Weer één gered
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: Weer één gered
Vulkan Rot neigt een beetje naar menie rood-bruin.
o.a. de Duitse RM in 1974 had die kleur.
In Nederland niet echt veel verkocht
o.a. de Duitse RM in 1974 had die kleur.
In Nederland niet echt veel verkocht
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
Na weer een seizoen met de conti kks10 gereden te hebben mag de SL weer verse bandjes. Bij gebrek aan beter de vorige keer weer gekozen voor de kks10, maar het blijft niet mijn favoriete band. Wie heeft er ervaring met een 19 inch alternatief van de Conti KKS10. Voor 17 en 18 inch is er voldoende leverbaar, maar voor 19 inch is de keuze erg beperkt:
Deestone d776 tt:
https://kreidlerman.nl/product/250x19-d ... 20-km-uur/
IRC nr 14 (ook verkocht onder Heidenau?)
https://www.banden-pneus-online.nl/moto ... -41-l.html
https://www.zundappie.nl/Webwinkel-Prod ... 4-F+R.html
Kenda k251/252
https://www.jmpbonderdelen.nl/universee ... -x-19.html
Deestone d776 tt:
https://kreidlerman.nl/product/250x19-d ... 20-km-uur/
IRC nr 14 (ook verkocht onder Heidenau?)
https://www.banden-pneus-online.nl/moto ... -41-l.html
https://www.zundappie.nl/Webwinkel-Prod ... 4-F+R.html
Kenda k251/252
https://www.jmpbonderdelen.nl/universee ... -x-19.html
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
Nog een 19 inch alternatief gevonden, de Mitas H02
https://www.jvmotors.nl/a-45058712/19-i ... -x-19-h02/
Zijn er nog 19 inch rijders die ervaring hebben met een van de verschillende banden.
https://www.jvmotors.nl/a-45058712/19-i ... -x-19-h02/
Zijn er nog 19 inch rijders die ervaring hebben met een van de verschillende banden.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Weer één gered
Zo kom ik ze zelden tegen, een prachtige buffel met 19 inch wielen.
Voor je banden moet je bij de Zündapp leverancier shoppen, modellen 1967-1968 19 inch
Voor je banden moet je bij de Zündapp leverancier shoppen, modellen 1967-1968 19 inch
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
Hoi Henk,Henk 3bakvoet schreef: ↑03 jan 2019, 17:00 Zo kom ik ze zelden tegen, een prachtige buffel met 19 inch wielen.
Voor je banden moet je bij de Zündapp leverancier shoppen, modellen 1967-1968 19 inch
Ik heb voldoende verschillende banden gevonden, maar het gaat me vooral om de ervaringen. Het gaat dan niet alleen om het merk, maar om het specifieke type. Over het algemeen zijn de made in China banden van de gerenommeerde ook niet van goede kwaliteit
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Re: Weer één gered
Hoe breed is de band?
Zie dat ze bij Heidenau ook 19 duim hebben maar in 2.75
https://de.reifenwerk-heidenau.com/modu ... =14&pic=16
Zie dat ze bij Heidenau ook 19 duim hebben maar in 2.75
https://de.reifenwerk-heidenau.com/modu ... =14&pic=16
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
Afgelopen zaterdag op de beurs in Rosmalen heb ik de verschillende modellen 19" x 2,5 banden bij de verschillende handelaren kunnen bekijken. Vooral in de puch wereld wordt deze maatvoering nog redelijk vaak gebruikt.
Vooral de echt goedkope banden (rond de €20) zijn van bedroevende kwaliteit. De meeste handelaren adviseren daarom de Continental KKS10, maar daar heb ik zelf juist weer slechte ervaringen mee. Uiteindelijk ben ik toch uitgekomen op de Mitas H02 (bij de bandenhandelaar die buiten bij de ingang staat). Het is natuurlijk geen Metzeler ME77, maar het is van alles dat ik gezien heb de meest volwassen band. Qua prijs ook de duurste (mocht dat iets zeggen) en ook leverbaar is andere breedtes dus ook geschikt voor motorfietsen.
Vooral de echt goedkope banden (rond de €20) zijn van bedroevende kwaliteit. De meeste handelaren adviseren daarom de Continental KKS10, maar daar heb ik zelf juist weer slechte ervaringen mee. Uiteindelijk ben ik toch uitgekomen op de Mitas H02 (bij de bandenhandelaar die buiten bij de ingang staat). Het is natuurlijk geen Metzeler ME77, maar het is van alles dat ik gezien heb de meest volwassen band. Qua prijs ook de duurste (mocht dat iets zeggen) en ook leverbaar is andere breedtes dus ook geschikt voor motorfietsen.
- Bijlagen
-
- Mitas.JPG (25.92 KiB) 3412 keer bekeken
-
- image-2019-01-14 klein3.jpg (48.03 KiB) 3412 keer bekeken
-
- image-2019-01-14 klein2.jpg (64.48 KiB) 3412 keer bekeken
-
- image-2019-01-14 klein.jpg (85.94 KiB) 3412 keer bekeken
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Weer één gered
de KKS 10 is bedroevend van kwaliteit, dan kun je beter de Deestone pakken.
Mitas is kwalitatief zeer goed te noemen.
Mitas is kwalitatief zeer goed te noemen.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
Het is weer tijd voor een kleine beurt voor de SL. De nieuwe bandjes liggen al klaar en inmiddels ook nieuwe goed passende remsegmenten gevonden.
Zoals ieder jaar vervang ik altijd de olie en controleer ik trouw de ontsteking. Sinds de aanschaf (ruim 10000 km geleden) heb ik hier eigenlijk nog nooit iets aan hoeven bijstellen. Op het smeerviltje ieder jaar een beetje vet en blijkbaar verloopt de ontsteking niet. Ik had eigenlijk meer slijtage verwacht.
Ik had al een tijdje een stroboscoop liggen die ik alleen gebruikt had voor de nieuwe brommers met elektronische ontsteking. De meting hiervan komt exact overeen met het lampje dat ik altijd gebruikt heb. Dit is echter alleen het geval als de motor stationair draait. Bij iets meer gas verloopt hij naar links (minder voor onsteking?). Bij nog meer toeren verloopt hij niet meer.
Ik controleerde de voorontsteking voorheen altijd met een micrometer en een lampje. Het streepje staat exact op 0,95 mm (volgens het ori boekje trouwens op 0,9?). De stroboscoop geeft echter bij meer gas een andere waarde aan (+/- 0,8 mm?)
Heeft het zin om de voorontsteking op bijvoorbeeld 1,2 mm in stellen, zodat hij bij meer toeren richting de 1,0 mm gaat? Krijgt de brommer dan meer trekkracht? Meer snelheid is niet nodig.
Het is trouwens een standaard 2 pk cilinder dus volle gas is waarschijnlijk max 5000 toeren
Zoals ieder jaar vervang ik altijd de olie en controleer ik trouw de ontsteking. Sinds de aanschaf (ruim 10000 km geleden) heb ik hier eigenlijk nog nooit iets aan hoeven bijstellen. Op het smeerviltje ieder jaar een beetje vet en blijkbaar verloopt de ontsteking niet. Ik had eigenlijk meer slijtage verwacht.
Ik had al een tijdje een stroboscoop liggen die ik alleen gebruikt had voor de nieuwe brommers met elektronische ontsteking. De meting hiervan komt exact overeen met het lampje dat ik altijd gebruikt heb. Dit is echter alleen het geval als de motor stationair draait. Bij iets meer gas verloopt hij naar links (minder voor onsteking?). Bij nog meer toeren verloopt hij niet meer.
Ik controleerde de voorontsteking voorheen altijd met een micrometer en een lampje. Het streepje staat exact op 0,95 mm (volgens het ori boekje trouwens op 0,9?). De stroboscoop geeft echter bij meer gas een andere waarde aan (+/- 0,8 mm?)
Heeft het zin om de voorontsteking op bijvoorbeeld 1,2 mm in stellen, zodat hij bij meer toeren richting de 1,0 mm gaat? Krijgt de brommer dan meer trekkracht? Meer snelheid is niet nodig.
Het is trouwens een standaard 2 pk cilinder dus volle gas is waarschijnlijk max 5000 toeren
- Bijlagen
-
- Ontsteking 4.JPG (218.69 KiB) 3242 keer bekeken
-
- Ontsteking 3.JPG (97.57 KiB) 3242 keer bekeken
-
- Ontsteking 2.JPG (54.39 KiB) 3242 keer bekeken
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
Ik voelde toch wat speling op de achterbrug. De oude busjes waren toch ver ingesleten en vergaan. Ze vielen direct uit elkaar. Deze zaten er nu 10 jaar in.
De POM plastic busjes van Melvin passen perfect dus dat is ook weer spelingsvrij
De POM plastic busjes van Melvin passen perfect dus dat is ook weer spelingsvrij
- Bijlagen
-
- achterbrug 2.JPG (54.65 KiB) 3182 keer bekeken
-
- achterbrug 1.JPG (43.67 KiB) 3182 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: Weer één gered
Mbt je vraag over het ontstekingstijdstip: ik vind 1,2mm vbdp fijner rijden dan 0,95.
Niet sneller, maar wel meer koppel in lage- en middengebied.
Niet sneller, maar wel meer koppel in lage- en middengebied.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer één gered
De verbranding bij een 2 pk cilinder is blijkbaar niet optimaal. In vergelijking met een 5,3 of 6,25 pk cilinder waarmee natuurlijk veel hoger in toeren gereden wordt, gaat de demper en uitlaat bij mij vol zitten met een smerig goedje van olie/kool.
Is hier nog iets tegen te doen? Ik smeer 1 op 50 (Castrol Power RS 2T) en rij met een 1/12/237 (sproeier 60). De bougie is mooi koffie bruin en zeker niet zwart of nat. Een kleinere sproeier lijkt me daarom niet verstandig. I.p.v. een dikke koppakking zit er een dunne aluminium koppakking op.
Is hier nog iets tegen te doen? Ik smeer 1 op 50 (Castrol Power RS 2T) en rij met een 1/12/237 (sproeier 60). De bougie is mooi koffie bruin en zeker niet zwart of nat. Een kleinere sproeier lijkt me daarom niet verstandig. I.p.v. een dikke koppakking zit er een dunne aluminium koppakking op.
- Bijlagen
-
- uitlaat SL.JPG (57.01 KiB) 3085 keer bekeken
-
- demper SL.JPG (38.64 KiB) 3085 keer bekeken
-
- demper schoon.JPG (28.48 KiB) 3085 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Weer één gered
Ecomaxx, Aspen of Stihl gaan rijden.gcge schreef: ↑11 mar 2019, 15:27 De verbranding bij een 2 pk cilinder is blijkbaar niet optimaal. In vergelijking met een 5,3 of 6,25 pk cilinder waarmee natuurlijk veel hoger in toeren gereden wordt, gaat de demper en uitlaat bij mij vol zitten met een smerig goedje van olie/kool.
Is hier nog iets tegen te doen? Ik smeer 1 op 50 (Castrol Power RS 2T) en rij met een 1/12/237 (sproeier 60). De bougie is mooi koffie bruin en zeker niet zwart of nat. Een kleinere sproeier lijkt me daarom niet verstandig. I.p.v. een dikke koppakking zit er een dunne aluminium koppakking op.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Weer één gered
Wie Du schon geschrieben hast, bei einem 5,3PS-Motor sieht das anders aus, genau wie auf Deinem letzten Bild sieht das bei meinem 5,3PS-Motor auch aus, egal, ob ich 1:25, 1:33, 1:50 fahre, nutze das gleiche Castrol-Öl wie Du.
Beim Mokick könntest Du vielleicht versuchen, den Zündzeitpunkt später zu stellen, das gibt mehr Hitze im Auspuff. Vielleicht hast Du ihn ja jetzt relativ früh gestellt, um gutes Drehmoment im unteren Drehzahlbereich zu haben, das hat aber den Nachteil, dass die Hitze dann mehr Richtung Kopf und weniger Richtung Auspuff wandert und damit auch schlechter für höhere Drehzahlen.
Wahrscheinlich ist das aber beim Mokick einfach normal und man kann nicht viel ändern.
Trotzdem:
Wenn Du den Zündzeitpunkt, wie häufig beim Mokick empfohlen, sehr früh stehen hast, und ihn nun später stellst, wandert die Hitze mehr vom Zylinderkopf Richtung Auspuff und dann kannst Du vielleicht auch wieder eine kleinere Düse wählen, oder einen RS-Luftfilter für mehr Luft.
Sonst fällt mir dazu auch nicht viel mehr ein, dünnere Kopfdichtung bringt nur wieder mehr Hitze am Kopf, also sollte nicht vorteilhaft sein, oder eben anderes Öl probieren, wobei ich glaube, dass das Castrol diesbzgl. (Rückstände) schon optimal ist (niedriger Flammpunkt), so jedenfalls meine Erfahrung.
Gruß
Carsten
Beim Mokick könntest Du vielleicht versuchen, den Zündzeitpunkt später zu stellen, das gibt mehr Hitze im Auspuff. Vielleicht hast Du ihn ja jetzt relativ früh gestellt, um gutes Drehmoment im unteren Drehzahlbereich zu haben, das hat aber den Nachteil, dass die Hitze dann mehr Richtung Kopf und weniger Richtung Auspuff wandert und damit auch schlechter für höhere Drehzahlen.
Wahrscheinlich ist das aber beim Mokick einfach normal und man kann nicht viel ändern.
Trotzdem:
Wenn Du den Zündzeitpunkt, wie häufig beim Mokick empfohlen, sehr früh stehen hast, und ihn nun später stellst, wandert die Hitze mehr vom Zylinderkopf Richtung Auspuff und dann kannst Du vielleicht auch wieder eine kleinere Düse wählen, oder einen RS-Luftfilter für mehr Luft.
Sonst fällt mir dazu auch nicht viel mehr ein, dünnere Kopfdichtung bringt nur wieder mehr Hitze am Kopf, also sollte nicht vorteilhaft sein, oder eben anderes Öl probieren, wobei ich glaube, dass das Castrol diesbzgl. (Rückstände) schon optimal ist (niedriger Flammpunkt), so jedenfalls meine Erfahrung.
Gruß
Carsten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Weer één gered
In moderne brandstof zitten tegenwoordig zoveel additieven om een 4-takt goed te laten functioneren. Die heb je bij een 2-takt NIET nodig.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- 52DC702C-72CF-484E-9202-89543E5E76D3.jpeg (151.76 KiB) 3065 keer bekeken
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Weer één gered
Interessanter Aspekt.
Aber ich fahre immer Super+ (98ROZ), sowohl beim Auto als auch beim Moped.
Moped läuft gut und alles ist sauber, von daher kann ich mit dem Sprit von der Tankstelle leben.
Carsten
Aber ich fahre immer Super+ (98ROZ), sowohl beim Auto als auch beim Moped.
Moped läuft gut und alles ist sauber, von daher kann ich mit dem Sprit von der Tankstelle leben.
Carsten
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Weer één gered
Wordt elke keer weer blij als ik me oude kreidler zie.
Ook hoe die wordt vertroeteld.
Heb je al een warmere bougie geprobeerd???
Zo te zien is je verbranding te koud.
Andy
Ook hoe die wordt vertroeteld.
Heb je al een warmere bougie geprobeerd???
Zo te zien is je verbranding te koud.
Andy
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Weer één gered
Das von ihm verwendete Castrol liegt da wie gesagt schon sehr niedrig, weiß jemand ein Öl mit noch deutlich niedrigerem Flammpunkt ?
Carsten