Weer één gered

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#101 Bericht door peterria » 07 okt 2011, 13:17

hoi gcge koplings kabel nr 57.74.95
gas kabel 57.84.92 stokstuur en 57.84.93 hoogstuur
voorrem 57.84.88 stokst en 57.84.89 hoogstuur
gr peter

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#102 Bericht door gcge » 07 okt 2011, 16:07

peterria schreef:hoi gcge koplings kabel nr 57.74.95
gas kabel 57.84.92 stokstuur en 57.84.93 hoogstuur
voorrem 57.84.88 stokst en 57.84.89 hoogstuur
gr peter
Dank je voor de informatie!

Gerrit

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#103 Bericht door gcge » 07 okt 2011, 16:52

peterria schreef:hoi gcge koplings kabel nr 57.74.95
gas kabel 57.84.92 stokstuur en 57.84.93 hoogstuur
voorrem 57.84.88 stokst en 57.84.89 hoogstuur
gr peter
Ik denk dat dit voor een RS/TM uitvoering is :?:

Het betreft een SL met kleine remtrommels, laag stuur en een 10mm/12mm carb.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#104 Bericht door gcge » 07 okt 2011, 20:50

Iemand een idee wat het juiste nummer is voor de voorremkabel en gaskabel? Koppelingskabel is hetzelfde als de RS/TM uitvoering

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: weer één gered

#105 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 okt 2011, 21:11

peterria schreef:hoi gcge koplings kabel nr 57.74.95
gas kabel 57.84.92 stokstuur en 57.84.93 hoogstuur
voorrem 57.84.88 stokst en 57.84.89 hoogstuur
gr peter
Ik kom op,
koppeling 57.74.95
gas 57.74.98
rem 57.74.96

Staat gewoon in het onderdelenboek vanaf 1 maart 1970

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#106 Bericht door gcge » 07 okt 2011, 21:48

Enzo-tvdzijden schreef:
peterria schreef:hoi gcge koplings kabel nr 57.74.95
gas kabel 57.84.92 stokstuur en 57.84.93 hoogstuur
voorrem 57.84.88 stokst en 57.84.89 hoogstuur
gr peter
Ik kom op,
koppeling 57.74.95
gas 57.74.98
rem 57.74.96

Staat gewoon in het onderdelenboek vanaf 1 maart 1970

Enzo
Thanx!

Heb dus niet goed gekeken :oops:

Hier is alles terug te vinden!

viewtopic.php?t=4052" onclick="window.open(this.href);return false;

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#107 Bericht door gcge » 09 okt 2011, 08:38

Kabels besteld en maar afwachten dat ze origineel zijn. Anders gaan ze direct weer terug.

Aangzien ik volgend jaar weer van plan ben om grote ritten te rijden (oa vakantie vanuit nederland naar luxemburg en weekend naar zuid limburg ivm heuvellandrit) moet alles weer in goede conditie zijn.

Mijn ketting is moeilijker te spannen omdat er een "hard" stuk in zit. Smeer hem om de 1000 km, maar dat heeft geen effect. De tandwielen daarentegen zien er nog perfect uit. Ik ben op zoek naar iets meer klimvermogen voor deze ritten dus de kans is dat ik met een 4,2 pk cilinder ga rijden (wil geen toerenjanker dus icm een 12mm of 14 mm), maar zal deze ook afwisselen met de 2.2 pk cilinder. Wat is wijsheid om aan te schaffen ( ik wil het in een keer goed doen!):

- een nieuwe goede bromfiets ketting (bijv regina gold)
- een complete 415 bromfiets set incl nieuwe tandwielen ivm ongelijkmatige slijtage door oude tandwielen
- een completer 420 rs/tm set i.v.m. het hogere vermogen (maar nog geen tm/rs waarden)

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: weer één gered

#108 Bericht door KJ » 09 okt 2011, 09:10

gcge schreef:Kabels besteld en maar afwachten dat ze origineel zijn. Anders gaan ze direct weer terug.

Aangzien ik volgend jaar weer van plan ben om grote ritten te rijden (oa vakantie vanuit nederland naar luxemburg en weekend naar zuid limburg ivm heuvellandrit) moet alles weer in goede conditie zijn.

Mijn ketting is moeilijker te spannen omdat er een "hard" stuk in zit. Smeer hem om de 1000 km, maar dat heeft geen effect. De tandwielen daarentegen zien er nog perfect uit. Ik ben op zoek naar iets meer klimvermogen voor deze ritten dus de kans is dat ik met een 4,2 pk cilinder ga rijden (wil geen toerenjanker dus icm een 12mm of 14 mm), maar zal deze ook afwisselen met de 2.2 pk cilinder. Wat is wijsheid om aan te schaffen ( ik wil het in een keer goed doen!):

- een nieuwe goede bromfiets ketting (bijv regina gold)
- een complete 415 bromfiets set incl nieuwe tandwielen ivm ongelijkmatige slijtage door oude tandwielen
- een completer 420 rs/tm set i.v.m. het hogere vermogen (maar nog geen tm/rs waarden)

Een goed 415 van Tsubaki, Regina of andere merkketting kan het vermogen van een 4,2 prima aan.

In de grasbaan wordt er ook wel met een 415 gereden..vermogen kan deze smalle ketting wel aan, hij wordt wel iets sneller vervangen dan een 420 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: weer één gered

#109 Bericht door Andy » 09 okt 2011, 12:51

De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#110 Bericht door gcge » 09 okt 2011, 19:18

Andy schreef:De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,
Heb je een nummer/ adres van Hans van Eijk (of bedoel je Hans van Eck?)

Dan zijn ze inderdaad al flink op leeftijd. Grappig dan het achtertandwiel nog als nieuw is na 18000 km en 43 jaar.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: weer één gered

#111 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 okt 2011, 19:20

gcge schreef:
Andy schreef:De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,
Heb je een nummer/ adres van Hans van Eijk (of bedoel je Hans van Eck?)

Dan zijn ze inderdaad al flink op leeftijd. Grappig dan het achtertandwiel nog als nieuw is na 18000 km en 43 jaar.
HVE op forum Hans van Eck dus Andy :wink:

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#112 Bericht door gcge » 09 okt 2011, 19:29

Om de hoeveel km "moet" je tegenwoordig nog ontkolen. Ik smeer met Castrol TTS 1 op 45 en na 5000 km zie ik nog bijna geen koolaanslag.

In het oude instructieboekje hebben ze het om de 6000 km, maar dat zou wel met de oude minerale olie met 1 op 25 zijn?

Is het verstandig om de zuiger ook te ontkolen. In een instructieboekje van een JLO motor wordt dit afgeraden i.v.m. compressieverlies?

Samen met de kettingset nog een nieuwe bougie en olie erin en dan kan ik weer een jaartje brommen. 8)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: weer één gered

#113 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 okt 2011, 19:37

Ontkolen betekend controleren of het nodig is :!: . Dus uitlaatkanaal controleren, de zuigerveer of die nog los zit in de zuiger, en de achterste demper. Stadsritjes of volgas buitenwegen, kwaliteit van de olie, hoeveelheid olie gemengd zijn factoren.

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#114 Bericht door gcge » 09 okt 2011, 19:46

Enzo-tvdzijden schreef:Ontkolen betekend controleren of het nodig is :!: . Dus uitlaatkanaal controleren, de zuigerveer of die nog los zit in de zuiger, en de achterste demper. Stadsritjes of volgas buitenwegen, kwaliteit van de olie, hoeveelheid olie gemengd zijn factoren.

Enzo
Dat is inderdaad logisch, maar ik vroeg me af wat een gemiddelde km stand is. Hoevaak moet jij bijvoorbeeld met je RMC-S ontkolen (had dacht ik 10.000 km gelopen?).

Een vriend van mij rijdt op een FS1 met dezelfde olie + mengverhouding en we rijden bijna altijd samen. Qua omstandigheden gelijk, maar heeft veel meer koolaanslag en de hierbij afnemende prestaties.

De Honda C310 van mijn vriendin hoef ik trouwens nooit te ontkolen... :wink:
Bijlagen
B-serie (523) (Small).JPG
B-serie (523) (Small).JPG (88.54 KiB) 8454 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: weer één gered

#115 Bericht door Andy » 09 okt 2011, 22:12

Nog steeds een prachtig ogende florett :clap Heb ik em toch aan de goeie verkocht.

Je kan een JLO of fs1 niet vergelijken met een kreidler,,, Die hebben gietijzeren cilinders waar de koolaanslag veel eerder op aanslaat.
Opgevoerde fs'eens moet je zelfs na een half jaar ontkolen (bij dagelijks gebruik)

Je ziet bij de kreidler/zundapp cilinders vaak een droge bruine aanslag bij de uitlaatpoort en bij de gietijzeren cilinders een kleverige zwarte aanslag.

Andy,

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#116 Bericht door gcge » 09 okt 2011, 22:54

Andy schreef:Nog steeds een prachtig ogende florett :clap Heb ik em toch aan de goeie verkocht.
Technisch is hij erg goed en ik heb hem nogal vaak gepoetst. Hij glimt dus mooi in de zon 8). Ik heb er bij de toerritten veel bekijks mee (vooral door de bijzondere 19 inch wielen).

Inmiddels helemaal compleet incl volledig gereedschapsetje, bandenpompje en instructieboekje. Nu alleen nog een aankoopnota, maar ik had begrepen dat je die al bij de eerste eigenaar had opgevraagd.
Bijlagen
B-serie (183) (Medium) (Custom).JPG
B-serie (183) (Medium) (Custom).JPG (98.06 KiB) 8411 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: weer één gered

#117 Bericht door Mach4 » 10 okt 2011, 11:31

gcge schreef:Om de hoeveel km "moet" je tegenwoordig nog ontkolen. Ik smeer met Castrol TTS 1 op 45 en na 5000 km zie ik nog bijna geen koolaanslag.

In het oude instructieboekje hebben ze het om de 6000 km, maar dat zou wel met de oude minerale olie met 1 op 25 zijn?

Is het verstandig om de zuiger ook te ontkolen. In een instructieboekje van een JLO motor wordt dit afgeraden i.v.m. compressieverlies?

Samen met de kettingset nog een nieuwe bougie en olie erin en dan kan ik weer een jaartje brommen. 8)
Zuiger kan je ook gewoon ontkolen,teveel kool in de zuigerveer groeven is niet goed,ook is
teveel kool op de zuigerkop niet goed,daardoor word inderdaad de compressie hoger,maar
word de kool te dik dan kan je last van zelfontbranding krijgen,met als gevolg een mooi gat
in de zuigerkop,en als je compressie verlies zou krijgen door te ontkolen dan is de zuiger al aan
vervanging toe,een zuiger hoort zelf de goede compressie waarde te halen en niet door de kool
die er op zit.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#118 Bericht door gcge » 16 okt 2011, 22:15

Vandaag weer ruim 100 km door de Bommelerwaard gereden. Super weer om te rijden! Hopelijk nog niet het laatste ritje van dit jaar.
Bijlagen
DSC00261 (Small).JPG
DSC00261 (Small).JPG (82.88 KiB) 8317 keer bekeken
DSC00269 (Medium).JPG
DSC00269 (Medium).JPG (75.53 KiB) 8317 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#119 Bericht door gcge » 19 okt 2011, 15:03

Andy schreef:De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,

Moet je een nieuwe ketting altijd inkorten of zijn deze op maat voor een standaard tandwielverhouding (bijv 13x36). Anders moet ik deze kettingpons erbij bestellen:

http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=331" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#120 Bericht door bertRS » 19 okt 2011, 15:09

gcge schreef:
Andy schreef:De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,

Moet je een nieuwe ketting altijd inkorten of zijn deze op maat voor een standaard tandwielverhouding (bijv 13x36). Anders moet ik deze kettingpons erbij bestellen:

http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=331" onclick="window.open(this.href);return false;
Ketting moet je altijd opmaat maken dus kettingpons er wel bij bestellen als je die niet hebt.

Gr. Bert

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: weer één gered

#121 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 okt 2011, 16:11

gcge schreef:
Andy schreef:De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,

Moet je een nieuwe ketting altijd inkorten of zijn deze op maat voor een standaard tandwielverhouding (bijv 13x36). Anders moet ik deze kettingpons erbij bestellen:

http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=331" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet altijd. Met 102 schakels (standaard Kreidler) kan je deze tandwielen rijden.

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#122 Bericht door gcge » 22 dec 2011, 22:19

Is er nog aan een nieuwe binnendemper voor een 28 mm uitlaat te komen. Ik vond de demper de laatste tijd al meer geluid maken en het blijkt dat 1 van de klepjes kapotgetrild is en los in de demper ligt.

Ik kan het gat ook dichtlassen, maar ik denk dat ze net open moeten staan?
Bijlagen
IMAG0074 (Medium).jpg
IMAG0074 (Medium).jpg (31.26 KiB) 8117 keer bekeken
IMAG0072 (Medium).jpg
IMAG0072 (Medium).jpg (49.54 KiB) 8117 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: weer één gered

#123 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 dec 2011, 22:28

gcge schreef:Is er nog aan een nieuwe binnendemper voor een 28 mm uitlaat te komen. Ik vond de demper de laatste tijd al meer geluid maken en het blijkt dat 1 van de klepjes kapotgetrild is en los in de demper ligt.

Ik kan het gat ook dichtlassen, maar ik denk dat ze net open moeten staan?
Ze horen op een kiertje te staan. Hier een foto van een ori 32 pijp
Bijlagen
DSCN1591 (Small).JPG
DSCN1591 (Small).JPG (43.53 KiB) 8114 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#124 Bericht door gcge » 22 dec 2011, 22:34

Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:Is er nog aan een nieuwe binnendemper voor een 28 mm uitlaat te komen. Ik vond de demper de laatste tijd al meer geluid maken en het blijkt dat 1 van de klepjes kapotgetrild is en los in de demper ligt.

Ik kan het gat ook dichtlassen, maar ik denk dat ze net open moeten staan?
Ze horen op een kiertje te staan. Hier een foto van een ori 32 pijp
Dat dacht ik al. Zijn ze nog los te koop?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: weer één gered

#125 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 dec 2011, 22:38

Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Of je moet bij Hanke kijken in Rosmalen. Misschien JB Portugal.

De imi pijpen hebben een andere demper. Twee halfronde golven aan beide kanten.
Dus niet met die kleine klepjes.

Enzo

Plaats reactie