Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 12:36 am 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Maakt een imi demper hetzelfde geluid of is dit door de andere binnendemper anders (harder/zachter?)


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 12:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bij Hanke heb ik er vorig jaar al 3 meegenomen :mrgreen:
Heb ze al vaker op beurzen zien liggen , gewoon effe opletten.
Neem een kladblaadje mee met de juiste maten , want er zijn 2 varianten.

De imi varianten klinken wat blikkeriger , maar dat word minder als er wat kool op komt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 12:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8505
Woonplaats: kreidler eiland
Je hoeft geen nieuwe te kopen, de demper in een potje met benzine leggen. Wordt weer als nieuw.

En je kan het plaatje weer met een laspuntje eraan vast maken.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 1:58 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Andy schreef:
Je hoeft geen nieuwe te kopen, de demper in een potje met benzine leggen. Wordt weer als nieuw.

En je kan het plaatje weer met een laspuntje eraan vast maken.

Andy,


Heb inmiddels een nieuwe gevonden! Qua diameter exact hetzelfde alleen de pijpjes een halve cm langer. Neem aan dat het de goede is.


Bijlagen:
IMAG0076.jpg
IMAG0076.jpg [ 78.24 KiB | 5039 keer bekeken ]
IMAG0077.jpg
IMAG0077.jpg [ 84.57 KiB | 5039 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 3:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ik zou zeggen pas hem in de pijp,als hij er in past is het goed.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 5:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8505
Woonplaats: kreidler eiland
Die glijdt er zo in met een beetje vaseline :)

Andy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 6:13 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Mach4 schreef:
Ik zou zeggen pas hem in de pijp,als hij er in past is het goed.


Past perfect!

Nu alles weer terugzetten en dan klaar voor het nieuwe seizoen. Mooi de tijd gehad om alles een keer goed te poetsen en schoon te maken.

Als ik het dus goed lees moet ik de kopmoeren als volgt vastzetten (gezien van de voorkant van de cilinder): 1 Linksboven, 2 Linksonder, 3 Rechtsonder, 4 rechtsboven


Bijlagen:
kopmoeren-aandraaien.jpg
kopmoeren-aandraaien.jpg [ 81.54 KiB | 5014 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 6:33 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
gcge schreef:
Mach4 schreef:
Ik zou zeggen pas hem in de pijp,als hij er in past is het goed.


Past perfect!

Nu alles weer terugzetten en dan klaar voor het nieuwe seizoen. Mooi de tijd gehad om alles een keer goed te poetsen en schoon te maken.

Als ik het dus goed lees moet ik de kopmoeren als volgt vastzetten (gezien van de voorkant van de cilinder): 1 Linksboven, 2 Linksonder, 3 Rechtsonder, 4 rechtsboven
Dat heb je goed. Dat heeft te maken met niet symmetrische carter delen.

Kijk maar naar de breedte

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2011 5:37 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Zo, het klein onderhoud zit erop. Alles schoongemaakt, ontkoold, gesmeerd en voorzien van een paar nieuwe pakkingen.

Zadeldekje behandeld met leervet en die glimt weer als nieuw. Voor het lakwerk heb ik Valvoline Wax gebruikt. Een aanrader! Daarnaast natuurlijk Belgom Alu en Chroom en het blokje schoongemaakt met lampenolie.

De carb heb ik ultrasoon gereinigd en daar kwam toch veel vuil vanaf.

Vanmiddag een flinke rit gemaakt en hij loopt weer super. Top is ongewijzigd, maar het wind tegen toch net iets meer trekkracht.

Hij is weer klaar voor het nieuwe seizoen. De 4,2 pk cilinder kan nog even wachten...


Bijlagen:
79083773_1.jpg
79083773_1.jpg [ 11.93 KiB | 4956 keer bekeken ]
IMAG0082 (Small).jpg
IMAG0082 (Small).jpg [ 79.2 KiB | 4960 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 10:19 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Vandaag een gebruikte Mahle 15.53.92 binnengekregen. Heb hem via marktplaats gekocht dus het blijft altijd een gok (maar daar was de prijs ook naar...)

De wand ziet er nog goed uit en er zit een splinternieuwe Meteor zuiger bij (1 L veer en een blok veer). Ik ga hem voor de zekerheid nog wel op laten meten.

Er is weinig over te vinden, maar het is blijkbaar een cilinder voor de zwitserse markt met nikasil wand en hij heeft een vermogen van 3,6 pk. http://www.kreidler.n/forum/viewtopic.php?f=4&t=29952

Bedoeling is dat ik hem ga gebruiken voor de vakantie naar Luxemburg i.c.m. met de SL driebak.

Wie kan nog meer over deze cilinder vertellen? Voor welke modellen werd deze gebruikt en was de setup hetzelfde als bij de vergelijkbare 15.53.90 cilinder (bing 1/14/106 en lage druk cilinderkop).

Ik heb nog een gebruikte 1/12/237 en een 1/14/990, maar de 14 mm is niet meer bruikbaar (te ver uitgesleten). Hoe zou deze set lopen i.c.m. met de 12 mm carb?

Geeft deze cilinder i.c.m. een hogedrukkop en 16 mm carb ook 4,2 pk of is dit bij deze zwitserse cilinder niet het geval?


Bijlagen:
xfElFlgxIh2cz1BAU_ypnw__.jpg
xfElFlgxIh2cz1BAU_ypnw__.jpg [ 22.27 KiB | 4888 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 1:52 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
gcge schreef:

Wie kan nog meer over deze cilinder vertellen? Voor welke modellen werd deze gebruikt en was de setup hetzelfde als bij de vergelijkbare 15.53.90 cilinder (bing 1/14/106 en lage druk cilinderkop).

Ik heb nog een gebruikte 1/12/237 en een 1/14/990, maar de 14 mm is niet meer bruikbaar (te ver uitgesleten). Hoe zou deze set lopen i.c.m. met de 12 mm carb?

Geeft deze cilinder i.c.m. een hogedrukkop en 16 mm carb ook 4,2 pk of is dit bij deze zwitserse cilinder niet het geval?


Niemand een idee :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 4:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Geduld er zijn ook mensen die moeten werken :shock: ,en die lezen dit pas later :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 5:14 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Mach4 schreef:
Geduld er zijn ook mensen die moeten werken :shock: ,en die lezen dit pas later :mrgreen:


O ja, niet iedereen heeft internet op z'n telefoon... :wink:

Ik heb geduld. Heb nog tot zondag. Misschien dat ik in Rosmalen nog een mooie 14 mm carb probeer te vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 6:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 10:53 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Mach4 schreef:
Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.


Ik weet niet welke 14 mm er exact op moet.

1/14/106 (3,6 pk)
1/14/998 (3,6 pk)

1/14/99 (2,9 pk)
1/14/990 (2,9 pk)

Het is sowieso een rechte inlaat


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 11:10 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
gcge schreef:
Mach4 schreef:
Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.


Ik weet niet welke 14 mm er exact op moet.

1/14/106 (3,6 pk)
1/14/998 (3,6 pk)

1/14/99 (2,9 pk)
1/14/990 (2,9 pk)

Het is sowieso een rechte inlaat

Verschil is een sproeier of sproeiernaald.
http://www.kreidlertreff-giessen.de/data/t_verg_srf.htm


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 11:51 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:
Mach4 schreef:
Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.


Ik weet niet welke 14 mm er exact op moet.

1/14/106 (3,6 pk)
1/14/998 (3,6 pk)

1/14/99 (2,9 pk)
1/14/990 (2,9 pk)

Het is sowieso een rechte inlaat

Verschil is een sproeier of sproeiernaald.
http://www.kreidlertreff-giessen.de/data/t_verg_srf.htm


Weinig verschil dus. Welk spruitstuk moet er gebruikt worden:

15.53.10 of 15.43.10 of 15.63.63. Alle drie gebruikt in combinatie met een 14 mm en 3,6 pk cilinder.

15.53.10 kan blijkbaar ook gebruikt worden met de 16 mm carb


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 2:20 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Wie o wie kan me helpen?

Ik ben op zoek naar de originele setup gegevens van een Zwitserse 3,6 pk cilinder met nummer 15.53.92:

- carb 1/14/??

- sproeier, afstelling gasnaald

- nr spruitstuk

- nr cilinderkop

Heb inmiddels alle onderdelenboeken al doorgenomen en de bekende lijsten bekeken, maar helaas nog niks gevonden. Cilinder 15.53.90 + 15.53.91 is voldoende over te vinden, maar de 15.53.92 helemaal niks


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 2:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Moet dan wel een heel zeldzame cilinder zijn,is het wel een orginele Mahle en geen verzonnen nummer?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 3:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 04, 2007 4:25 pm
Berichten: 1285
Woonplaats: alblasserdam
er zit op mijn eitank een 4.2 mahle cilinder met het nummer
155393 is ook nergens tevinden en is toch zo van de fabriek gekomen
het cilindertje wat ik gekregen heb van een colega heeft het nummer
155390 is ook 4.2 dus wie het weet mag het zeggen
de eitank is van het bouwjaar 1965 orgi duits dus geen ch
gr peterria


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 3:28 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Het zou dus ook een 4,2 pk cilinder kunnen zijn?

Als ik het goed heb zit er geen verschil in poorttiming tussen een 3,6 en 4,2 pk cilinder en wordt het verschil volledig gemaakt door de hogedruk cilinderkop en de 16 i.p.v. 14 mm carb.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 3:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 04, 2007 4:25 pm
Berichten: 1285
Woonplaats: alblasserdam
gcge dat zou zo maar kunnen ik weet ook niet hoe de benummering
tot stand is gekomen en wat de betekenis van de 90/91/92/93 op het eind is
bij mijn loopt die top 75/80 met een 16 mm carb
volgens het tellertje dan hee
gr peterria


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 5:41 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
peterria schreef:
gcge dat zou zo maar kunnen ik weet ook niet hoe de benummering
tot stand is gekomen en wat de betekenis van de 90/91/92/93 op het eind is
bij mijn loopt die top 75/80 met een 16 mm carb
volgens het tellertje dan hee
gr peterria


Okay, misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven. Doelstelling is om uiteindelijk met een originele Zwitserse setup te gaan rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: ma jan 16, 2012 6:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Bljikbaar toch iets zeldzaams,want ook op internet is er bijna niets over te vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer één gered
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2012 11:01 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Afgelopen zomer keer langs te weg gestaan met een gebroken koppelingskabel van de Kreidler van een vriend. Een uur staan de kloten met een imitatie kabel en slecht gereedschap. Ik heb nu dus een flinke reserve voorraad ori kabels gekocht voor de SL en de RS. Gelukkig zijn de voorrem- en koppelingskabel uitwisselbaar. Ook gelijk een ori kabel voor de 14 mm gekocht.


Bijlagen:
IMAG0201 (Small).jpg
IMAG0201 (Small).jpg [ 77.34 KiB | 4558 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!