Weer één gered
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
nick bakker schreef:mijn droge koppeling is ook niet heel mooi... voor een leek dan. Maar wel uniek. zelfde voor jou andy
Hoor net van Jan, dat ik een droge voorvork type heb En dat schijnt zo te horen.
Er lijkt toch iets (veren)los te schieten als je het voorwiel optilt.
Nick krijgen we onze chroom delen dit jaar nog terug
Andy,
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Andy, ik heb niet gezegt dat het hoort.
De dopmoertjes onder aan jouw voorvorkpootjes wijzen erop dat dit geen olie gevulde voorvork is, maar een met veren.
Ik weet dat Kreidlers uit 1967 2 types voorvorken hadden, de vroege versie hadden veren en de latere versies olie gedempte voorvorken.
Dat betekend dat jij ook een olie gedempte voorvork moet hebben in jouw 68,er
Maar wie weet vonden ze in 1968 nog een rek met oude voorvorken die ze nog even kwijt moesten.
De dopmoertjes onder aan jouw voorvorkpootjes wijzen erop dat dit geen olie gevulde voorvork is, maar een met veren.
Ik weet dat Kreidlers uit 1967 2 types voorvorken hadden, de vroege versie hadden veren en de latere versies olie gedempte voorvorken.
Dat betekend dat jij ook een olie gedempte voorvork moet hebben in jouw 68,er
Maar wie weet vonden ze in 1968 nog een rek met oude voorvorken die ze nog even kwijt moesten.
- Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Blok is ondertussen ook gereviseerd, begon van de zomer zomaar te lekken.
Nu verse keeringen, trapperas en schakelsegmenten uitwendig vernieuwd.
Lagers zijn nog originele, aangezien dit blokje maar 13.000km heeft gelopen, alles zag nog als nieuw uit, maar kan ook niet anders met zo weinig km in 40jaar.
Andy,
Nu verse keeringen, trapperas en schakelsegmenten uitwendig vernieuwd.
Lagers zijn nog originele, aangezien dit blokje maar 13.000km heeft gelopen, alles zag nog als nieuw uit, maar kan ook niet anders met zo weinig km in 40jaar.
Andy,
- Bijlagen
-
- 102_6493 (Small).JPG (48.47 KiB) 6623 keer bekeken
-
- 102_6484 (Small).JPG (50.86 KiB) 6623 keer bekeken
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- Flacko
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Andy schreef:We hoeven de brommers toch niet op te bouwen zoals jij dat mooi vindtvdzijden schreef:Wel uniek, maar niet mooi.
Enzo
Ik vind het niet mooi maar ook niet lelijk, is wel appart. Niemand heeft het.
Andy,
Hoezo niemand heeft het.....?
Ze waren begin dit jaar volop te koop op de brommer en motorbeurs in het Autotron te Rosmalen en waren leverbaar in de kleuren wit, rood en zilvergrijs. En ik het een paar van die zilvergrijze gekocht.
Ook NOS en zijn vroeger gemaakt door de Firma Thum en kosten toen DM 3,20 per stuk en ik heb er een €1,- per stuk voor gegeven
Grtz ad
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Inderdaad Andy, ik herken je ervaring. Die 2,2pk is niet vooruit te branden, maar ze lopen zóó mooi en sterk dat je je afvraagt waarom er een 5,8pk bestaat.
Ook stationair gaat er niks boven zo'n tamme 2,2pk : Tuf-Tuf-Tuf PRACHTIG Start ook nog beter
Alhoewel: Ik heb een 5,8pk van een late TM op mijn 3-voetbakje gehad.
Met een dunne verloopbocht van 32 naar 28mm met sigaaruitlaat en een 1/14/99 liep het ook wel héél érg mooi
Het gat tussen de 2e en 3e versnelling is dan ook wat minder groot.
Maar tóch loopt een 2.2pk mooier rond door die tamme timing.
Ook stationair gaat er niks boven zo'n tamme 2,2pk : Tuf-Tuf-Tuf PRACHTIG Start ook nog beter
Alhoewel: Ik heb een 5,8pk van een late TM op mijn 3-voetbakje gehad.
Met een dunne verloopbocht van 32 naar 28mm met sigaaruitlaat en een 1/14/99 liep het ook wel héél érg mooi
Het gat tussen de 2e en 3e versnelling is dan ook wat minder groot.
Maar tóch loopt een 2.2pk mooier rond door die tamme timing.
- Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Dat klopt helemaal Casper daarom is gelijk vanmiddag de 4.2 eraf gegaan. Had em gestart en vond het geluid al niet meer bij de brommer passen.
Heb een 17mm erop gezet en door de straat gereden, ging nog behoorlijk hard voor een 3bakkie, maar de 2.2 rijdt veel comfortabeler, met weinig gas zo wegrijden, snelheid, ach wat maakt het uit ...
Andy,
Heb een 17mm erop gezet en door de straat gereden, ging nog behoorlijk hard voor een 3bakkie, maar de 2.2 rijdt veel comfortabeler, met weinig gas zo wegrijden, snelheid, ach wat maakt het uit ...
Andy,