NL-frame met kickstarter mogelijk? (en legaal?)
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 sep 2002, 14:04
- Locatie: middelburg, the netherlands
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
NL-frame met kickstarter mogelijk? (en legaal?)
nou ja zoals je boven al ziet...... is het mogelijk om een origineel blok van mijn k54/32-db (Duits dus een mokick, b=voetgeschakeld) onder een nl frame te zetten? en zo ja is dit wel legaal?
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Technisch geen enkel probleem, ik rijd er zelf ook mee rond.
Als hij niet opgevoerd is, loopt hij ongeveer hetzelfde als een Nederlands blokje, dit ondanks de 14mm carburateur en de 2,9pk cilinder op het Duitse blok.
In de praktijk maakt het natuurlijk geen biet uit of je een Duits of Nederlands bromfiets blokje er onder hebt hangen, en inderdaad: de trappers zijn tegenwoordig niet meer verplicht.
Maar: Toen ik met mijn RS op keuring was bij de RDW, heb ik er met de keurmeester nog eens over gebabbeld. Hij vertelde dat een bromfiets moet blijven voldoen aan de keurings-eisen waarmee hij is toegelaten.
Onder het NL-keur staat precies vermeld welke onderdelen er gemonteerd moeten zijn.
In theorie ben je dus in overtreding. Geen probleem, totdat je een agent met ochtend humeur tegenkomt, of een schade claimt bij je w.a. verzekering.
Maar zoals gezegd: ik rij er ook gewoon mee rond , rijd lekker.....
Als hij niet opgevoerd is, loopt hij ongeveer hetzelfde als een Nederlands blokje, dit ondanks de 14mm carburateur en de 2,9pk cilinder op het Duitse blok.
In de praktijk maakt het natuurlijk geen biet uit of je een Duits of Nederlands bromfiets blokje er onder hebt hangen, en inderdaad: de trappers zijn tegenwoordig niet meer verplicht.
Maar: Toen ik met mijn RS op keuring was bij de RDW, heb ik er met de keurmeester nog eens over gebabbeld. Hij vertelde dat een bromfiets moet blijven voldoen aan de keurings-eisen waarmee hij is toegelaten.
Onder het NL-keur staat precies vermeld welke onderdelen er gemonteerd moeten zijn.
In theorie ben je dus in overtreding. Geen probleem, totdat je een agent met ochtend humeur tegenkomt, of een schade claimt bij je w.a. verzekering.
Maar zoals gezegd: ik rij er ook gewoon mee rond , rijd lekker.....
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
mijn buurjongen heeft het zelfde, alleen wél een NL blok. het middencarter (dus die met bloknummer er op) is van een NL brommer, dus zo kan ze'lfs de meest chagerijnige agent hem niks maken (behalve dat ie wat harder rijd, maar da's bijzaak toch? )PanterA schreef:nou ja zoals je boven al ziet...... is het mogelijk om een origineel blok van mijn k54/32-db (Duits dus een mokick, b=voetgeschakeld) onder een nl frame te zetten? en zo ja is dit wel legaal?