Schakel naar volledige versie
Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats een reactie

poortmap parmakit 44mm

wo mei 16, 2007 7:49 pm

heb bij valk in daarle parmakit 60 (63) cc besteld en gekregen

eerst even een uurtje dremelen om die bramen enz te verwijderen
lijkt wel of het de eerste cilinder op maandagmorgen was, het leek er niet op
wat er nog meer niet op lijkt is de uitlaatpoort
deze zit volgens mij veel tehoog
onderkant spoelkanaal en onderkant uitlaatpoort zit wel 3.5 mm verschil in
rest zie de poortmap

iemand van jullie enig idee of dit uberhoupt wel goed kan lopen?

ik zit hier nog niet zolang op dit forum, dus als ik iets fout doe sla
me dan maar om de oren
Bijlagen
poortmap parmakit63onbewerkt.JPG
poortmap parmakit 60cc onbewerkt
poortmap parmakit63onbewerkt.JPG (41.53 KiB) 10578 keer bekeken

wo mei 16, 2007 7:52 pm

Misschien dat Claus (LVS) je er meer over kan vertellen. Geloof da de timingen van sommige Parma's niet echt briljant is.

wo mei 16, 2007 8:15 pm

uitlaat zit wel te hoog ja. spoel poorten ziten wel op zijn plaats. slag van 39.7. plek van de spoelpoorten op 41.6 dus je houd 1.9 over, dat is mooi. denk dat de uilaat te hoog zit. dus zou hij nog 3.6 naar beneden moeten maar dan zit je wel aan de max hoogte van de uitlaat poort zitten. wordt spannend denk ik. moet je nog wat mensen bij halen die hiervan verstand hebben. lvs kan je daar vast wel mee helpen.

wo mei 16, 2007 8:20 pm

*******
Laatst bijgewerkt door ep op zo nov 22, 2009 10:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

wo mei 16, 2007 9:34 pm

kop hoeft niet uitgedraaid te worden, als zuiger bovenste stand heeft ligt de buitenrand van de zuige bijna 1 mm onder de rand van de cilinder
zit alleen wel een bolle zuiger in met een bolling van bijna 4 mm

wo mei 16, 2007 9:50 pm

*******
Laatst bijgewerkt door ep op zo nov 22, 2009 10:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

wo mei 16, 2007 10:07 pm

heb net de boel precies opgemeten met boetseerklei van de
kleine, de dunste ruimte die overblijf is2,1 mm,in de hogedruk kop
heb er wel een pakking van 0.7mm ongeveer tussengedaan
ligt vastgezet en toen het vliegwiel even rondgedraaid en hopa
meetbaar modelletje is gereed

wo mei 16, 2007 10:10 pm

Ik zou zeggen dit is een misbaksel. De uitlaat zit voor een standaard uitvoering ca 3,5mm te hoog.
De huidige timing is met 48mm zuiger 193.7-113.3-135.3
Blowdown wordt hiermee 40,2 graden, dit is extreem teveel.
Met de uitlaat 3.5 lager zou het 173.6 worden.
Blowdown wordt dan 30.2 wat heel redelijk is.

Groeten,
Luc
Laatst bijgewerkt door Luc op wo mei 16, 2007 10:35 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

wo mei 16, 2007 10:15 pm

*******
Laatst bijgewerkt door ep op zo nov 22, 2009 10:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

wo mei 16, 2007 10:17 pm

klopt, aan de buitenkant is dit ietjes meer, ongeveer 3.3 mm

VRAAGJE
zou een ieder die daar ook nog een parmakit 60 cc heeft
liggen de hoogte van die uitlaatpoort even op willen meten?

Bedankt alvast

wo mei 16, 2007 10:22 pm

Pro-tuning importeerd Parma , die weet vast het goede antwoord :!:

wo mei 16, 2007 10:28 pm

Ja,alleen jammer dat pro tuning gebanned is van dit forum,en dus hier ook NIET kan reargeren.

poortmap pharmakit 44 mm

wo mei 16, 2007 10:32 pm

********
Laatst bijgewerkt door ep op zo nov 22, 2009 10:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: poortmap pharmakit 44 mm

wo mei 16, 2007 10:36 pm

Heb hier ook nog een kop met een centraal gat liggen
en die loopt toch iets anders als die hogedruk kop
daar is de kleinste ruimte 3,2mm en aan de buitenkant 3,8

lijkt me al iets beter

wo mei 16, 2007 10:40 pm

zunsem schreef:klopt, aan de buitenkant is dit ietjes meer, ongeveer 3.3 mm

VRAAGJE
zou een ieder die daar ook nog een parmakit 60 cc heeft
liggen de hoogte van die uitlaatpoort even op willen meten?

Bedankt alvast


Heb wel FF van zijn grote broer gemeten dit is ,n :arrow: SB dus

die is 24,6mm
de hoogte van de cilinder = 67,2 3

uiteraard zonder pakking

per uur :? verschillen de maten van de Parma fabriek

wo mei 16, 2007 11:06 pm

dat scheelt al bijna 4 mm

hoe zit dat eigelijk met die athena clinders, hebbe die hetzelfde probllem of lopen die mooier,beter?

wo mei 16, 2007 11:16 pm

Bolle Aad schreef:
zunsem schreef:klopt, aan de buitenkant is dit ietjes meer, ongeveer 3.3 mm

VRAAGJE
zou een ieder die daar ook nog een parmakit 60 cc heeft
liggen de hoogte van die uitlaatpoort even op willen meten?

Bedankt alvast


Heb wel FF van zijn grote broer gemeten dit is ,n :arrow: SB dus

die is 24,6mm
de hoogte van de cilinder = 67,2 3

uiteraard zonder pakking

per uur :? verschillen de maten van de Parma fabriek



Nieuwen Parma 44mm SB Uitlaat 24,8mm
spoelers 31,0mm
cill. hoogte 67,00mm
........................................................................................................
Is de poortmap van een smalle tap parma ??? Anders ff aan RM vragen
die is er mee bezig.

Ik denk dat de cill een mis gietsel is en de bewerking op maandag morgen 5 over 6 is gebeurd. :beer :beer :beer Hij zal retour naar de Parma boer moeten vrees ik. :internetbrommer

wo mei 16, 2007 11:20 pm

Ik heb ooit gehoord dat ze daar de timingen van Mahle kwijt waren en alles wat op de gok hebben gedaan.

wo mei 16, 2007 11:26 pm

Het is ook net hoe die uit de zandmal komt. Daarom verschillen de timingen onderling.

Enzo

wo mei 16, 2007 11:32 pm

........................................................................................................
poortmap is inderdaad smalle tap voor een 4 bak rmc

ik kan ook nog een zeta 70cc krijgen zonder zuiger, wat is jullie advies

wo mei 16, 2007 11:47 pm

Zeta

do mei 17, 2007 12:01 am

Kan 00k zomaar aan het model liggen .
M.a.w. het draaiwerk , daar doel ik dan op

Zelf had ik dr een met :arrow: tè vèr afgedraaide voet

anderen zijn redelijk tevreden maar het scheelt van persoon tot persoon ,begrijp ik soms

zuigers zijn er WEL van te verkrijgen (twee veren ), Merendeel uit een VER land :wink: dusja .....

en oja :roll: heeft een chroomwand

Als je er een poortmap van opgooit ,
krijg je meestal wel van die of gene advies .

.

do mei 17, 2007 9:45 am

zunsem schreef:........................................................................................................
poortmap is inderdaad smalle tap voor een 4 bak rmc

ik kan ook nog een zeta 70cc krijgen zonder zuiger, wat is jullie advies



Ik zou hem proberen ruilen voor een goede cill , anders geld terug.
Er zijn genoeg goede cillinders tevinden. :idea:

Gr Rion

vr mei 18, 2007 12:39 pm

de sb parma van mij heeft de volgende maten.

uitlaat 25,1
spoel 30,8
cilinder hoogte 67,55.

vr mei 18, 2007 12:51 pm

*********
Laatst bijgewerkt door ep op zo nov 22, 2009 10:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie