Weer één gered

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Weer één gered

#201 Bericht door hermanp » 01 nov 2017, 23:23

Vulkanrot, de kleur van de buffeltank? Lijkt inderdaad niet op RAL 3000, wat volgens mij wel weer lijkt op de rode kleur van de latere RMC.

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Weer één gered

#202 Bericht door Jan » 02 nov 2017, 15:55

Ik zie dat je mijn ( ex ) tas nog hebt.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Weer één gered

#203 Bericht door Caspar » 02 nov 2017, 20:00

Vulkan Rot neigt een beetje naar menie rood-bruin.
o.a. de Duitse RM in 1974 had die kleur.
In Nederland niet echt veel verkocht

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#204 Bericht door gcge » 29 dec 2018, 07:45

C6468340-E5DB-447D-AD65-37FD0AD9BE9B.jpeg
C6468340-E5DB-447D-AD65-37FD0AD9BE9B.jpeg (197 KiB) 3630 keer bekeken
Het was weer tijd voor een grondige poetsbeurt

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#205 Bericht door gcge » 29 dec 2018, 08:05

Na weer een seizoen met de conti kks10 gereden te hebben mag de SL weer verse bandjes. Bij gebrek aan beter de vorige keer weer gekozen voor de kks10, maar het blijft niet mijn favoriete band. Wie heeft er ervaring met een 19 inch alternatief van de Conti KKS10. Voor 17 en 18 inch is er voldoende leverbaar, maar voor 19 inch is de keuze erg beperkt:

Deestone d776 tt:

https://kreidlerman.nl/product/250x19-d ... 20-km-uur/

IRC nr 14 (ook verkocht onder Heidenau?)

https://www.banden-pneus-online.nl/moto ... -41-l.html
https://www.zundappie.nl/Webwinkel-Prod ... 4-F+R.html

Kenda k251/252

https://www.jmpbonderdelen.nl/universee ... -x-19.html

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#206 Bericht door gcge » 02 jan 2019, 21:54

Nog een 19 inch alternatief gevonden, de Mitas H02

https://www.jvmotors.nl/a-45058712/19-i ... -x-19-h02/

Zijn er nog 19 inch rijders die ervaring hebben met een van de verschillende banden.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Weer één gered

#207 Bericht door Henk 3bakvoet » 03 jan 2019, 17:00

Zo kom ik ze zelden tegen, een prachtige buffel met 19 inch wielen.

Voor je banden moet je bij de Zündapp leverancier shoppen, modellen 1967-1968 19 inch

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Weer één gered

#208 Bericht door Maarten » 03 jan 2019, 17:20

Prachtige bromfiets!

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#209 Bericht door gcge » 03 jan 2019, 18:22

Henk 3bakvoet schreef: 03 jan 2019, 17:00 Zo kom ik ze zelden tegen, een prachtige buffel met 19 inch wielen.

Voor je banden moet je bij de Zündapp leverancier shoppen, modellen 1967-1968 19 inch
Hoi Henk,

Ik heb voldoende verschillende banden gevonden, maar het gaat me vooral om de ervaringen. Het gaat dan niet alleen om het merk, maar om het specifieke type. Over het algemeen zijn de made in China banden van de gerenommeerde ook niet van goede kwaliteit

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Weer één gered

#210 Bericht door Ronvanderstelt » 03 jan 2019, 19:24

Ziet er niet alsof hij in dat duiventil heeft gestaan.
Mooi exemplaar.

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Weer één gered

#211 Bericht door rs-r » 05 jan 2019, 13:21

Hoe breed is de band?
Zie dat ze bij Heidenau ook 19 duim hebben maar in 2.75
https://de.reifenwerk-heidenau.com/modu ... =14&pic=16

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#212 Bericht door gcge » 06 jan 2019, 08:24

Breedte is 2,5

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#213 Bericht door gcge » 14 jan 2019, 11:37

Afgelopen zaterdag op de beurs in Rosmalen heb ik de verschillende modellen 19" x 2,5 banden bij de verschillende handelaren kunnen bekijken. Vooral in de puch wereld wordt deze maatvoering nog redelijk vaak gebruikt.

Vooral de echt goedkope banden (rond de €20) zijn van bedroevende kwaliteit. De meeste handelaren adviseren daarom de Continental KKS10, maar daar heb ik zelf juist weer slechte ervaringen mee. Uiteindelijk ben ik toch uitgekomen op de Mitas H02 (bij de bandenhandelaar die buiten bij de ingang staat). Het is natuurlijk geen Metzeler ME77, maar het is van alles dat ik gezien heb de meest volwassen band. Qua prijs ook de duurste (mocht dat iets zeggen) en ook leverbaar is andere breedtes dus ook geschikt voor motorfietsen.
Bijlagen
Mitas.JPG
Mitas.JPG (25.92 KiB) 3375 keer bekeken
image-2019-01-14 klein3.jpg
image-2019-01-14 klein3.jpg (48.03 KiB) 3375 keer bekeken
image-2019-01-14 klein2.jpg
image-2019-01-14 klein2.jpg (64.48 KiB) 3375 keer bekeken
image-2019-01-14 klein.jpg
image-2019-01-14 klein.jpg (85.94 KiB) 3375 keer bekeken

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Weer één gered

#214 Bericht door kreidler844 » 14 jan 2019, 11:55

de KKS 10 is bedroevend van kwaliteit, dan kun je beter de Deestone pakken.
Mitas is kwalitatief zeer goed te noemen.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#215 Bericht door gcge » 05 mar 2019, 14:17

Het is weer tijd voor een kleine beurt voor de SL. De nieuwe bandjes liggen al klaar en inmiddels ook nieuwe goed passende remsegmenten gevonden.

Zoals ieder jaar vervang ik altijd de olie en controleer ik trouw de ontsteking. Sinds de aanschaf (ruim 10000 km geleden) heb ik hier eigenlijk nog nooit iets aan hoeven bijstellen. Op het smeerviltje ieder jaar een beetje vet en blijkbaar verloopt de ontsteking niet. Ik had eigenlijk meer slijtage verwacht.

Ik had al een tijdje een stroboscoop liggen die ik alleen gebruikt had voor de nieuwe brommers met elektronische ontsteking. De meting hiervan komt exact overeen met het lampje dat ik altijd gebruikt heb. Dit is echter alleen het geval als de motor stationair draait. Bij iets meer gas verloopt hij naar links (minder voor onsteking?). Bij nog meer toeren verloopt hij niet meer.

Ik controleerde de voorontsteking voorheen altijd met een micrometer en een lampje. Het streepje staat exact op 0,95 mm (volgens het ori boekje trouwens op 0,9?). De stroboscoop geeft echter bij meer gas een andere waarde aan (+/- 0,8 mm?)

Heeft het zin om de voorontsteking op bijvoorbeeld 1,2 mm in stellen, zodat hij bij meer toeren richting de 1,0 mm gaat? Krijgt de brommer dan meer trekkracht? Meer snelheid is niet nodig.

Het is trouwens een standaard 2 pk cilinder dus volle gas is waarschijnlijk max 5000 toeren
Bijlagen
Ontsteking 4.JPG
Ontsteking 4.JPG (218.69 KiB) 3205 keer bekeken
Ontsteking 3.JPG
Ontsteking 3.JPG (97.57 KiB) 3205 keer bekeken
Ontsteking 2.JPG
Ontsteking 2.JPG (54.39 KiB) 3205 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#216 Bericht door gcge » 06 mar 2019, 13:05

Ik voelde toch wat speling op de achterbrug. De oude busjes waren toch ver ingesleten en vergaan. Ze vielen direct uit elkaar. Deze zaten er nu 10 jaar in.

De POM plastic busjes van Melvin passen perfect dus dat is ook weer spelingsvrij
Bijlagen
achterbrug 2.JPG
achterbrug 2.JPG (54.65 KiB) 3145 keer bekeken
achterbrug 1.JPG
achterbrug 1.JPG (43.67 KiB) 3145 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Weer één gered

#217 Bericht door Caspar » 07 mar 2019, 08:12

Mbt je vraag over het ontstekingstijdstip: ik vind 1,2mm vbdp fijner rijden dan 0,95.
Niet sneller, maar wel meer koppel in lage- en middengebied.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer één gered

#218 Bericht door gcge » 11 mar 2019, 15:27

De verbranding bij een 2 pk cilinder is blijkbaar niet optimaal. In vergelijking met een 5,3 of 6,25 pk cilinder waarmee natuurlijk veel hoger in toeren gereden wordt, gaat de demper en uitlaat bij mij vol zitten met een smerig goedje van olie/kool.

Is hier nog iets tegen te doen? Ik smeer 1 op 50 (Castrol Power RS 2T) en rij met een 1/12/237 (sproeier 60). De bougie is mooi koffie bruin en zeker niet zwart of nat. Een kleinere sproeier lijkt me daarom niet verstandig. I.p.v. een dikke koppakking zit er een dunne aluminium koppakking op.
Bijlagen
uitlaat SL.JPG
uitlaat SL.JPG (57.01 KiB) 3048 keer bekeken
demper SL.JPG
demper SL.JPG (38.64 KiB) 3048 keer bekeken
demper schoon.JPG
demper schoon.JPG (28.48 KiB) 3048 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Weer één gered

#219 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 mar 2019, 16:39

gcge schreef: 11 mar 2019, 15:27 De verbranding bij een 2 pk cilinder is blijkbaar niet optimaal. In vergelijking met een 5,3 of 6,25 pk cilinder waarmee natuurlijk veel hoger in toeren gereden wordt, gaat de demper en uitlaat bij mij vol zitten met een smerig goedje van olie/kool.

Is hier nog iets tegen te doen? Ik smeer 1 op 50 (Castrol Power RS 2T) en rij met een 1/12/237 (sproeier 60). De bougie is mooi koffie bruin en zeker niet zwart of nat. Een kleinere sproeier lijkt me daarom niet verstandig. I.p.v. een dikke koppakking zit er een dunne aluminium koppakking op.
Ecomaxx, Aspen of Stihl gaan rijden.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Weer één gered

#220 Bericht door Flocke » 11 mar 2019, 17:00

Wie Du schon geschrieben hast, bei einem 5,3PS-Motor sieht das anders aus, genau wie auf Deinem letzten Bild sieht das bei meinem 5,3PS-Motor auch aus, egal, ob ich 1:25, 1:33, 1:50 fahre, nutze das gleiche Castrol-Öl wie Du.

Beim Mokick könntest Du vielleicht versuchen, den Zündzeitpunkt später zu stellen, das gibt mehr Hitze im Auspuff. Vielleicht hast Du ihn ja jetzt relativ früh gestellt, um gutes Drehmoment im unteren Drehzahlbereich zu haben, das hat aber den Nachteil, dass die Hitze dann mehr Richtung Kopf und weniger Richtung Auspuff wandert und damit auch schlechter für höhere Drehzahlen.

Wahrscheinlich ist das aber beim Mokick einfach normal und man kann nicht viel ändern.

Trotzdem:
Wenn Du den Zündzeitpunkt, wie häufig beim Mokick empfohlen, sehr früh stehen hast, und ihn nun später stellst, wandert die Hitze mehr vom Zylinderkopf Richtung Auspuff und dann kannst Du vielleicht auch wieder eine kleinere Düse wählen, oder einen RS-Luftfilter für mehr Luft.

Sonst fällt mir dazu auch nicht viel mehr ein, dünnere Kopfdichtung bringt nur wieder mehr Hitze am Kopf, also sollte nicht vorteilhaft sein, oder eben anderes Öl probieren, wobei ich glaube, dass das Castrol diesbzgl. (Rückstände) schon optimal ist (niedriger Flammpunkt), so jedenfalls meine Erfahrung.

Gruß

Carsten

IMG_6597.jpg
IMG_6597.jpg (102.51 KiB) 3032 keer bekeken
IMG_6589.jpg
IMG_6589.jpg (60.41 KiB) 3032 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Weer één gered

#221 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 mar 2019, 17:09

In moderne brandstof zitten tegenwoordig zoveel additieven om een 4-takt goed te laten functioneren. Die heb je bij een 2-takt NIET nodig.

Enzo
Bijlagen
52DC702C-72CF-484E-9202-89543E5E76D3.jpeg
52DC702C-72CF-484E-9202-89543E5E76D3.jpeg (151.76 KiB) 3028 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Weer één gered

#222 Bericht door Flocke » 11 mar 2019, 17:17

Interessanter Aspekt. :idea:

Aber ich fahre immer Super+ (98ROZ), sowohl beim Auto als auch beim Moped.

Moped läuft gut und alles ist sauber, von daher kann ich mit dem Sprit von der Tankstelle leben. :)

Carsten

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Weer één gered

#223 Bericht door kreidler844 » 11 mar 2019, 17:23

De mengolie nemen met de laagste verbrandingstemperatuur.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Weer één gered

#224 Bericht door Andy » 11 mar 2019, 17:26

Wordt elke keer weer blij als ik me oude kreidler zie.
Ook hoe die wordt vertroeteld.

Heb je al een warmere bougie geprobeerd???
Zo te zien is je verbranding te koud.

Andy

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Weer één gered

#225 Bericht door Flocke » 11 mar 2019, 17:39

kreidler844 schreef: 11 mar 2019, 17:23 De mengolie nemen met de laagste verbrandingstemperatuur.
Das von ihm verwendete Castrol liegt da wie gesagt schon sehr niedrig, weiß jemand ein Öl mit noch deutlich niedrigerem Flammpunkt ?

Carsten


Bildschirmfoto 2019-03-11 um 17.36.07.png
Bildschirmfoto 2019-03-11 um 17.36.07.png (38.82 KiB) 3005 keer bekeken

Plaats reactie