RDW keuring - Motorkeuring, kenteken
- Evan
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 12 sep 2002, 11:11
- Locatie: Leidschendam/Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
RDW keuring - Motorkeuring, kenteken
regelmatig lees ik hier dat mensen hun kreidler (of dapp) motorfiets bij de rdw laten keuren voor een kenteken. Ik vroeg me af, wat kost dat nou?
gr. Evan
gr. Evan
- miller
- 2-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 12 sep 2002, 23:40
- Locatie: Good old days
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
kosten RDW keuring
1x keuring motorfiets - import buiten EU (CH) € 78,25
1x tenaamstelling tarief deel II € 9,75
---------
Sub totaal € 88,00
B.T.W. € 0,00
---------
TOTAAL € 88,00
======
1x tenaamstelling tarief deel II € 9,75
---------
Sub totaal € 88,00
B.T.W. € 0,00
---------
TOTAAL € 88,00
======
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
of je neemt een RS frame en bouwt hem als RMC op?
voor alle mensen die een een bromfiets hebben en eraan denken om een motorfiets te willen hebben.. koop een zwitsers frame , je kan via de zwitserde RDW papieren krijgen die gaan over je kreidler , vorige eigenaar etc.. dat heb ik ook. je moet hem alleen invoeren
voor alle mensen die een een bromfiets hebben en eraan denken om een motorfiets te willen hebben.. koop een zwitsers frame , je kan via de zwitserde RDW papieren krijgen die gaan over je kreidler , vorige eigenaar etc.. dat heb ik ook. je moet hem alleen invoeren
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Misschien kan je beter een duits frame nemen met papieren dan hoef je hem ook niet in te voeren alleen een RDW Keuring. Verder ken in mijn omgeving een aantal situaties waarbij NL brommers gekeurd zijn als RS dus framenummer die beginnen met een 1....
De keurmeesters weten het vaak ook niet, en de een doet zo en de ander weer zo. Je kan er geen pijl op trekken.
Maar je moet er van uit gaan dat je gewoon met een kreider naar de keuring moet gaan waar alle papieren van kloppen.
De keurmeesters weten het vaak ook niet, en de een doet zo en de ander weer zo. Je kan er geen pijl op trekken.
Maar je moet er van uit gaan dat je gewoon met een kreider naar de keuring moet gaan waar alle papieren van kloppen.
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Een kreidler met nl keur ,dus een bromfiets ,kun je zo laten keuren.
Er zijn geen xtra papieren voor nodig Dat ding heeft ooit een type goed keuring gehad en staat dus ergens bij de RDW geregistreerd.
Een duitse brommer frame nr. met 4 beginnend daar moet een betriebserlaubnis ,een soort eigendoms verklaring bij zitten dan kun je hem zo laten keuren.
Zit die betriebserlaubnis er niet bij dan kan er een identificatie onder zoek gedaan worden en dat kost geloof ik 50 euro xtra.
Als het een Zwitsers frame betreft heb je ook nog te maken met invoer rechten.(Zwitserland hoort niet bij de EU).Voor duitsers geld dat dus niet.Deze info heb in van de RDW waar er overigens maar een paar mensen iets van af weten.
Zo laten keuren houdt dus in dat hij wel aan alle gestelde eisen moet voldoen.Ik heb een duitseRMC-5S met betriebserlaubnis omgebouwd naar RS.Deze laat ik in het najaar keuren .Over het verloop daarvan breng ik verslag uit.
Er zijn geen xtra papieren voor nodig Dat ding heeft ooit een type goed keuring gehad en staat dus ergens bij de RDW geregistreerd.
Een duitse brommer frame nr. met 4 beginnend daar moet een betriebserlaubnis ,een soort eigendoms verklaring bij zitten dan kun je hem zo laten keuren.
Zit die betriebserlaubnis er niet bij dan kan er een identificatie onder zoek gedaan worden en dat kost geloof ik 50 euro xtra.
Als het een Zwitsers frame betreft heb je ook nog te maken met invoer rechten.(Zwitserland hoort niet bij de EU).Voor duitsers geld dat dus niet.Deze info heb in van de RDW waar er overigens maar een paar mensen iets van af weten.
Zo laten keuren houdt dus in dat hij wel aan alle gestelde eisen moet voldoen.Ik heb een duitseRMC-5S met betriebserlaubnis omgebouwd naar RS.Deze laat ik in het najaar keuren .Over het verloop daarvan breng ik verslag uit.