Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 573 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2003 7:55 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:48 am
Berichten: 1831
Woonplaats: Oosterhout
waarom niet......?
natuurlijk niet de blokken eronderuit sleutelen
maar gewoon ...
je weet wel...

dat je niks uit mekaar hoeft te halen :mrgreen:


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2003 7:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 30, 2002 10:33 pm
Berichten: 1873
Woonplaats: Westervoort, bij Arnhem
Je remplaten kan je er toch zo uithalen, en weer inzetten...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2003 7:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
ja kan wel maar t polijsten duurt wel een end


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2003 8:11 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:48 am
Berichten: 1831
Woonplaats: Oosterhout
man je hebt tiet zat op vakantie ..... :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2003 8:13 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 10:04 pm
Berichten: 312
Woonplaats: Maasland
Mwah val wel mee, dat het lang duurt..
Ik het toen met de hand gedaan en betoen misschien net 3 uur bezig geweest.
Zie hier het resultaat zoals het er toen de tijd uitzag.

Wow was een beetje fout gegaan met het typen daarnet :shock: :oops:


Bijlagen:
kees Kreidler foto (klein).jpg
kees Kreidler foto (klein).jpg [ 45.94 KiB | 9946 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door kees_SK op wo nov 26, 2003 8:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2003 8:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
Citaat:
Mwah val wel mee, dat het lang duurt..
Ik heb het toen met de hand gedaan en benmisshcien 2 a 3 bezig geresultaat wasweest.
Zie hier wat toen de tijd het .


vaag :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2003 11:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 05, 2002 2:05 pm
Berichten: 41
Woonplaats: Vaassen
mijnes (remtrommels) zijn een stuk mooier nu, ik heb ze met boormachine en staalborsteltje heel wat blanker gekregen, alleen die kleine plekjes.... daar moet geduld op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2003 4:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 12, 2002 11:11 am
Berichten: 220
Woonplaats: Leidschendam/Leiden
Het ziet er wel leuk uit die glimmende trommels waar de "kratertjes" uit geslepen zijn,
maar die kratertjes zitten er niet voor niets.....
Zorgen namelijk voor koeling van je remmen. en als je ze eraf haalt zul je stukken minder koeling hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2003 6:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:30 pm
Berichten: 1624
denk dat dit wel mee zal vallen...ken eigenlijk geen enkel ander merk die dit net zoals kreidler heeft. zundapp, honda, yamha etc. hadden/hebben allemaal gladde ankerplaten. 'k denk dat ze anders de koelribben ook wel zo gemaakt zouden hebben als het echt veel zou schelen :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2003 7:33 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Evan schreef:
Het ziet er wel leuk uit die glimmende trommels waar de "kratertjes" uit geslepen zijn,
maar die kratertjes zitten er niet voor niets.....
Zorgen namelijk voor koeling van je remmen. en als je ze eraf haalt zul je stukken minder koeling hebben.


Ik hoop dat deze reactie met je handtekening te maken heeft en niet serieus bedoeld is :roll:

Citaat:
Beetje jolig kan geen kwaad



.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2003 2:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 12, 2002 11:11 am
Berichten: 220
Woonplaats: Leidschendam/Leiden
Dimage schreef:

Ik hoop dat deze reactie met je handtekening te maken heeft en niet serieus bedoeld is :roll:

Citaat:
Beetje jolig kan geen kwaad



.



Ach, gaan we katten?????
Beetje jammer....

ik heb er met een oud motorfietshandelaar over gesproken die vroeger ook geraced heeft (met Kreidler)

volgens hem ben je dan een essentieel stukje koeling kwijt.

Waarom zouden die remankerplaten anders zo pokdalig zijn??

vroeger bij biologie hadden ze het altijd over oppervlaktevergroting, nu is dit geen biologie, maar wel oppervlaktevergroting... hoe groter het oppervlakte dat aan de lucht wordt blootgesteld is hoe beter de koeling.

verder moet je gewoon maar doen wat je leuk vindt,......:S


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2003 2:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 5:24 pm
Berichten: 2695
Woonplaats: Zwolle
waarom zijn de remplaten van het setje 116mm champagnolo wielen dan wel gewoon glad?? :roll:

en het minimale verlies aan koeling dat je misschien kwijt ben merk je niet eens.. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2003 4:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 30, 2002 10:33 pm
Berichten: 1873
Woonplaats: Westervoort, bij Arnhem
Zo warm worden die remmen niet eens...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2003 4:57 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Evan schreef:
Ach, gaan we katten?????
Beetje jammer....

ik heb er met een oud motorfietshandelaar over gesproken die vroeger ook geraced heeft (met Kreidler)

volgens hem ben je dan een essentieel stukje koeling kwijt.

Waarom zouden die remankerplaten anders zo pokdalig zijn??

vroeger bij biologie hadden ze het altijd over oppervlaktevergroting, nu is dit geen biologie, maar wel oppervlaktevergroting... hoe groter het oppervlakte dat aan de lucht wordt blootgesteld is hoe beter de koeling.

verder moet je gewoon maar doen wat je leuk vindt,......:S


Ik had het idee dat je een half serieuze opmerking maakte en deed het hierom af als een geintje.
Als jij dit dan ook ziet als jou beledigen, mijn excuses hiervoor want dat was niet de bedoeling...

Even serieus verder over de gaande discussie;

Een racer heeft een soort van luchthapper op de ankerplaat om te zorgen dat de binnenkant van de remtrommel extra koeling krijgt.
Omdat het te raken oppervlakte door de remvoering altijd van een materiaal gemaakt is welke slecht zijn warmte kwijt kan, moet deze gekoeld worden wanneer er bij hele hoge snelheden of veelvuldig geremd moet worden.
Je praat dan altijd over de remschijf of het remoppervlak in de trommel zelf.
In een remtrommel heb je al een redelijke koeling door het ronddraaien van de trommel zelf tijdens het rijden.

En over de oppervlaktevergroting; juist dat pokdalige zou er aan meedragen dat je een luchtkussen effect rond de buitenkant van de ankerplaat krijgt (denk maar aan de deuken in golfballen, welke door dit luchtkussen effect, meer draagvermogen krijgen en dus verder komen).
Door dit luchtkussen effect, zou je juist het effect kwijt zijn van het direkte contact van koude lucht met de ankerplaat.

Ik ben dan ook van mening dat dit pokdalige gewoon heeft te maken met het gietprocedé en dat dit niet is gedaan om te zorgen voor extra koeling van de ankerplaat.
Tenslotte zijn er genoeg andere merken die (zoals Johnny ook al aangeeft) gewoon gladde ankerplaten hebben, verreweg de meesten zelfs.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2003 10:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 12, 2002 11:11 am
Berichten: 220
Woonplaats: Leidschendam/Leiden
nou dan laten we het hier maar bij, wat je zegt klinkt logisch,
maar wat die man mij vertelde klonk mij ook logisch in de oren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2003 10:45 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 726
Dat ruwe oppervlak is gewoon het gevolg van gieten met zandmallen.

Een groter oppervlakte vergroot inderdaad het koelvermogen, maar dan moet je toch echt met koelribben gaan werken voordat je daar iets van merkt. Anders zou een Zeta cylinder ook beter koelen dan een Mahle :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2003 9:23 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 16, 2003 5:02 pm
Berichten: 1575
Woonplaats: haarlemmerliede (NH)
ik denk ook niet dat het grove van die remtrommels iets te maken heeft met je koeling. bij de spaakwielen zie je dat ze koeling hebben aan de buitenkant van de naaf. Ze zijn zo grof met die kraters door hoe ze gemaakt worden. Net als gegoten sterwielen, Zo werden die remtrommels ook gemaakt en cilinders. Een beetje kraters op een remtrommel zal nooit voor meer verkoeling kunnen zorgen. De wind kan er minder makkelijk langs omdat het ruw is. De nieuwe leleu naven zijn gewoon anders geproduceert. en niet gepolijst daarna


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2003 9:24 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 16, 2003 5:02 pm
Berichten: 1575
Woonplaats: haarlemmerliede (NH)
hmm zie ik daar een gepolijste, gladde, goude naaf???


Bijlagen:
kreidler wegracer.JPG
kreidler wegracer.JPG [ 33.75 KiB | 9607 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2003 12:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 5:24 pm
Berichten: 2695
Woonplaats: Zwolle
gisteravond ben ik in niekerk geweest waar aalt toersen een praatje kwam houden. daar heb ik speciaal nog even de remplaten bekeken en die waren zo glad als het maar kan... :roll:

dus hier hoeven we niet verder over te praten lijkt me :mrgreen: :clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2003 7:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 06, 2002 1:56 pm
Berichten: 2026
Woonplaats: Nijmegen
Ik zit nu deze topic te lezen, ik heb alleen 1 vraagje, hoe zorg je dat het gepolijste onderdeel zo mooi blijft? En kom nu niet aan met "Ja, dan moet je niet rijden" ;) dat snap ik ook wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2003 7:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 16, 2003 5:02 pm
Berichten: 1575
Woonplaats: haarlemmerliede (NH)
poetsen poetsen poetsen enz..... het wordt wel gauw dof


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2003 8:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
veel vrijetijd hebben :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2003 8:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 06, 2002 1:56 pm
Berichten: 2026
Woonplaats: Nijmegen
Poetsen is geen probleem :) maar ik dacht dat er middeltjes waren, een spuitbus ofzo met iets waardoor het langer bleef glimmen :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2003 9:52 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
misschien wat blanke lak erover heen spuiten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2003 12:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 16, 2003 5:02 pm
Berichten: 1575
Woonplaats: haarlemmerliede (NH)
ja dat is niet zomaar blanke lak. als je dat zo na het polijsten erop spuit hecht het nooit. Er zit namelijk heel veel siliconen in die poets. Als je blanke lak erop spuit kan er idd geen lucht meer opkomen en water. maar als er een keer water in komt dan krijg je occidatie van hier tot verweggistan. dit zie je vaak bij velgen van auto's


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 573 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!