Schakel naar volledige versie
Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats een reactie

vr mei 18, 2007 1:39 pm

die van mij is afgedraaid en staat zelfs nu nog op 197 graden,

wat een getallen #-o

vr mei 18, 2007 2:44 pm

Door een oplettend forumlid werd ik er attent op gemaakt dat de zuigerhoogte van een Parma zuiger op de inlaatzijde slechts 41.1mm hoog is, ipv standaard 48mm.
Hiermee komt de inlaattiming op 174.3 gr
Als nu de spoelpoorten ook eens ca 2.5mm hoger zouden zitten, dan komt het geheel een beetje in balans 193.7-131.9-174.3.
Maar wel extreem voor een standaard cilinder. het is meer een timing voor een wedstijdcrosser. Met een Homoet 6P kom je hiermee wel aan de ca 12.800rpm maar begint hij pas bij ca 10.000rpm
En de inlaat moet hierbij wel vrij kunnen ademen en niet op die 2x 13mm gaatjes van het frame zitten.

groeten, Luc

vr mei 18, 2007 5:24 pm

fptjb schreef:de sb parma van mij heeft de volgende maten.

uitlaat 25,1
spoel 30,8
cilinder hoogte 67,55.


Dat zijn al heel andere maten, wat zijn de prestaties en setup?

zelf heb ik de parmakit teruggebracht
hij snapte er niets van, had ander verkocht zonder problemen
hij stuurt deze terug naar leverancier om te kontroleren

vr mei 18, 2007 5:28 pm

fptjb schreef:de sb parma van mij heeft de volgende maten.

uitlaat 25,1
spoel 30,8
cilinder hoogte 67,55.


dat zijn al heel andere maten

parma teruggebracht, hij vond het vreemd en stuurt hem terug
naar de dealer om na te kijken

heb er nu een athena opgezet, dit loopt hoopik perfect, maar eerst effe rustig inrijden enz

welk onstekingstijdstip adviseren jullie me voor die 63cc athena?

vr mei 18, 2007 10:18 pm

ik heb de cilinder nog nieuw in de doos liggen , ik weet dus niet hoe ie loopt , dat is nog een verrassing.
Plaats een reactie