NL-frame met kickstarter mogelijk? (en legaal?)

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PanterA
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2002, 14:04
Locatie: middelburg, the netherlands
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

NL-frame met kickstarter mogelijk? (en legaal?)

#1 Bericht door PanterA » 21 mei 2003, 20:45

nou ja zoals je boven al ziet...... is het mogelijk om een origineel blok van mijn k54/32-db (Duits dus een mokick, b=voetgeschakeld) onder een nl frame te zetten? en zo ja is dit wel legaal?

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2 Bericht door tombo » 21 mei 2003, 20:48

Euhm, is het blok opgevoerd? Als het blok gewoon netjes 50/55 rijd is het geen probleem, immers, het frame is Nederlands. En de wet dat er trappers op je brommertje moeten zitten geld nu niet meer!

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#3 Bericht door Remco » 21 mei 2003, 21:25

Kickstarters zijn in tegenstelling tot vroeger nu wel toegestaan, en ik vind ze fijner als trappers, omdat ze niet de neiging hebben om steeds aan de trapas te gaan lekken.

Remco

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

#4 Bericht door Caspar » 21 mei 2003, 21:55

Technisch geen enkel probleem, ik rijd er zelf ook mee rond.
Als hij niet opgevoerd is, loopt hij ongeveer hetzelfde als een Nederlands blokje, dit ondanks de 14mm carburateur en de 2,9pk cilinder op het Duitse blok.

In de praktijk maakt het natuurlijk geen biet uit of je een Duits of Nederlands bromfiets blokje er onder hebt hangen, en inderdaad: de trappers zijn tegenwoordig niet meer verplicht.
Maar: Toen ik met mijn RS op keuring was bij de RDW, heb ik er met de keurmeester nog eens over gebabbeld. Hij vertelde dat een bromfiets moet blijven voldoen aan de keurings-eisen waarmee hij is toegelaten.
Onder het NL-keur staat precies vermeld welke onderdelen er gemonteerd moeten zijn.
In theorie ben je dus in overtreding. Geen probleem, totdat je een agent met ochtend humeur tegenkomt, of een schade claimt bij je w.a. verzekering.
Maar zoals gezegd: ik rij er ook gewoon mee rond , rijd lekker.....

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door Steven » 21 mei 2003, 22:46

PanterA schreef:nou ja zoals je boven al ziet...... is het mogelijk om een origineel blok van mijn k54/32-db (Duits dus een mokick, b=voetgeschakeld) onder een nl frame te zetten? en zo ja is dit wel legaal?
mijn buurjongen heeft het zelfde, alleen wél een NL blok. het middencarter (dus die met bloknummer er op) is van een NL brommer, dus zo kan ze'lfs de meest chagerijnige agent hem niks maken :) (behalve dat ie wat harder rijd, maar da's bijzaak toch? :))

Plaats reactie