Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 1:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 04, 2007 4:25 pm
Berichten: 1285
Woonplaats: alblasserdam
hoi gcge koplings kabel nr 57.74.95
gas kabel 57.84.92 stokstuur en 57.84.93 hoogstuur
voorrem 57.84.88 stokst en 57.84.89 hoogstuur
gr peter


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 4:07 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
peterria schreef:
hoi gcge koplings kabel nr 57.74.95
gas kabel 57.84.92 stokstuur en 57.84.93 hoogstuur
voorrem 57.84.88 stokst en 57.84.89 hoogstuur
gr peter


Dank je voor de informatie!

Gerrit


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 4:52 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
peterria schreef:
hoi gcge koplings kabel nr 57.74.95
gas kabel 57.84.92 stokstuur en 57.84.93 hoogstuur
voorrem 57.84.88 stokst en 57.84.89 hoogstuur
gr peter


Ik denk dat dit voor een RS/TM uitvoering is :?:

Het betreft een SL met kleine remtrommels, laag stuur en een 10mm/12mm carb.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 8:50 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Iemand een idee wat het juiste nummer is voor de voorremkabel en gaskabel? Koppelingskabel is hetzelfde als de RS/TM uitvoering


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 9:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
peterria schreef:
hoi gcge koplings kabel nr 57.74.95
gas kabel 57.84.92 stokstuur en 57.84.93 hoogstuur
voorrem 57.84.88 stokst en 57.84.89 hoogstuur
gr peter

Ik kom op,
koppeling 57.74.95
gas 57.74.98
rem 57.74.96

Staat gewoon in het onderdelenboek vanaf 1 maart 1970

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 9:48 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Enzo-tvdzijden schreef:
peterria schreef:
hoi gcge koplings kabel nr 57.74.95
gas kabel 57.84.92 stokstuur en 57.84.93 hoogstuur
voorrem 57.84.88 stokst en 57.84.89 hoogstuur
gr peter

Ik kom op,
koppeling 57.74.95
gas 57.74.98
rem 57.74.96

Staat gewoon in het onderdelenboek vanaf 1 maart 1970

Enzo


Thanx!

Heb dus niet goed gekeken :oops:

Hier is alles terug te vinden!

viewtopic.php?t=4052


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 8:38 am 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Kabels besteld en maar afwachten dat ze origineel zijn. Anders gaan ze direct weer terug.

Aangzien ik volgend jaar weer van plan ben om grote ritten te rijden (oa vakantie vanuit nederland naar luxemburg en weekend naar zuid limburg ivm heuvellandrit) moet alles weer in goede conditie zijn.

Mijn ketting is moeilijker te spannen omdat er een "hard" stuk in zit. Smeer hem om de 1000 km, maar dat heeft geen effect. De tandwielen daarentegen zien er nog perfect uit. Ik ben op zoek naar iets meer klimvermogen voor deze ritten dus de kans is dat ik met een 4,2 pk cilinder ga rijden (wil geen toerenjanker dus icm een 12mm of 14 mm), maar zal deze ook afwisselen met de 2.2 pk cilinder. Wat is wijsheid om aan te schaffen ( ik wil het in een keer goed doen!):

- een nieuwe goede bromfiets ketting (bijv regina gold)
- een complete 415 bromfiets set incl nieuwe tandwielen ivm ongelijkmatige slijtage door oude tandwielen
- een completer 420 rs/tm set i.v.m. het hogere vermogen (maar nog geen tm/rs waarden)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 9:10 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
gcge schreef:
Kabels besteld en maar afwachten dat ze origineel zijn. Anders gaan ze direct weer terug.

Aangzien ik volgend jaar weer van plan ben om grote ritten te rijden (oa vakantie vanuit nederland naar luxemburg en weekend naar zuid limburg ivm heuvellandrit) moet alles weer in goede conditie zijn.

Mijn ketting is moeilijker te spannen omdat er een "hard" stuk in zit. Smeer hem om de 1000 km, maar dat heeft geen effect. De tandwielen daarentegen zien er nog perfect uit. Ik ben op zoek naar iets meer klimvermogen voor deze ritten dus de kans is dat ik met een 4,2 pk cilinder ga rijden (wil geen toerenjanker dus icm een 12mm of 14 mm), maar zal deze ook afwisselen met de 2.2 pk cilinder. Wat is wijsheid om aan te schaffen ( ik wil het in een keer goed doen!):

- een nieuwe goede bromfiets ketting (bijv regina gold)
- een complete 415 bromfiets set incl nieuwe tandwielen ivm ongelijkmatige slijtage door oude tandwielen
- een completer 420 rs/tm set i.v.m. het hogere vermogen (maar nog geen tm/rs waarden)



Een goed 415 van Tsubaki, Regina of andere merkketting kan het vermogen van een 4,2 prima aan.

In de grasbaan wordt er ook wel met een 415 gereden..vermogen kan deze smalle ketting wel aan, hij wordt wel iets sneller vervangen dan een 420 :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 12:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 7:18 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Andy schreef:
De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,


Heb je een nummer/ adres van Hans van Eijk (of bedoel je Hans van Eck?)

Dan zijn ze inderdaad al flink op leeftijd. Grappig dan het achtertandwiel nog als nieuw is na 18000 km en 43 jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 7:20 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
gcge schreef:
Andy schreef:
De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,


Heb je een nummer/ adres van Hans van Eijk (of bedoel je Hans van Eck?)

Dan zijn ze inderdaad al flink op leeftijd. Grappig dan het achtertandwiel nog als nieuw is na 18000 km en 43 jaar.

HVE op forum Hans van Eck dus Andy :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 7:29 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Om de hoeveel km "moet" je tegenwoordig nog ontkolen. Ik smeer met Castrol TTS 1 op 45 en na 5000 km zie ik nog bijna geen koolaanslag.

In het oude instructieboekje hebben ze het om de 6000 km, maar dat zou wel met de oude minerale olie met 1 op 25 zijn?

Is het verstandig om de zuiger ook te ontkolen. In een instructieboekje van een JLO motor wordt dit afgeraden i.v.m. compressieverlies?

Samen met de kettingset nog een nieuwe bougie en olie erin en dan kan ik weer een jaartje brommen. 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 7:37 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ontkolen betekend controleren of het nodig is :!: . Dus uitlaatkanaal controleren, de zuigerveer of die nog los zit in de zuiger, en de achterste demper. Stadsritjes of volgas buitenwegen, kwaliteit van de olie, hoeveelheid olie gemengd zijn factoren.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 7:46 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Enzo-tvdzijden schreef:
Ontkolen betekend controleren of het nodig is :!: . Dus uitlaatkanaal controleren, de zuigerveer of die nog los zit in de zuiger, en de achterste demper. Stadsritjes of volgas buitenwegen, kwaliteit van de olie, hoeveelheid olie gemengd zijn factoren.

Enzo


Dat is inderdaad logisch, maar ik vroeg me af wat een gemiddelde km stand is. Hoevaak moet jij bijvoorbeeld met je RMC-S ontkolen (had dacht ik 10.000 km gelopen?).

Een vriend van mij rijdt op een FS1 met dezelfde olie + mengverhouding en we rijden bijna altijd samen. Qua omstandigheden gelijk, maar heeft veel meer koolaanslag en de hierbij afnemende prestaties.

De Honda C310 van mijn vriendin hoef ik trouwens nooit te ontkolen... :wink:


Bijlagen:
B-serie (523) (Small).JPG
B-serie (523) (Small).JPG [ 88.54 KiB | 3699 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 10:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Nog steeds een prachtig ogende florett :clap Heb ik em toch aan de goeie verkocht.

Je kan een JLO of fs1 niet vergelijken met een kreidler,,, Die hebben gietijzeren cilinders waar de koolaanslag veel eerder op aanslaat.
Opgevoerde fs'eens moet je zelfs na een half jaar ontkolen (bij dagelijks gebruik)

Je ziet bij de kreidler/zundapp cilinders vaak een droge bruine aanslag bij de uitlaatpoort en bij de gietijzeren cilinders een kleverige zwarte aanslag.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2011 10:54 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Andy schreef:
Nog steeds een prachtig ogende florett :clap Heb ik em toch aan de goeie verkocht.


Technisch is hij erg goed en ik heb hem nogal vaak gepoetst. Hij glimt dus mooi in de zon 8). Ik heb er bij de toerritten veel bekijks mee (vooral door de bijzondere 19 inch wielen).

Inmiddels helemaal compleet incl volledig gereedschapsetje, bandenpompje en instructieboekje. Nu alleen nog een aankoopnota, maar ik had begrepen dat je die al bij de eerste eigenaar had opgevraagd.


Bijlagen:
B-serie (183) (Medium) (Custom).JPG
B-serie (183) (Medium) (Custom).JPG [ 98.06 KiB | 3657 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 11:31 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
gcge schreef:
Om de hoeveel km "moet" je tegenwoordig nog ontkolen. Ik smeer met Castrol TTS 1 op 45 en na 5000 km zie ik nog bijna geen koolaanslag.

In het oude instructieboekje hebben ze het om de 6000 km, maar dat zou wel met de oude minerale olie met 1 op 25 zijn?

Is het verstandig om de zuiger ook te ontkolen. In een instructieboekje van een JLO motor wordt dit afgeraden i.v.m. compressieverlies?

Samen met de kettingset nog een nieuwe bougie en olie erin en dan kan ik weer een jaartje brommen. 8)


Zuiger kan je ook gewoon ontkolen,teveel kool in de zuigerveer groeven is niet goed,ook is
teveel kool op de zuigerkop niet goed,daardoor word inderdaad de compressie hoger,maar
word de kool te dik dan kan je last van zelfontbranding krijgen,met als gevolg een mooi gat
in de zuigerkop,en als je compressie verlies zou krijgen door te ontkolen dan is de zuiger al aan
vervanging toe,een zuiger hoort zelf de goede compressie waarde te halen en niet door de kool
die er op zit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 10:15 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Vandaag weer ruim 100 km door de Bommelerwaard gereden. Super weer om te rijden! Hopelijk nog niet het laatste ritje van dit jaar.


Bijlagen:
DSC00261 (Small).JPG
DSC00261 (Small).JPG [ 82.88 KiB | 3562 keer bekeken ]
DSC00269 (Medium).JPG
DSC00269 (Medium).JPG [ 75.53 KiB | 3562 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 3:03 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Andy schreef:
De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,



Moet je een nieuwe ketting altijd inkorten of zijn deze op maat voor een standaard tandwielverhouding (bijv 13x36). Anders moet ik deze kettingpons erbij bestellen:

http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=331


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 3:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
gcge schreef:
Andy schreef:
De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,



Moet je een nieuwe ketting altijd inkorten of zijn deze op maat voor een standaard tandwielverhouding (bijv 13x36). Anders moet ik deze kettingpons erbij bestellen:

http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=331


Ketting moet je altijd opmaat maken dus kettingpons er wel bij bestellen als je die niet hebt.

Gr. Bert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 4:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
gcge schreef:
Andy schreef:
De ketting en achtertandwiel zijn de nog de originele uit 1968,,, dus nu wel aan vervanging toe denk ik.

Heb je Hans v. Eijk al geprobeerd voor nieuwe kabels ??? HIj kan zo zeggen uit zijn documentatie welke kabels je nodig hebt.

Andy,



Moet je een nieuwe ketting altijd inkorten of zijn deze op maat voor een standaard tandwielverhouding (bijv 13x36). Anders moet ik deze kettingpons erbij bestellen:

http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=331
Niet altijd. Met 102 schakels (standaard Kreidler) kan je deze tandwielen rijden.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 11:19 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Is er nog aan een nieuwe binnendemper voor een 28 mm uitlaat te komen. Ik vond de demper de laatste tijd al meer geluid maken en het blijkt dat 1 van de klepjes kapotgetrild is en los in de demper ligt.

Ik kan het gat ook dichtlassen, maar ik denk dat ze net open moeten staan?


Bijlagen:
IMAG0074 (Medium).jpg
IMAG0074 (Medium).jpg [ 45.75 KiB | 3362 keer bekeken ]
IMAG0072 (Medium).jpg
IMAG0072 (Medium).jpg [ 49.54 KiB | 3362 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 11:28 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
gcge schreef:
Is er nog aan een nieuwe binnendemper voor een 28 mm uitlaat te komen. Ik vond de demper de laatste tijd al meer geluid maken en het blijkt dat 1 van de klepjes kapotgetrild is en los in de demper ligt.

Ik kan het gat ook dichtlassen, maar ik denk dat ze net open moeten staan?
Ze horen op een kiertje te staan. Hier een foto van een ori 32 pijp


Bijlagen:
DSCN1591 (Small).JPG
DSCN1591 (Small).JPG [ 43.53 KiB | 3359 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 11:34 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:
Is er nog aan een nieuwe binnendemper voor een 28 mm uitlaat te komen. Ik vond de demper de laatste tijd al meer geluid maken en het blijkt dat 1 van de klepjes kapotgetrild is en los in de demper ligt.

Ik kan het gat ook dichtlassen, maar ik denk dat ze net open moeten staan?
Ze horen op een kiertje te staan. Hier een foto van een ori 32 pijp


Dat dacht ik al. Zijn ze nog los te koop?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do dec 22, 2011 11:38 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Of je moet bij Hanke kijken in Rosmalen. Misschien JB Portugal.

De imi pijpen hebben een andere demper. Twee halfronde golven aan beide kanten.
Dus niet met die kleine klepjes.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!