ral nummer van lak + restoratie raadgeving.

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wilfried
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2003, 13:12
Locatie: AArschot
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

ral nummer van lak + restoratie raadgeving.

#1 Bericht door wilfried » 08 mei 2003, 10:00

Wie kan me de ral nummers van de lak bezorgen voor een kreidler floret van '69
Ook alle raadgevingen i.v.m restoren ervan zeer welkom
Welk is de beste mannier om roest weg te krijgen?
Kan iemand me helpen aan een laag stuur?
Bijlagen
goto2.JPG
goto2.JPG (69.12 KiB) 4560 keer bekeken

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2 Bericht door Jasper » 08 mei 2003, 10:13

die stond toch te koop?
voor een nieuw stuur en dat soort dingen: paul hendriks, www.kreidlerparts.com www.marktplaats.nl enz. moet je ff bij adressen kijken

Flip Oude Weernink
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
Berichten: 2242
Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Flip Oude Weernink » 08 mei 2003, 15:00

ik zou hem eerst laten stralen, op www.kreidler-museum.de staan ergens bij technik en farben originele kleuren of er moet een spuiter in de buurt zitten die al eerder kreidlers gespoten heeft die weet die kleurnummers wel.
Ik ben zelf een florett uit '65 aan het restaureren, heb em eerst compleet uitelkaargehaald, kapotte/verroeste/enz onderdelen vervangen, dan frame en plaatwerk stralen, dat naar de spuiter brengen.
Vervolgens gespoten frame combineren met nieuwe onderdelen en voila een mooi gerestaureerde kreidler 8)
Ik leg het nu wel heel simpel uit, het kost veel geld en duurt lang, maar de basisi is zoals ik geschreven heb.

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door Burning Tyre » 08 mei 2003, 15:05

Ik heb hem mijn frame en onderdelen laten Poedercoaten bij Gerritsen en Nijkerk. Topwerk! Ze hebben hem daar ook gelijk gestraald.

Flip Oude Weernink
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
Berichten: 2242
Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door Flip Oude Weernink » 08 mei 2003, 15:07

Burning Tyre schreef:Ik heb hem mijn frame en onderdelen laten Poedercoaten bij Gerritsen en Nijkerk. Topwerk! Ze hebben hem daar ook gelijk gestraald.
Dat is inderdaad ook nog een optie, maar!: als je brommer omvalt krijg je met poedercoaten veel eerder grote beschadigingen als in dat er in een keer een hele scherf afvalt, dat heb je met gewone lak niet.
Poedercoaten is trouwens wel erg mooi.

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door Burning Tyre » 08 mei 2003, 15:09

ehmm ik heb er absoluut geen problemen mee. De laklaag zit er heel erg vast op, is verwarmd en met stroom erop gezet.

Flip Oude Weernink
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
Berichten: 2242
Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Flip Oude Weernink » 08 mei 2003, 15:14

het is iets wat ik gehoord heb van anderen, ik denk ook niet dat het bij elk stootje direct loslaat..
Maar als het er bij jou goed opzit heb je het gewoon goed voor mekaar.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Steven » 08 mei 2003, 17:07

Flipje schreef:het is iets wat ik gehoord heb van anderen, ik denk ook niet dat het bij elk stootje direct loslaat..
Maar als het er bij jou goed opzit heb je het gewoon goed voor mekaar.
poedercoat is ook een soort van verf, die word er draaog op geblazen en blijft een beetje plakken. daarna word het gebakken (bij ik geloof 180 graden) en word het KEIhard. poedercoat is vaak iets minder mooi dan lak omdat het een nbeetje sinaasappelhuid effect krijgt.

coaten is wel goedkoper dan spuiten, maar voor de perceftionisten onder ons is het natuurlijk niet goed genoeg!

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#9 Bericht door Burning Tyre » 08 mei 2003, 17:48

poedercoaten gaat langer mee als spuiten... Alleen van heel dicht bij is het zo'n sinaasappelschil.... maar van een paar meter zie je dat niet eens meer... Ook niet als je met 73km/h langskomt scheuren :)[/code]

Gebruikersavatar
tonnie de groot
3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
Berichten: 1711
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door tonnie de groot » 12 mei 2003, 12:29

:arrow:
Laatst gewijzigd door tonnie de groot op 30 dec 2003, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Han
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 sep 2002, 08:14
Locatie: Rijen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door Han » 12 mei 2003, 13:05

Mijn mening is dat bij de Kreidlers vanaf 1973 met chrome tank en matzw.
delen poedercoaten een zeer goede optie is. Ik kom al 15 jaar bij Johnnie Sigaar ( Gerritsen ) Hij coat zeer goed en dat sinaasappel effect heb je geen last van. Roestvorming heb je ook geen last van heb sommige voertuigen als 15 jaar in bezit geen roest.

Ik ben het Tonnie eens nat spuiten is inderdaad strakker en mooier is en bij de oudere types kan je er niet omheen want je zal je plastik delen ook moeten overspuiten. Vaak zitten hier witte plekken in je kan deze weer wat ophemelen met verffohn maar niet te warm stoken anders gaat de orginele vorm er uit vooral oppassen bij kettingkast. Volgens mijn zijn de oude Kreidlers zelf nog met nitrocelluloze lat omdat deze wat matter zijn.

Remedie poedercoaten is heel wat goedkoper als natspuiten gezien de werkzaamheden bij natspuiten heel wat meer uren in zitten als coaten en bovendien 2K lak is niet echt goedkoop en terwijl poeder bijna niets kost.
Dus het is het overwegen waard het is maar net wat je wilt.

Mvgr,

Han

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6359
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

#12 Bericht door Gijs » 17 mei 2003, 23:41

Bij AMI lakken in Duiven bij Arnhem kunnen ze kleuren voor kreidler zo bijmaken. In de mengerij hier staat een kreidler liefhebber die hier behoorlijk wat tijd in heeft gestoken (om de goede kreidler kleuren te mengen).

Plaats reactie