreidler laten keuren bij de rdw,als je papieren erbij hebt heeft het voordelen : bij goedkeuring krijg je een oud nummer je mag dan met blauwe plaat rijden.
je moet dan echter wel een motorrijbewijs hebben.
ik heb al verschillende kreidlers naar de rdw toegebracht om te laten keuren.
nooit heb ik problemen ermee gehad.
dus mijn tip is : ga op zeker en laat de kreidler keuren !!!!!


mvg van tonnie de groot :wink: :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Haakie
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
Locatie: Borne (Ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door Haakie » 08 mei 2003, 17:56

Of het een nederlands frame is kun je aan 2 dingen zien:

1 Aan de al beschreven rijkskeurs (NL-nummer)
2 Aan het frameplaatje (Er staat een NL in de type-code)

Dan nu over de steps/opvoeren/whatever

In de wet staat niet alleen dat je een brommer met rijkskeur dient te hebben. Er staat ook in dat de brommer conform die rijkskeur dient te zijn.

MAW, je mag technisch niets aan je brommer veranderen. De trappers vervangen door voetsteunen is dus al illegaal. Een andere koplamp plaatsen ook (al kom je daar wel mee weg, zolang er maar NL op staat). En over opvoeren hoeven we het al helemaal niet te hebben.

Nu zullen de meeste verzekeringsmaatschappijen niet moeilijk doen over voetsteunen maar officieel staan ze wel in hun recht, sterker nog je kunt er zelfs een boete voor krijgen. Daarom lijkt het me nog helemaal niet zo'n slecht plan om een NL-frame te pakken of een NL in je frame te slaan (heeft iemand daar trouwens een stempeltje voor?).

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#21 Bericht door Kreidler » 08 mei 2003, 18:11

[quote="jan-willem"]mooh


Dat bedoelde ik ook niet Kreidler...

Ik bedoel of ik met die papieren naar de RDW zou kunnen gaan en dan een kenteken zou kunnen aanvragen ????


u bedoelde ik ook niet ik bedoel jdt er stond jan onder zijn bericht sorry voor dit misverstand.

gtz
michael

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#22 Bericht door Kreidler » 08 mei 2003, 18:17

als je een kreidler koopt moeten er dan papieren bij zitten of maakt dat niet uit. :?

mzzzl
micahael

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#23 Bericht door Jasper » 08 mei 2003, 18:28

voor een NL kreidler maakt dat sowieso niet uit

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#24 Bericht door Kreidler » 08 mei 2003, 18:34

Dat is mooi jasper hoef ik me daar geen zogen over te maken .

Gebruikersavatar
Jdt
Berichten: 416
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:22
Locatie: Yerseke Provincie: Zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#25 Bericht door Jdt » 08 mei 2003, 19:13

Haakie schreef: 2 Aan het frameplaatje (Er staat een NL in de type-code)
Owja? :? Bij mij staat dat er niet in, enkel maar een NL-nummer bij de carb. ..... :? (en ja het is een nederlands typeplaatje ;) )

Plaats reactie